40. Rally Bohemia úspěšně dospěla do finiše a důstojně oslavila čtyřicet let historie rallysportu v Mladé Boleslavi.
Tyto řádky neobsahují žádnou senzaci, žádný skandál a žádnou tragédii. Pokud by tedy tato zpráva někomu přišla nezajímavá, dopředu se omlouváme. Organizační výbor 40. Rally Bohemia v čele s Pavlem Dušánkem chce vyjádřit velké díky všem, kteří se na organizaci této velké rally podíleli. „Děkujeme všem partnerům 40. Rally Bohemia v čele s generálním partnerem, společností Škoda Auto, a.s. Bez účasti našich partnerů by nebylo možné takovou rally zorganizovat. Velké poděkování patří každému, kdo se nějak na organizaci rally podílel, ať to byl člen organizačního výboru, nebo poslední pořadatel na trati rychlostní zkoušky někde v lese. Práce každého z vás byla vidět a byla kladně ohodnocena účastníky, diváky i zástupci FIA,“ říká Pavel Dušánek a navazuje tak na velmi pozitivní hodnocení, které se 40. Rally Bohemia dostalo zejména od jezdců. Někteří z nich zařadili Rally Bohemia organizačně k vrcholu českých rally. Kladné ohlasy zaznívaly i z úst či klávesnic diváků na nejrůznějších internetových diskusích a velmi si toho vážíme. Jsme rádi, že se diváci nenechali odradit nepříznivou mediální kampaní, která se proti rally v posledních měsících vedla. K tratím rychlostních zkoušek dorazily desítky tisíc diváků a v úhrnu za celé tři dny soutěže se návštěvnost blížila stu tisícům diváků. Velmi pozitivně na organizaci 40. Rally Bohemia reagovala i návštěva z policejního prezídia, kterou zákulisím rally prováděl předseda Svazu Rally Pavel Schovánek.
Členové organizačního výboru 40. Rally Bohemia ale rozhodně nehodlají usnout na vavřínech a mají každý hustě popsané listy poznámek a připomínek, co by se mělo do budoucna změnit, upravit či vylepšit. Naslouchali jsme divákům i jezdcům a víme o slabinách naší rally. Například od Jana Kopeckého jsme dostali velmi dobré návrhy na vylepšení divácké speciálky v Sosnové, aby byla pro diváky atraktivnější, a aby viděli více sportu, když vážili tak dlouhou cestu z centra rally. Václav Pech jun. měl zase velmi dobré nápady k organizaci slavnostního startu a cíle rally a pořadatelé si z nich rozhodně chtějí něco vzít. Budeme rádi, když nám své návrhy zašlete i vy, čtenáři této tiskové zprávy.
V následujících týdnech bude probíhat detailní vyhodnocení uplynuvší 40. Rally Bohemia a rozvaha o budoucnosti této rally. Dosud není nic definitivně rozhodnuté a není čas na malování čertů na zeď ani na oslavné bouchání šampaňského. V tuto chvíli máme radost, že jubilejní, 40. Rally Bohemia proběhla bez problémů a důstojným způsobem a bez přehnaných pompézností oslavila dlouhou tradici motoristického sportu v Mladé Boleslavi. Uplynulá soutěž se stala oslavou krásné motoristické disciplíny, kterou rallysport je, a ukázala, že rally je skutečně populárním a oblíbeným sportem s velkou diváckou návštěvností. Ještě jednou velké díky divákům za jejich ukázněnost, jezdcům za fair-play závodění a účast na soutěži a partnerům soutěže za životně důležitou podporu.
Další informace o 40. Rally Bohemia najdete na stránkách www.rallybohemia.cz. Sledujte také oficiální Facebook profil na www.facebook.com/rallybohemia.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.