Do dvaatřicátého ročníku Valašské rally se přihlásilo celkem 65 posádek. Se startovním číslem 1 sjede ze startovní rampy Vladimír Barvík na voze Mitsubishi Lancer EVO IX, který patří k favoritům na medailové pořadí v absolutní klasifikaci. V rámci Poháru České republiky v rally pojede se startovním číslem 21 Petr Zedník na voze Ford Fiesta Kit Car. Regionální jezdci Zlínského kraje zastupovali startovní pole na úterní tiskové konferenci ve Zlíně.
AutoMotoKlub Rallye Sport – Vsetín vypsal Pohár pořadatele, kde se objeví v rámci volného podniku pro soudobé automobily rovněž vozy specifikace WRC. Zde hledejme největší favority jednodenní soutěže, na vozech WRC se představí Jaromír Tomaštík (Subaru Impreza WRC), Martin Vlček (Škoda Fabia WRC) a Silvestr Mikulaštík (Škoda Octavia WRC). Seznamu přihlášených posádek vévodí Vladimír Barvík ze Zlína. „Jedničku jsem nikdy neměl. Na Valašské rally se nám většinou dařilo. Bohužel soutěž vypadla z Mezinárodního mistrovství České republiky nezaslouženě, ale jsem rád, že se jí letos zúčastníme. Začátek sezony nám nevyšel, moc se nám nedařilo. Poslední rally v Hustopečích začala parádně, i když pro nás rychle skončila. Letos bychom zřejmě měli šanci bojovat ve své třídě v rámci velkého mistráku o třetí místo. Vzhledem k tomu, co se děje kolem pneumatik, pojedeme místo bohemky raději valašku a poté sprint v Kostelci nad Orlicí,“ pověděl Vladimír Barvík. Po jeho boku se objeví na místě spolujezdce premiérově Roman Dřímal. „Roman dělá v našem týmu kuchaře a tentokrát zaskočí za mého stabilního kolegu, který měl na začátek července naplánovanou dovolenou. Naším cílem je hlavně dojet ve zdraví až do cíle. Jestli to bude na prvním nebo desátém místě, je vedlejší,“ řekl Vladimír Barvík novinářům.
Zkušený kroměřížský jezdec Petr Zedník figuruje po čtyřech odjetých podnicích Poháru České republiky v rally na druhém místě s jednobodovým odstupem na lídra Jiřího Kašpara. „Řada lidí kolem rally se mě ptá, proč jsem šel závodit do poháru. V první řadě jsou to finance, neboť se můžeme zúčastnit více závodů a máme tady absolutní hodnocení dvoukolek. Spousta soutěží se jede na Moravě, což je pro nás srdeční záležitost,“ pověděl Petr Zedník, který téměř před čtvrtstoletím vyhrál na voze Lancia Delta Integrale poslední ročník Rallye Valašská zima. „Slyším často názory, že je to pohár pro amatéry, nicméně určitě je přínosem účast nějakého matadora a zkušeného jezdce. Kluci se mně chodí hodně ptát, jaké mají zvolit pneumatiky, jak projíždět některé úseky. Často si připadám skoro jako jejich táta,“ uzavřel velezkušený Petr Zedník.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?