Jeden z vrcholů letošní rally sezony je za námi. Na Rally Bohemia se Pirelli velmi dařilo a to i na 18“ pneumatikách.
Pohár Pirelli se nezastavuje ani během letních prázdnin. O víkendu se závodilo v okolí Mladé Boleslavi při slavné 40. Rally Bohemia. Byla to první soutěž v České republice, kde museli soutěžící startovat na 18“ pneumatikách podle nových předpisů, tedy na nové „bezpečnostní“ pneumatice, ale také na upravené 18“ pneumatice Pirelli. Ta se vyznačovala tím, že do dezénu byly vyříznuté dvě podélné drážky. Účastníci Rally Bohemia si takto upravenou pneumatiku Pirelli pochvalovali s tím, že její vlastnosti jsou čitelnější, než u nových „bezpečnostních“ pneumatik. Pirelli dokonce ve třídě 3 slavilo vítězství s 18“ pneumatikou. Možnost zvolit na soutěžní vůz pneumatiku Pirelli i v rozměru 18“ bude platit i na nadcházející Barum Rally.
O vítězství ve třídě 3 na pneumatikách Pirelli při Rally Bohemia se postaral letošní suverén třídy, kterým není nikdo jiný než Vojtěch Štajf. Čtyři vítězství ze čtyř jej řadí i do čela Poháru Pirelli v této třídě. Spolu se spolujezdcem Františkem Rajnohou na Bohemii skončili na osmém místě absolutně a byli tak nejrychlejší posádkou na 18“ pneumatikách Pirelli. Za nimi ve třídě 3 skončili Marcel Tuček s Petrem Dufkem, kteří stejně jako Štajf startovali se Subaru Impreza, byť starší generace. Třetí ve třídě 3 v Poháru Pirelli skončili Štajfovi týmoví kolegové Petr Kačírek – Bohumil Černoch rovněž se Subaru.
Ve třídě 5 se bojovalo také na pneumatikách Pirelli a vozy z této třídy srdnatě útočily i na celkové vítězství mezi dvoukolkami. A dařilo se jim. Nejrychlejší v Poháru Pirelli třídy 5 byli nakonec Egon Smékal s Monikou Hýbnerovou s Citroënem DS3 R3T. Ti skončili na skvělém druhém místě mezi dvoukolkami. Druzí v poháru skončili Václav Dunovský s Jiřím Strossem se Suzuki Ignis S1600 a na třetím místě Petr Chodura s Rudolfem Kouřilem s Citroënem DS3 R3T. Tentokrát dvě dámy spolu soupeřily ve třídě 8 mezi dvoulitry. Jednalo se o zpěvačku Olgu Lounovou v Renaultu Clio, kterou navigoval Richard Nesvadba a Martinu Daňhelovou s Vlastimilem Daňhelem také s Renaultem Clio. Druhá jmenovaná dvojice byla o poznání rychlejší, a tak si odvážejí plný počet bodů do hodnocení Poháru Pirelli. Mezi vozy s motorem 1,6 litru ve třídě 9 na Rally Bohemia nebyla příliš silná konkurence. Jako jediní do cíle dojeli Jiří Vantuch s Petrem Motzem s Hondou Civic 1,6 Vti.
Gratulujeme všem, kteří dojeli do cíle náročné Rally Bohemia na pneumatikách Pirelli. Další kolo Poháru Pirelli se odehraje na konci srpna na Barum Czech Rally Zlín. Více informací o Poháru Pirelli a o soutěžních pneumatikách Pirelli vám podají pracovníci firmy Motorsport, spol.s r.o.,na telefonu 724 208 808 nebo na mailu kominek@motorsport.cz nebo podhajsky@motorsport.cz.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.