Do 32. ročníku Valašské rally (4. – 5. července) se přihlásilo celkem 65 posádek ze dvou států – České republiky a Slovenska.
Valaška se pojede v letošním roce jako součást Mistrovství České republiky v rally historických automobilů, dále se započítává do Poháru České republiky v rally. AutoMotoKlub Rallye Sport – Vsetín vypsal Pohár pořadatele, kde se objeví v rámci volného podniku pro soudobé automobily rovněž vozy specifikace WRC. Zde najdeme největší favority jednodenní soutěže, na vozech WRC se představí Jaromír Tomaštík (Subaru Impreza WRC), Martin Vlček (Škoda Fabia WRC) a Silvestr Mikulaštík (Škoda Octavia WRC).
Do Poháru České republiky v rally se přihlásilo celkem 33 soutěžících, v rámci republikového šampionátu historických automobilů pojede 13 posádek, dalších 19 soutěžících bude klasifikováno v rámci Poháru pořadatele.
Nejpočetněji je obsazena v rámci pohárového šampionátu třída SA2, kde figuruje celkem 9 vozů a dále třída V1, kde najdeme 8 vozů. Ve vozovém parku celkem 13 značek jsou zastoupeny nejpočetněji automobilky Škoda a Honda. Na letošní valašce pojede celkem pět smíšených posádek, za volanty soutěžních vozů se objeví i dvě dámy, a to Olga Lounová a Pavlína Tydlačková.
Celkem přihlášeno: 65 posádek
Počet států: 2 (Česká republika – 65, Slovensko - 1, spolujezdec u startovního čísla 4)
Rozdělení podle objemových tříd a skupin:
Mistrovství ČR v rally historických automobilů 2013: celkem přihlášeno 13 vozů
kategorie II – cestovní vozy a upravené cestovní vozy a vozy GT a GTS z období G2 a H1, homologované od 1.1.1970 do 31.12.1975, rozdělené do objemových tříd:
C1 – do 1300 cm3: 2 vozy
C2 – od 1300 cm3 do 1600 cm3: 0
C3 – od 1600 cm3 do 2000 cm3: 1
kategorie III – sériové a upravené cestovní a vozy GT a GTS z období H2, I a J, homologované od 1.1.1976 do 31.12.1990 mimo vozidel skupiny B zakázaných FIA pro soutěže, rozdělené do objemových tříd:
D1 – do 1300 cm3: 4 vozy
D2 – od 1300 cm3 do 1600 cm3: 1
D3 – od 1600 cm3 do 2000 cm3: 2
D4 – nad 2000 cm3: 3
Pohár České republiky v rally 2013: celkem přihlášeno 33 vozů
Skupina SA – soudobé automobily (bez S2000 atm a 1.6 turbo, R4, RGT a WRC)
SA – třída 1: do 1400 cm3: 7 vozů
SA – třída 2: nad 1400 do 2000 cm3: 9
SA – třída 3: nad 2000 cm3 (včetně vozů diesel o jmenovitém objemu do 2000 cm3 s jednou poháněnou nápravou): 3
SA – třída 4: nad 2000 cm3 (včetně vozů podle čl. 5.2.2 kap. F NSŘ): 0
Skupina V – upravené automobily (bez rozdílu objemových tříd, včetně V-Škoda a V-Diesel)
V – třída 1: automobily Škoda podle článku 5.7.3: 8 vozů
V – třída 2: do 2000 cm3: 6
V – třída 3: nad 2000 cm3: 0
Pohár pořadatele: celkem přihlášeno 19 vozů
Třída 2 (skupina S2000-Rally, 1.6 T restriktor 30 mm, S2000 – Rally, 2.0 atmosférický R4, R5): 1 vůz
Třída 3 (skupina N nad 2000 cm3 - nynější N4): 3
Třída 6 (skupina A nad 1400 cm3 do 1600 cm3, R2B, Kit-car nad 1400 cm3 do 1600 cm3): 3
Třída 7 (skupina A do 1400 cm3, Kit-car do 1400 cm3): 1
Třída 8 (skupina N nad 1600 cm3 do 2000 cm3): 4
Třída 9 (skupina N nad 1400 cm3 do 1600 cm3, R1B nad 1400 cm3 do 1600 cm3): 4
Třída 13 (skupina S nad 2000 cm3): 3
Počet vozů specifikace WRC: 3
Subaru Impreza WRC – 1, Škoda Fabia WRC – 1, Škoda Octavia WRC - 1
Počet značek: 13
Škoda – 27, Honda – 10, Renault – 5, Mitsubishi – 4, Suzuki – 4, Ford – 3, Citroën – 3, Subaru – 2, Opel – 2, Peugeot – 2, Volkswagen – 1, Mazda – 1, Alfa Romeo – 1.
Smíšené posádky: 5
Martin Hrachovec – Hana Vránská, Roman Vaněk – Diana Vaňková, Olga Lounová – Richard Nesvadba, Pavlína Tydlačková – Zdeněk Zdráhala, Michal Vaňhara – Karolína Jugasová
Dámská posádka: 2
Olga Lounová – Richard Nesvadba, Pavlína Tydlačková – Zdeněk Zdráhala
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.