40. Rally Bohemia úspěšně dospěla do finiše a důstojně oslavila čtyřicet let historie rallysportu v Mladé Boleslavi.
Tyto řádky neobsahují žádnou senzaci, žádný skandál a žádnou tragédii. Pokud by tedy tato zpráva někomu přišla nezajímavá, dopředu se omlouváme. Organizační výbor 40. Rally Bohemia v čele s Pavlem Dušánkem chce vyjádřit velké díky všem, kteří se na organizaci této velké rally podíleli. „Děkujeme všem partnerům 40. Rally Bohemia v čele s generálním partnerem, společností Škoda Auto, a.s. Bez účasti našich partnerů by nebylo možné takovou rally zorganizovat. Velké poděkování patří každému, kdo se nějak na organizaci rally podílel, ať to byl člen organizačního výboru, nebo poslední pořadatel na trati rychlostní zkoušky někde v lese. Práce každého z vás byla vidět a byla kladně ohodnocena účastníky, diváky i zástupci FIA,“ říká Pavel Dušánek a navazuje tak na velmi pozitivní hodnocení, které se 40. Rally Bohemia dostalo zejména od jezdců. Někteří z nich zařadili Rally Bohemia organizačně k vrcholu českých rally. Kladné ohlasy zaznívaly i z úst či klávesnic diváků na nejrůznějších internetových diskusích a velmi si toho vážíme. Jsme rádi, že se diváci nenechali odradit nepříznivou mediální kampaní, která se proti rally v posledních měsících vedla. K tratím rychlostních zkoušek dorazily desítky tisíc diváků a v úhrnu za celé tři dny soutěže se návštěvnost blížila stu tisícům diváků. Velmi pozitivně na organizaci 40. Rally Bohemia reagovala i návštěva z policejního prezídia, kterou zákulisím rally prováděl předseda Svazu Rally Pavel Schovánek.
Členové organizačního výboru 40. Rally Bohemia ale rozhodně nehodlají usnout na vavřínech a mají každý hustě popsané listy poznámek a připomínek, co by se mělo do budoucna změnit, upravit či vylepšit. Naslouchali jsme divákům i jezdcům a víme o slabinách naší rally. Například od Jana Kopeckého jsme dostali velmi dobré návrhy na vylepšení divácké speciálky v Sosnové, aby byla pro diváky atraktivnější, a aby viděli více sportu, když vážili tak dlouhou cestu z centra rally. Václav Pech jun. měl zase velmi dobré nápady k organizaci slavnostního startu a cíle rally a pořadatelé si z nich rozhodně chtějí něco vzít. Budeme rádi, když nám své návrhy zašlete i vy, čtenáři této tiskové zprávy.
V následujících týdnech bude probíhat detailní vyhodnocení uplynuvší 40. Rally Bohemia a rozvaha o budoucnosti této rally. Dosud není nic definitivně rozhodnuté a není čas na malování čertů na zeď ani na oslavné bouchání šampaňského. V tuto chvíli máme radost, že jubilejní, 40. Rally Bohemia proběhla bez problémů a důstojným způsobem a bez přehnaných pompézností oslavila dlouhou tradici motoristického sportu v Mladé Boleslavi. Uplynulá soutěž se stala oslavou krásné motoristické disciplíny, kterou rallysport je, a ukázala, že rally je skutečně populárním a oblíbeným sportem s velkou diváckou návštěvností. Ještě jednou velké díky divákům za jejich ukázněnost, jezdcům za fair-play závodění a účast na soutěži a partnerům soutěže za životně důležitou podporu.
Další informace o 40. Rally Bohemia najdete na stránkách www.rallybohemia.cz. Sledujte také oficiální Facebook profil na www.facebook.com/rallybohemia.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.