Uplynulá 40. Rallye Bohemia byla pátým závodem Mezinárodního mistrovství České republiky. EuroOil - invelt team s Václavem Pechem a Petrem Uhlem na speciálu MINI John Cooper Works 1.6T zde vybojovali cenné druhé místo a nadále vedou průběžnou klasifikaci.
Přestože se Pechovi podařilo během soutěže zvítězit v několika rychlostních zkouškách, na prvního Jana Kopeckého mu na konci po 190 měřených km chybělo 26 vteřin. Navíc musel hlídat za sebou tradičně rychle jedoucího Krestu.
,,Jsem s výsledkem spokojený. Být v cíli tak náročné soutěže, jakou byla letošní Rallye Bohemia a hned za jezdcem továrního týmu Škodovky, je skvělé. Zvykal jsem si dlouho na nově předepsaný typ pneumatik, ale myslím, že jsme sváděli vyrovnaný souboj. Důležité pro výsledek bylo, že ,,Miník“ a naši mechanici pracovali bez chyby a za drobné šrámy se oběma moc omlouvám,“ říká Václav Pech jun.
"Bohemka se sice nesla v duchu souboje Václava s Honzou Kopeckým, ale už dopředu bylo jasné, že porážku na domácím hřišti Škodovka nebude ochotná připustit. Na rozdíl od Hustopečí se jelo na novém druhu pneumatik a to se ukázalo na sobotních, někde uklouzaných zkouškách, jako rozhodující. Myslím, že náš vůz nebyl zcela optimálně doladěn a museli jsme provést v polovině etapy změny na podvozku. Pak už to bylo trochu lepší, ale Václav zjevně už stoprocentní důvěru v jejich vlastnosti nenašel. Nicméně to byl moc hezký motorsport a boj mezi prvními třemi jezdci byl skutečně velmi těsný. Boj o český titul se přiostřuje a čeká nás očividně zajímavý závěr letošní sezony. Můžeme jen slíbit našim fanouškům, že budeme bojovat jako lvi," komentuje soutěž Jiří Jirovec, ředitel společnosti invelt s.r.o.Další soutěží EuroOil - invelt teamu bude srpnová Barum Rallye ve Zlíně, kde se sjede silná evropská konkurence.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.