Jan Černý a Pavel Kohout s Peugeotem 208 R2 patřili mezi nejrychlejší dvoukolky, přesto zůstali na Rally Hustopeče pod stupni vítězů.
Peugeot Černý Racing tým čekala v uplynulých dnech další výzva. Agrotec Petronas Syntium Rally Hustopeče na jižní Moravě. Soutěž zařazená do FIA Evropského poháru a Mediasport mezinárodního mistrovství České republiky byla v absolutní klasifikaci i v kategorii vozů s pohonem předních kol špičkově obsazena a posádka Jan Černý – Pavel Kohout patřila mezi favority 2WD.
Peugeot 208 R2 se startovním číslem jedna na dveřích se jako první vozidlo soutěžního pole vydal v pátek na trať rally v okolí města Hustopeče. „Potvrdilo se to, co jsme očekávali. V Hustopečích velmi rozhoduje výkon, protože se tady často odbočuje na křižovatkách a auto se rozjíždí skoro z nuly. Trochu nás překvapilo, že se nám i tak podařilo první etapu vyhrát a soupeřům jsme trochu poodjeli. Potěšil nás samozřejmě druhý čas absolutně za vítězem rally Janem Kopeckým na rychlostní zkoušce 4, ale bylo to dáno samozřejmě hlavně tím, že nás jako první auto na trati ještě nezastihl vydatný liják, které ostatní posádky zbrzdil,“ férově přiznává Jan Černý, který komentuje výsledek poslední RZ první etapy, kdy se Peugeot 208 R2 senzačně objevil na druhém místě absolutně v rychlostní zkoušce.
Týmový Peugeot 208 R2 fungoval během první etapy skvěle a nejinak tomu bylo i v sobotu. Zde ale přišly první problémy týmu Peugeot Černý Racing. „Po výjezdu ze servisu jsme na přejezdu k úvodní rychlostní zkoušce museli měnit kolo. Protože jsme v rezervě měli dvě mokrá kola, měli jsme po výměně na autě takový nestandardní mix pneumatik, ale Honza si s tím na rychlostní zkoušce dobře poradil a ztráta nebyla velká,“ popisuje problém před startem první RZ druhé etapy spolujezdec Pavel Kohout. Už v následující rychlostní zkoušce ale přišel další, tentokrát větší problém. „Nedobrzdili jsem jeden retardér, kde bylo po nočním dešti více písku, než jsem čekal, a museli jsme couvat. Asi o kilometr dál následoval v klesání úsek, kde bylo vyplavené velké množství bláta na silnici. Měli jsme od špionů poznámku, že tam bláto je, ale nečekal jsem ho tam tolik. Z dálky to vypadalo, že bahno už je uschlé a je vyjetá kolej. Nebylo to ale tak a přijeli jsme do této pasáže rychleji. Autu ve smyku zhasl motor a my jsme vyjeli asi metr ze silnice, ale předními koly jsme zapadli do bláta. Nedalo se vyjet a v místě nebyli žádní pořadatelé a jen málo diváků. Trvalo pak velmi dlouho, než jsme se vrátili zpět na trať a s nepoškozeným vozem pokračovali dál,“ vysvětluje časovou ztrátu téměř pět minut Jan Černý. Pavel Kohout k situaci ještě dodává: „Běžel jsem proti směru brzdit přijíždějící auta, protože mi bylo jasné, že o tomto místě s blátem asi většina posádek nebude vědět a měl jsem strach, aby nás při vyprošťování někdo netrefil. I přesto, že jsem posádky zpomaloval, tak měly některé z nich velké problémy místem bez krize projet a netrefit přitom naše zapadnuté auto. Před jedním z projíždějících aut ve smyku jsem musel doslova utíkat…“
Ani velmi dobré časy v druhé sekci rychlostních zkoušek druhé etapy ale už nemohly na propastné ztrátě pěti minut nic změnit. Peugeot 208 R2 Jana Černého a Pavla Kohouta zůstal na čtvrtém místě klasifikace vozů s pohonem přední nápravy a na pódium se tentokrát nevešel. „Nevěšíme hlavu. Jeden nepovedený závod v tuhle chvíli nemá smysl řešit. Je důležité, že se nic nestalo autu. Celkově mám z naší jízdy v Hustopečích docela dobrý pocit. Tým i auto fungovali technicky skvěle a myslím si, že jsme i přes výkonový handicap a méně technickou trať měli šanci bojovat s Peugeotem o vítězství i tady. Udělali jsme chybu, ale o to víc se těšíme na další rally, kde budeme mít šanci ji napravit,“ těší se Jan Černý.
„Celkově se mi Rally Hustopeče líbila. Přišlo mi ale, že se o soutěži v místě moc neví, možná slabší propagace, která se odrazila i na nižší divácké účasti. Například v servisní zóně bylo během rally skutečně velmi málo diváků a zapracovat by asi chtělo i na značení příjezdů k RZ a i do servisní zóny. Tam chyběl pořadatel, který by lidi nějak upozornil, že do servisní zóny se dá přijet z druhé strany,“ dodává Pavel Kohout.
Posádka Jan Černý – Pavel Kohout aktuálně drží druhou pozici v šampionátu v kategorii 2WD a další soutěží, kde se Peugeot 208 R2 s dvojicí Jan Černý – Pavel Kohout týmu Peugeot Černý Racing ukáže, bude nadcházející Rally Bohemia startující 12. července v Mladé Boleslavi.
Sledujte aktuální dění na týmovém facebooku: www.facebook.com/peugeotcernyracing
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.