Pirelli na Rally Bohemia opět vítězí – i na 18“ pneumatikách

rally bohemia
rally bohemia, foto: www.rallyzone.cz | Krajča, Ondřej
Petr Eliáš 20. července 2013 11:16
Sdílej:

Jeden z vrcholů letošní rally sezony je za námi. Na Rally Bohemia se Pirelli velmi dařilo a to i na 18“ pneumatikách.

Pohár Pirelli se nezastavuje ani během letních prázdnin. O víkendu se závodilo v okolí Mladé Boleslavi při slavné 40. Rally Bohemia. Byla to první soutěž v České republice, kde museli soutěžící startovat na 18“ pneumatikách podle nových předpisů, tedy na nové „bezpečnostní“ pneumatice, ale také na upravené 18“ pneumatice Pirelli. Ta se vyznačovala tím, že do dezénu byly vyříznuté dvě podélné drážky. Účastníci Rally Bohemia si takto upravenou pneumatiku Pirelli pochvalovali s tím, že její vlastnosti jsou čitelnější, než u nových „bezpečnostních“ pneumatik. Pirelli dokonce ve třídě 3 slavilo vítězství s 18“ pneumatikou. Možnost zvolit na soutěžní vůz pneumatiku Pirelli i v rozměru 18“ bude platit i na nadcházející Barum Rally.

O vítězství ve třídě 3 na pneumatikách Pirelli při Rally Bohemia se postaral letošní suverén třídy, kterým není nikdo jiný než Vojtěch Štajf. Čtyři vítězství ze čtyř jej řadí i do čela Poháru Pirelli v této třídě. Spolu se spolujezdcem Františkem Rajnohou na Bohemii skončili na osmém místě absolutně a byli tak nejrychlejší posádkou na 18“ pneumatikách Pirelli. Za nimi ve třídě 3 skončili Marcel Tuček s Petrem Dufkem, kteří stejně jako Štajf startovali se Subaru Impreza, byť starší generace. Třetí ve třídě 3 v Poháru Pirelli skončili Štajfovi týmoví kolegové Petr Kačírek – Bohumil Černoch rovněž se Subaru.

Ve třídě 5 se bojovalo také na pneumatikách Pirelli a vozy z této třídy srdnatě útočily i na celkové vítězství mezi dvoukolkami. A dařilo se jim. Nejrychlejší v Poháru Pirelli třídy 5 byli nakonec Egon Smékal s Monikou Hýbnerovou s Citroënem DS3 R3T. Ti skončili na skvělém druhém místě mezi dvoukolkami. Druzí v poháru skončili Václav Dunovský s Jiřím Strossem se Suzuki Ignis S1600 a na třetím místě Petr Chodura s Rudolfem Kouřilem s Citroënem DS3 R3T. Tentokrát dvě dámy spolu soupeřily ve třídě 8 mezi dvoulitry. Jednalo se o zpěvačku Olgu Lounovou v Renaultu Clio, kterou navigoval Richard Nesvadba a Martinu Daňhelovou s Vlastimilem Daňhelem také s Renaultem Clio. Druhá jmenovaná dvojice byla o poznání rychlejší, a tak si odvážejí plný počet bodů do hodnocení Poháru Pirelli. Mezi vozy s motorem 1,6 litru ve třídě 9 na Rally Bohemia nebyla příliš silná konkurence. Jako jediní do cíle dojeli Jiří Vantuch s Petrem Motzem s Hondou Civic 1,6 Vti.

Gratulujeme všem, kteří dojeli do cíle náročné Rally Bohemia na pneumatikách Pirelli. Další kolo Poháru Pirelli se odehraje na konci srpna na Barum Czech Rally Zlín. Více informací o Poháru Pirelli a o soutěžních pneumatikách Pirelli vám podají pracovníci firmy Motorsport, spol.s r.o.,na telefonu 724 208 808 nebo na mailu kominek@motorsport.cz nebo podhajsky@motorsport.cz.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.