Uplynulá 40. Rallye Bohemia byla pátým závodem Mezinárodního mistrovství České republiky. EuroOil - invelt team s Václavem Pechem a Petrem Uhlem na speciálu MINI John Cooper Works 1.6T zde vybojovali cenné druhé místo a nadále vedou průběžnou klasifikaci.
Přestože se Pechovi podařilo během soutěže zvítězit v několika rychlostních zkouškách, na prvního Jana Kopeckého mu na konci po 190 měřených km chybělo 26 vteřin. Navíc musel hlídat za sebou tradičně rychle jedoucího Krestu.
,,Jsem s výsledkem spokojený. Být v cíli tak náročné soutěže, jakou byla letošní Rallye Bohemia a hned za jezdcem továrního týmu Škodovky, je skvělé. Zvykal jsem si dlouho na nově předepsaný typ pneumatik, ale myslím, že jsme sváděli vyrovnaný souboj. Důležité pro výsledek bylo, že ,,Miník“ a naši mechanici pracovali bez chyby a za drobné šrámy se oběma moc omlouvám,“ říká Václav Pech jun.
"Bohemka se sice nesla v duchu souboje Václava s Honzou Kopeckým, ale už dopředu bylo jasné, že porážku na domácím hřišti Škodovka nebude ochotná připustit. Na rozdíl od Hustopečí se jelo na novém druhu pneumatik a to se ukázalo na sobotních, někde uklouzaných zkouškách, jako rozhodující. Myslím, že náš vůz nebyl zcela optimálně doladěn a museli jsme provést v polovině etapy změny na podvozku. Pak už to bylo trochu lepší, ale Václav zjevně už stoprocentní důvěru v jejich vlastnosti nenašel. Nicméně to byl moc hezký motorsport a boj mezi prvními třemi jezdci byl skutečně velmi těsný. Boj o český titul se přiostřuje a čeká nás očividně zajímavý závěr letošní sezony. Můžeme jen slíbit našim fanouškům, že budeme bojovat jako lvi," komentuje soutěž Jiří Jirovec, ředitel společnosti invelt s.r.o.Další soutěží EuroOil - invelt teamu bude srpnová Barum Rallye ve Zlíně, kde se sjede silná evropská konkurence.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?