Jeden z vrcholů letošní rally sezony je za námi. Na Rally Bohemia se Pirelli velmi dařilo a to i na 18“ pneumatikách.
Pohár Pirelli se nezastavuje ani během letních prázdnin. O víkendu se závodilo v okolí Mladé Boleslavi při slavné 40. Rally Bohemia. Byla to první soutěž v České republice, kde museli soutěžící startovat na 18“ pneumatikách podle nových předpisů, tedy na nové „bezpečnostní“ pneumatice, ale také na upravené 18“ pneumatice Pirelli. Ta se vyznačovala tím, že do dezénu byly vyříznuté dvě podélné drážky. Účastníci Rally Bohemia si takto upravenou pneumatiku Pirelli pochvalovali s tím, že její vlastnosti jsou čitelnější, než u nových „bezpečnostních“ pneumatik. Pirelli dokonce ve třídě 3 slavilo vítězství s 18“ pneumatikou. Možnost zvolit na soutěžní vůz pneumatiku Pirelli i v rozměru 18“ bude platit i na nadcházející Barum Rally.
O vítězství ve třídě 3 na pneumatikách Pirelli při Rally Bohemia se postaral letošní suverén třídy, kterým není nikdo jiný než Vojtěch Štajf. Čtyři vítězství ze čtyř jej řadí i do čela Poháru Pirelli v této třídě. Spolu se spolujezdcem Františkem Rajnohou na Bohemii skončili na osmém místě absolutně a byli tak nejrychlejší posádkou na 18“ pneumatikách Pirelli. Za nimi ve třídě 3 skončili Marcel Tuček s Petrem Dufkem, kteří stejně jako Štajf startovali se Subaru Impreza, byť starší generace. Třetí ve třídě 3 v Poháru Pirelli skončili Štajfovi týmoví kolegové Petr Kačírek – Bohumil Černoch rovněž se Subaru.
Ve třídě 5 se bojovalo také na pneumatikách Pirelli a vozy z této třídy srdnatě útočily i na celkové vítězství mezi dvoukolkami. A dařilo se jim. Nejrychlejší v Poháru Pirelli třídy 5 byli nakonec Egon Smékal s Monikou Hýbnerovou s Citroënem DS3 R3T. Ti skončili na skvělém druhém místě mezi dvoukolkami. Druzí v poháru skončili Václav Dunovský s Jiřím Strossem se Suzuki Ignis S1600 a na třetím místě Petr Chodura s Rudolfem Kouřilem s Citroënem DS3 R3T. Tentokrát dvě dámy spolu soupeřily ve třídě 8 mezi dvoulitry. Jednalo se o zpěvačku Olgu Lounovou v Renaultu Clio, kterou navigoval Richard Nesvadba a Martinu Daňhelovou s Vlastimilem Daňhelem také s Renaultem Clio. Druhá jmenovaná dvojice byla o poznání rychlejší, a tak si odvážejí plný počet bodů do hodnocení Poháru Pirelli. Mezi vozy s motorem 1,6 litru ve třídě 9 na Rally Bohemia nebyla příliš silná konkurence. Jako jediní do cíle dojeli Jiří Vantuch s Petrem Motzem s Hondou Civic 1,6 Vti.
Gratulujeme všem, kteří dojeli do cíle náročné Rally Bohemia na pneumatikách Pirelli. Další kolo Poháru Pirelli se odehraje na konci srpna na Barum Czech Rally Zlín. Více informací o Poháru Pirelli a o soutěžních pneumatikách Pirelli vám podají pracovníci firmy Motorsport, spol.s r.o.,na telefonu 724 208 808 nebo na mailu kominek@motorsport.cz nebo podhajsky@motorsport.cz.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?