Páteční noc strávená na pohotovosti v Rychnově, pilotova sedačka vystlaná do měkka molitanem a zdrženlivé požehnání doktorů k sobotnímu startu. Úvodní slova tohoto článku budiž upřímným svědectvím, že Martinu Vlčkovi s Richardem Lasevičem bylo na kostelecké Ferodo rally až nečekaně horko. A to nejen kvůli počasí.
Posádka Svarmetal Motorsportu přijížděla do Kostelce nad Orlicí namlsaná absolutním vítězstvím na Valašské rally a s přáním vylepšit svoji průběžnou druhou pozici v šampionátu. Ztráta 11 bodů na vedoucího jezdce třídy 6 Adama Koblihu nevypadala nedostižně, veškeré plány však mohly vzít za své kvůli vážným zdravotním problémům pilota. Toho v pátek před startem skřípla ledvinová kolika, se kterou je běžnému člověku zatěžko vstát z postele, natož absolvovat automobilový závod. „Vlčák“ je však od přírody povaha bojovná a i přes značné sebezapření si usmyslel, že účast v kostelecké rally nevzdá. V sobotu ráno se proto po nočním běhání po doktorech nasoukal do závodnické sedačky, přitáhl si pásy a snažil se mít východočeský závod co nejrychleji za sebou.
…a to doslova. První rychlostní zkoušku dokončil jako patnáctý absolutně a nejrychlejší mezi vozy s pohonem přední nápravy, což byl začátek, jaký od svého přestupu mezi „áčka“ ještě nezažil. A v podobném duchu s Richardem pokračovali i na dalších testech – na RZ 2 byli ve své skupině třetí, RZ 3 s poetickým názvem Peklo zajeli v pekelném tempu opět nejrychleji. Ve skoro 100členném startovním poli jim po polovině soutěže patřilo nečekané 13. místo absolutně, když na své největší soupeře v kategorii předokolek – Patrika Rujbra a Petra Bryndu s dvoulitrovými renaulty - ztráceli necelou jednu sekundu! Nelze se divit, že v televizním zpravodajství stanice ČT Sport dostali piloti dvoukolek tentokrát až nezvykle velký prostor. V Kostelci jejich desetinková přetahovaná doslova „udělala“ závod.
Martin s Richardem v závěrečných třech zkouškách svoje postavení ještě vylepšili a cílovou pásku protnuli na 12. místě absolutně, vyšperkovaném o druhou pozici ve skupině. Jak se však ukázalo přibližně o dvě hodiny později, stav při dekorování na cílové rampě ještě nebyl konečný. Posádka peugeotu se na pátém testu nevyvarovala jezdecké chyby a jejich kontakt s retardérem sportovní komisaři ohodnotili půlminutovou penalizací. To s sebou logicky neslo pokles ve výsledcích; vzhledem k situaci před startem však bylo i prosté přejetí cílové rampy pro posádku malým vítězstvím. Body za čtvrtou pozici ve skupině dvoukolek a za druhé místo mezi „šestkami“ se v konečném účtování šampionátu jistě budou hodit. „Umístění bereme všemi deseti na rukou i všemi deseti na nohou. Na start jsme jeli s tím, že to nějak dopadne a dopadlo to dobře. Jen mě mrzí, že jsme tu penalizaci dostali až dvě hodiny po závodě. Tak jsme si s Adamem Koblihou a Peťou Chodurou udělali opakování ceremoniálu na Lukoilu pod Mohelnickým kopcem, kde jsme si vyměnili trofej za třídu 6. Bohužel jen jednu, spolujezdec je totiž podle Kosteleckých spotřební zboží a závodů se účastní tak trochu omylem,“ bral závěrečné události s humorem Richard. „Jinak trať moc pěkná, organizace klapala, počasí krásné, volba pneu byla jednoduchá a hlavně Martin to ustál, i když brufeny mu lezly i z uší.“
„Byla to zase pěkná soutěž po boku týmu Orsákovic kluků. Náš pegy má totiž nový domov a kluci byli naprosto perfektní. Se soupeři na trati jsme si nedarovali ani sekundu a velice se těším do Pačejova, kde budeme ve vzájemných soubojích pokračovat. Tam už se to snad obejde bez mimořádných událostí před startem,“ pronesl ve zkratce Martin, jehož myšlenky v té době patřily odpočinku a blížící se dovolené v Chorvatsku. Nyní již odpočatý a v plné formě spřádá plány na víkendovou rally v Pačejově, kde bude sprintový seriál pokračovat svým dalším dílem.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?