V rytmu ledvinových kamenů

rally kostelec
rally kostelec, foto: www.rallyzone.cz | Krajča, Ondřej
Jiří Dokulil 7. srpna 2013 23:49
Sdílej:

Páteční noc strávená na pohotovosti v Rychnově, pilotova sedačka vystlaná do měkka molitanem a zdrženlivé požehnání doktorů k sobotnímu startu. Úvodní slova tohoto článku budiž upřímným svědectvím, že Martinu Vlčkovi s Richardem Lasevičem bylo na kostelecké Ferodo rally až nečekaně horko. A to nejen kvůli počasí.

Posádka Svarmetal Motorsportu přijížděla do Kostelce nad Orlicí namlsaná absolutním vítězstvím na Valašské rally a s přáním vylepšit svoji průběžnou druhou pozici v šampionátu. Ztráta 11 bodů na vedoucího jezdce třídy 6 Adama Koblihu nevypadala nedostižně, veškeré plány však mohly vzít za své kvůli vážným zdravotním problémům pilota. Toho v pátek před startem skřípla ledvinová kolika, se kterou je běžnému člověku zatěžko vstát z postele, natož absolvovat automobilový závod. „Vlčák“ je však od přírody povaha bojovná a i přes značné sebezapření si usmyslel, že účast v kostelecké rally nevzdá. V sobotu ráno se proto po nočním běhání po doktorech nasoukal do závodnické sedačky, přitáhl si pásy a snažil se mít východočeský závod co nejrychleji za sebou.

…a to doslova. První rychlostní zkoušku dokončil jako patnáctý absolutně a nejrychlejší mezi vozy s pohonem přední nápravy, což byl začátek, jaký od svého přestupu mezi „áčka“ ještě nezažil. A v podobném duchu s Richardem pokračovali i na dalších testech – na RZ 2 byli ve své skupině třetí, RZ 3 s poetickým názvem Peklo zajeli v pekelném tempu opět nejrychleji. Ve skoro 100členném startovním poli jim po polovině soutěže patřilo nečekané 13. místo absolutně, když na své největší soupeře v kategorii předokolek – Patrika Rujbra a Petra Bryndu s dvoulitrovými renaulty - ztráceli necelou jednu sekundu! Nelze se divit, že v televizním zpravodajství stanice ČT Sport dostali piloti dvoukolek tentokrát až nezvykle velký prostor. V Kostelci jejich desetinková přetahovaná doslova „udělala“ závod.

Martin s Richardem v závěrečných třech zkouškách svoje postavení ještě vylepšili a cílovou pásku protnuli na 12. místě absolutně, vyšperkovaném o druhou pozici ve skupině. Jak se však ukázalo přibližně o dvě hodiny později, stav při dekorování na cílové rampě ještě nebyl konečný. Posádka peugeotu se na pátém testu nevyvarovala jezdecké chyby a jejich kontakt s retardérem sportovní komisaři ohodnotili půlminutovou penalizací. To s sebou logicky neslo pokles ve výsledcích; vzhledem k situaci před startem však bylo i prosté přejetí cílové rampy pro posádku malým vítězstvím. Body za čtvrtou pozici ve skupině dvoukolek a za druhé místo mezi „šestkami“ se v konečném účtování šampionátu jistě budou hodit. „Umístění bereme všemi deseti na rukou i všemi deseti na nohou. Na start jsme jeli s tím, že to nějak dopadne a dopadlo to dobře. Jen mě mrzí, že jsme tu penalizaci dostali až dvě hodiny po závodě. Tak jsme si s Adamem Koblihou a Peťou Chodurou udělali opakování ceremoniálu na Lukoilu pod Mohelnickým kopcem, kde jsme si vyměnili trofej za třídu 6. Bohužel jen jednu, spolujezdec je totiž podle Kosteleckých spotřební zboží a závodů se účastní tak trochu omylem,“ bral závěrečné události s humorem Richard. „Jinak trať moc pěkná, organizace klapala, počasí krásné, volba pneu byla jednoduchá a hlavně Martin to ustál, i když brufeny mu lezly i z uší.“

„Byla to zase pěkná soutěž po boku týmu Orsákovic kluků. Náš pegy má totiž nový domov a kluci byli naprosto perfektní. Se soupeři na trati jsme si nedarovali ani sekundu a velice se těším do Pačejova, kde budeme ve vzájemných soubojích pokračovat. Tam už se to snad obejde bez mimořádných událostí před startem,“ pronesl ve zkratce Martin, jehož myšlenky v té době patřily odpočinku a blížící se dovolené v Chorvatsku. Nyní již odpočatý a v plné formě spřádá plány na víkendovou rally v Pačejově, kde bude sprintový seriál pokračovat svým dalším dílem.

Stalo se
Testy aut
DS 7 Pallas 1,5 BlueHDI

DLOUHODOBÝ TEST: DS 7 Pallas 1,5 BlueHDI – prémiové SUV s dieselem za 950 tisíc

Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?

Novinky
Tesla Cybertrack

Musk pod palbou: Tesla Cybertruck má "svolávačku" kvůli konstrukční vadě a čelí vlně útoků na auta i prodejny

Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.

Novinky ze světa EV
Elektrický Renault 5 Turbo 3E

ODHALEN Renault 5 Turbo 3E: Legenda se vrací, nyní jako "nejbrutálnější" elektromobil + VIDEO

Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.

Zajímavosti
Jeremy Clarkson, James May a Richard Hammond v Grand Tour.

Parta z Top Gearu se vrací! Trio Clarkson, Hammond a May bude v novém pořadu

Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.