Do dvaatřicátého ročníku Valašské rally se přihlásilo celkem 65 posádek. Se startovním číslem 1 sjede ze startovní rampy Vladimír Barvík na voze Mitsubishi Lancer EVO IX, který patří k favoritům na medailové pořadí v absolutní klasifikaci. V rámci Poháru České republiky v rally pojede se startovním číslem 21 Petr Zedník na voze Ford Fiesta Kit Car. Regionální jezdci Zlínského kraje zastupovali startovní pole na úterní tiskové konferenci ve Zlíně.
AutoMotoKlub Rallye Sport – Vsetín vypsal Pohár pořadatele, kde se objeví v rámci volného podniku pro soudobé automobily rovněž vozy specifikace WRC. Zde hledejme největší favority jednodenní soutěže, na vozech WRC se představí Jaromír Tomaštík (Subaru Impreza WRC), Martin Vlček (Škoda Fabia WRC) a Silvestr Mikulaštík (Škoda Octavia WRC). Seznamu přihlášených posádek vévodí Vladimír Barvík ze Zlína. „Jedničku jsem nikdy neměl. Na Valašské rally se nám většinou dařilo. Bohužel soutěž vypadla z Mezinárodního mistrovství České republiky nezaslouženě, ale jsem rád, že se jí letos zúčastníme. Začátek sezony nám nevyšel, moc se nám nedařilo. Poslední rally v Hustopečích začala parádně, i když pro nás rychle skončila. Letos bychom zřejmě měli šanci bojovat ve své třídě v rámci velkého mistráku o třetí místo. Vzhledem k tomu, co se děje kolem pneumatik, pojedeme místo bohemky raději valašku a poté sprint v Kostelci nad Orlicí,“ pověděl Vladimír Barvík. Po jeho boku se objeví na místě spolujezdce premiérově Roman Dřímal. „Roman dělá v našem týmu kuchaře a tentokrát zaskočí za mého stabilního kolegu, který měl na začátek července naplánovanou dovolenou. Naším cílem je hlavně dojet ve zdraví až do cíle. Jestli to bude na prvním nebo desátém místě, je vedlejší,“ řekl Vladimír Barvík novinářům.
Zkušený kroměřížský jezdec Petr Zedník figuruje po čtyřech odjetých podnicích Poháru České republiky v rally na druhém místě s jednobodovým odstupem na lídra Jiřího Kašpara. „Řada lidí kolem rally se mě ptá, proč jsem šel závodit do poháru. V první řadě jsou to finance, neboť se můžeme zúčastnit více závodů a máme tady absolutní hodnocení dvoukolek. Spousta soutěží se jede na Moravě, což je pro nás srdeční záležitost,“ pověděl Petr Zedník, který téměř před čtvrtstoletím vyhrál na voze Lancia Delta Integrale poslední ročník Rallye Valašská zima. „Slyším často názory, že je to pohár pro amatéry, nicméně určitě je přínosem účast nějakého matadora a zkušeného jezdce. Kluci se mně chodí hodně ptát, jaké mají zvolit pneumatiky, jak projíždět některé úseky. Často si připadám skoro jako jejich táta,“ uzavřel velezkušený Petr Zedník.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?