Bohemia nebyla k účastníkům ROPRO Clio R3 Czech Trophy přívětivá

rally bohemia
rally bohemia, foto: www.rallyzone.cz | Krajča, Ondřej
Ondřej Krajča 18. července 2013 11:43
Sdílej:

Ani jedna posádka, registrovaná do seriálu ROPRO Clio R3 Czech Trophy 2013, nefiguruje v konečné výsledkové listině Rally Bohemia. Jejich celou pouť mladoboleslavskou soutěží zhatila náročná první etapa. V rámci superally dokončili alespoň druhou etapu Josef Peták a David Tomek.

Josef Peták, lídr průběžné klasifikace MMČR ve dvoukolkách před startem Bohemie, potvrdil, že se mu testy charakteru divácké speciálky (RZ1 Staroměstská) až tolik nezamlouvají, ale v dalším průběhu, na klasických vložkách, se s navigátorkou Alenou Benešovou neustále posouvali ve dvoukolkách výše a výše. Po čtvrtém testu se poprvé dostali na medailové pozice v nabité konkurenci vozů s jednou poháněnou nápravou, v cíli páté rychlostní zkoušky figuroval před nimi už jen Jiří Vrkoslav s vozem specifikace S1600. A tím pádem s obrovským náskokem vévodili i pohárové klasifikaci ROPRO Clio R3 Czech Trophy. Bohužel cíl šestého testu příbramská dvojice nespatřila.

„Závod pro nás začal slibně, ale v jedné z rychlejších pasáží do konce jsem šel později na brzdy, auto se na vlhkém asfaltu sklouzlo a už jsem ho nedokázal udržet na trati. Tím pádem jsme skočili do potoka,“ smutnil Josef Peták.

„Naštěstí se nám vůz podařilo do večera opravit. Chtěl bych poděkovat za práci nejen mým mechanikům, ale také za pomoc klukům od bratří Bryndů a lidem zapojeným v Clio Cupu. Dali nám k dispozici množství věcí, které jsme potřebovali, opravdu to byl z jejich strany nadstandard a pro nás v nouzi hodně příjemné gesto. Jinak se Bohemia vydařila, jen jsme si výpadkem zkomplikovali situaci v hodnocení dvoukolek. A tak bude hodně záležet na Barumce a Příbrami. Zřejmě se o titulu rozhodne až v samotném závěru sezony,“ doplnil příbramský pilot.

Peták se po opravě vozu vrátil do závodu, ve druhé etapě sice byl nejrychlejší, ale vzhledem k časové ztrátě, kterou obdržel za nedojetí RZ prvního dne (24 minut), skončil „pouze“ na druhém místě. Přesto si upevnil letošní postavení v ROPRO Clio R3 Czech Trophy.

Solidně měl rozjetou domácí soutěž i mladoboleslavský David Tomek. Držel se předstartovních odhadů a pral se o šestou - sedmou příčku mezi dvoukolkami. Právě na šestém místě figuroval po jedenácti náročných rychlostních zkouškách první etapy. Cíl první etapy ale stejně jako Peták nespatřil. Se spolujezdcem Markem Zemanem havarovali v RZ12, na trati kultovního testu Vinec – Skalsko.

Pouhých šest penalizačních minut, obdržených za dvě nedojeté zkoušky je katapultovalo na první příčku a tu si v pohodě v nedělním klání udrželi. Letošní ROPRO Clio R3 Czech Trophy 2013 tedy na Bohemii poznal poprvé jiného vítěze než doposud dominantního Josefa Petáka.

„Začínalo se diváckým testem v Mladé Boleslavi, který vede mezi obrubníky a to není zrovna pro mě to pravé závodění. Na klasických vložkách jsme ale drželi solidní tempo, neztráceli jsme ani mnoho sekund na kilometr, takže v týmu panovala s průběhem spokojenost. Bohužel na Vinci, zkoušce, která se nachází nejblíže mého domu a dobře ji znám, přišla chybka. V Dolním Cetně jsem po nárazu do obrubníku ohnul spojovačku, která následně praskla a putovali jsme do superally. Celkově se mi soutěž moc líbila, potvrdilo se, že Bohemia a Barumka jsou nejlepšími domácími soutěžemi a za sucha jsem si opravdu svezení užíval. V dalším plánu máme Pačejov, Příbram, pokud čas a peníze dovolí, možná bychom následně vyrazili na nějaký závod do Německa nebo Rakouska,“ řekl v cíli David Tomek.

 

Rally Bohemia nepřála ani další pohárové dvojici na startu Michal Kravec - Josef Dvořák. V průběhu obou náročných etap shodně odstoupili kvůli technickým problémům. „V sobotu nám spadl klínový řemen, snažili jsme sice dojet do servisu bez serva, ale nedobíjel alternátor, a tak jsme zůstali stát za cílem pátého testu. Natěšeni alespoň na nedělní RZ Sychrov se právě po její třetině ozval ošklivý zvuk z motoru, zakouřilo se z výfuku a byl konec,“ popsal trable Michal Kravec.

„Bohemia byla pro pohárové účastníky malým Waterloo. První etapu nedokončil ani jediný vůz, což se v historii ještě nikdy nestalo. Trojice účastníků ale připravila své vozy do druhého dne, a tak nakonec David Tomek a Josef Peták neodjížděli z Mladé Boleslavi zcela bez bodů. Nyní čeká na účastníky ROPRO Clio R3 Czech Trophy oblíbená Barum rally Zlín. Proto věřím, že se to odrazí na větším počtu účastníků," doufá promotér ROPRO Clio R3 Czech Trophy 2013 Zdeněk Pekárek.

Průběžný stav ROPRO Clio R3 Czech Trophy (4/6):

1. Peták 245, 2. Kneifel 136, 3. J. Trojan 134, 4. Rujbr 124, 5. Triner 60, 6. Tomek 57, 7. Maxa 46, 8. Kravec 28, 9. D. Štefan 8, 10. Plšek 0

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.