Účastníkům Poháru Pirelli se při uplynulé Rally Hustopeče velmi dařilo a obsadili stupně vítězů hned v několika třídách.
Jihomoravská Agrotec Syntium Petronas Rally Hustopeče hostila o víkendu Mezinárodní mistrovství České republiky v rally a právě při té příležitosti se závodilo i v poháru Pirelli. A nutno podotknout, že pneumatikám Pirelli se na rychlých a zrádných tratích Rally Hustopeče velmi dařilo. Závodníkům sice nebylo vyslyšeno jejich přání, aby si konečně užili rally se stálými povětrnostními podmínkami a v Hustopečích v pátek opět pršelo. Na trať se tak dostalo velké množství bláta, které činilo problémy zejména po startu druhé etapy, a na blátivých úsecích si dokonce vylámali zuby někteří z favoritů. Pneumatiky Pirelli ale obstály na výbornou.
V Poháru Pirelli se nejvíce dařilo pražskému jezdci se Subaru Impreza Sti, kterým byl Vojtěch Štajf. Ten letos zažívá skvělou sezonu a na Pirellkách získal už své třetí vítězství v kategorii produkčních vozů. Vede šampionát a v Poháru Pirelli sbírá také jen plné počty bodů. To jej řadí na průběžnou první pozici v Poháru Pirelli. Na druhém místě ve třídě 3 skončili v Hustopečích Tomáš Růžička s Jaroslavem Novákem a také se Subaru Impreza Sti.
Skvělého úspěchu na pneumatikách Pirelli dosáhla při Rally Hustopeče také posádka Václav Dunovský – Adam Eliáš, kterým se se Suzuki Ignis S 1600 podařilo obsadit druhé místo absolutně mezi dvoukolkami a ve třídě 5. Snad na první soutěži v roce je netrápily technické problémy a mohli tak ukázat svou rychlost v plné síle.
V poháru Pirelli ve třídě 5 také brali body za první místo. Za Dunovským skončili Petr Chodura s Karlem Žáčkem s Citroënem DS3 R3T. Mezi šestnáctistovkami ve třídě 9 byli nejrychlejší Ondřej Bisaha s Petrem Pížou. Ti byli další posádkou na pneumatikách Pirelli, kteří z Hustopečích zvítězili ve třídě. Za sebou nechali posádky tvořené Jiřím Vantuchem a Petrem Motzem a Petrem Lukašíkem s Martinou Mikuláškovou. Všichni ve třídě 9 vsadili na osvědčené Hondy Civic Vti.
Další soutěží, kde se bude závodit v Poháru Pirelli, bude 40. Rally Bohemia. Zde soutěžící nejen na pneumatikách Pirelli odstartují 12. července z Mladé Boleslavi.
Více informací o Poháru Pirelli vám podají pracovníci firmy Motorsport, spol.s r.o.,na telefonu 724 208 808 nebo na mailu kominek@motorsport.cz nebo podhajsky@motorsport.cz.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.