ZLÍN – Dvaatřicátý ročník Valašské rally nabídne opět náročné tratě rychlostních zkoušek, i když na rozdíl od předchozích ročníků na startu schází tuzemská špička.
Soutěž byla vyřazena z mezinárodního šampionátu a letos se pojede jako součást Mistrovství České republiky v rally historických automobilů, započítává se do Poháru České republiky v rally. AutoMotoKlub Rallye Sport – Vsetín vypsal Pohár pořadatele, kde se objeví v rámci volného podniku pro soudobé automobily i vozy specifikace WRC. „Postavili jsme trať soutěže tak, aby si Valašská rally udržela svou náročnost a složitost. Hlavní a zvýšený důraz klademe na bezpečnost. Divácká místa jsou vytyčena na bezpečných místech,“ uvedl Miroslav Hošák, ředitel Valašské rally na tiskové konferenci v sídle Zlínského kraje.
Právě Zlínský kraj je dlouhodobým partnerem této populární automobilové soutěže na Valašsku. „Hejtman kraje převzal nad rally záštitu a soutěž jsme finančně podpořili podobně jako v předchozích letech. Motoristický sport má v našem regionu silnou tradicí a zázemí v mnoha nadšencích,“ uvedl Gabriela Dvorníková Sýkorová, tisková mluvčí Zlínského kraje. Vedle krajské instituce pořadatelé našli opět zázemí pro centrum soutěže ve městě na soutoku Vsetínské a Rožnové Bečvy. „Město Valašské Meziříčí se stane již podvanácté centrem Valašské rally. Hlavní dění bude soustředěno na Masarykovo náměstí, odkud rally odstartuje a rovněž první posádka je očekávána na stejném místě. Servisní zóna bude umístěna v prostorách Křižanovy pily na Nádražní ulici,“ pověděla Renata Votrubová, tisková mluvčí města Valašské Meziříčí. Samotná soutěž se odehraje v pátek 5. července. Soutěžní posádky absolvují ve čtvrtek 4. července seznamovací jízdy a ve večerních hodinách poté administrativní a technickou přejímkou v prostorách Autocentra Lukáš ve Valašském Meziříčí-Bynině. „Pojedeme tři úseky rychlostních zkoušek a každou erzetu najdeme v itineráři dvakrát. Na úvod čeká jezdce rychlostní zkouška Lešná, druhý úsek Helfštýn se jede v Olomouckém kraji a třetí erzeta je klasická trať Vesník poblíž města Vsetína. Celkem měří letošní ročník valašky 281 km, z toho sedmdesát ostrých kilometrů najdeme na rychlostních zkouškách,“ řekl Miroslav Hošák, ředitel rally.
Organizátoři valašky kladli podobně jako ostatní pořadatelé všech automobilových soutěžích v letošním roce zvýšený důraz na bezpečnost. „Po loňských zkušenostech s pořádáním rally a následných nelichotivých reakcí veřejnosti byl vydán bezpečnostní manuál, který diktuje pořadatelům, jakým způsobem organizovat rychlostní zkoušky. Tak, aby vše proběhlo v pořádku. Kromě toho jsme vydali informační letáky, kde je zobrazeno, kam se diváci mohou a nemohou postavit. Pro bezpečnost se dělá maximum a věříme, že letošní ročník proběhne bez komplikací,“ vysvětlil ředitel Miroslav Hošák.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?