ZLÍN – Dvaatřicátý ročník Valašské rally nabídne opět náročné tratě rychlostních zkoušek, i když na rozdíl od předchozích ročníků na startu schází tuzemská špička.
Soutěž byla vyřazena z mezinárodního šampionátu a letos se pojede jako součást Mistrovství České republiky v rally historických automobilů, započítává se do Poháru České republiky v rally. AutoMotoKlub Rallye Sport – Vsetín vypsal Pohár pořadatele, kde se objeví v rámci volného podniku pro soudobé automobily i vozy specifikace WRC. „Postavili jsme trať soutěže tak, aby si Valašská rally udržela svou náročnost a složitost. Hlavní a zvýšený důraz klademe na bezpečnost. Divácká místa jsou vytyčena na bezpečných místech,“ uvedl Miroslav Hošák, ředitel Valašské rally na tiskové konferenci v sídle Zlínského kraje.
Právě Zlínský kraj je dlouhodobým partnerem této populární automobilové soutěže na Valašsku. „Hejtman kraje převzal nad rally záštitu a soutěž jsme finančně podpořili podobně jako v předchozích letech. Motoristický sport má v našem regionu silnou tradicí a zázemí v mnoha nadšencích,“ uvedl Gabriela Dvorníková Sýkorová, tisková mluvčí Zlínského kraje. Vedle krajské instituce pořadatelé našli opět zázemí pro centrum soutěže ve městě na soutoku Vsetínské a Rožnové Bečvy. „Město Valašské Meziříčí se stane již podvanácté centrem Valašské rally. Hlavní dění bude soustředěno na Masarykovo náměstí, odkud rally odstartuje a rovněž první posádka je očekávána na stejném místě. Servisní zóna bude umístěna v prostorách Křižanovy pily na Nádražní ulici,“ pověděla Renata Votrubová, tisková mluvčí města Valašské Meziříčí. Samotná soutěž se odehraje v pátek 5. července. Soutěžní posádky absolvují ve čtvrtek 4. července seznamovací jízdy a ve večerních hodinách poté administrativní a technickou přejímkou v prostorách Autocentra Lukáš ve Valašském Meziříčí-Bynině. „Pojedeme tři úseky rychlostních zkoušek a každou erzetu najdeme v itineráři dvakrát. Na úvod čeká jezdce rychlostní zkouška Lešná, druhý úsek Helfštýn se jede v Olomouckém kraji a třetí erzeta je klasická trať Vesník poblíž města Vsetína. Celkem měří letošní ročník valašky 281 km, z toho sedmdesát ostrých kilometrů najdeme na rychlostních zkouškách,“ řekl Miroslav Hošák, ředitel rally.
Organizátoři valašky kladli podobně jako ostatní pořadatelé všech automobilových soutěžích v letošním roce zvýšený důraz na bezpečnost. „Po loňských zkušenostech s pořádáním rally a následných nelichotivých reakcí veřejnosti byl vydán bezpečnostní manuál, který diktuje pořadatelům, jakým způsobem organizovat rychlostní zkoušky. Tak, aby vše proběhlo v pořádku. Kromě toho jsme vydali informační letáky, kde je zobrazeno, kam se diváci mohou a nemohou postavit. Pro bezpečnost se dělá maximum a věříme, že letošní ročník proběhne bez komplikací,“ vysvětlil ředitel Miroslav Hošák.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?