Do 32. ročníku Valašské rally (4. – 5. července) se přihlásilo celkem 65 posádek ze dvou států – České republiky a Slovenska.
Valaška se pojede v letošním roce jako součást Mistrovství České republiky v rally historických automobilů, dále se započítává do Poháru České republiky v rally. AutoMotoKlub Rallye Sport – Vsetín vypsal Pohár pořadatele, kde se objeví v rámci volného podniku pro soudobé automobily rovněž vozy specifikace WRC. Zde najdeme největší favority jednodenní soutěže, na vozech WRC se představí Jaromír Tomaštík (Subaru Impreza WRC), Martin Vlček (Škoda Fabia WRC) a Silvestr Mikulaštík (Škoda Octavia WRC).
Do Poháru České republiky v rally se přihlásilo celkem 33 soutěžících, v rámci republikového šampionátu historických automobilů pojede 13 posádek, dalších 19 soutěžících bude klasifikováno v rámci Poháru pořadatele.
Nejpočetněji je obsazena v rámci pohárového šampionátu třída SA2, kde figuruje celkem 9 vozů a dále třída V1, kde najdeme 8 vozů. Ve vozovém parku celkem 13 značek jsou zastoupeny nejpočetněji automobilky Škoda a Honda. Na letošní valašce pojede celkem pět smíšených posádek, za volanty soutěžních vozů se objeví i dvě dámy, a to Olga Lounová a Pavlína Tydlačková.
Celkem přihlášeno: 65 posádek
Počet států: 2 (Česká republika – 65, Slovensko - 1, spolujezdec u startovního čísla 4)
Rozdělení podle objemových tříd a skupin:
Mistrovství ČR v rally historických automobilů 2013: celkem přihlášeno 13 vozů
kategorie II – cestovní vozy a upravené cestovní vozy a vozy GT a GTS z období G2 a H1, homologované od 1.1.1970 do 31.12.1975, rozdělené do objemových tříd:
C1 – do 1300 cm3: 2 vozy
C2 – od 1300 cm3 do 1600 cm3: 0
C3 – od 1600 cm3 do 2000 cm3: 1
kategorie III – sériové a upravené cestovní a vozy GT a GTS z období H2, I a J, homologované od 1.1.1976 do 31.12.1990 mimo vozidel skupiny B zakázaných FIA pro soutěže, rozdělené do objemových tříd:
D1 – do 1300 cm3: 4 vozy
D2 – od 1300 cm3 do 1600 cm3: 1
D3 – od 1600 cm3 do 2000 cm3: 2
D4 – nad 2000 cm3: 3
Pohár České republiky v rally 2013: celkem přihlášeno 33 vozů
Skupina SA – soudobé automobily (bez S2000 atm a 1.6 turbo, R4, RGT a WRC)
SA – třída 1: do 1400 cm3: 7 vozů
SA – třída 2: nad 1400 do 2000 cm3: 9
SA – třída 3: nad 2000 cm3 (včetně vozů diesel o jmenovitém objemu do 2000 cm3 s jednou poháněnou nápravou): 3
SA – třída 4: nad 2000 cm3 (včetně vozů podle čl. 5.2.2 kap. F NSŘ): 0
Skupina V – upravené automobily (bez rozdílu objemových tříd, včetně V-Škoda a V-Diesel)
V – třída 1: automobily Škoda podle článku 5.7.3: 8 vozů
V – třída 2: do 2000 cm3: 6
V – třída 3: nad 2000 cm3: 0
Pohár pořadatele: celkem přihlášeno 19 vozů
Třída 2 (skupina S2000-Rally, 1.6 T restriktor 30 mm, S2000 – Rally, 2.0 atmosférický R4, R5): 1 vůz
Třída 3 (skupina N nad 2000 cm3 - nynější N4): 3
Třída 6 (skupina A nad 1400 cm3 do 1600 cm3, R2B, Kit-car nad 1400 cm3 do 1600 cm3): 3
Třída 7 (skupina A do 1400 cm3, Kit-car do 1400 cm3): 1
Třída 8 (skupina N nad 1600 cm3 do 2000 cm3): 4
Třída 9 (skupina N nad 1400 cm3 do 1600 cm3, R1B nad 1400 cm3 do 1600 cm3): 4
Třída 13 (skupina S nad 2000 cm3): 3
Počet vozů specifikace WRC: 3
Subaru Impreza WRC – 1, Škoda Fabia WRC – 1, Škoda Octavia WRC - 1
Počet značek: 13
Škoda – 27, Honda – 10, Renault – 5, Mitsubishi – 4, Suzuki – 4, Ford – 3, Citroën – 3, Subaru – 2, Opel – 2, Peugeot – 2, Volkswagen – 1, Mazda – 1, Alfa Romeo – 1.
Smíšené posádky: 5
Martin Hrachovec – Hana Vránská, Roman Vaněk – Diana Vaňková, Olga Lounová – Richard Nesvadba, Pavlína Tydlačková – Zdeněk Zdráhala, Michal Vaňhara – Karolína Jugasová
Dámská posádka: 2
Olga Lounová – Richard Nesvadba, Pavlína Tydlačková – Zdeněk Zdráhala
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.