Sprintové mistrovství pokračovalo uplynulou sobotu v okolí Kostelce nad Orlicí.
Tato soutěž nezůstala nic dlužna svojí pověstí a všechny zúčastněné posádky čekalo pořádné peklo a to včetně rychlostní zkoušky se stejným názvem. Do této soutěže zasáhla i posádka René Dohnal – Rudolf Kouřil, jenž se na začátku července představila premiérově na Citroenu C2 R2 při Valašské Rally, kde získal hlavně Renda Dohnal mnoho zkušeností Do Kostelce se však kluci opět představili na Škodě Fabia ve třídě 7, kde je tentokrát čekala velká konkurence, jenž čítala celkem osm posádek včetně všech favoritů. Do soutěže vstupovali kluci jako průběžně druhá posádka ve třídě a jaká byla nálada před startem soutěže? „Do okolí Kostelce nad Orlicí jsme se velice těšili. Minulý rok jsme zde zajeli moc hezký závod a rychlostní zkoušky zůstaly prakticky beze změn, takže jsme mohli zúročit zkušenosti nabité z minulého roku. Také jsme byli zvědaví , jak zúročíme nově nabité zkušenosti z Valašské Rally, kde jsme startovali s Citroenem C2R2 Max.“
Již před startem bylo jasné, že celou soutěž bude provázet velké horko. Posádky to ovšem měli ještě více ztížené tím, že museli být navlečeni do nehořlavého oblečení a v autě pak bylo až nepředstavitelné peklo. Jak již bylo řečeno, tak soutěž nedoznala oproti loňskému roku žádnou změnu a tak Renda s Rudou věděli do čeho jdou a od začátku jeli naplno. Na úvod je čekala nejdelší rychlostní zkouška Skuhrov, jenž se jela za celou soutěž třikrát a kluci zde na úvod dosáhli čtvrtého času. „Úvodní zkouška se nám bohužel nepovedla podle představ. Na vině byla nemožnost rozjet se na startu rychlostní zkoušky do kopce na ruční brzdu, takže jsme zde nechali minimálně 4-5s. Zbytek vložky již byl ve svižném duchu a zvyknutí si na ovládání klasického Nka,“ říká k úvodnímu testu René Dohnal.
Po první servisní zastávce byla na pořadu trojice rychlostních zkoušek včetně velmi rozbitého testu s názvem „Peklo“. Kluci zůstali věrni bramborovému umístění, které jako by jim bylo už od začátku soutěže předurčeno. Tři čtvrté časy a i nadále průběžné čtvrté místo ve třídě 7. První trojice už byla vzdálená více jak půl minuty. Přesto jel Renda s Rudou velmi rychle, čehož je důkazem skvělý čas právě na testu „Peklo“. „Druhá runda čítající tři rychlostní zkoušky se nesla v duchu pomalého hledání hranic Fabie. Časy sice byly na oko špatné, ale tamější rychlostní zkoušky našemu autu příliš neseděly a to hlavně RZ2,5, která čítala snad 6 retardérů a spoustu rovinatých úseků. Snažili jsme se, ale na lepší jak čtvrté místa ve třídě to nestačilo. Soupeři jeli opravdu hezky a využívali potenciál svých vozů,“ dodává pilot Fabie.
Do konce soutěže zbývaly odjet tři rychlostní zkoušky a důležité tak bylo dovézt auto bez poškození do cíle a nasbírat důležité body. A světe div se. Znovu to byly tři čtvrté časy. Avšak poslední sekce nebyla úplnou procházkou růžovým sadem. Defekt a taktéž obě ulomená zrcátka, i to si Renda s Rudou na Kostelci zažili a přesto si odváží velmi cenné body za čtvrté místo. „Poslední sekci jsme nezačali vůbec dobře. Hned na RZ5 jsme o jednu protikatovací zábranu rozbili sklíčko u zpětných zrcátek, takže přejezdy mezi Rztami nebyly nic moc veselého. Peklo bylo relativně v pořádku a sedělo nám. Na přejezdu k poslední rychlostní zkoušce nám, ale odešel snímač otáček motoru, který si dělal co se mu zamanulo. Jakmile autu spadly otáčky, okamžitě bylo auto bez výkonu a šlapání na plynový pedál nemělo žádný význam. Vždy se motor chytnul po asi pěti vteřinách. S těmito problémy jsme dojeli na start poslední RZ a celou ji takto absolvovali. O jeden z mnoha retardéru jsem si zde ještě zaklapnul zpětné zrcátko na spolujezdcově straně, takže jsem absolutně neviděl, jestli nás někdo případně nedojíždí. Byl to nehezký zážitek, kdy jsem ani úplně nevnímal rozpis a snažil se auto vždy uvést do provozu. Za cílem jsme ještě měnili defekt pravé přední pneu. Můj první defekt u kterého absolutně nevím, kde jsem jej mohl udělat. Celkově však Kostelec hodnotíme kladně a na více jsme tu bohužel neměli. Děkuji všem, kteří stáli za naším startem a měli tak veliký podíl na bodech, které jsme si z Kostelce přivezly. Nyní je v jednání náš start s Fabií na Barum Rallye ve třídě 10. Tento závod nebyl původně v plánu, takže jestli se na startu ukážeme či nikoliv je otázkou následujících dní,“ říká k patáliím na poslední sekci zkoušek René Dohnal.
René Dohnal s Rudolfem Kouřilem následující sprint v Pačejově vynechávají a jak sám pilot uvedl, tak se pravděpodobně přestaví až na Barum Czech Rally Zlín.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?