Do startu XXXII. ročníku Valašské rally zbývají už jen dny. Stane se tak 5. července 2013 ve Valašském Meziříčí. Ve městě, které populární Valašku bude hostit podvanácté. K účasti přihlásilo šedesát pět posádek. Mezi startujícími se objeví také hokejový mistr světa z roku 2001 a současný hráč týmu zámořské NHL Florida Panthers Filip Kuba, kterého bude v soutěžní Hondě Civic VTi zlínské stáje Sparrow racing navigovat Jan Jurčík.
Při letošní Valašce se na start mimo jiné postaví taky tři vozidla specifikace WRC. Do Škody Fabia usedne posádka Martin Vlček – Richard Lasevič, Subaru Impreza bude takzvaně kočírovat dvojice ve složení Jaromír Tomaštík – Jaroslav Novák a ve třetím z „wrců“ v podobě Škody Octavia se divákům Valašské rally představí česko-slovenská posádka Silvestr Mikuláštík – Róbert Baran.
Letošní valašskou automobilovou soutěž však nebudou zdolávat jen soudobá vozidla. Valaška je totiž po několikaleté přestávce pořádána i jako Mistrovství České republiky v rally historických automobilů. A tak se na startu, jehož dějištěm se, jak už je ve valašských Athénách zvykem, stane valašskomeziříčské náměstí, objeví Škoda 1000 MB, Škoda 130 RS, Škoda Favorit, ale i Ford Sierra RS Cosworth, Ford Escort a další vozidla, jejichž značky se v rallysportu objevují již řadu let a patří k pomyslným zakladatelům moderní automobilové rally. Je tedy na co se těšit.
BEZPEČNOST, BEZPEČNOST A ZASE BEZPEČNOST
Bezpečnost diváků je na prvním místě i v hierarchii úkolů pořadatele XXXII. ročníku Valašské rally 2013, AutoMotoKlubu Rallye Sport – Vsetín. Organizátoři neponechali nic na náhodě. Přijali taková opatření, která povedou k tomu, aby se i valašská automobilová soutěž stala pro diváky bezpečnou a aby možnost vzniku mimořádné události byla co nejvíce eliminována. Snaha stovek dobrovolníků by však byla k ničemu, pokud by se nesetkala s pochopením těch, pro něž je Valašská rally připravována především. U diváků. „Věříme, ba jsme přesvědčeni o tom, že mezi příznivci rally je naprostá většina těch, kteří automobilovým soutěžím rozumí a chápou jejich úskalí. A že nám v případě, že se mezi nimi objeví jedinci s menší ochotou respektovat kohokoliv a cokoliv, pomohou. Vzájemná souhra, pořadatel – divák, je totiž rozhodující. Proto naše lidi nabádáme a vedeme k tomu, aby ve vztahu k divákovi vždy vystupovali slušně, bez emocí a s klidem. Aby nezavdávali, či dokonce nevyvolávali neuváženým jednáním konfliktní situace a vždy se situaci snažili řešit s chladnou hlavou a rozvahou. A snad si můžeme dovolit požádat o totéž ty, pro něž jsme letošní Valašku připravovali,“ vyjádřil se hlavní činovník pro bezpečnost XXXII. ročníku Valašské rally Alexandr Póč.
PROFIL VALAŠKY
XXXII. Valašská rally 2013 je pořadateli a organizátory připravována v souladu s Mezinárodními sportovními řády a jejich přílohami, Všeobecnými předpisy pro rally mistrovství FIA, se Sportovními předpisy mistrovství FIA, v souladu s Národními soutěžními řády pro rok 2013 a podle Zvláštních ustanovení pořadatele a propozic schválených ASN.
Pořadatelem a organizátorem soutěže je AutoMotoKlub Rallye Sport – Vsetín. Centrem soutěže se stává město Valašské Meziříčí, kde budova radnice v době konání automobilové soutěže poskytne nezbytné zázemí pro ředitelství a tiskové středisko rally. Formální a technická přejímka soutěžních posádek a jejich vozidel proběhne v areálu Autocentra Lukáš; Valašské Meziříčí-Bynina. Servisní zázemí pak najdou soutěžní týmy v areálu Pila Křižan na Nádražní ulici (v sousedství vlakového nádraží). Pro start a cíl rally využijí pořadatel a organizátor rally prostor valašskomeziříčského náměstí.
Trať letošní Valašské rally zavede soutěžní posádky do dvou moravských regionů. Dvě rychlostní zkoušky absolvují soutěžní posádky ve Zlínském kraji a jeden rychlostní test v Olomouckém kraji. Celkem v soutěžní sobotu ujedou závodní stroje 281 kilometr. Přitom sedmdesát z nich bude takzvaně ostrých. Každou rychlostní zkouškou projedou soutěžáci dvakrát. První z testů se pojede v okolí Lešné u Valašského Meziříčí, druhá zkouška čeká na aktéry dvaatřicáté Valašky v okolí hradu Helfštýn na Přerovsku a třetí měřený úsek vede ze vsetínského Vesníku přes Dušnou do Malé Bystřice. „Snažili jsme se postavit trať tak, aby náročnost, složitost, ale současně i krása Valašské rally byla zachována. Jsem toho názoru, že i letošní Valaška soutěžní týmy, jejich posádky a techniku dokonale prověří. A věřím, že i diváci si přijdou na své. Divácká místa jsme pro ně vybírali nejenom, i když hlavně, s ohledem na jejich bezpečnost, ale také ve snaze poskytnout jim dokonalý divácký zážitek. Je už jen na nich, jak dokáží snahu pořadatelů využít,“ pověděl ředitel XXXII. ročníku Valašské rally 2013 Miroslav Hošák.
XXXII. Valašská rally 2013 je zařazena do:
? Poháru České republiky v rally 2013
? Mistrovství ČR v rally historických automobilů
? Poháru pořadatele
Povrch tratí rychlostních zkoušek XXXII. ročníku Valašské rally tvoří z 80 % silnice s asfaltovým krytím. Zbývajících 20 % komunikací má jiný povrch.
ZÁKLADNÍ ČASOVÝ PROGRAM XXXII. VALAŠSKÉ RALLY 2013
04. 07. 2013 - čtvrtek
07:30 – 09:30 hodin
? prezentace posádek a výdej itineráře přihlášeným posádkám – Autocentrum Lukáš Valašské Meziříčí-Bynina
08:00 – 18:00 hodin
? seznamovací jízdy posádek
17:30 – 21:30 hodin
? administrativní přejímka – Autocentrum Lukáš Valašské Meziříčí-Bynina
18:00 – 22:00 hodin
? technická přejímka – Autocentrum Lukáš Valašské Meziříčí-Bynina
05. 07. 2013 - pátek
06:30 hodin
? zveřejnění startovní listiny rally – oficiální vývěska ve vestibulu valašskomeziříčské radnice
09:00 hodin
? start prvního vozu do XXXII. Valašské rally 2013 – náměstí Valašské Meziříčí
10:51 hodin
? kontrola přeskupení – náměstí Valašské Meziříčí
13:47 hodin
? kontrola přeskupení – náměstí Valašské Meziříčí
15:51 hodin
? kontrola přeskupení – náměstí Valašské Meziříčí
17:15 hodin
? cíl XXXII. Valašské rally 2013 – náměstí Valašské Meziříčí
? předání cen vítězným posádkám – startovní rampa na náměstí ve Valašském Meziříčí
? zveřejnění předběžných celkových výsledků rally v objektu Městského úřadu Valašské Meziříčí
19:30 hodin
? zveřejnění oficiálních konečných celkových výsledků v objektu Městského úřadu Valašské Meziříčí
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.