Sprintové mistrovství pokračovalo uplynulou sobotu v okolí Kostelce nad Orlicí.
Tato soutěž nezůstala nic dlužna svojí pověstí a všechny zúčastněné posádky čekalo pořádné peklo a to včetně rychlostní zkoušky se stejným názvem. Do této soutěže zasáhla i posádka René Dohnal – Rudolf Kouřil, jenž se na začátku července představila premiérově na Citroenu C2 R2 při Valašské Rally, kde získal hlavně Renda Dohnal mnoho zkušeností Do Kostelce se však kluci opět představili na Škodě Fabia ve třídě 7, kde je tentokrát čekala velká konkurence, jenž čítala celkem osm posádek včetně všech favoritů. Do soutěže vstupovali kluci jako průběžně druhá posádka ve třídě a jaká byla nálada před startem soutěže? „Do okolí Kostelce nad Orlicí jsme se velice těšili. Minulý rok jsme zde zajeli moc hezký závod a rychlostní zkoušky zůstaly prakticky beze změn, takže jsme mohli zúročit zkušenosti nabité z minulého roku. Také jsme byli zvědaví , jak zúročíme nově nabité zkušenosti z Valašské Rally, kde jsme startovali s Citroenem C2R2 Max.“
Již před startem bylo jasné, že celou soutěž bude provázet velké horko. Posádky to ovšem měli ještě více ztížené tím, že museli být navlečeni do nehořlavého oblečení a v autě pak bylo až nepředstavitelné peklo. Jak již bylo řečeno, tak soutěž nedoznala oproti loňskému roku žádnou změnu a tak Renda s Rudou věděli do čeho jdou a od začátku jeli naplno. Na úvod je čekala nejdelší rychlostní zkouška Skuhrov, jenž se jela za celou soutěž třikrát a kluci zde na úvod dosáhli čtvrtého času. „Úvodní zkouška se nám bohužel nepovedla podle představ. Na vině byla nemožnost rozjet se na startu rychlostní zkoušky do kopce na ruční brzdu, takže jsme zde nechali minimálně 4-5s. Zbytek vložky již byl ve svižném duchu a zvyknutí si na ovládání klasického Nka,“ říká k úvodnímu testu René Dohnal.
Po první servisní zastávce byla na pořadu trojice rychlostních zkoušek včetně velmi rozbitého testu s názvem „Peklo“. Kluci zůstali věrni bramborovému umístění, které jako by jim bylo už od začátku soutěže předurčeno. Tři čtvrté časy a i nadále průběžné čtvrté místo ve třídě 7. První trojice už byla vzdálená více jak půl minuty. Přesto jel Renda s Rudou velmi rychle, čehož je důkazem skvělý čas právě na testu „Peklo“. „Druhá runda čítající tři rychlostní zkoušky se nesla v duchu pomalého hledání hranic Fabie. Časy sice byly na oko špatné, ale tamější rychlostní zkoušky našemu autu příliš neseděly a to hlavně RZ2,5, která čítala snad 6 retardérů a spoustu rovinatých úseků. Snažili jsme se, ale na lepší jak čtvrté místa ve třídě to nestačilo. Soupeři jeli opravdu hezky a využívali potenciál svých vozů,“ dodává pilot Fabie.
Do konce soutěže zbývaly odjet tři rychlostní zkoušky a důležité tak bylo dovézt auto bez poškození do cíle a nasbírat důležité body. A světe div se. Znovu to byly tři čtvrté časy. Avšak poslední sekce nebyla úplnou procházkou růžovým sadem. Defekt a taktéž obě ulomená zrcátka, i to si Renda s Rudou na Kostelci zažili a přesto si odváží velmi cenné body za čtvrté místo. „Poslední sekci jsme nezačali vůbec dobře. Hned na RZ5 jsme o jednu protikatovací zábranu rozbili sklíčko u zpětných zrcátek, takže přejezdy mezi Rztami nebyly nic moc veselého. Peklo bylo relativně v pořádku a sedělo nám. Na přejezdu k poslední rychlostní zkoušce nám, ale odešel snímač otáček motoru, který si dělal co se mu zamanulo. Jakmile autu spadly otáčky, okamžitě bylo auto bez výkonu a šlapání na plynový pedál nemělo žádný význam. Vždy se motor chytnul po asi pěti vteřinách. S těmito problémy jsme dojeli na start poslední RZ a celou ji takto absolvovali. O jeden z mnoha retardéru jsem si zde ještě zaklapnul zpětné zrcátko na spolujezdcově straně, takže jsem absolutně neviděl, jestli nás někdo případně nedojíždí. Byl to nehezký zážitek, kdy jsem ani úplně nevnímal rozpis a snažil se auto vždy uvést do provozu. Za cílem jsme ještě měnili defekt pravé přední pneu. Můj první defekt u kterého absolutně nevím, kde jsem jej mohl udělat. Celkově však Kostelec hodnotíme kladně a na více jsme tu bohužel neměli. Děkuji všem, kteří stáli za naším startem a měli tak veliký podíl na bodech, které jsme si z Kostelce přivezly. Nyní je v jednání náš start s Fabií na Barum Rallye ve třídě 10. Tento závod nebyl původně v plánu, takže jestli se na startu ukážeme či nikoliv je otázkou následujících dní,“ říká k patáliím na poslední sekci zkoušek René Dohnal.
René Dohnal s Rudolfem Kouřilem následující sprint v Pačejově vynechávají a jak sám pilot uvedl, tak se pravděpodobně přestaví až na Barum Czech Rally Zlín.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.