Jan Černý a Pavel Kohout s Peugeotem 208 R2 patřili mezi nejrychlejší dvoukolky, přesto zůstali na Rally Hustopeče pod stupni vítězů.
Peugeot Černý Racing tým čekala v uplynulých dnech další výzva. Agrotec Petronas Syntium Rally Hustopeče na jižní Moravě. Soutěž zařazená do FIA Evropského poháru a Mediasport mezinárodního mistrovství České republiky byla v absolutní klasifikaci i v kategorii vozů s pohonem předních kol špičkově obsazena a posádka Jan Černý – Pavel Kohout patřila mezi favority 2WD.
Peugeot 208 R2 se startovním číslem jedna na dveřích se jako první vozidlo soutěžního pole vydal v pátek na trať rally v okolí města Hustopeče. „Potvrdilo se to, co jsme očekávali. V Hustopečích velmi rozhoduje výkon, protože se tady často odbočuje na křižovatkách a auto se rozjíždí skoro z nuly. Trochu nás překvapilo, že se nám i tak podařilo první etapu vyhrát a soupeřům jsme trochu poodjeli. Potěšil nás samozřejmě druhý čas absolutně za vítězem rally Janem Kopeckým na rychlostní zkoušce 4, ale bylo to dáno samozřejmě hlavně tím, že nás jako první auto na trati ještě nezastihl vydatný liják, které ostatní posádky zbrzdil,“ férově přiznává Jan Černý, který komentuje výsledek poslední RZ první etapy, kdy se Peugeot 208 R2 senzačně objevil na druhém místě absolutně v rychlostní zkoušce.
Týmový Peugeot 208 R2 fungoval během první etapy skvěle a nejinak tomu bylo i v sobotu. Zde ale přišly první problémy týmu Peugeot Černý Racing. „Po výjezdu ze servisu jsme na přejezdu k úvodní rychlostní zkoušce museli měnit kolo. Protože jsme v rezervě měli dvě mokrá kola, měli jsme po výměně na autě takový nestandardní mix pneumatik, ale Honza si s tím na rychlostní zkoušce dobře poradil a ztráta nebyla velká,“ popisuje problém před startem první RZ druhé etapy spolujezdec Pavel Kohout. Už v následující rychlostní zkoušce ale přišel další, tentokrát větší problém. „Nedobrzdili jsem jeden retardér, kde bylo po nočním dešti více písku, než jsem čekal, a museli jsme couvat. Asi o kilometr dál následoval v klesání úsek, kde bylo vyplavené velké množství bláta na silnici. Měli jsme od špionů poznámku, že tam bláto je, ale nečekal jsem ho tam tolik. Z dálky to vypadalo, že bahno už je uschlé a je vyjetá kolej. Nebylo to ale tak a přijeli jsme do této pasáže rychleji. Autu ve smyku zhasl motor a my jsme vyjeli asi metr ze silnice, ale předními koly jsme zapadli do bláta. Nedalo se vyjet a v místě nebyli žádní pořadatelé a jen málo diváků. Trvalo pak velmi dlouho, než jsme se vrátili zpět na trať a s nepoškozeným vozem pokračovali dál,“ vysvětluje časovou ztrátu téměř pět minut Jan Černý. Pavel Kohout k situaci ještě dodává: „Běžel jsem proti směru brzdit přijíždějící auta, protože mi bylo jasné, že o tomto místě s blátem asi většina posádek nebude vědět a měl jsem strach, aby nás při vyprošťování někdo netrefil. I přesto, že jsem posádky zpomaloval, tak měly některé z nich velké problémy místem bez krize projet a netrefit přitom naše zapadnuté auto. Před jedním z projíždějících aut ve smyku jsem musel doslova utíkat…“
Ani velmi dobré časy v druhé sekci rychlostních zkoušek druhé etapy ale už nemohly na propastné ztrátě pěti minut nic změnit. Peugeot 208 R2 Jana Černého a Pavla Kohouta zůstal na čtvrtém místě klasifikace vozů s pohonem přední nápravy a na pódium se tentokrát nevešel. „Nevěšíme hlavu. Jeden nepovedený závod v tuhle chvíli nemá smysl řešit. Je důležité, že se nic nestalo autu. Celkově mám z naší jízdy v Hustopečích docela dobrý pocit. Tým i auto fungovali technicky skvěle a myslím si, že jsme i přes výkonový handicap a méně technickou trať měli šanci bojovat s Peugeotem o vítězství i tady. Udělali jsme chybu, ale o to víc se těšíme na další rally, kde budeme mít šanci ji napravit,“ těší se Jan Černý.
„Celkově se mi Rally Hustopeče líbila. Přišlo mi ale, že se o soutěži v místě moc neví, možná slabší propagace, která se odrazila i na nižší divácké účasti. Například v servisní zóně bylo během rally skutečně velmi málo diváků a zapracovat by asi chtělo i na značení příjezdů k RZ a i do servisní zóny. Tam chyběl pořadatel, který by lidi nějak upozornil, že do servisní zóny se dá přijet z druhé strany,“ dodává Pavel Kohout.
Posádka Jan Černý – Pavel Kohout aktuálně drží druhou pozici v šampionátu v kategorii 2WD a další soutěží, kde se Peugeot 208 R2 s dvojicí Jan Černý – Pavel Kohout týmu Peugeot Černý Racing ukáže, bude nadcházející Rally Bohemia startující 12. července v Mladé Boleslavi.
Sledujte aktuální dění na týmovém facebooku: www.facebook.com/peugeotcernyracing
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?