Účastníkům Poháru Pirelli se při uplynulé Rally Hustopeče velmi dařilo a obsadili stupně vítězů hned v několika třídách.
Jihomoravská Agrotec Syntium Petronas Rally Hustopeče hostila o víkendu Mezinárodní mistrovství České republiky v rally a právě při té příležitosti se závodilo i v poháru Pirelli. A nutno podotknout, že pneumatikám Pirelli se na rychlých a zrádných tratích Rally Hustopeče velmi dařilo. Závodníkům sice nebylo vyslyšeno jejich přání, aby si konečně užili rally se stálými povětrnostními podmínkami a v Hustopečích v pátek opět pršelo. Na trať se tak dostalo velké množství bláta, které činilo problémy zejména po startu druhé etapy, a na blátivých úsecích si dokonce vylámali zuby někteří z favoritů. Pneumatiky Pirelli ale obstály na výbornou.
V Poháru Pirelli se nejvíce dařilo pražskému jezdci se Subaru Impreza Sti, kterým byl Vojtěch Štajf. Ten letos zažívá skvělou sezonu a na Pirellkách získal už své třetí vítězství v kategorii produkčních vozů. Vede šampionát a v Poháru Pirelli sbírá také jen plné počty bodů. To jej řadí na průběžnou první pozici v Poháru Pirelli. Na druhém místě ve třídě 3 skončili v Hustopečích Tomáš Růžička s Jaroslavem Novákem a také se Subaru Impreza Sti.
Skvělého úspěchu na pneumatikách Pirelli dosáhla při Rally Hustopeče také posádka Václav Dunovský – Adam Eliáš, kterým se se Suzuki Ignis S 1600 podařilo obsadit druhé místo absolutně mezi dvoukolkami a ve třídě 5. Snad na první soutěži v roce je netrápily technické problémy a mohli tak ukázat svou rychlost v plné síle.
V poháru Pirelli ve třídě 5 také brali body za první místo. Za Dunovským skončili Petr Chodura s Karlem Žáčkem s Citroënem DS3 R3T. Mezi šestnáctistovkami ve třídě 9 byli nejrychlejší Ondřej Bisaha s Petrem Pížou. Ti byli další posádkou na pneumatikách Pirelli, kteří z Hustopečích zvítězili ve třídě. Za sebou nechali posádky tvořené Jiřím Vantuchem a Petrem Motzem a Petrem Lukašíkem s Martinou Mikuláškovou. Všichni ve třídě 9 vsadili na osvědčené Hondy Civic Vti.
Další soutěží, kde se bude závodit v Poháru Pirelli, bude 40. Rally Bohemia. Zde soutěžící nejen na pneumatikách Pirelli odstartují 12. července z Mladé Boleslavi.
Více informací o Poháru Pirelli vám podají pracovníci firmy Motorsport, spol.s r.o.,na telefonu 724 208 808 nebo na mailu kominek@motorsport.cz nebo podhajsky@motorsport.cz.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?