ZLÍN – Dvaatřicátý ročník Valašské rally nabídne opět náročné tratě rychlostních zkoušek, i když na rozdíl od předchozích ročníků na startu schází tuzemská špička.
Soutěž byla vyřazena z mezinárodního šampionátu a letos se pojede jako součást Mistrovství České republiky v rally historických automobilů, započítává se do Poháru České republiky v rally. AutoMotoKlub Rallye Sport – Vsetín vypsal Pohár pořadatele, kde se objeví v rámci volného podniku pro soudobé automobily i vozy specifikace WRC. „Postavili jsme trať soutěže tak, aby si Valašská rally udržela svou náročnost a složitost. Hlavní a zvýšený důraz klademe na bezpečnost. Divácká místa jsou vytyčena na bezpečných místech,“ uvedl Miroslav Hošák, ředitel Valašské rally na tiskové konferenci v sídle Zlínského kraje.
Právě Zlínský kraj je dlouhodobým partnerem této populární automobilové soutěže na Valašsku. „Hejtman kraje převzal nad rally záštitu a soutěž jsme finančně podpořili podobně jako v předchozích letech. Motoristický sport má v našem regionu silnou tradicí a zázemí v mnoha nadšencích,“ uvedl Gabriela Dvorníková Sýkorová, tisková mluvčí Zlínského kraje. Vedle krajské instituce pořadatelé našli opět zázemí pro centrum soutěže ve městě na soutoku Vsetínské a Rožnové Bečvy. „Město Valašské Meziříčí se stane již podvanácté centrem Valašské rally. Hlavní dění bude soustředěno na Masarykovo náměstí, odkud rally odstartuje a rovněž první posádka je očekávána na stejném místě. Servisní zóna bude umístěna v prostorách Křižanovy pily na Nádražní ulici,“ pověděla Renata Votrubová, tisková mluvčí města Valašské Meziříčí. Samotná soutěž se odehraje v pátek 5. července. Soutěžní posádky absolvují ve čtvrtek 4. července seznamovací jízdy a ve večerních hodinách poté administrativní a technickou přejímkou v prostorách Autocentra Lukáš ve Valašském Meziříčí-Bynině. „Pojedeme tři úseky rychlostních zkoušek a každou erzetu najdeme v itineráři dvakrát. Na úvod čeká jezdce rychlostní zkouška Lešná, druhý úsek Helfštýn se jede v Olomouckém kraji a třetí erzeta je klasická trať Vesník poblíž města Vsetína. Celkem měří letošní ročník valašky 281 km, z toho sedmdesát ostrých kilometrů najdeme na rychlostních zkouškách,“ řekl Miroslav Hošák, ředitel rally.
Organizátoři valašky kladli podobně jako ostatní pořadatelé všech automobilových soutěžích v letošním roce zvýšený důraz na bezpečnost. „Po loňských zkušenostech s pořádáním rally a následných nelichotivých reakcí veřejnosti byl vydán bezpečnostní manuál, který diktuje pořadatelům, jakým způsobem organizovat rychlostní zkoušky. Tak, aby vše proběhlo v pořádku. Kromě toho jsme vydali informační letáky, kde je zobrazeno, kam se diváci mohou a nemohou postavit. Pro bezpečnost se dělá maximum a věříme, že letošní ročník proběhne bez komplikací,“ vysvětlil ředitel Miroslav Hošák.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?