Páté místo v cíli mezi dvoukolkami, to je výsledek posádky Jan Černý – Pavel Kohout s Peugeotem 208 R2 na uplynuvší Rally Bohemia.
Před startem 40. Rally Bohemia si Honza Černý s Pavlem Kohoutem kladli za cíl bojovat s těmi nejrychlejšími dvoukolkami bez ohledu na objemovou kategorii, či výkon vozu. Skvělý podvozek Peugeotu 208 R2 přišel ke slovu i tentokrát, ale jako zásadní problém se ukázala volba převodovky, která byla pro daný technický charakter trati příliš dlouhá. „Bohemka je v tomto ohledu o dost jiná než ostatní české soutěže a charakterem se hodně blíží tomu, co známe z Evropy. Trochu jsme to podcenili a sázeli na to, že hbitý Peugeot zde bude soupeře opět prohánět. Během rally jsme neměli technický problém s vozem a dá se říct, že jsme se i trefovali do pneumatik. Nedařilo se nám ale na těchto technických tratích držet krok se soupeři a máme za to, že jsme měli zvolit kratší převodovku, než kterou si zatáčkovitá trať Rally Bohemia zasluhovala,“ říká Jan Černý.
Peugeot Černý Racing Team tedy odjíždí z Mladé Boleslavi s body za páté místo do hodnocení kategorie 2WD a současně i za druhé místo ve třídě 6. „Body z Bohemky jsou pro nás důležité, protože se zde nedařilo ani našim největším soupeřům v celkové klasifikaci mistráku. Do konce sezony ještě zbývají dvě soutěže a budeme teď analyzovat naše možnosti a zkusíme se připravit na další soutěže tak, abychom znovu bojovali o čelo ve dvoukolkách,“ uzavírá Jan Černý v cíli 40. Rally Bohemia.
Další soutěží kde Peugeot Černý Racing team odstartuje, bude Barum Rally ve Zlíně, která je zařazená do ERC mistrovství Evropy. Honza s Pavlem se tak alespoň na chvíli vrátí do šampionátu, kde v loňském roce získali mistrovský titul v kategorii 2WD.
Sledujte aktuální dění na týmovém facebooku: www.facebook.com/peugeotcernyracing
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?