Parafrází písně od skupiny Tři sestry můžeme uvést účinkování Jaromíra Tarabuse a Daniela Trunkáta na jubilejní Rally Bohemia. Posádka obsadila v rozšířené konkurenci čtvrté místo v absolutním pořadí. Na rozdíl od jednoznačného třetího místa na předchozí soutěži v Hustopečích ale měla „Bohemka“ pro dvojici výrazně větší náboj, protože byla nucena o čtvrté místo bojovat až téměř do konce soutěže.
Před soutěží bylo jedním z hlavních témat povinné použití nových bezpečnostních pneumatik podle řádů FIA. „Z nových pneumatik jsme měli trochu obavy. Nicméně situaci ulehčilo počasí, které vyšlo poprvé v sezoně jako stabilní a nebylo tak nutné volit mezi více variantami neznámých pneumatik. Na nové gumy jsme si tedy celkem zvykli. Hlavní rozdíl je na brzdách, kde se chovají hůře a je s tím třeba počítat,“ popisuje dojmy z letošní předepsané novinky Jaromír Tarabus.
Soutěž otevřela páteční městská rychlostní zkouška v Mladé Boleslavi. Ta vyšla posádce výborně, když nestačila pouze na tovární Fabii Jana Kopeckého a Mini Cooper Václava Pecha. Pro vývoj soutěže však byla důležitá až dlouhá sobotní etapa, kterou vidí posádka „T&T” takto: „Dopolední rychlostní zkoušky jsme projeli s až moc velkým respektem ke zbytkům mokra a vlhka na trati a špička se nám výrazně vzdálila. Po drobných vteřinkách nám ujížděli i čtvrtí Honza Sýkora s Martinou Škardovou na nové Fiestě R5 nám stále a naopak několik sekund za námi číhali Martin Koči s Lukášem Kostkou. Po zbytek soboty už jsme pak zajížděli o něco lepší časy. V podstatě se pro nás vývoj soutěže odehrával jako přes kopírák jako po celou dosavadní letošní sezonu. Etapu jsme dokončili na pátém místě s ještě „bojovatelnou“ ztrátou na čtvrté Honzu a Martinu.“
„Na neděli jsme se dobře vyspali a náskok jsme úspěšně stahovali. Na RZ Sychrov se nám povedl veleskok, který hodnotím jako jeden z nejsilnějších zážitků, které jsem kdy v rallyovém autě měl,“ popisuje zajímavosti ze stíhací jízdy Dan Trunkát. Souboj o čtvrtou příčku nakonec skončil předčasně v momentě, kdy ztráta na Jana Sýkoru a Martinu Škardovou činila děvět sekund. Krátce po startu druhého průjezdu královské RZ Sychrov se jejich Fiesta R5 netrefila na úzký most, což kromě ukončení souboje znamenalo i zrušení rychlostní zkoušky. „Náš souboj Honzou a Martinou skončil havárií, což nás s Mirou oba mrzí. Jsme rádi, jsou oba fit, a že to dopadlo alespoň takto. Přejeme jim co nejdřívější opravení vozu a těšíme se na další případný souboj s nimi. Musím pochválit výborný přístup diváků a pořadatelů v místě nehody, kteří nás včas a bezpečně zbrzdili. Rád bych také vyzdvihl bezpečnostní dispečink soutěže v čele s Hanou Chvojkovou, který situaci zvládl na jedničku. Je dobře, když na této pozici sedí někdo, kdo rally sám aktivně provozoval je a schopen situaci dobře vyhodnotit,“ zmiňuje okolnosti dramatické situace Daniel Trunkát a následně s vážností i úsměvem shrnuje: „Fabia fungovala po celou soutěž super, za což patří díky celému týmu, stejně jako našim fanouškům za podporu. Celá soutěž jako taková byla moc pěkná, k čemuž přispělo i hezké a stále počasí, které neovlivňovalo výsledky. Bohemka u nás proběhla v podstatě v klidu bez krizí. A nadále pokračuje naše hledání oné půl vteřinky na kilometr, kterou ztrácíme v posledních soutěžích na nejužší špičku. Kdyby měl někdo nějaký tip, kde jí máme najít, ať se nám klidně ozve :-)“
Velmi netradičně nezakončíme zprávu vyjádřením posádky, ale jejího PR spolupracovníka Aleše Holakovského, který si z letošní Rally Bohemia odnesl také silné zážitky: „Nejprve jsem byl svědkem dramatického průjezdu posádky Jan Sýkora – Martina Škardová na sobotní RZ Vinec-Skalsko. V neděli jsem byl těsně před dramatickým vyvrcholením souboje této dvojice s Mirou a Danem odvolán přímo z rychlostní zkoušky Sychrov II k porodu, protože manželce Evě odtekla plodová voda. Když jsem jí na porodním sále odvyprávěl dramatické zážitky z Bohemky a myslel si, že už se definitivně přepnu do porodního režimu, přišla sestra, která se jmenovala – jak jinak, než Škardová. Náhoda je o to zajímavější, že sama Martina Škardová je původně vystudovanou porodní asistentkou a má na kontě desítky porozených dětí. Takže rally si mě náhodně sama našla nejen na dovolené v Jihoafrické republice, ale i u porodu! Jinak dcera Šárka měla homologační váhu 3,35 kg, délku 53 cm a technickou přejímkou přešla bez zjištěných závad. Počata byla krátce po vítězství posádky Tarabus-Trunkát na Rally Příbram 2012, ale to už s Bohemkou opravdu nesouvisí :-)“
Pro další zajímavosti, fotografie a videa nejen z Rally Bohemia se můžete podívat na facebookový profil Tarabus&Trunkát rally team.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?