Statistika podle seznamu přihlášených posádek

rally valašská
rally valašská, foto: Pustějovský, Radim
Roman Ordelt 4. července 2013 11:36
Sdílej:

Do 32. ročníku Valašské rally (4. – 5. července) se přihlásilo celkem 65 posádek ze dvou států – České republiky a Slovenska.

Valaška se pojede v letošním roce jako součást Mistrovství České republiky v rally historických automobilů, dále se započítává do Poháru České republiky v rally. AutoMotoKlub Rallye Sport – Vsetín vypsal Pohár pořadatele, kde se objeví v rámci volného podniku pro soudobé automobily rovněž vozy specifikace WRC. Zde najdeme největší favority jednodenní soutěže, na vozech WRC se představí Jaromír Tomaštík (Subaru Impreza WRC), Martin Vlček (Škoda Fabia WRC) a Silvestr Mikulaštík (Škoda Octavia WRC).

Do Poháru České republiky v rally se přihlásilo celkem 33 soutěžících, v rámci republikového šampionátu historických automobilů pojede 13 posádek, dalších 19 soutěžících bude klasifikováno v rámci Poháru pořadatele.

 

Nejpočetněji je obsazena v rámci pohárového šampionátu třída SA2, kde figuruje celkem 9 vozů a dále třída V1, kde najdeme 8 vozů. Ve vozovém parku celkem 13 značek jsou zastoupeny nejpočetněji automobilky Škoda a Honda. Na letošní valašce pojede celkem pět smíšených posádek, za volanty soutěžních vozů se objeví i dvě dámy, a to Olga Lounová a Pavlína Tydlačková.

Celkem přihlášeno: 65 posádek

 

Počet států: 2 (Česká republika – 65, Slovensko - 1, spolujezdec u startovního čísla 4)

Rozdělení podle objemových tříd a skupin:

 

Mistrovství ČR v rally historických automobilů 2013: celkem přihlášeno 13 vozů

 

kategorie II – cestovní vozy a upravené cestovní vozy a vozy GT a GTS z období G2 a H1, homologované od 1.1.1970 do 31.12.1975, rozdělené do objemových tříd:

C1 – do 1300 cm3: 2 vozy

C2 – od 1300 cm3 do 1600 cm3: 0

C3 – od 1600 cm3 do 2000 cm3: 1

kategorie III – sériové a upravené cestovní a vozy GT a GTS z období H2, I a J, homologované od 1.1.1976 do 31.12.1990 mimo vozidel skupiny B zakázaných FIA pro soutěže, rozdělené do objemových tříd:

D1 – do 1300 cm3: 4 vozy

D2 – od 1300 cm3 do 1600 cm3: 1

D3 – od 1600 cm3 do 2000 cm3: 2

D4 – nad 2000 cm3: 3

Pohár České republiky v rally 2013: celkem přihlášeno 33 vozů

 

Skupina SA – soudobé automobily (bez S2000 atm a 1.6 turbo, R4, RGT a WRC)

SA – třída 1: do 1400 cm3: 7 vozů

SA – třída 2: nad 1400 do 2000 cm3: 9

SA – třída 3: nad 2000 cm3 (včetně vozů diesel o jmenovitém objemu do 2000 cm3 s jednou poháněnou nápravou): 3

SA – třída 4: nad 2000 cm3 (včetně vozů podle čl. 5.2.2 kap. F NSŘ): 0

 

Skupina V – upravené automobily (bez rozdílu objemových tříd, včetně V-Škoda a V-Diesel)

V – třída 1: automobily Škoda podle článku 5.7.3: 8 vozů

V – třída 2: do 2000 cm3: 6

V – třída 3: nad 2000 cm3: 0

Pohár pořadatele: celkem přihlášeno 19 vozů

Třída 2 (skupina S2000-Rally, 1.6 T restriktor 30 mm, S2000 – Rally, 2.0 atmosférický R4, R5): 1 vůz

Třída 3 (skupina N nad 2000 cm3 - nynější N4): 3

Třída 6 (skupina A nad 1400 cm3 do 1600 cm3, R2B, Kit-car nad 1400 cm3 do 1600 cm3): 3

Třída 7 (skupina A do 1400 cm3, Kit-car do 1400 cm3): 1

Třída 8 (skupina N nad 1600 cm3 do 2000 cm3): 4

Třída 9 (skupina N nad 1400 cm3 do 1600 cm3, R1B nad 1400 cm3 do 1600 cm3): 4

Třída 13 (skupina S nad 2000 cm3): 3

Počet vozů specifikace WRC: 3

Subaru Impreza WRC – 1, Škoda Fabia WRC – 1, Škoda Octavia WRC - 1

Počet značek: 13

Škoda – 27, Honda – 10, Renault – 5, Mitsubishi – 4, Suzuki – 4, Ford – 3, Citroën – 3, Subaru – 2, Opel – 2, Peugeot – 2, Volkswagen – 1, Mazda – 1, Alfa Romeo – 1.

Smíšené posádky: 5

Martin Hrachovec – Hana Vránská, Roman Vaněk – Diana Vaňková, Olga Lounová – Richard Nesvadba, Pavlína Tydlačková – Zdeněk Zdráhala, Michal Vaňhara – Karolína Jugasová

Dámská posádka: 2

Olga Lounová – Richard Nesvadba, Pavlína Tydlačková – Zdeněk Zdráhala

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.