Ani jedna posádka, registrovaná do seriálu ROPRO Clio R3 Czech Trophy 2013, nefiguruje v konečné výsledkové listině Rally Bohemia. Jejich celou pouť mladoboleslavskou soutěží zhatila náročná první etapa. V rámci superally dokončili alespoň druhou etapu Josef Peták a David Tomek.
Josef Peták, lídr průběžné klasifikace MMČR ve dvoukolkách před startem Bohemie, potvrdil, že se mu testy charakteru divácké speciálky (RZ1 Staroměstská) až tolik nezamlouvají, ale v dalším průběhu, na klasických vložkách, se s navigátorkou Alenou Benešovou neustále posouvali ve dvoukolkách výše a výše. Po čtvrtém testu se poprvé dostali na medailové pozice v nabité konkurenci vozů s jednou poháněnou nápravou, v cíli páté rychlostní zkoušky figuroval před nimi už jen Jiří Vrkoslav s vozem specifikace S1600. A tím pádem s obrovským náskokem vévodili i pohárové klasifikaci ROPRO Clio R3 Czech Trophy. Bohužel cíl šestého testu příbramská dvojice nespatřila.
„Závod pro nás začal slibně, ale v jedné z rychlejších pasáží do konce jsem šel později na brzdy, auto se na vlhkém asfaltu sklouzlo a už jsem ho nedokázal udržet na trati. Tím pádem jsme skočili do potoka,“ smutnil Josef Peták.
„Naštěstí se nám vůz podařilo do večera opravit. Chtěl bych poděkovat za práci nejen mým mechanikům, ale také za pomoc klukům od bratří Bryndů a lidem zapojeným v Clio Cupu. Dali nám k dispozici množství věcí, které jsme potřebovali, opravdu to byl z jejich strany nadstandard a pro nás v nouzi hodně příjemné gesto. Jinak se Bohemia vydařila, jen jsme si výpadkem zkomplikovali situaci v hodnocení dvoukolek. A tak bude hodně záležet na Barumce a Příbrami. Zřejmě se o titulu rozhodne až v samotném závěru sezony,“ doplnil příbramský pilot.
Peták se po opravě vozu vrátil do závodu, ve druhé etapě sice byl nejrychlejší, ale vzhledem k časové ztrátě, kterou obdržel za nedojetí RZ prvního dne (24 minut), skončil „pouze“ na druhém místě. Přesto si upevnil letošní postavení v ROPRO Clio R3 Czech Trophy.
Solidně měl rozjetou domácí soutěž i mladoboleslavský David Tomek. Držel se předstartovních odhadů a pral se o šestou - sedmou příčku mezi dvoukolkami. Právě na šestém místě figuroval po jedenácti náročných rychlostních zkouškách první etapy. Cíl první etapy ale stejně jako Peták nespatřil. Se spolujezdcem Markem Zemanem havarovali v RZ12, na trati kultovního testu Vinec – Skalsko.
Pouhých šest penalizačních minut, obdržených za dvě nedojeté zkoušky je katapultovalo na první příčku a tu si v pohodě v nedělním klání udrželi. Letošní ROPRO Clio R3 Czech Trophy 2013 tedy na Bohemii poznal poprvé jiného vítěze než doposud dominantního Josefa Petáka.
„Začínalo se diváckým testem v Mladé Boleslavi, který vede mezi obrubníky a to není zrovna pro mě to pravé závodění. Na klasických vložkách jsme ale drželi solidní tempo, neztráceli jsme ani mnoho sekund na kilometr, takže v týmu panovala s průběhem spokojenost. Bohužel na Vinci, zkoušce, která se nachází nejblíže mého domu a dobře ji znám, přišla chybka. V Dolním Cetně jsem po nárazu do obrubníku ohnul spojovačku, která následně praskla a putovali jsme do superally. Celkově se mi soutěž moc líbila, potvrdilo se, že Bohemia a Barumka jsou nejlepšími domácími soutěžemi a za sucha jsem si opravdu svezení užíval. V dalším plánu máme Pačejov, Příbram, pokud čas a peníze dovolí, možná bychom následně vyrazili na nějaký závod do Německa nebo Rakouska,“ řekl v cíli David Tomek.
Rally Bohemia nepřála ani další pohárové dvojici na startu Michal Kravec - Josef Dvořák. V průběhu obou náročných etap shodně odstoupili kvůli technickým problémům. „V sobotu nám spadl klínový řemen, snažili jsme sice dojet do servisu bez serva, ale nedobíjel alternátor, a tak jsme zůstali stát za cílem pátého testu. Natěšeni alespoň na nedělní RZ Sychrov se právě po její třetině ozval ošklivý zvuk z motoru, zakouřilo se z výfuku a byl konec,“ popsal trable Michal Kravec.
„Bohemia byla pro pohárové účastníky malým Waterloo. První etapu nedokončil ani jediný vůz, což se v historii ještě nikdy nestalo. Trojice účastníků ale připravila své vozy do druhého dne, a tak nakonec David Tomek a Josef Peták neodjížděli z Mladé Boleslavi zcela bez bodů. Nyní čeká na účastníky ROPRO Clio R3 Czech Trophy oblíbená Barum rally Zlín. Proto věřím, že se to odrazí na větším počtu účastníků," doufá promotér ROPRO Clio R3 Czech Trophy 2013 Zdeněk Pekárek.
Průběžný stav ROPRO Clio R3 Czech Trophy (4/6):
1. Peták 245, 2. Kneifel 136, 3. J. Trojan 134, 4. Rujbr 124, 5. Triner 60, 6. Tomek 57, 7. Maxa 46, 8. Kravec 28, 9. D. Štefan 8, 10. Plšek 0
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?