Do dvaatřicátého ročníku Valašské rally se přihlásilo celkem 65 posádek. Se startovním číslem 1 sjede ze startovní rampy Vladimír Barvík na voze Mitsubishi Lancer EVO IX, který patří k favoritům na medailové pořadí v absolutní klasifikaci. V rámci Poháru České republiky v rally pojede se startovním číslem 21 Petr Zedník na voze Ford Fiesta Kit Car. Regionální jezdci Zlínského kraje zastupovali startovní pole na úterní tiskové konferenci ve Zlíně.
AutoMotoKlub Rallye Sport – Vsetín vypsal Pohár pořadatele, kde se objeví v rámci volného podniku pro soudobé automobily rovněž vozy specifikace WRC. Zde hledejme největší favority jednodenní soutěže, na vozech WRC se představí Jaromír Tomaštík (Subaru Impreza WRC), Martin Vlček (Škoda Fabia WRC) a Silvestr Mikulaštík (Škoda Octavia WRC). Seznamu přihlášených posádek vévodí Vladimír Barvík ze Zlína. „Jedničku jsem nikdy neměl. Na Valašské rally se nám většinou dařilo. Bohužel soutěž vypadla z Mezinárodního mistrovství České republiky nezaslouženě, ale jsem rád, že se jí letos zúčastníme. Začátek sezony nám nevyšel, moc se nám nedařilo. Poslední rally v Hustopečích začala parádně, i když pro nás rychle skončila. Letos bychom zřejmě měli šanci bojovat ve své třídě v rámci velkého mistráku o třetí místo. Vzhledem k tomu, co se děje kolem pneumatik, pojedeme místo bohemky raději valašku a poté sprint v Kostelci nad Orlicí,“ pověděl Vladimír Barvík. Po jeho boku se objeví na místě spolujezdce premiérově Roman Dřímal. „Roman dělá v našem týmu kuchaře a tentokrát zaskočí za mého stabilního kolegu, který měl na začátek července naplánovanou dovolenou. Naším cílem je hlavně dojet ve zdraví až do cíle. Jestli to bude na prvním nebo desátém místě, je vedlejší,“ řekl Vladimír Barvík novinářům.
Zkušený kroměřížský jezdec Petr Zedník figuruje po čtyřech odjetých podnicích Poháru České republiky v rally na druhém místě s jednobodovým odstupem na lídra Jiřího Kašpara. „Řada lidí kolem rally se mě ptá, proč jsem šel závodit do poháru. V první řadě jsou to finance, neboť se můžeme zúčastnit více závodů a máme tady absolutní hodnocení dvoukolek. Spousta soutěží se jede na Moravě, což je pro nás srdeční záležitost,“ pověděl Petr Zedník, který téměř před čtvrtstoletím vyhrál na voze Lancia Delta Integrale poslední ročník Rallye Valašská zima. „Slyším často názory, že je to pohár pro amatéry, nicméně určitě je přínosem účast nějakého matadora a zkušeného jezdce. Kluci se mně chodí hodně ptát, jaké mají zvolit pneumatiky, jak projíždět některé úseky. Často si připadám skoro jako jejich táta,“ uzavřel velezkušený Petr Zedník.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.