Jeden z vrcholů letošní rally sezony je za námi. Na Rally Bohemia se Pirelli velmi dařilo a to i na 18“ pneumatikách.
Pohár Pirelli se nezastavuje ani během letních prázdnin. O víkendu se závodilo v okolí Mladé Boleslavi při slavné 40. Rally Bohemia. Byla to první soutěž v České republice, kde museli soutěžící startovat na 18“ pneumatikách podle nových předpisů, tedy na nové „bezpečnostní“ pneumatice, ale také na upravené 18“ pneumatice Pirelli. Ta se vyznačovala tím, že do dezénu byly vyříznuté dvě podélné drážky. Účastníci Rally Bohemia si takto upravenou pneumatiku Pirelli pochvalovali s tím, že její vlastnosti jsou čitelnější, než u nových „bezpečnostních“ pneumatik. Pirelli dokonce ve třídě 3 slavilo vítězství s 18“ pneumatikou. Možnost zvolit na soutěžní vůz pneumatiku Pirelli i v rozměru 18“ bude platit i na nadcházející Barum Rally.
O vítězství ve třídě 3 na pneumatikách Pirelli při Rally Bohemia se postaral letošní suverén třídy, kterým není nikdo jiný než Vojtěch Štajf. Čtyři vítězství ze čtyř jej řadí i do čela Poháru Pirelli v této třídě. Spolu se spolujezdcem Františkem Rajnohou na Bohemii skončili na osmém místě absolutně a byli tak nejrychlejší posádkou na 18“ pneumatikách Pirelli. Za nimi ve třídě 3 skončili Marcel Tuček s Petrem Dufkem, kteří stejně jako Štajf startovali se Subaru Impreza, byť starší generace. Třetí ve třídě 3 v Poháru Pirelli skončili Štajfovi týmoví kolegové Petr Kačírek – Bohumil Černoch rovněž se Subaru.
Ve třídě 5 se bojovalo také na pneumatikách Pirelli a vozy z této třídy srdnatě útočily i na celkové vítězství mezi dvoukolkami. A dařilo se jim. Nejrychlejší v Poháru Pirelli třídy 5 byli nakonec Egon Smékal s Monikou Hýbnerovou s Citroënem DS3 R3T. Ti skončili na skvělém druhém místě mezi dvoukolkami. Druzí v poháru skončili Václav Dunovský s Jiřím Strossem se Suzuki Ignis S1600 a na třetím místě Petr Chodura s Rudolfem Kouřilem s Citroënem DS3 R3T. Tentokrát dvě dámy spolu soupeřily ve třídě 8 mezi dvoulitry. Jednalo se o zpěvačku Olgu Lounovou v Renaultu Clio, kterou navigoval Richard Nesvadba a Martinu Daňhelovou s Vlastimilem Daňhelem také s Renaultem Clio. Druhá jmenovaná dvojice byla o poznání rychlejší, a tak si odvážejí plný počet bodů do hodnocení Poháru Pirelli. Mezi vozy s motorem 1,6 litru ve třídě 9 na Rally Bohemia nebyla příliš silná konkurence. Jako jediní do cíle dojeli Jiří Vantuch s Petrem Motzem s Hondou Civic 1,6 Vti.
Gratulujeme všem, kteří dojeli do cíle náročné Rally Bohemia na pneumatikách Pirelli. Další kolo Poháru Pirelli se odehraje na konci srpna na Barum Czech Rally Zlín. Více informací o Poháru Pirelli a o soutěžních pneumatikách Pirelli vám podají pracovníci firmy Motorsport, spol.s r.o.,na telefonu 724 208 808 nebo na mailu kominek@motorsport.cz nebo podhajsky@motorsport.cz.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?