Po nezdařilé Rally Hustopeče, kde Martin Búš s Jirkou Hovorkou odstoupili na technickou závadu nového motoru, se team ROTO Plzeň společně s Martinem Búšem vydal na populární Rally Bohemia.
Hlavním cílem této soutěže, bylo sbírat zkušenosti na suchém povrchu, na kterém posádka s vozem subaru startovala poprvé a dokončit soutěž až do cíle. Na sedadlo spolujezdce v okolí Mladé Boleslavi usednul Martin Knajzl. „S Martinem jsme se domluvili, protože Jirka Hovorka zde jel s Richardem Kirnigem. Využil jsem této spolupráce k získání nových zkušeností. Během závodu jsem se dozvěděl mnoho užitečných věcí, za což Martinovi Knajzlovi patří velké dík,“ uvedl důvod změny spolujezdce Martin Búš. Závodit se začalo už v pátek a cíl byl v neděli odpoledne. Po celou dobu závodu provázelo posádky krásné počasí. „Chvíli nám s Martinem trvalo, než jsme se sehráli, ale pak už to bylo dobré. V sobotu jsem zkoušel měkkou i suchou sadu světových pneumatik, které jsme měli koupené ještě na předchozí závody. V neděli jsme zvolili nové Evropské pneumatiky a podařilo se nám více zrychlit,“ popsal Martin Búš průběh závodu. Martin s Martinem si z bohemky nakonec odvezli 17. místo absolutního pořadí a bramborovou příčku ve třídě 3. „Výsledek by mohl být i lepší, pro nás je však důležité, že jsme po delší době spatřili cíl, získali zkušenosti se suchým povrchem a máme porovnání tří typů pneumatik na tomto povrchu,“ řekl v cíli dvaatřicetiletý pilot.
Protože na bohemce technika vydržela a nevyžadovala rozsáhlou přípravu team ROTO Plzeň s Martinem Búšem mohl potvrdit účast na závodě evropského poháru v Srbsku, který se jel hned týden po Rally Bohemia. Na Rally Serbia s Martinem odjel jeho otec Josef Búš, který po delší době usedl na místo spolujezdce. „Na přípravu jsme po Rally Bohemia měli jen jeden den a museli jsme hned vyrazit. Bylo to hodně na rychlo,“ popsal přípravy na zahraniční start Martin Búš. V pátek večer byla naplánována městská rychlostní zkouška, ale už při tréninku se kluci dozvěděli, že je tato speciálka zrušena kvůli policii. Posádky proto jen projeli přes rampu a odevzdaly vozy do uzavřeného parkoviště. „Startovní rampa v Srbském městě Užice, měla obrovskou atmosféru. Po příjezdu co centra města nás obklopili tisíce lidí, všichni se s námi chtěli fotografovat, rozdávali jsme jim podpisové karty, každý se na všechno vyptával,“ popsal atmosféru na startovní rampě Martin Búš. V sobotu ráno při výjezdu ze servisu čekalo na posádky nepříjemné překvapení. Pořadatelé jim sdělili, že jsou zrušeny první dvě rychlostní zkoušky a jedná se, co bude dál. Po hodině čekání se rozhodlo, že se závod ruší. Důvodem bylo to, že pořadatelé v pátek večer před závodem obdrželi od policie nové normy, které se týkaly většího zabezpečení. I přes to, že pořadatelé přes noc vše připravili, podle místní policie to bylo pozdě a závod musel být zrušen. „Je to velká škoda, mrzí mě to kvůli celému týmu, kterého stálo velké úsilí se v tak krátké době na závody připravit. Tratě zde byly krásné, hodně technické a celkem rychlé. Převládal zde kluzký asfalt, ale oproti Saturnusu ve Slovinsku byl všude, proto nemusel být tak moc zrádný. Pozitivum z těchto závodů je zkušenost se Srbskými obyvateli. Překvapilo nás, jak jsou zde ochotní lidé. Všichni se snaží být vstřícní a se vším pomoci. Bohužel jsme zde neodjeli ani jednu rychlostní zkoušku a jeli jsme domů,“ posmutněl si Martin Búš.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?