Parafrází písně od skupiny Tři sestry můžeme uvést účinkování Jaromíra Tarabuse a Daniela Trunkáta na jubilejní Rally Bohemia. Posádka obsadila v rozšířené konkurenci čtvrté místo v absolutním pořadí. Na rozdíl od jednoznačného třetího místa na předchozí soutěži v Hustopečích ale měla „Bohemka“ pro dvojici výrazně větší náboj, protože byla nucena o čtvrté místo bojovat až téměř do konce soutěže.
Před soutěží bylo jedním z hlavních témat povinné použití nových bezpečnostních pneumatik podle řádů FIA. „Z nových pneumatik jsme měli trochu obavy. Nicméně situaci ulehčilo počasí, které vyšlo poprvé v sezoně jako stabilní a nebylo tak nutné volit mezi více variantami neznámých pneumatik. Na nové gumy jsme si tedy celkem zvykli. Hlavní rozdíl je na brzdách, kde se chovají hůře a je s tím třeba počítat,“ popisuje dojmy z letošní předepsané novinky Jaromír Tarabus.
Soutěž otevřela páteční městská rychlostní zkouška v Mladé Boleslavi. Ta vyšla posádce výborně, když nestačila pouze na tovární Fabii Jana Kopeckého a Mini Cooper Václava Pecha. Pro vývoj soutěže však byla důležitá až dlouhá sobotní etapa, kterou vidí posádka „T&T” takto: „Dopolední rychlostní zkoušky jsme projeli s až moc velkým respektem ke zbytkům mokra a vlhka na trati a špička se nám výrazně vzdálila. Po drobných vteřinkách nám ujížděli i čtvrtí Honza Sýkora s Martinou Škardovou na nové Fiestě R5 nám stále a naopak několik sekund za námi číhali Martin Koči s Lukášem Kostkou. Po zbytek soboty už jsme pak zajížděli o něco lepší časy. V podstatě se pro nás vývoj soutěže odehrával jako přes kopírák jako po celou dosavadní letošní sezonu. Etapu jsme dokončili na pátém místě s ještě „bojovatelnou“ ztrátou na čtvrté Honzu a Martinu.“
„Na neděli jsme se dobře vyspali a náskok jsme úspěšně stahovali. Na RZ Sychrov se nám povedl veleskok, který hodnotím jako jeden z nejsilnějších zážitků, které jsem kdy v rallyovém autě měl,“ popisuje zajímavosti ze stíhací jízdy Dan Trunkát. Souboj o čtvrtou příčku nakonec skončil předčasně v momentě, kdy ztráta na Jana Sýkoru a Martinu Škardovou činila děvět sekund. Krátce po startu druhého průjezdu královské RZ Sychrov se jejich Fiesta R5 netrefila na úzký most, což kromě ukončení souboje znamenalo i zrušení rychlostní zkoušky. „Náš souboj Honzou a Martinou skončil havárií, což nás s Mirou oba mrzí. Jsme rádi, jsou oba fit, a že to dopadlo alespoň takto. Přejeme jim co nejdřívější opravení vozu a těšíme se na další případný souboj s nimi. Musím pochválit výborný přístup diváků a pořadatelů v místě nehody, kteří nás včas a bezpečně zbrzdili. Rád bych také vyzdvihl bezpečnostní dispečink soutěže v čele s Hanou Chvojkovou, který situaci zvládl na jedničku. Je dobře, když na této pozici sedí někdo, kdo rally sám aktivně provozoval je a schopen situaci dobře vyhodnotit,“ zmiňuje okolnosti dramatické situace Daniel Trunkát a následně s vážností i úsměvem shrnuje: „Fabia fungovala po celou soutěž super, za což patří díky celému týmu, stejně jako našim fanouškům za podporu. Celá soutěž jako taková byla moc pěkná, k čemuž přispělo i hezké a stále počasí, které neovlivňovalo výsledky. Bohemka u nás proběhla v podstatě v klidu bez krizí. A nadále pokračuje naše hledání oné půl vteřinky na kilometr, kterou ztrácíme v posledních soutěžích na nejužší špičku. Kdyby měl někdo nějaký tip, kde jí máme najít, ať se nám klidně ozve :-)“
Velmi netradičně nezakončíme zprávu vyjádřením posádky, ale jejího PR spolupracovníka Aleše Holakovského, který si z letošní Rally Bohemia odnesl také silné zážitky: „Nejprve jsem byl svědkem dramatického průjezdu posádky Jan Sýkora – Martina Škardová na sobotní RZ Vinec-Skalsko. V neděli jsem byl těsně před dramatickým vyvrcholením souboje této dvojice s Mirou a Danem odvolán přímo z rychlostní zkoušky Sychrov II k porodu, protože manželce Evě odtekla plodová voda. Když jsem jí na porodním sále odvyprávěl dramatické zážitky z Bohemky a myslel si, že už se definitivně přepnu do porodního režimu, přišla sestra, která se jmenovala – jak jinak, než Škardová. Náhoda je o to zajímavější, že sama Martina Škardová je původně vystudovanou porodní asistentkou a má na kontě desítky porozených dětí. Takže rally si mě náhodně sama našla nejen na dovolené v Jihoafrické republice, ale i u porodu! Jinak dcera Šárka měla homologační váhu 3,35 kg, délku 53 cm a technickou přejímkou přešla bez zjištěných závad. Počata byla krátce po vítězství posádky Tarabus-Trunkát na Rally Příbram 2012, ale to už s Bohemkou opravdu nesouvisí :-)“
Pro další zajímavosti, fotografie a videa nejen z Rally Bohemia se můžete podívat na facebookový profil Tarabus&Trunkát rally team.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?