Páté místo v cíli mezi dvoukolkami, to je výsledek posádky Jan Černý – Pavel Kohout s Peugeotem 208 R2 na uplynuvší Rally Bohemia.
Před startem 40. Rally Bohemia si Honza Černý s Pavlem Kohoutem kladli za cíl bojovat s těmi nejrychlejšími dvoukolkami bez ohledu na objemovou kategorii, či výkon vozu. Skvělý podvozek Peugeotu 208 R2 přišel ke slovu i tentokrát, ale jako zásadní problém se ukázala volba převodovky, která byla pro daný technický charakter trati příliš dlouhá. „Bohemka je v tomto ohledu o dost jiná než ostatní české soutěže a charakterem se hodně blíží tomu, co známe z Evropy. Trochu jsme to podcenili a sázeli na to, že hbitý Peugeot zde bude soupeře opět prohánět. Během rally jsme neměli technický problém s vozem a dá se říct, že jsme se i trefovali do pneumatik. Nedařilo se nám ale na těchto technických tratích držet krok se soupeři a máme za to, že jsme měli zvolit kratší převodovku, než kterou si zatáčkovitá trať Rally Bohemia zasluhovala,“ říká Jan Černý.
Peugeot Černý Racing Team tedy odjíždí z Mladé Boleslavi s body za páté místo do hodnocení kategorie 2WD a současně i za druhé místo ve třídě 6. „Body z Bohemky jsou pro nás důležité, protože se zde nedařilo ani našim největším soupeřům v celkové klasifikaci mistráku. Do konce sezony ještě zbývají dvě soutěže a budeme teď analyzovat naše možnosti a zkusíme se připravit na další soutěže tak, abychom znovu bojovali o čelo ve dvoukolkách,“ uzavírá Jan Černý v cíli 40. Rally Bohemia.
Další soutěží kde Peugeot Černý Racing team odstartuje, bude Barum Rally ve Zlíně, která je zařazená do ERC mistrovství Evropy. Honza s Pavlem se tak alespoň na chvíli vrátí do šampionátu, kde v loňském roce získali mistrovský titul v kategorii 2WD.
Sledujte aktuální dění na týmovém facebooku: www.facebook.com/peugeotcernyracing
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.