Víkendová Agrotec Petronas rally Hustopeče zajistí pokračování ROPRO Clio R3 Czech Trophy 2013. Do pohárové klasifikace vozů Renault Clio R3 se přihlásilo pět dvojic, nováčkem bude fryštácký jezdec Jiří Plšek.
Hned tři z pohárových účastníků budou moci fanoušci vidět na čele startovního pole hustopečského závodu. „Evropskou přihlášku“ zaslali na jižní Moravu Josef Peták (st. č. 4), Patrik Rujbr (st. č. 7) a pohárový nováček Jiří Plšek (st. č. 11).
Josef Peták je současným lídrem pohárové klasifikace a zároveň vévodí průběžnému hodnocení 2WD v rámci MMČR. Hustopeče jsou však pro něj a Alenu Benešovou trochu zakletým závodem…
„Loni jsme odstoupili už ve druhém testu, předtím jsme tam tři sezony nestartovali. Celková naše bilance v Hustopečích je zatím tristní, pouze jednou jsme s Cliem S1600 spatřili cílovou rampu. Proto je tento závod svým způsobem pro nás nový a s tímto faktem se budu muset poprat. Navíc ani charakter tratí mi moc nevyhovuje, ale na druhou stranu je pro všechny stejný. I proto nechci vůbec odhadovat naše šance ve dvoukolkách, ale samozřejmě se budeme snažit uspět co nejlépe v mistráku i pohárové klasifikaci,“ pronesl Josef Peták.
Ze startovní rampy hustopečské soutěže sjedou rovněž v pozici lídrů „dvoukolek“ (MČR ve sprintrally) Patrik Rujbr a brněnská rodačka Petra Řiháková.
„Na závod se moc těšíme, snad se konečně svezeme na suchu. I když proti konkurenci máme na suchu zatím pramalé zkušenosti. Naopak doufám, že nebude vedro k padnutí. To by bylo z extrému do extrému (smích). Hustopečské tratě se mi líbí, je to v českých podmínkách jedinečný závod, s neopakovatelnou kulisou místních vinic. S Patrikem jsme si od začátku sezony sedli a v autě panuje dobrá atmosféra. Věřím, že moje slova potvrdíme i na tomto závodě,“ říká navigátorka Petra Řiháková.
Kariéra Jiřího Plška byla v letech 2002 – 2005 spojena s vozy Mitsubishi. Letos se rodák z Fryštáku u Zlína vrátil za volant soutěžního vozu při Rallysprintu Kopná a společně se spolujezdcem Milanem Marušákem si vůbec nevedli špatně. V silné konkurenci dvoukolek obsadili šestou příčku. V Krkonoších se jim už tolik nevedlo, ale v okolí Hustopečí mohou patřit k „černým koním“ hodnocení vozů s jednou poháněnou nápravou…
Zlínská dvojice Milan Kneifel – Jaroslav Blažek (st. č. 29) se na Šumavě a ani v Českém Krumlově nevyvarovala výletu z trati, a tak mezi jihomoravské vinice vyrazí ze čtvrté příčky pohárové klasifikace. Přesto v roli obhájců loňského pohárového vítězství…
Posledními přihlášenými je třetí dvojice pohárové klasifikace Jiří Trojan - Eva Trojanová (st. č. 30).
„V posledních dvou ročnících se nám v Hustopečích líbilo. Pořadatelé se poučili z předchozích chyb, určitě je to pěkná soutěž. Snad už také konečně vyjde lepší počasí… Výsledky však neřešíme. Chceme se hlavně hezky vozit a závody si užívat. Hodně se investovalo do repase motoru, takže jakákoliv havárie nebo poškození by asi znamenaly konec sezony,“ popisuje šestapadesátiletý pilot.
„Jiří Plšek zaokrouhlil počet letošních účastníků poháru na deset, z čehož mám obrovskou radost. Hustopeče jsou hodně specifickým závodem v českém šampionátu a třeba se i díky tomu dočkáme zajímavého průběhu pohárové klasifikace," odhaduje promotér ROPRO Clio R3 Czech Trophy 2013 Zdeněk Pekárek.
Průběžný stav ROPRO Clio R3 Czech Trophy (2/6):
1. Peták 134
2. Rujbr 102
3. J. Trojan 86
4. Kneifel 82
5. Triner 60
6. Maxa 46
7. Kravec 28
8. D. Štefan 8
9. Tomek 6
Kalendář Clio R3 Czech Trophy 2013:
18. - 20. 04. Rallye Šumava Klatovy
23. - 25. 05. Rallye Český Krumlov
21. - 22. 06. Agrotec Rally Hustopeče
12. - 14. 07. Rally Bohemia Mladá Boleslav
30. - 01. 09. Barum Czech Rally Zlín
04. - 06. 10. Rally Příbram
Agrotec Petronas Syntium rally Hustopeče odstartuje v pátek 21. června v 18:30 hodin z náměstí v Hustopečích. V pátek čekají na posádky čtyři rychlostní zkoušky, dvě za tmy. V sobotu bude jihomoravský podnik pokračovat dalšími osmi měřenými testy, s cílem kolem 18. hodiny. Informace k ROPRO Clio R3 Czech Trophy najdete na internetových stránkách www.clior3cup.cz.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?