ZLÍN – Dvaatřicátý ročník Valašské rally nabídne opět náročné tratě rychlostních zkoušek, i když na rozdíl od předchozích ročníků na startu schází tuzemská špička.
Soutěž byla vyřazena z mezinárodního šampionátu a letos se pojede jako součást Mistrovství České republiky v rally historických automobilů, započítává se do Poháru České republiky v rally. AutoMotoKlub Rallye Sport – Vsetín vypsal Pohár pořadatele, kde se objeví v rámci volného podniku pro soudobé automobily i vozy specifikace WRC. „Postavili jsme trať soutěže tak, aby si Valašská rally udržela svou náročnost a složitost. Hlavní a zvýšený důraz klademe na bezpečnost. Divácká místa jsou vytyčena na bezpečných místech,“ uvedl Miroslav Hošák, ředitel Valašské rally na tiskové konferenci v sídle Zlínského kraje.
Právě Zlínský kraj je dlouhodobým partnerem této populární automobilové soutěže na Valašsku. „Hejtman kraje převzal nad rally záštitu a soutěž jsme finančně podpořili podobně jako v předchozích letech. Motoristický sport má v našem regionu silnou tradicí a zázemí v mnoha nadšencích,“ uvedl Gabriela Dvorníková Sýkorová, tisková mluvčí Zlínského kraje. Vedle krajské instituce pořadatelé našli opět zázemí pro centrum soutěže ve městě na soutoku Vsetínské a Rožnové Bečvy. „Město Valašské Meziříčí se stane již podvanácté centrem Valašské rally. Hlavní dění bude soustředěno na Masarykovo náměstí, odkud rally odstartuje a rovněž první posádka je očekávána na stejném místě. Servisní zóna bude umístěna v prostorách Křižanovy pily na Nádražní ulici,“ pověděla Renata Votrubová, tisková mluvčí města Valašské Meziříčí. Samotná soutěž se odehraje v pátek 5. července. Soutěžní posádky absolvují ve čtvrtek 4. července seznamovací jízdy a ve večerních hodinách poté administrativní a technickou přejímkou v prostorách Autocentra Lukáš ve Valašském Meziříčí-Bynině. „Pojedeme tři úseky rychlostních zkoušek a každou erzetu najdeme v itineráři dvakrát. Na úvod čeká jezdce rychlostní zkouška Lešná, druhý úsek Helfštýn se jede v Olomouckém kraji a třetí erzeta je klasická trať Vesník poblíž města Vsetína. Celkem měří letošní ročník valašky 281 km, z toho sedmdesát ostrých kilometrů najdeme na rychlostních zkouškách,“ řekl Miroslav Hošák, ředitel rally.
Organizátoři valašky kladli podobně jako ostatní pořadatelé všech automobilových soutěžích v letošním roce zvýšený důraz na bezpečnost. „Po loňských zkušenostech s pořádáním rally a následných nelichotivých reakcí veřejnosti byl vydán bezpečnostní manuál, který diktuje pořadatelům, jakým způsobem organizovat rychlostní zkoušky. Tak, aby vše proběhlo v pořádku. Kromě toho jsme vydali informační letáky, kde je zobrazeno, kam se diváci mohou a nemohou postavit. Pro bezpečnost se dělá maximum a věříme, že letošní ročník proběhne bez komplikací,“ vysvětlil ředitel Miroslav Hošák.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?