Po nezdařilé Rally Hustopeče, kde Martin Búš s Jirkou Hovorkou odstoupili na technickou závadu nového motoru, se team ROTO Plzeň společně s Martinem Búšem vydal na populární Rally Bohemia.
Hlavním cílem této soutěže, bylo sbírat zkušenosti na suchém povrchu, na kterém posádka s vozem subaru startovala poprvé a dokončit soutěž až do cíle. Na sedadlo spolujezdce v okolí Mladé Boleslavi usednul Martin Knajzl. „S Martinem jsme se domluvili, protože Jirka Hovorka zde jel s Richardem Kirnigem. Využil jsem této spolupráce k získání nových zkušeností. Během závodu jsem se dozvěděl mnoho užitečných věcí, za což Martinovi Knajzlovi patří velké dík,“ uvedl důvod změny spolujezdce Martin Búš. Závodit se začalo už v pátek a cíl byl v neděli odpoledne. Po celou dobu závodu provázelo posádky krásné počasí. „Chvíli nám s Martinem trvalo, než jsme se sehráli, ale pak už to bylo dobré. V sobotu jsem zkoušel měkkou i suchou sadu světových pneumatik, které jsme měli koupené ještě na předchozí závody. V neděli jsme zvolili nové Evropské pneumatiky a podařilo se nám více zrychlit,“ popsal Martin Búš průběh závodu. Martin s Martinem si z bohemky nakonec odvezli 17. místo absolutního pořadí a bramborovou příčku ve třídě 3. „Výsledek by mohl být i lepší, pro nás je však důležité, že jsme po delší době spatřili cíl, získali zkušenosti se suchým povrchem a máme porovnání tří typů pneumatik na tomto povrchu,“ řekl v cíli dvaatřicetiletý pilot.
Protože na bohemce technika vydržela a nevyžadovala rozsáhlou přípravu team ROTO Plzeň s Martinem Búšem mohl potvrdit účast na závodě evropského poháru v Srbsku, který se jel hned týden po Rally Bohemia. Na Rally Serbia s Martinem odjel jeho otec Josef Búš, který po delší době usedl na místo spolujezdce. „Na přípravu jsme po Rally Bohemia měli jen jeden den a museli jsme hned vyrazit. Bylo to hodně na rychlo,“ popsal přípravy na zahraniční start Martin Búš. V pátek večer byla naplánována městská rychlostní zkouška, ale už při tréninku se kluci dozvěděli, že je tato speciálka zrušena kvůli policii. Posádky proto jen projeli přes rampu a odevzdaly vozy do uzavřeného parkoviště. „Startovní rampa v Srbském městě Užice, měla obrovskou atmosféru. Po příjezdu co centra města nás obklopili tisíce lidí, všichni se s námi chtěli fotografovat, rozdávali jsme jim podpisové karty, každý se na všechno vyptával,“ popsal atmosféru na startovní rampě Martin Búš. V sobotu ráno při výjezdu ze servisu čekalo na posádky nepříjemné překvapení. Pořadatelé jim sdělili, že jsou zrušeny první dvě rychlostní zkoušky a jedná se, co bude dál. Po hodině čekání se rozhodlo, že se závod ruší. Důvodem bylo to, že pořadatelé v pátek večer před závodem obdrželi od policie nové normy, které se týkaly většího zabezpečení. I přes to, že pořadatelé přes noc vše připravili, podle místní policie to bylo pozdě a závod musel být zrušen. „Je to velká škoda, mrzí mě to kvůli celému týmu, kterého stálo velké úsilí se v tak krátké době na závody připravit. Tratě zde byly krásné, hodně technické a celkem rychlé. Převládal zde kluzký asfalt, ale oproti Saturnusu ve Slovinsku byl všude, proto nemusel být tak moc zrádný. Pozitivum z těchto závodů je zkušenost se Srbskými obyvateli. Překvapilo nás, jak jsou zde ochotní lidé. Všichni se snaží být vstřícní a se vším pomoci. Bohužel jsme zde neodjeli ani jednu rychlostní zkoušku a jeli jsme domů,“ posmutněl si Martin Búš.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.