Sprintové mistrovství pokračovalo uplynulou sobotu v okolí Kostelce nad Orlicí.
Tato soutěž nezůstala nic dlužna svojí pověstí a všechny zúčastněné posádky čekalo pořádné peklo a to včetně rychlostní zkoušky se stejným názvem. Do této soutěže zasáhla i posádka René Dohnal – Rudolf Kouřil, jenž se na začátku července představila premiérově na Citroenu C2 R2 při Valašské Rally, kde získal hlavně Renda Dohnal mnoho zkušeností Do Kostelce se však kluci opět představili na Škodě Fabia ve třídě 7, kde je tentokrát čekala velká konkurence, jenž čítala celkem osm posádek včetně všech favoritů. Do soutěže vstupovali kluci jako průběžně druhá posádka ve třídě a jaká byla nálada před startem soutěže? „Do okolí Kostelce nad Orlicí jsme se velice těšili. Minulý rok jsme zde zajeli moc hezký závod a rychlostní zkoušky zůstaly prakticky beze změn, takže jsme mohli zúročit zkušenosti nabité z minulého roku. Také jsme byli zvědaví , jak zúročíme nově nabité zkušenosti z Valašské Rally, kde jsme startovali s Citroenem C2R2 Max.“
Již před startem bylo jasné, že celou soutěž bude provázet velké horko. Posádky to ovšem měli ještě více ztížené tím, že museli být navlečeni do nehořlavého oblečení a v autě pak bylo až nepředstavitelné peklo. Jak již bylo řečeno, tak soutěž nedoznala oproti loňskému roku žádnou změnu a tak Renda s Rudou věděli do čeho jdou a od začátku jeli naplno. Na úvod je čekala nejdelší rychlostní zkouška Skuhrov, jenž se jela za celou soutěž třikrát a kluci zde na úvod dosáhli čtvrtého času. „Úvodní zkouška se nám bohužel nepovedla podle představ. Na vině byla nemožnost rozjet se na startu rychlostní zkoušky do kopce na ruční brzdu, takže jsme zde nechali minimálně 4-5s. Zbytek vložky již byl ve svižném duchu a zvyknutí si na ovládání klasického Nka,“ říká k úvodnímu testu René Dohnal.
Po první servisní zastávce byla na pořadu trojice rychlostních zkoušek včetně velmi rozbitého testu s názvem „Peklo“. Kluci zůstali věrni bramborovému umístění, které jako by jim bylo už od začátku soutěže předurčeno. Tři čtvrté časy a i nadále průběžné čtvrté místo ve třídě 7. První trojice už byla vzdálená více jak půl minuty. Přesto jel Renda s Rudou velmi rychle, čehož je důkazem skvělý čas právě na testu „Peklo“. „Druhá runda čítající tři rychlostní zkoušky se nesla v duchu pomalého hledání hranic Fabie. Časy sice byly na oko špatné, ale tamější rychlostní zkoušky našemu autu příliš neseděly a to hlavně RZ2,5, která čítala snad 6 retardérů a spoustu rovinatých úseků. Snažili jsme se, ale na lepší jak čtvrté místa ve třídě to nestačilo. Soupeři jeli opravdu hezky a využívali potenciál svých vozů,“ dodává pilot Fabie.
Do konce soutěže zbývaly odjet tři rychlostní zkoušky a důležité tak bylo dovézt auto bez poškození do cíle a nasbírat důležité body. A světe div se. Znovu to byly tři čtvrté časy. Avšak poslední sekce nebyla úplnou procházkou růžovým sadem. Defekt a taktéž obě ulomená zrcátka, i to si Renda s Rudou na Kostelci zažili a přesto si odváží velmi cenné body za čtvrté místo. „Poslední sekci jsme nezačali vůbec dobře. Hned na RZ5 jsme o jednu protikatovací zábranu rozbili sklíčko u zpětných zrcátek, takže přejezdy mezi Rztami nebyly nic moc veselého. Peklo bylo relativně v pořádku a sedělo nám. Na přejezdu k poslední rychlostní zkoušce nám, ale odešel snímač otáček motoru, který si dělal co se mu zamanulo. Jakmile autu spadly otáčky, okamžitě bylo auto bez výkonu a šlapání na plynový pedál nemělo žádný význam. Vždy se motor chytnul po asi pěti vteřinách. S těmito problémy jsme dojeli na start poslední RZ a celou ji takto absolvovali. O jeden z mnoha retardéru jsem si zde ještě zaklapnul zpětné zrcátko na spolujezdcově straně, takže jsem absolutně neviděl, jestli nás někdo případně nedojíždí. Byl to nehezký zážitek, kdy jsem ani úplně nevnímal rozpis a snažil se auto vždy uvést do provozu. Za cílem jsme ještě měnili defekt pravé přední pneu. Můj první defekt u kterého absolutně nevím, kde jsem jej mohl udělat. Celkově však Kostelec hodnotíme kladně a na více jsme tu bohužel neměli. Děkuji všem, kteří stáli za naším startem a měli tak veliký podíl na bodech, které jsme si z Kostelce přivezly. Nyní je v jednání náš start s Fabií na Barum Rallye ve třídě 10. Tento závod nebyl původně v plánu, takže jestli se na startu ukážeme či nikoliv je otázkou následujících dní,“ říká k patáliím na poslední sekci zkoušek René Dohnal.
René Dohnal s Rudolfem Kouřilem následující sprint v Pačejově vynechávají a jak sám pilot uvedl, tak se pravděpodobně přestaví až na Barum Czech Rally Zlín.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.