Ani jedna posádka, registrovaná do seriálu ROPRO Clio R3 Czech Trophy 2013, nefiguruje v konečné výsledkové listině Rally Bohemia. Jejich celou pouť mladoboleslavskou soutěží zhatila náročná první etapa. V rámci superally dokončili alespoň druhou etapu Josef Peták a David Tomek.
Josef Peták, lídr průběžné klasifikace MMČR ve dvoukolkách před startem Bohemie, potvrdil, že se mu testy charakteru divácké speciálky (RZ1 Staroměstská) až tolik nezamlouvají, ale v dalším průběhu, na klasických vložkách, se s navigátorkou Alenou Benešovou neustále posouvali ve dvoukolkách výše a výše. Po čtvrtém testu se poprvé dostali na medailové pozice v nabité konkurenci vozů s jednou poháněnou nápravou, v cíli páté rychlostní zkoušky figuroval před nimi už jen Jiří Vrkoslav s vozem specifikace S1600. A tím pádem s obrovským náskokem vévodili i pohárové klasifikaci ROPRO Clio R3 Czech Trophy. Bohužel cíl šestého testu příbramská dvojice nespatřila.
„Závod pro nás začal slibně, ale v jedné z rychlejších pasáží do konce jsem šel později na brzdy, auto se na vlhkém asfaltu sklouzlo a už jsem ho nedokázal udržet na trati. Tím pádem jsme skočili do potoka,“ smutnil Josef Peták.
„Naštěstí se nám vůz podařilo do večera opravit. Chtěl bych poděkovat za práci nejen mým mechanikům, ale také za pomoc klukům od bratří Bryndů a lidem zapojeným v Clio Cupu. Dali nám k dispozici množství věcí, které jsme potřebovali, opravdu to byl z jejich strany nadstandard a pro nás v nouzi hodně příjemné gesto. Jinak se Bohemia vydařila, jen jsme si výpadkem zkomplikovali situaci v hodnocení dvoukolek. A tak bude hodně záležet na Barumce a Příbrami. Zřejmě se o titulu rozhodne až v samotném závěru sezony,“ doplnil příbramský pilot.
Peták se po opravě vozu vrátil do závodu, ve druhé etapě sice byl nejrychlejší, ale vzhledem k časové ztrátě, kterou obdržel za nedojetí RZ prvního dne (24 minut), skončil „pouze“ na druhém místě. Přesto si upevnil letošní postavení v ROPRO Clio R3 Czech Trophy.
Solidně měl rozjetou domácí soutěž i mladoboleslavský David Tomek. Držel se předstartovních odhadů a pral se o šestou - sedmou příčku mezi dvoukolkami. Právě na šestém místě figuroval po jedenácti náročných rychlostních zkouškách první etapy. Cíl první etapy ale stejně jako Peták nespatřil. Se spolujezdcem Markem Zemanem havarovali v RZ12, na trati kultovního testu Vinec – Skalsko.
Pouhých šest penalizačních minut, obdržených za dvě nedojeté zkoušky je katapultovalo na první příčku a tu si v pohodě v nedělním klání udrželi. Letošní ROPRO Clio R3 Czech Trophy 2013 tedy na Bohemii poznal poprvé jiného vítěze než doposud dominantního Josefa Petáka.
„Začínalo se diváckým testem v Mladé Boleslavi, který vede mezi obrubníky a to není zrovna pro mě to pravé závodění. Na klasických vložkách jsme ale drželi solidní tempo, neztráceli jsme ani mnoho sekund na kilometr, takže v týmu panovala s průběhem spokojenost. Bohužel na Vinci, zkoušce, která se nachází nejblíže mého domu a dobře ji znám, přišla chybka. V Dolním Cetně jsem po nárazu do obrubníku ohnul spojovačku, která následně praskla a putovali jsme do superally. Celkově se mi soutěž moc líbila, potvrdilo se, že Bohemia a Barumka jsou nejlepšími domácími soutěžemi a za sucha jsem si opravdu svezení užíval. V dalším plánu máme Pačejov, Příbram, pokud čas a peníze dovolí, možná bychom následně vyrazili na nějaký závod do Německa nebo Rakouska,“ řekl v cíli David Tomek.
Rally Bohemia nepřála ani další pohárové dvojici na startu Michal Kravec - Josef Dvořák. V průběhu obou náročných etap shodně odstoupili kvůli technickým problémům. „V sobotu nám spadl klínový řemen, snažili jsme sice dojet do servisu bez serva, ale nedobíjel alternátor, a tak jsme zůstali stát za cílem pátého testu. Natěšeni alespoň na nedělní RZ Sychrov se právě po její třetině ozval ošklivý zvuk z motoru, zakouřilo se z výfuku a byl konec,“ popsal trable Michal Kravec.
„Bohemia byla pro pohárové účastníky malým Waterloo. První etapu nedokončil ani jediný vůz, což se v historii ještě nikdy nestalo. Trojice účastníků ale připravila své vozy do druhého dne, a tak nakonec David Tomek a Josef Peták neodjížděli z Mladé Boleslavi zcela bez bodů. Nyní čeká na účastníky ROPRO Clio R3 Czech Trophy oblíbená Barum rally Zlín. Proto věřím, že se to odrazí na větším počtu účastníků," doufá promotér ROPRO Clio R3 Czech Trophy 2013 Zdeněk Pekárek.
Průběžný stav ROPRO Clio R3 Czech Trophy (4/6):
1. Peták 245, 2. Kneifel 136, 3. J. Trojan 134, 4. Rujbr 124, 5. Triner 60, 6. Tomek 57, 7. Maxa 46, 8. Kravec 28, 9. D. Štefan 8, 10. Plšek 0
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?