ZLÍN – Dvaatřicátý ročník Valašské rally nabídne opět náročné tratě rychlostních zkoušek, i když na rozdíl od předchozích ročníků na startu schází tuzemská špička.
Soutěž byla vyřazena z mezinárodního šampionátu a letos se pojede jako součást Mistrovství České republiky v rally historických automobilů, započítává se do Poháru České republiky v rally. AutoMotoKlub Rallye Sport – Vsetín vypsal Pohár pořadatele, kde se objeví v rámci volného podniku pro soudobé automobily i vozy specifikace WRC. „Postavili jsme trať soutěže tak, aby si Valašská rally udržela svou náročnost a složitost. Hlavní a zvýšený důraz klademe na bezpečnost. Divácká místa jsou vytyčena na bezpečných místech,“ uvedl Miroslav Hošák, ředitel Valašské rally na tiskové konferenci v sídle Zlínského kraje.
Právě Zlínský kraj je dlouhodobým partnerem této populární automobilové soutěže na Valašsku. „Hejtman kraje převzal nad rally záštitu a soutěž jsme finančně podpořili podobně jako v předchozích letech. Motoristický sport má v našem regionu silnou tradicí a zázemí v mnoha nadšencích,“ uvedl Gabriela Dvorníková Sýkorová, tisková mluvčí Zlínského kraje. Vedle krajské instituce pořadatelé našli opět zázemí pro centrum soutěže ve městě na soutoku Vsetínské a Rožnové Bečvy. „Město Valašské Meziříčí se stane již podvanácté centrem Valašské rally. Hlavní dění bude soustředěno na Masarykovo náměstí, odkud rally odstartuje a rovněž první posádka je očekávána na stejném místě. Servisní zóna bude umístěna v prostorách Křižanovy pily na Nádražní ulici,“ pověděla Renata Votrubová, tisková mluvčí města Valašské Meziříčí. Samotná soutěž se odehraje v pátek 5. července. Soutěžní posádky absolvují ve čtvrtek 4. července seznamovací jízdy a ve večerních hodinách poté administrativní a technickou přejímkou v prostorách Autocentra Lukáš ve Valašském Meziříčí-Bynině. „Pojedeme tři úseky rychlostních zkoušek a každou erzetu najdeme v itineráři dvakrát. Na úvod čeká jezdce rychlostní zkouška Lešná, druhý úsek Helfštýn se jede v Olomouckém kraji a třetí erzeta je klasická trať Vesník poblíž města Vsetína. Celkem měří letošní ročník valašky 281 km, z toho sedmdesát ostrých kilometrů najdeme na rychlostních zkouškách,“ řekl Miroslav Hošák, ředitel rally.
Organizátoři valašky kladli podobně jako ostatní pořadatelé všech automobilových soutěžích v letošním roce zvýšený důraz na bezpečnost. „Po loňských zkušenostech s pořádáním rally a následných nelichotivých reakcí veřejnosti byl vydán bezpečnostní manuál, který diktuje pořadatelům, jakým způsobem organizovat rychlostní zkoušky. Tak, aby vše proběhlo v pořádku. Kromě toho jsme vydali informační letáky, kde je zobrazeno, kam se diváci mohou a nemohou postavit. Pro bezpečnost se dělá maximum a věříme, že letošní ročník proběhne bez komplikací,“ vysvětlil ředitel Miroslav Hošák.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?