Víkendová Agrotec Petronas rally Hustopeče zajistí pokračování ROPRO Clio R3 Czech Trophy 2013. Do pohárové klasifikace vozů Renault Clio R3 se přihlásilo pět dvojic, nováčkem bude fryštácký jezdec Jiří Plšek.
Hned tři z pohárových účastníků budou moci fanoušci vidět na čele startovního pole hustopečského závodu. „Evropskou přihlášku“ zaslali na jižní Moravu Josef Peták (st. č. 4), Patrik Rujbr (st. č. 7) a pohárový nováček Jiří Plšek (st. č. 11).
Josef Peták je současným lídrem pohárové klasifikace a zároveň vévodí průběžnému hodnocení 2WD v rámci MMČR. Hustopeče jsou však pro něj a Alenu Benešovou trochu zakletým závodem…
„Loni jsme odstoupili už ve druhém testu, předtím jsme tam tři sezony nestartovali. Celková naše bilance v Hustopečích je zatím tristní, pouze jednou jsme s Cliem S1600 spatřili cílovou rampu. Proto je tento závod svým způsobem pro nás nový a s tímto faktem se budu muset poprat. Navíc ani charakter tratí mi moc nevyhovuje, ale na druhou stranu je pro všechny stejný. I proto nechci vůbec odhadovat naše šance ve dvoukolkách, ale samozřejmě se budeme snažit uspět co nejlépe v mistráku i pohárové klasifikaci,“ pronesl Josef Peták.
Ze startovní rampy hustopečské soutěže sjedou rovněž v pozici lídrů „dvoukolek“ (MČR ve sprintrally) Patrik Rujbr a brněnská rodačka Petra Řiháková.
„Na závod se moc těšíme, snad se konečně svezeme na suchu. I když proti konkurenci máme na suchu zatím pramalé zkušenosti. Naopak doufám, že nebude vedro k padnutí. To by bylo z extrému do extrému (smích). Hustopečské tratě se mi líbí, je to v českých podmínkách jedinečný závod, s neopakovatelnou kulisou místních vinic. S Patrikem jsme si od začátku sezony sedli a v autě panuje dobrá atmosféra. Věřím, že moje slova potvrdíme i na tomto závodě,“ říká navigátorka Petra Řiháková.
Kariéra Jiřího Plška byla v letech 2002 – 2005 spojena s vozy Mitsubishi. Letos se rodák z Fryštáku u Zlína vrátil za volant soutěžního vozu při Rallysprintu Kopná a společně se spolujezdcem Milanem Marušákem si vůbec nevedli špatně. V silné konkurenci dvoukolek obsadili šestou příčku. V Krkonoších se jim už tolik nevedlo, ale v okolí Hustopečí mohou patřit k „černým koním“ hodnocení vozů s jednou poháněnou nápravou…
Zlínská dvojice Milan Kneifel – Jaroslav Blažek (st. č. 29) se na Šumavě a ani v Českém Krumlově nevyvarovala výletu z trati, a tak mezi jihomoravské vinice vyrazí ze čtvrté příčky pohárové klasifikace. Přesto v roli obhájců loňského pohárového vítězství…
Posledními přihlášenými je třetí dvojice pohárové klasifikace Jiří Trojan - Eva Trojanová (st. č. 30).
„V posledních dvou ročnících se nám v Hustopečích líbilo. Pořadatelé se poučili z předchozích chyb, určitě je to pěkná soutěž. Snad už také konečně vyjde lepší počasí… Výsledky však neřešíme. Chceme se hlavně hezky vozit a závody si užívat. Hodně se investovalo do repase motoru, takže jakákoliv havárie nebo poškození by asi znamenaly konec sezony,“ popisuje šestapadesátiletý pilot.
„Jiří Plšek zaokrouhlil počet letošních účastníků poháru na deset, z čehož mám obrovskou radost. Hustopeče jsou hodně specifickým závodem v českém šampionátu a třeba se i díky tomu dočkáme zajímavého průběhu pohárové klasifikace," odhaduje promotér ROPRO Clio R3 Czech Trophy 2013 Zdeněk Pekárek.
Průběžný stav ROPRO Clio R3 Czech Trophy (2/6):
1. Peták 134
2. Rujbr 102
3. J. Trojan 86
4. Kneifel 82
5. Triner 60
6. Maxa 46
7. Kravec 28
8. D. Štefan 8
9. Tomek 6
Kalendář Clio R3 Czech Trophy 2013:
18. - 20. 04. Rallye Šumava Klatovy
23. - 25. 05. Rallye Český Krumlov
21. - 22. 06. Agrotec Rally Hustopeče
12. - 14. 07. Rally Bohemia Mladá Boleslav
30. - 01. 09. Barum Czech Rally Zlín
04. - 06. 10. Rally Příbram
Agrotec Petronas Syntium rally Hustopeče odstartuje v pátek 21. června v 18:30 hodin z náměstí v Hustopečích. V pátek čekají na posádky čtyři rychlostní zkoušky, dvě za tmy. V sobotu bude jihomoravský podnik pokračovat dalšími osmi měřenými testy, s cílem kolem 18. hodiny. Informace k ROPRO Clio R3 Czech Trophy najdete na internetových stránkách www.clior3cup.cz.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?