Rally Bohemia ve zpětném zrcátku

Ford Fiesta R5
Ford Fiesta R5, foto: Josef Vyšata, RallyZone.cz
Petr Eliáš 20. července 2013 11:19
Sdílej:

40. Rally Bohemia úspěšně dospěla do finiše a důstojně oslavila čtyřicet let historie rallysportu v Mladé Boleslavi.

Tyto řádky neobsahují žádnou senzaci, žádný skandál a žádnou tragédii. Pokud by tedy tato zpráva někomu přišla nezajímavá, dopředu se omlouváme. Organizační výbor 40. Rally Bohemia v čele s Pavlem Dušánkem chce vyjádřit velké díky všem, kteří se na organizaci této velké rally podíleli. „Děkujeme všem partnerům 40. Rally Bohemia v čele s generálním partnerem, společností Škoda Auto, a.s. Bez účasti našich partnerů by nebylo možné takovou rally zorganizovat. Velké poděkování patří každému, kdo se nějak na organizaci rally podílel, ať to byl člen organizačního výboru, nebo poslední pořadatel na trati rychlostní zkoušky někde v lese. Práce každého z vás byla vidět a byla kladně ohodnocena účastníky, diváky i zástupci FIA,“ říká Pavel Dušánek a navazuje tak na velmi pozitivní hodnocení, které se 40. Rally Bohemia dostalo zejména od jezdců. Někteří z nich zařadili Rally Bohemia organizačně k vrcholu českých rally. Kladné ohlasy zaznívaly i z úst či klávesnic diváků na nejrůznějších internetových diskusích a velmi si toho vážíme. Jsme rádi, že se diváci nenechali odradit nepříznivou mediální kampaní, která se proti rally v posledních měsících vedla. K tratím rychlostních zkoušek dorazily desítky tisíc diváků a v úhrnu za celé tři dny soutěže se návštěvnost blížila stu tisícům diváků. Velmi pozitivně na organizaci 40. Rally Bohemia reagovala i návštěva z policejního prezídia, kterou zákulisím rally prováděl předseda Svazu Rally Pavel Schovánek.

Členové organizačního výboru 40. Rally Bohemia ale rozhodně nehodlají usnout na vavřínech a mají každý hustě popsané listy poznámek a připomínek, co by se mělo do budoucna změnit, upravit či vylepšit. Naslouchali jsme divákům i jezdcům a víme o slabinách naší rally. Například od Jana Kopeckého jsme dostali velmi dobré návrhy na vylepšení divácké speciálky v Sosnové, aby byla pro diváky atraktivnější, a aby viděli více sportu, když vážili tak dlouhou cestu z centra rally. Václav Pech jun. měl zase velmi dobré nápady k organizaci slavnostního startu a cíle rally a pořadatelé si z nich rozhodně chtějí něco vzít. Budeme rádi, když nám své návrhy zašlete i vy, čtenáři této tiskové zprávy.

V následujících týdnech bude probíhat detailní vyhodnocení uplynuvší 40. Rally Bohemia a rozvaha o budoucnosti této rally. Dosud není nic definitivně rozhodnuté a není čas na malování čertů na zeď ani na oslavné bouchání šampaňského. V tuto chvíli máme radost, že jubilejní, 40. Rally Bohemia proběhla bez problémů a důstojným způsobem a bez přehnaných pompézností oslavila dlouhou tradici motoristického sportu v Mladé Boleslavi. Uplynulá soutěž se stala oslavou krásné motoristické disciplíny, kterou rallysport je, a ukázala, že rally je skutečně populárním a oblíbeným sportem s velkou diváckou návštěvností. Ještě jednou velké díky divákům za jejich ukázněnost, jezdcům za fair-play závodění a účast na soutěži a partnerům soutěže za životně důležitou podporu.

Další informace o 40. Rally Bohemia najdete na stránkách www.rallybohemia.cz. Sledujte také oficiální Facebook profil na www.facebook.com/rallybohemia. 

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.