Do dvaatřicátého ročníku Valašské rally se přihlásilo celkem 65 posádek. Se startovním číslem 1 sjede ze startovní rampy Vladimír Barvík na voze Mitsubishi Lancer EVO IX, který patří k favoritům na medailové pořadí v absolutní klasifikaci. V rámci Poháru České republiky v rally pojede se startovním číslem 21 Petr Zedník na voze Ford Fiesta Kit Car. Regionální jezdci Zlínského kraje zastupovali startovní pole na úterní tiskové konferenci ve Zlíně.
AutoMotoKlub Rallye Sport – Vsetín vypsal Pohár pořadatele, kde se objeví v rámci volného podniku pro soudobé automobily rovněž vozy specifikace WRC. Zde hledejme největší favority jednodenní soutěže, na vozech WRC se představí Jaromír Tomaštík (Subaru Impreza WRC), Martin Vlček (Škoda Fabia WRC) a Silvestr Mikulaštík (Škoda Octavia WRC). Seznamu přihlášených posádek vévodí Vladimír Barvík ze Zlína. „Jedničku jsem nikdy neměl. Na Valašské rally se nám většinou dařilo. Bohužel soutěž vypadla z Mezinárodního mistrovství České republiky nezaslouženě, ale jsem rád, že se jí letos zúčastníme. Začátek sezony nám nevyšel, moc se nám nedařilo. Poslední rally v Hustopečích začala parádně, i když pro nás rychle skončila. Letos bychom zřejmě měli šanci bojovat ve své třídě v rámci velkého mistráku o třetí místo. Vzhledem k tomu, co se děje kolem pneumatik, pojedeme místo bohemky raději valašku a poté sprint v Kostelci nad Orlicí,“ pověděl Vladimír Barvík. Po jeho boku se objeví na místě spolujezdce premiérově Roman Dřímal. „Roman dělá v našem týmu kuchaře a tentokrát zaskočí za mého stabilního kolegu, který měl na začátek července naplánovanou dovolenou. Naším cílem je hlavně dojet ve zdraví až do cíle. Jestli to bude na prvním nebo desátém místě, je vedlejší,“ řekl Vladimír Barvík novinářům.
Zkušený kroměřížský jezdec Petr Zedník figuruje po čtyřech odjetých podnicích Poháru České republiky v rally na druhém místě s jednobodovým odstupem na lídra Jiřího Kašpara. „Řada lidí kolem rally se mě ptá, proč jsem šel závodit do poháru. V první řadě jsou to finance, neboť se můžeme zúčastnit více závodů a máme tady absolutní hodnocení dvoukolek. Spousta soutěží se jede na Moravě, což je pro nás srdeční záležitost,“ pověděl Petr Zedník, který téměř před čtvrtstoletím vyhrál na voze Lancia Delta Integrale poslední ročník Rallye Valašská zima. „Slyším často názory, že je to pohár pro amatéry, nicméně určitě je přínosem účast nějakého matadora a zkušeného jezdce. Kluci se mně chodí hodně ptát, jaké mají zvolit pneumatiky, jak projíždět některé úseky. Často si připadám skoro jako jejich táta,“ uzavřel velezkušený Petr Zedník.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?