Jedním z favoritů na celkové vítězství na XXXII. Valašská rally 2013 je bezesporu Jaromír Tomaštík, vedle kterého usedne netradičně zkušený Jaroslav Novák. Důvody této změny vysvětlil zkušený vsetínský pilot.
„Vzhledem k tomu, že Jarda Vrečka je po nehodě na Kopné ještě práce neschopen, musel jsem oslovit Jardu Nováka, aby usedl vedle mě. Valaška pro mě získala nový rozměr, neboť musím zjistit, jak na tom po té velké ráně jsem,“ uvedl Jaromír Tomaštík na předstartovní tiskové konferenci.
Spolujezdce Jaroslava Nováka vídáme v letošní sezoně v rámci mezinárodního šampionátu vedle Tomáše Růžičky, respektive na rallysprintech po boku Miroslava Jakeše. „Na Valašské rally jsem startoval s hodně jezdci, nedokážu je nyní ani všechny vyjmenovat. Letos bude hodně náročný úsek Helfštýn. Každopádně doufám, že se tam dostaneme. S Jaromírem startuji podruhé, premiéru jsme měli vloni v Krkonoších, kde jsme v kategorii WRC zvítězili, takže je na co navazovat. Další spolupráci však kvůli mému časovému vytížení zatím dohodnutou nemáme,“ přiblížil situaci zkušený co-pilot.
Jaromír Tomaštík se nezúčastnil posledních ročníků Valašské rally. „Na valašce jsem v minulých letech nestartoval, protože jsem se účastnil rallysprintového šampionátu a velký mistrák bych nestíhal. Jelikož je letos valaška mimo velký i malý mistrák, rozhodli jsme se zde svým startem podpořit Valašskou rally. Jsme tady v podstatě domácí a považujeme se za patrioty,“ vysvětlil Tomaštík důvod své předchozí absence.
Po nehodě na Kopné je Tomaštíkovo Subaru v dílnách Prodrive a team čeká na kalkulaci ceny za opravu, aby se rozhodl, co bude s autem dál. „Zatím to vypadá, že se bude opravovat, čekáme na kalkulaci ceny. Nicméně na českých tratích se letos určitě neobjeví,“ pověděl Tomaštík, který je současně majitelem teamu JT Říha Group Rally Team, který vozidlo vlastní. „Auto, se kterým tady startujeme, je vypůjčené z Maďarska.“ Na start Valašské rally se postaví vedle vozu Subaru Impreza za volantem s Jaromírem Tomaštíkem další dva speciály specifikace WRC. Škodu Octavia WRC bude pilotovat Silvestr Mikulaštík a premiéru za volantem WRC si odbude Martin Vlček ve fabii.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?