Barum Czech Rally Zlín odhaluje svou trať

barum rally zlín
barum rally zlín, foto: www.rallyzone.cz | Turovský, Roman
Petr Linhart 31. července 2013 18:16
Sdílej:

Přesně měsíc zbývá do startu třiačtyřicátého ročníku populární automobilové soutěže Barum Czech Rally Zlín. Nastal ideální čas zevrubně popsat celou trať.

Nastal ideální čas zevrubně popsat celou trať. Loňský ročník se zapsal do análů jedním historickým milníkem – poprvé v historii českých soutěží byly vybrané rychlostní zkoušky přenášeny přímým přenosem na satelitní televizi Eurosport a díky spolupráci se společností Mediasport také na sportovním kanále České televize. Díky tomuto kroku se tak zlínská soutěž dostala do milionů domácností po celém světě, sledovanost byla srovnatelná s legendární Tour de Corse.

V letošním roce nejsou živé přímé přenosy z rychlostních zkoušek plánovány. Přesto je snahou pořadatelů jít vstříc divákům. Trendem letošních soutěží v České republice je zvyšování bezpečnostních prvků, které byly již v minulých letech na ‘barumce‘ velice kladně hodnoceny. „Nevidíme důvod k razantním změnám v místech, kde se bezpečnostní opatření v minulých letech osvědčila. Rozhodně se nechystáme plošně posouvat dosavadní hranice zakázaných prostorů o několik metrů dále. Zpřísníme ale potenciálně nebezpečná místa, ve kterých vozy dosahují vysokých rychlostí a trať má nerovný povrch,“ popsal změny v bezpečnostních opatřeních Ing. Jan Regner, zástupce ředitele soutěže.

Jak tedy bude vypadat trať letošního ročníku? I přes snahy o zařazení nových úseků nakonec harmonogram vychází z osvědčených úseků z minulých ročníků. Některé úseky dosáhly větších či menších úprav, některá místa budou po konzultaci s Asociací jezdců rally osazena retardéry. Hlavní cílem při stavbě tratě bylo snížení průměrných rychlostí a také snaha co nejvíce zpřístupnit divákům.

 

Pro fanoušky začne celá soutěž tradičně ve čtvrtek večer, kdy se ve zlínské sportovní hale Euronics uskuteční veřejná technická přejímka doplněná o tradiční autogramiádu vybraných jezdců a jejich společné focení. V pátek dopoledne je pak na programu testovací rychlostní zkouška, která se v letošním roce pojede na úseku mezi Hvozdnou a Slušovicemi.

V pátek odpoledne bude na programu slavnostní start na náměstí Míru před zlínskou radnicí, odkud se davy diváků i soutěžní vozy přesunou do ulic Zlína, kudy povede jedno z největších lákadel ‘barumky‘ – městská rychlostní zkouška. Ta se po jednoroční pauze vrací do původní podoby a pole soudobých vozů do ní bude startovat opět ve 21:15 hodin.

Zásadní změna nastává u skladby sobotní etapy. Aby měli diváci možnost shlédnout více rychlostních zkoušek, rozhodli se organizátoři přidat jednu návštěvu servisní zóny navíc. Namísto sterilního schématu 4 RZ, servis, 4 RZ přichází mnohem zajímavější 3 RZ, servis, 3 RZ, servis, 2 RZ. Tyto zkoušky se pojedou na čtyřech tradičních úsecích – Biskupice, Troják, Semetín a Pindula. Vzhledem k západu slunce již v 19:30 hodin budou mít diváci po dlouhé době možnost vidět za tmy i klasickou rychlostní zkoušku.

 

Nedělní etapa zůstala v obvyklém formátu 3 RZ, servis, 3 RZ. Ani zde však nezůstal kámen na kameni. Nejméně změn doznal tradiční Maják, který se pojede ve směru ze Zlína na Topolnou. Následující dva testy Jankovice a Žlutava se v současné podobě ještě nejely, byť využívají úseků známých z minulosti.

 

Výraznější změnou prochází také dojezd vozů na cílovou rampu a závěrečný ceremoniál. Kvůli plánovaným stavebním úpravám v prostorech náměstí Práce se cílová časová kontrola i závěrečné vyhlášení výsledků a předávání cen vrací po několikaleté pauze před radnici na náměstí Míru.

 

Kompletní trať rychlostních zkoušek letošního ročníku bude měřit pouze 234,78 km. Organizátor tak vychází vstříc českým posádkám, které si v minulých letech stěžovaly na finanční náročnost podniku. „Doufáme, že všechna tato opatření přivedou na přelomu srpna a září do zlínského regionu velké množství soutěžících i diváků,“ dodal závěrem Jan Regner.

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.