Kostelec aneb bez zrcátek se závodí špatně

dohnal, rené
dohnal, rené, foto: Tomáš Brázdil, RallyZone.cz
Ondřej Krajča 4. srpna 2013 10:50
Sdílej:

Sprintové mistrovství pokračovalo uplynulou sobotu v okolí Kostelce nad Orlicí.

Tato soutěž nezůstala nic dlužna svojí pověstí a všechny zúčastněné posádky čekalo pořádné peklo a to včetně rychlostní zkoušky se stejným názvem. Do této soutěže zasáhla i posádka René Dohnal – Rudolf Kouřil, jenž se na začátku července představila premiérově na Citroenu C2 R2 při Valašské Rally, kde získal hlavně Renda Dohnal mnoho zkušeností Do Kostelce se však kluci opět představili na Škodě Fabia ve třídě 7, kde je tentokrát čekala velká konkurence, jenž čítala celkem osm posádek včetně všech favoritů. Do soutěže vstupovali kluci jako průběžně druhá posádka ve třídě a jaká byla nálada před startem soutěže? „Do okolí Kostelce nad Orlicí jsme se velice těšili. Minulý rok jsme zde zajeli moc hezký závod a rychlostní zkoušky zůstaly prakticky beze změn, takže jsme mohli zúročit zkušenosti nabité z minulého roku. Také jsme byli zvědaví , jak zúročíme nově nabité zkušenosti z Valašské Rally, kde jsme startovali s Citroenem C2R2 Max.“

Již před startem bylo jasné, že celou soutěž bude provázet velké horko. Posádky to ovšem měli ještě více ztížené tím, že museli být navlečeni do nehořlavého oblečení a v autě pak bylo až nepředstavitelné peklo. Jak již bylo řečeno, tak soutěž nedoznala oproti loňskému roku žádnou změnu a tak Renda s Rudou věděli do čeho jdou a od začátku jeli naplno. Na úvod je čekala nejdelší rychlostní zkouška Skuhrov, jenž se jela za celou soutěž třikrát a kluci zde na úvod dosáhli čtvrtého času. „Úvodní zkouška se nám bohužel nepovedla podle představ. Na vině byla nemožnost rozjet se na startu rychlostní zkoušky do kopce na ruční brzdu, takže jsme zde nechali minimálně 4-5s. Zbytek vložky již byl ve svižném duchu a zvyknutí si na ovládání klasického Nka,“ říká k úvodnímu testu René Dohnal.

Po první servisní zastávce byla na pořadu trojice rychlostních zkoušek včetně velmi rozbitého testu s názvem „Peklo“. Kluci zůstali věrni bramborovému umístění, které jako by jim bylo už od začátku soutěže předurčeno. Tři čtvrté časy a i nadále průběžné čtvrté místo ve třídě 7. První trojice už byla vzdálená více jak půl minuty. Přesto jel Renda s Rudou velmi rychle, čehož je důkazem skvělý čas právě na testu „Peklo“. „Druhá runda čítající tři rychlostní zkoušky se nesla v duchu pomalého hledání hranic Fabie. Časy sice byly na oko špatné, ale tamější rychlostní zkoušky našemu autu příliš neseděly a to hlavně RZ2,5, která čítala snad 6 retardérů a spoustu rovinatých úseků. Snažili jsme se, ale na lepší jak čtvrté místa ve třídě to nestačilo. Soupeři jeli opravdu hezky a využívali potenciál svých vozů,“ dodává pilot Fabie.

Do konce soutěže zbývaly odjet tři rychlostní zkoušky a důležité tak bylo dovézt auto bez poškození do cíle a nasbírat důležité body. A světe div se. Znovu to byly tři čtvrté časy. Avšak poslední sekce nebyla úplnou procházkou růžovým sadem. Defekt a taktéž obě ulomená zrcátka, i to si Renda s Rudou na Kostelci zažili a přesto si odváží velmi cenné body za čtvrté místo. „Poslední sekci jsme nezačali vůbec dobře. Hned na RZ5 jsme o jednu protikatovací zábranu rozbili sklíčko u zpětných zrcátek, takže přejezdy mezi Rztami nebyly nic moc veselého. Peklo bylo relativně v pořádku a sedělo nám. Na přejezdu k poslední rychlostní zkoušce nám, ale odešel snímač otáček motoru, který si dělal co se mu zamanulo. Jakmile autu spadly otáčky, okamžitě bylo auto bez výkonu a šlapání na plynový pedál nemělo žádný význam. Vždy se motor chytnul po asi pěti vteřinách. S těmito problémy jsme dojeli na start poslední RZ a celou ji takto absolvovali. O jeden z mnoha retardéru jsem si zde ještě zaklapnul zpětné zrcátko na spolujezdcově straně, takže jsem absolutně neviděl, jestli nás někdo případně nedojíždí. Byl to nehezký zážitek, kdy jsem ani úplně nevnímal rozpis a snažil se auto vždy uvést do provozu. Za cílem jsme ještě měnili defekt pravé přední pneu. Můj první defekt u kterého absolutně nevím, kde jsem jej mohl udělat. Celkově však Kostelec hodnotíme kladně a na více jsme tu bohužel neměli. Děkuji všem, kteří stáli za naším startem a měli tak veliký podíl na bodech, které jsme si z Kostelce přivezly. Nyní je v jednání náš start s Fabií na Barum Rallye ve třídě 10. Tento závod nebyl původně v plánu, takže jestli se na startu ukážeme či nikoliv je otázkou následujících dní,“ říká k patáliím na poslední sekci zkoušek René Dohnal.

René Dohnal s Rudolfem Kouřilem následující sprint v Pačejově vynechávají a jak sám pilot uvedl, tak se pravděpodobně přestaví až na Barum Czech Rally Zlín.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.