Statistika podle seznamu přihlášených posádek

rally valašská
rally valašská, foto: Pustějovský, Radim
Roman Ordelt 4. července 2013 11:36
Sdílej:

Do 32. ročníku Valašské rally (4. – 5. července) se přihlásilo celkem 65 posádek ze dvou států – České republiky a Slovenska.

Valaška se pojede v letošním roce jako součást Mistrovství České republiky v rally historických automobilů, dále se započítává do Poháru České republiky v rally. AutoMotoKlub Rallye Sport – Vsetín vypsal Pohár pořadatele, kde se objeví v rámci volného podniku pro soudobé automobily rovněž vozy specifikace WRC. Zde najdeme největší favority jednodenní soutěže, na vozech WRC se představí Jaromír Tomaštík (Subaru Impreza WRC), Martin Vlček (Škoda Fabia WRC) a Silvestr Mikulaštík (Škoda Octavia WRC).

Do Poháru České republiky v rally se přihlásilo celkem 33 soutěžících, v rámci republikového šampionátu historických automobilů pojede 13 posádek, dalších 19 soutěžících bude klasifikováno v rámci Poháru pořadatele.

 

Nejpočetněji je obsazena v rámci pohárového šampionátu třída SA2, kde figuruje celkem 9 vozů a dále třída V1, kde najdeme 8 vozů. Ve vozovém parku celkem 13 značek jsou zastoupeny nejpočetněji automobilky Škoda a Honda. Na letošní valašce pojede celkem pět smíšených posádek, za volanty soutěžních vozů se objeví i dvě dámy, a to Olga Lounová a Pavlína Tydlačková.

Celkem přihlášeno: 65 posádek

 

Počet států: 2 (Česká republika – 65, Slovensko - 1, spolujezdec u startovního čísla 4)

Rozdělení podle objemových tříd a skupin:

 

Mistrovství ČR v rally historických automobilů 2013: celkem přihlášeno 13 vozů

 

kategorie II – cestovní vozy a upravené cestovní vozy a vozy GT a GTS z období G2 a H1, homologované od 1.1.1970 do 31.12.1975, rozdělené do objemových tříd:

C1 – do 1300 cm3: 2 vozy

C2 – od 1300 cm3 do 1600 cm3: 0

C3 – od 1600 cm3 do 2000 cm3: 1

kategorie III – sériové a upravené cestovní a vozy GT a GTS z období H2, I a J, homologované od 1.1.1976 do 31.12.1990 mimo vozidel skupiny B zakázaných FIA pro soutěže, rozdělené do objemových tříd:

D1 – do 1300 cm3: 4 vozy

D2 – od 1300 cm3 do 1600 cm3: 1

D3 – od 1600 cm3 do 2000 cm3: 2

D4 – nad 2000 cm3: 3

Pohár České republiky v rally 2013: celkem přihlášeno 33 vozů

 

Skupina SA – soudobé automobily (bez S2000 atm a 1.6 turbo, R4, RGT a WRC)

SA – třída 1: do 1400 cm3: 7 vozů

SA – třída 2: nad 1400 do 2000 cm3: 9

SA – třída 3: nad 2000 cm3 (včetně vozů diesel o jmenovitém objemu do 2000 cm3 s jednou poháněnou nápravou): 3

SA – třída 4: nad 2000 cm3 (včetně vozů podle čl. 5.2.2 kap. F NSŘ): 0

 

Skupina V – upravené automobily (bez rozdílu objemových tříd, včetně V-Škoda a V-Diesel)

V – třída 1: automobily Škoda podle článku 5.7.3: 8 vozů

V – třída 2: do 2000 cm3: 6

V – třída 3: nad 2000 cm3: 0

Pohár pořadatele: celkem přihlášeno 19 vozů

Třída 2 (skupina S2000-Rally, 1.6 T restriktor 30 mm, S2000 – Rally, 2.0 atmosférický R4, R5): 1 vůz

Třída 3 (skupina N nad 2000 cm3 - nynější N4): 3

Třída 6 (skupina A nad 1400 cm3 do 1600 cm3, R2B, Kit-car nad 1400 cm3 do 1600 cm3): 3

Třída 7 (skupina A do 1400 cm3, Kit-car do 1400 cm3): 1

Třída 8 (skupina N nad 1600 cm3 do 2000 cm3): 4

Třída 9 (skupina N nad 1400 cm3 do 1600 cm3, R1B nad 1400 cm3 do 1600 cm3): 4

Třída 13 (skupina S nad 2000 cm3): 3

Počet vozů specifikace WRC: 3

Subaru Impreza WRC – 1, Škoda Fabia WRC – 1, Škoda Octavia WRC - 1

Počet značek: 13

Škoda – 27, Honda – 10, Renault – 5, Mitsubishi – 4, Suzuki – 4, Ford – 3, Citroën – 3, Subaru – 2, Opel – 2, Peugeot – 2, Volkswagen – 1, Mazda – 1, Alfa Romeo – 1.

Smíšené posádky: 5

Martin Hrachovec – Hana Vránská, Roman Vaněk – Diana Vaňková, Olga Lounová – Richard Nesvadba, Pavlína Tydlačková – Zdeněk Zdráhala, Michal Vaňhara – Karolína Jugasová

Dámská posádka: 2

Olga Lounová – Richard Nesvadba, Pavlína Tydlačková – Zdeněk Zdráhala

Témata:
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?