Jan Černý a Pavel Kohout s Peugeotem 208 R2 patřili mezi nejrychlejší dvoukolky, přesto zůstali na Rally Hustopeče pod stupni vítězů.
Peugeot Černý Racing tým čekala v uplynulých dnech další výzva. Agrotec Petronas Syntium Rally Hustopeče na jižní Moravě. Soutěž zařazená do FIA Evropského poháru a Mediasport mezinárodního mistrovství České republiky byla v absolutní klasifikaci i v kategorii vozů s pohonem předních kol špičkově obsazena a posádka Jan Černý – Pavel Kohout patřila mezi favority 2WD.
Peugeot 208 R2 se startovním číslem jedna na dveřích se jako první vozidlo soutěžního pole vydal v pátek na trať rally v okolí města Hustopeče. „Potvrdilo se to, co jsme očekávali. V Hustopečích velmi rozhoduje výkon, protože se tady často odbočuje na křižovatkách a auto se rozjíždí skoro z nuly. Trochu nás překvapilo, že se nám i tak podařilo první etapu vyhrát a soupeřům jsme trochu poodjeli. Potěšil nás samozřejmě druhý čas absolutně za vítězem rally Janem Kopeckým na rychlostní zkoušce 4, ale bylo to dáno samozřejmě hlavně tím, že nás jako první auto na trati ještě nezastihl vydatný liják, které ostatní posádky zbrzdil,“ férově přiznává Jan Černý, který komentuje výsledek poslední RZ první etapy, kdy se Peugeot 208 R2 senzačně objevil na druhém místě absolutně v rychlostní zkoušce.
Týmový Peugeot 208 R2 fungoval během první etapy skvěle a nejinak tomu bylo i v sobotu. Zde ale přišly první problémy týmu Peugeot Černý Racing. „Po výjezdu ze servisu jsme na přejezdu k úvodní rychlostní zkoušce museli měnit kolo. Protože jsme v rezervě měli dvě mokrá kola, měli jsme po výměně na autě takový nestandardní mix pneumatik, ale Honza si s tím na rychlostní zkoušce dobře poradil a ztráta nebyla velká,“ popisuje problém před startem první RZ druhé etapy spolujezdec Pavel Kohout. Už v následující rychlostní zkoušce ale přišel další, tentokrát větší problém. „Nedobrzdili jsem jeden retardér, kde bylo po nočním dešti více písku, než jsem čekal, a museli jsme couvat. Asi o kilometr dál následoval v klesání úsek, kde bylo vyplavené velké množství bláta na silnici. Měli jsme od špionů poznámku, že tam bláto je, ale nečekal jsem ho tam tolik. Z dálky to vypadalo, že bahno už je uschlé a je vyjetá kolej. Nebylo to ale tak a přijeli jsme do této pasáže rychleji. Autu ve smyku zhasl motor a my jsme vyjeli asi metr ze silnice, ale předními koly jsme zapadli do bláta. Nedalo se vyjet a v místě nebyli žádní pořadatelé a jen málo diváků. Trvalo pak velmi dlouho, než jsme se vrátili zpět na trať a s nepoškozeným vozem pokračovali dál,“ vysvětluje časovou ztrátu téměř pět minut Jan Černý. Pavel Kohout k situaci ještě dodává: „Běžel jsem proti směru brzdit přijíždějící auta, protože mi bylo jasné, že o tomto místě s blátem asi většina posádek nebude vědět a měl jsem strach, aby nás při vyprošťování někdo netrefil. I přesto, že jsem posádky zpomaloval, tak měly některé z nich velké problémy místem bez krize projet a netrefit přitom naše zapadnuté auto. Před jedním z projíždějících aut ve smyku jsem musel doslova utíkat…“
Ani velmi dobré časy v druhé sekci rychlostních zkoušek druhé etapy ale už nemohly na propastné ztrátě pěti minut nic změnit. Peugeot 208 R2 Jana Černého a Pavla Kohouta zůstal na čtvrtém místě klasifikace vozů s pohonem přední nápravy a na pódium se tentokrát nevešel. „Nevěšíme hlavu. Jeden nepovedený závod v tuhle chvíli nemá smysl řešit. Je důležité, že se nic nestalo autu. Celkově mám z naší jízdy v Hustopečích docela dobrý pocit. Tým i auto fungovali technicky skvěle a myslím si, že jsme i přes výkonový handicap a méně technickou trať měli šanci bojovat s Peugeotem o vítězství i tady. Udělali jsme chybu, ale o to víc se těšíme na další rally, kde budeme mít šanci ji napravit,“ těší se Jan Černý.
„Celkově se mi Rally Hustopeče líbila. Přišlo mi ale, že se o soutěži v místě moc neví, možná slabší propagace, která se odrazila i na nižší divácké účasti. Například v servisní zóně bylo během rally skutečně velmi málo diváků a zapracovat by asi chtělo i na značení příjezdů k RZ a i do servisní zóny. Tam chyběl pořadatel, který by lidi nějak upozornil, že do servisní zóny se dá přijet z druhé strany,“ dodává Pavel Kohout.
Posádka Jan Černý – Pavel Kohout aktuálně drží druhou pozici v šampionátu v kategorii 2WD a další soutěží, kde se Peugeot 208 R2 s dvojicí Jan Černý – Pavel Kohout týmu Peugeot Černý Racing ukáže, bude nadcházející Rally Bohemia startující 12. července v Mladé Boleslavi.
Sledujte aktuální dění na týmovém facebooku: www.facebook.com/peugeotcernyracing
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.