Továrnímu jezdci Škody Janu Kopeckému se splnil sen. Poprvé v kariéře vyhrál Rallye Bohemia, třetí domácí automobilovou soutěž, ve které letos startoval. Čelo šampionátu však nadále drží druhý muž v cíli Bohémky Václav Pech, jenž za vítězem zaostal o 26 sekund. Třetí místo obsadil Roman Kresta.
Kopecký letos více startuje v evropském šampionátu než v domácích soutěžích. Do vedení Bohemky se dostal v třetí z osmnácti rychlostních zkoušek a první místo již neopustil. S vozem Škoda Fabia S2000 od té doby postupně svým soupeřům ujížděl.
Pech s Krestou, který stejně jako Kopecký letos doma startuje jen ve vybraných rallye, nakonec od sebe dělilo jen devět sekund. Čtvrtý Jaromír Tarabus byl o téměř další minutu za nimi.
Další díl domácího šampionátu pokračuje zlínskou Barum rallye na přelomu srpna a září.Rallye Bohemia, 5. podnik MMČR v automobilových soutěžích
1. Kopecký, Dresler (Škoda Fabia S2000) 1:54:41,5, 2. Pech, Uhel (Mini John Cooper Works S2000) -26,3, 3. Kresta, Gross (Škoda Fabia S2000) -35,7, 4. Tarabus, Trunkát (Škoda Fabia S2000) -1:30,8, 5. Koči, Kostka (SR/Škoda Fabia S2000) -2:27,2, 6. Odložilík, Tureček (Škoda Fabia S2000) -2:40,4.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.