Jan Černý a Pavel Kohout s Peugeotem 208 R2 patřili mezi nejrychlejší dvoukolky, přesto zůstali na Rally Hustopeče pod stupni vítězů.
Peugeot Černý Racing tým čekala v uplynulých dnech další výzva. Agrotec Petronas Syntium Rally Hustopeče na jižní Moravě. Soutěž zařazená do FIA Evropského poháru a Mediasport mezinárodního mistrovství České republiky byla v absolutní klasifikaci i v kategorii vozů s pohonem předních kol špičkově obsazena a posádka Jan Černý – Pavel Kohout patřila mezi favority 2WD.
Peugeot 208 R2 se startovním číslem jedna na dveřích se jako první vozidlo soutěžního pole vydal v pátek na trať rally v okolí města Hustopeče. „Potvrdilo se to, co jsme očekávali. V Hustopečích velmi rozhoduje výkon, protože se tady často odbočuje na křižovatkách a auto se rozjíždí skoro z nuly. Trochu nás překvapilo, že se nám i tak podařilo první etapu vyhrát a soupeřům jsme trochu poodjeli. Potěšil nás samozřejmě druhý čas absolutně za vítězem rally Janem Kopeckým na rychlostní zkoušce 4, ale bylo to dáno samozřejmě hlavně tím, že nás jako první auto na trati ještě nezastihl vydatný liják, které ostatní posádky zbrzdil,“ férově přiznává Jan Černý, který komentuje výsledek poslední RZ první etapy, kdy se Peugeot 208 R2 senzačně objevil na druhém místě absolutně v rychlostní zkoušce.
Týmový Peugeot 208 R2 fungoval během první etapy skvěle a nejinak tomu bylo i v sobotu. Zde ale přišly první problémy týmu Peugeot Černý Racing. „Po výjezdu ze servisu jsme na přejezdu k úvodní rychlostní zkoušce museli měnit kolo. Protože jsme v rezervě měli dvě mokrá kola, měli jsme po výměně na autě takový nestandardní mix pneumatik, ale Honza si s tím na rychlostní zkoušce dobře poradil a ztráta nebyla velká,“ popisuje problém před startem první RZ druhé etapy spolujezdec Pavel Kohout. Už v následující rychlostní zkoušce ale přišel další, tentokrát větší problém. „Nedobrzdili jsem jeden retardér, kde bylo po nočním dešti více písku, než jsem čekal, a museli jsme couvat. Asi o kilometr dál následoval v klesání úsek, kde bylo vyplavené velké množství bláta na silnici. Měli jsme od špionů poznámku, že tam bláto je, ale nečekal jsem ho tam tolik. Z dálky to vypadalo, že bahno už je uschlé a je vyjetá kolej. Nebylo to ale tak a přijeli jsme do této pasáže rychleji. Autu ve smyku zhasl motor a my jsme vyjeli asi metr ze silnice, ale předními koly jsme zapadli do bláta. Nedalo se vyjet a v místě nebyli žádní pořadatelé a jen málo diváků. Trvalo pak velmi dlouho, než jsme se vrátili zpět na trať a s nepoškozeným vozem pokračovali dál,“ vysvětluje časovou ztrátu téměř pět minut Jan Černý. Pavel Kohout k situaci ještě dodává: „Běžel jsem proti směru brzdit přijíždějící auta, protože mi bylo jasné, že o tomto místě s blátem asi většina posádek nebude vědět a měl jsem strach, aby nás při vyprošťování někdo netrefil. I přesto, že jsem posádky zpomaloval, tak měly některé z nich velké problémy místem bez krize projet a netrefit přitom naše zapadnuté auto. Před jedním z projíždějících aut ve smyku jsem musel doslova utíkat…“
Ani velmi dobré časy v druhé sekci rychlostních zkoušek druhé etapy ale už nemohly na propastné ztrátě pěti minut nic změnit. Peugeot 208 R2 Jana Černého a Pavla Kohouta zůstal na čtvrtém místě klasifikace vozů s pohonem přední nápravy a na pódium se tentokrát nevešel. „Nevěšíme hlavu. Jeden nepovedený závod v tuhle chvíli nemá smysl řešit. Je důležité, že se nic nestalo autu. Celkově mám z naší jízdy v Hustopečích docela dobrý pocit. Tým i auto fungovali technicky skvěle a myslím si, že jsme i přes výkonový handicap a méně technickou trať měli šanci bojovat s Peugeotem o vítězství i tady. Udělali jsme chybu, ale o to víc se těšíme na další rally, kde budeme mít šanci ji napravit,“ těší se Jan Černý.
„Celkově se mi Rally Hustopeče líbila. Přišlo mi ale, že se o soutěži v místě moc neví, možná slabší propagace, která se odrazila i na nižší divácké účasti. Například v servisní zóně bylo během rally skutečně velmi málo diváků a zapracovat by asi chtělo i na značení příjezdů k RZ a i do servisní zóny. Tam chyběl pořadatel, který by lidi nějak upozornil, že do servisní zóny se dá přijet z druhé strany,“ dodává Pavel Kohout.
Posádka Jan Černý – Pavel Kohout aktuálně drží druhou pozici v šampionátu v kategorii 2WD a další soutěží, kde se Peugeot 208 R2 s dvojicí Jan Černý – Pavel Kohout týmu Peugeot Černý Racing ukáže, bude nadcházející Rally Bohemia startující 12. července v Mladé Boleslavi.
Sledujte aktuální dění na týmovém facebooku: www.facebook.com/peugeotcernyracing
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?