Uplynulá 40. Rallye Bohemia byla pátým závodem Mezinárodního mistrovství České republiky. EuroOil - invelt team s Václavem Pechem a Petrem Uhlem na speciálu MINI John Cooper Works 1.6T zde vybojovali cenné druhé místo a nadále vedou průběžnou klasifikaci.
Přestože se Pechovi podařilo během soutěže zvítězit v několika rychlostních zkouškách, na prvního Jana Kopeckého mu na konci po 190 měřených km chybělo 26 vteřin. Navíc musel hlídat za sebou tradičně rychle jedoucího Krestu.
,,Jsem s výsledkem spokojený. Být v cíli tak náročné soutěže, jakou byla letošní Rallye Bohemia a hned za jezdcem továrního týmu Škodovky, je skvělé. Zvykal jsem si dlouho na nově předepsaný typ pneumatik, ale myslím, že jsme sváděli vyrovnaný souboj. Důležité pro výsledek bylo, že ,,Miník“ a naši mechanici pracovali bez chyby a za drobné šrámy se oběma moc omlouvám,“ říká Václav Pech jun.
"Bohemka se sice nesla v duchu souboje Václava s Honzou Kopeckým, ale už dopředu bylo jasné, že porážku na domácím hřišti Škodovka nebude ochotná připustit. Na rozdíl od Hustopečí se jelo na novém druhu pneumatik a to se ukázalo na sobotních, někde uklouzaných zkouškách, jako rozhodující. Myslím, že náš vůz nebyl zcela optimálně doladěn a museli jsme provést v polovině etapy změny na podvozku. Pak už to bylo trochu lepší, ale Václav zjevně už stoprocentní důvěru v jejich vlastnosti nenašel. Nicméně to byl moc hezký motorsport a boj mezi prvními třemi jezdci byl skutečně velmi těsný. Boj o český titul se přiostřuje a čeká nás očividně zajímavý závěr letošní sezony. Můžeme jen slíbit našim fanouškům, že budeme bojovat jako lvi," komentuje soutěž Jiří Jirovec, ředitel společnosti invelt s.r.o.Další soutěží EuroOil - invelt teamu bude srpnová Barum Rallye ve Zlíně, kde se sjede silná evropská konkurence.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?