Továrnímu jezdci Škody Janu Kopeckému se splnil sen. Poprvé v kariéře vyhrál Rallye Bohemia, třetí domácí automobilovou soutěž, ve které letos startoval. Čelo šampionátu však nadále drží druhý muž v cíli Bohémky Václav Pech, jenž za vítězem zaostal o 26 sekund. Třetí místo obsadil Roman Kresta.
Kopecký letos více startuje v evropském šampionátu než v domácích soutěžích. Do vedení Bohemky se dostal v třetí z osmnácti rychlostních zkoušek a první místo již neopustil. S vozem Škoda Fabia S2000 od té doby postupně svým soupeřům ujížděl.
Pech s Krestou, který stejně jako Kopecký letos doma startuje jen ve vybraných rallye, nakonec od sebe dělilo jen devět sekund. Čtvrtý Jaromír Tarabus byl o téměř další minutu za nimi.
Další díl domácího šampionátu pokračuje zlínskou Barum rallye na přelomu srpna a září.Rallye Bohemia, 5. podnik MMČR v automobilových soutěžích
1. Kopecký, Dresler (Škoda Fabia S2000) 1:54:41,5, 2. Pech, Uhel (Mini John Cooper Works S2000) -26,3, 3. Kresta, Gross (Škoda Fabia S2000) -35,7, 4. Tarabus, Trunkát (Škoda Fabia S2000) -1:30,8, 5. Koči, Kostka (SR/Škoda Fabia S2000) -2:27,2, 6. Odložilík, Tureček (Škoda Fabia S2000) -2:40,4.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.