Uplynulá 40. Rallye Bohemia byla pátým závodem Mezinárodního mistrovství České republiky. EuroOil - invelt team s Václavem Pechem a Petrem Uhlem na speciálu MINI John Cooper Works 1.6T zde vybojovali cenné druhé místo a nadále vedou průběžnou klasifikaci.
Přestože se Pechovi podařilo během soutěže zvítězit v několika rychlostních zkouškách, na prvního Jana Kopeckého mu na konci po 190 měřených km chybělo 26 vteřin. Navíc musel hlídat za sebou tradičně rychle jedoucího Krestu.
,,Jsem s výsledkem spokojený. Být v cíli tak náročné soutěže, jakou byla letošní Rallye Bohemia a hned za jezdcem továrního týmu Škodovky, je skvělé. Zvykal jsem si dlouho na nově předepsaný typ pneumatik, ale myslím, že jsme sváděli vyrovnaný souboj. Důležité pro výsledek bylo, že ,,Miník“ a naši mechanici pracovali bez chyby a za drobné šrámy se oběma moc omlouvám,“ říká Václav Pech jun.
"Bohemka se sice nesla v duchu souboje Václava s Honzou Kopeckým, ale už dopředu bylo jasné, že porážku na domácím hřišti Škodovka nebude ochotná připustit. Na rozdíl od Hustopečí se jelo na novém druhu pneumatik a to se ukázalo na sobotních, někde uklouzaných zkouškách, jako rozhodující. Myslím, že náš vůz nebyl zcela optimálně doladěn a museli jsme provést v polovině etapy změny na podvozku. Pak už to bylo trochu lepší, ale Václav zjevně už stoprocentní důvěru v jejich vlastnosti nenašel. Nicméně to byl moc hezký motorsport a boj mezi prvními třemi jezdci byl skutečně velmi těsný. Boj o český titul se přiostřuje a čeká nás očividně zajímavý závěr letošní sezony. Můžeme jen slíbit našim fanouškům, že budeme bojovat jako lvi," komentuje soutěž Jiří Jirovec, ředitel společnosti invelt s.r.o.Další soutěží EuroOil - invelt teamu bude srpnová Barum Rallye ve Zlíně, kde se sjede silná evropská konkurence.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?