Jan Černý a Pavel Kohout s Peugeotem 208 R2 patřili mezi nejrychlejší dvoukolky, přesto zůstali na Rally Hustopeče pod stupni vítězů.
Peugeot Černý Racing tým čekala v uplynulých dnech další výzva. Agrotec Petronas Syntium Rally Hustopeče na jižní Moravě. Soutěž zařazená do FIA Evropského poháru a Mediasport mezinárodního mistrovství České republiky byla v absolutní klasifikaci i v kategorii vozů s pohonem předních kol špičkově obsazena a posádka Jan Černý – Pavel Kohout patřila mezi favority 2WD.
Peugeot 208 R2 se startovním číslem jedna na dveřích se jako první vozidlo soutěžního pole vydal v pátek na trať rally v okolí města Hustopeče. „Potvrdilo se to, co jsme očekávali. V Hustopečích velmi rozhoduje výkon, protože se tady často odbočuje na křižovatkách a auto se rozjíždí skoro z nuly. Trochu nás překvapilo, že se nám i tak podařilo první etapu vyhrát a soupeřům jsme trochu poodjeli. Potěšil nás samozřejmě druhý čas absolutně za vítězem rally Janem Kopeckým na rychlostní zkoušce 4, ale bylo to dáno samozřejmě hlavně tím, že nás jako první auto na trati ještě nezastihl vydatný liják, které ostatní posádky zbrzdil,“ férově přiznává Jan Černý, který komentuje výsledek poslední RZ první etapy, kdy se Peugeot 208 R2 senzačně objevil na druhém místě absolutně v rychlostní zkoušce.
Týmový Peugeot 208 R2 fungoval během první etapy skvěle a nejinak tomu bylo i v sobotu. Zde ale přišly první problémy týmu Peugeot Černý Racing. „Po výjezdu ze servisu jsme na přejezdu k úvodní rychlostní zkoušce museli měnit kolo. Protože jsme v rezervě měli dvě mokrá kola, měli jsme po výměně na autě takový nestandardní mix pneumatik, ale Honza si s tím na rychlostní zkoušce dobře poradil a ztráta nebyla velká,“ popisuje problém před startem první RZ druhé etapy spolujezdec Pavel Kohout. Už v následující rychlostní zkoušce ale přišel další, tentokrát větší problém. „Nedobrzdili jsem jeden retardér, kde bylo po nočním dešti více písku, než jsem čekal, a museli jsme couvat. Asi o kilometr dál následoval v klesání úsek, kde bylo vyplavené velké množství bláta na silnici. Měli jsme od špionů poznámku, že tam bláto je, ale nečekal jsem ho tam tolik. Z dálky to vypadalo, že bahno už je uschlé a je vyjetá kolej. Nebylo to ale tak a přijeli jsme do této pasáže rychleji. Autu ve smyku zhasl motor a my jsme vyjeli asi metr ze silnice, ale předními koly jsme zapadli do bláta. Nedalo se vyjet a v místě nebyli žádní pořadatelé a jen málo diváků. Trvalo pak velmi dlouho, než jsme se vrátili zpět na trať a s nepoškozeným vozem pokračovali dál,“ vysvětluje časovou ztrátu téměř pět minut Jan Černý. Pavel Kohout k situaci ještě dodává: „Běžel jsem proti směru brzdit přijíždějící auta, protože mi bylo jasné, že o tomto místě s blátem asi většina posádek nebude vědět a měl jsem strach, aby nás při vyprošťování někdo netrefil. I přesto, že jsem posádky zpomaloval, tak měly některé z nich velké problémy místem bez krize projet a netrefit přitom naše zapadnuté auto. Před jedním z projíždějících aut ve smyku jsem musel doslova utíkat…“
Ani velmi dobré časy v druhé sekci rychlostních zkoušek druhé etapy ale už nemohly na propastné ztrátě pěti minut nic změnit. Peugeot 208 R2 Jana Černého a Pavla Kohouta zůstal na čtvrtém místě klasifikace vozů s pohonem přední nápravy a na pódium se tentokrát nevešel. „Nevěšíme hlavu. Jeden nepovedený závod v tuhle chvíli nemá smysl řešit. Je důležité, že se nic nestalo autu. Celkově mám z naší jízdy v Hustopečích docela dobrý pocit. Tým i auto fungovali technicky skvěle a myslím si, že jsme i přes výkonový handicap a méně technickou trať měli šanci bojovat s Peugeotem o vítězství i tady. Udělali jsme chybu, ale o to víc se těšíme na další rally, kde budeme mít šanci ji napravit,“ těší se Jan Černý.
„Celkově se mi Rally Hustopeče líbila. Přišlo mi ale, že se o soutěži v místě moc neví, možná slabší propagace, která se odrazila i na nižší divácké účasti. Například v servisní zóně bylo během rally skutečně velmi málo diváků a zapracovat by asi chtělo i na značení příjezdů k RZ a i do servisní zóny. Tam chyběl pořadatel, který by lidi nějak upozornil, že do servisní zóny se dá přijet z druhé strany,“ dodává Pavel Kohout.
Posádka Jan Černý – Pavel Kohout aktuálně drží druhou pozici v šampionátu v kategorii 2WD a další soutěží, kde se Peugeot 208 R2 s dvojicí Jan Černý – Pavel Kohout týmu Peugeot Černý Racing ukáže, bude nadcházející Rally Bohemia startující 12. července v Mladé Boleslavi.
Sledujte aktuální dění na týmovém facebooku: www.facebook.com/peugeotcernyracing
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?