40. Rally Bohemia úspěšně dospěla do finiše a důstojně oslavila čtyřicet let historie rallysportu v Mladé Boleslavi.
Tyto řádky neobsahují žádnou senzaci, žádný skandál a žádnou tragédii. Pokud by tedy tato zpráva někomu přišla nezajímavá, dopředu se omlouváme. Organizační výbor 40. Rally Bohemia v čele s Pavlem Dušánkem chce vyjádřit velké díky všem, kteří se na organizaci této velké rally podíleli. „Děkujeme všem partnerům 40. Rally Bohemia v čele s generálním partnerem, společností Škoda Auto, a.s. Bez účasti našich partnerů by nebylo možné takovou rally zorganizovat. Velké poděkování patří každému, kdo se nějak na organizaci rally podílel, ať to byl člen organizačního výboru, nebo poslední pořadatel na trati rychlostní zkoušky někde v lese. Práce každého z vás byla vidět a byla kladně ohodnocena účastníky, diváky i zástupci FIA,“ říká Pavel Dušánek a navazuje tak na velmi pozitivní hodnocení, které se 40. Rally Bohemia dostalo zejména od jezdců. Někteří z nich zařadili Rally Bohemia organizačně k vrcholu českých rally. Kladné ohlasy zaznívaly i z úst či klávesnic diváků na nejrůznějších internetových diskusích a velmi si toho vážíme. Jsme rádi, že se diváci nenechali odradit nepříznivou mediální kampaní, která se proti rally v posledních měsících vedla. K tratím rychlostních zkoušek dorazily desítky tisíc diváků a v úhrnu za celé tři dny soutěže se návštěvnost blížila stu tisícům diváků. Velmi pozitivně na organizaci 40. Rally Bohemia reagovala i návštěva z policejního prezídia, kterou zákulisím rally prováděl předseda Svazu Rally Pavel Schovánek.
Členové organizačního výboru 40. Rally Bohemia ale rozhodně nehodlají usnout na vavřínech a mají každý hustě popsané listy poznámek a připomínek, co by se mělo do budoucna změnit, upravit či vylepšit. Naslouchali jsme divákům i jezdcům a víme o slabinách naší rally. Například od Jana Kopeckého jsme dostali velmi dobré návrhy na vylepšení divácké speciálky v Sosnové, aby byla pro diváky atraktivnější, a aby viděli více sportu, když vážili tak dlouhou cestu z centra rally. Václav Pech jun. měl zase velmi dobré nápady k organizaci slavnostního startu a cíle rally a pořadatelé si z nich rozhodně chtějí něco vzít. Budeme rádi, když nám své návrhy zašlete i vy, čtenáři této tiskové zprávy.
V následujících týdnech bude probíhat detailní vyhodnocení uplynuvší 40. Rally Bohemia a rozvaha o budoucnosti této rally. Dosud není nic definitivně rozhodnuté a není čas na malování čertů na zeď ani na oslavné bouchání šampaňského. V tuto chvíli máme radost, že jubilejní, 40. Rally Bohemia proběhla bez problémů a důstojným způsobem a bez přehnaných pompézností oslavila dlouhou tradici motoristického sportu v Mladé Boleslavi. Uplynulá soutěž se stala oslavou krásné motoristické disciplíny, kterou rallysport je, a ukázala, že rally je skutečně populárním a oblíbeným sportem s velkou diváckou návštěvností. Ještě jednou velké díky divákům za jejich ukázněnost, jezdcům za fair-play závodění a účast na soutěži a partnerům soutěže za životně důležitou podporu.
Další informace o 40. Rally Bohemia najdete na stránkách www.rallybohemia.cz. Sledujte také oficiální Facebook profil na www.facebook.com/rallybohemia.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?