Jedním z favoritů na celkové vítězství na XXXII. Valašská rally 2013 je bezesporu Jaromír Tomaštík, vedle kterého usedne netradičně zkušený Jaroslav Novák. Důvody této změny vysvětlil zkušený vsetínský pilot.
„Vzhledem k tomu, že Jarda Vrečka je po nehodě na Kopné ještě práce neschopen, musel jsem oslovit Jardu Nováka, aby usedl vedle mě. Valaška pro mě získala nový rozměr, neboť musím zjistit, jak na tom po té velké ráně jsem,“ uvedl Jaromír Tomaštík na předstartovní tiskové konferenci.
Spolujezdce Jaroslava Nováka vídáme v letošní sezoně v rámci mezinárodního šampionátu vedle Tomáše Růžičky, respektive na rallysprintech po boku Miroslava Jakeše. „Na Valašské rally jsem startoval s hodně jezdci, nedokážu je nyní ani všechny vyjmenovat. Letos bude hodně náročný úsek Helfštýn. Každopádně doufám, že se tam dostaneme. S Jaromírem startuji podruhé, premiéru jsme měli vloni v Krkonoších, kde jsme v kategorii WRC zvítězili, takže je na co navazovat. Další spolupráci však kvůli mému časovému vytížení zatím dohodnutou nemáme,“ přiblížil situaci zkušený co-pilot.
Jaromír Tomaštík se nezúčastnil posledních ročníků Valašské rally. „Na valašce jsem v minulých letech nestartoval, protože jsem se účastnil rallysprintového šampionátu a velký mistrák bych nestíhal. Jelikož je letos valaška mimo velký i malý mistrák, rozhodli jsme se zde svým startem podpořit Valašskou rally. Jsme tady v podstatě domácí a považujeme se za patrioty,“ vysvětlil Tomaštík důvod své předchozí absence.
Po nehodě na Kopné je Tomaštíkovo Subaru v dílnách Prodrive a team čeká na kalkulaci ceny za opravu, aby se rozhodl, co bude s autem dál. „Zatím to vypadá, že se bude opravovat, čekáme na kalkulaci ceny. Nicméně na českých tratích se letos určitě neobjeví,“ pověděl Tomaštík, který je současně majitelem teamu JT Říha Group Rally Team, který vozidlo vlastní. „Auto, se kterým tady startujeme, je vypůjčené z Maďarska.“ Na start Valašské rally se postaví vedle vozu Subaru Impreza za volantem s Jaromírem Tomaštíkem další dva speciály specifikace WRC. Škodu Octavia WRC bude pilotovat Silvestr Mikulaštík a premiéru za volantem WRC si odbude Martin Vlček ve fabii.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.