Víkendová Agrotec Petronas rally Hustopeče zajistí pokračování ROPRO Clio R3 Czech Trophy 2013. Do pohárové klasifikace vozů Renault Clio R3 se přihlásilo pět dvojic, nováčkem bude fryštácký jezdec Jiří Plšek.
Hned tři z pohárových účastníků budou moci fanoušci vidět na čele startovního pole hustopečského závodu. „Evropskou přihlášku“ zaslali na jižní Moravu Josef Peták (st. č. 4), Patrik Rujbr (st. č. 7) a pohárový nováček Jiří Plšek (st. č. 11).
Josef Peták je současným lídrem pohárové klasifikace a zároveň vévodí průběžnému hodnocení 2WD v rámci MMČR. Hustopeče jsou však pro něj a Alenu Benešovou trochu zakletým závodem…
„Loni jsme odstoupili už ve druhém testu, předtím jsme tam tři sezony nestartovali. Celková naše bilance v Hustopečích je zatím tristní, pouze jednou jsme s Cliem S1600 spatřili cílovou rampu. Proto je tento závod svým způsobem pro nás nový a s tímto faktem se budu muset poprat. Navíc ani charakter tratí mi moc nevyhovuje, ale na druhou stranu je pro všechny stejný. I proto nechci vůbec odhadovat naše šance ve dvoukolkách, ale samozřejmě se budeme snažit uspět co nejlépe v mistráku i pohárové klasifikaci,“ pronesl Josef Peták.
Ze startovní rampy hustopečské soutěže sjedou rovněž v pozici lídrů „dvoukolek“ (MČR ve sprintrally) Patrik Rujbr a brněnská rodačka Petra Řiháková.
„Na závod se moc těšíme, snad se konečně svezeme na suchu. I když proti konkurenci máme na suchu zatím pramalé zkušenosti. Naopak doufám, že nebude vedro k padnutí. To by bylo z extrému do extrému (smích). Hustopečské tratě se mi líbí, je to v českých podmínkách jedinečný závod, s neopakovatelnou kulisou místních vinic. S Patrikem jsme si od začátku sezony sedli a v autě panuje dobrá atmosféra. Věřím, že moje slova potvrdíme i na tomto závodě,“ říká navigátorka Petra Řiháková.
Kariéra Jiřího Plška byla v letech 2002 – 2005 spojena s vozy Mitsubishi. Letos se rodák z Fryštáku u Zlína vrátil za volant soutěžního vozu při Rallysprintu Kopná a společně se spolujezdcem Milanem Marušákem si vůbec nevedli špatně. V silné konkurenci dvoukolek obsadili šestou příčku. V Krkonoších se jim už tolik nevedlo, ale v okolí Hustopečí mohou patřit k „černým koním“ hodnocení vozů s jednou poháněnou nápravou…
Zlínská dvojice Milan Kneifel – Jaroslav Blažek (st. č. 29) se na Šumavě a ani v Českém Krumlově nevyvarovala výletu z trati, a tak mezi jihomoravské vinice vyrazí ze čtvrté příčky pohárové klasifikace. Přesto v roli obhájců loňského pohárového vítězství…
Posledními přihlášenými je třetí dvojice pohárové klasifikace Jiří Trojan - Eva Trojanová (st. č. 30).
„V posledních dvou ročnících se nám v Hustopečích líbilo. Pořadatelé se poučili z předchozích chyb, určitě je to pěkná soutěž. Snad už také konečně vyjde lepší počasí… Výsledky však neřešíme. Chceme se hlavně hezky vozit a závody si užívat. Hodně se investovalo do repase motoru, takže jakákoliv havárie nebo poškození by asi znamenaly konec sezony,“ popisuje šestapadesátiletý pilot.
„Jiří Plšek zaokrouhlil počet letošních účastníků poháru na deset, z čehož mám obrovskou radost. Hustopeče jsou hodně specifickým závodem v českém šampionátu a třeba se i díky tomu dočkáme zajímavého průběhu pohárové klasifikace," odhaduje promotér ROPRO Clio R3 Czech Trophy 2013 Zdeněk Pekárek.
Průběžný stav ROPRO Clio R3 Czech Trophy (2/6):
1. Peták 134
2. Rujbr 102
3. J. Trojan 86
4. Kneifel 82
5. Triner 60
6. Maxa 46
7. Kravec 28
8. D. Štefan 8
9. Tomek 6
Kalendář Clio R3 Czech Trophy 2013:
18. - 20. 04. Rallye Šumava Klatovy
23. - 25. 05. Rallye Český Krumlov
21. - 22. 06. Agrotec Rally Hustopeče
12. - 14. 07. Rally Bohemia Mladá Boleslav
30. - 01. 09. Barum Czech Rally Zlín
04. - 06. 10. Rally Příbram
Agrotec Petronas Syntium rally Hustopeče odstartuje v pátek 21. června v 18:30 hodin z náměstí v Hustopečích. V pátek čekají na posádky čtyři rychlostní zkoušky, dvě za tmy. V sobotu bude jihomoravský podnik pokračovat dalšími osmi měřenými testy, s cílem kolem 18. hodiny. Informace k ROPRO Clio R3 Czech Trophy najdete na internetových stránkách www.clior3cup.cz.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.