Víkendová Agrotec Petronas rally Hustopeče zajistí pokračování ROPRO Clio R3 Czech Trophy 2013. Do pohárové klasifikace vozů Renault Clio R3 se přihlásilo pět dvojic, nováčkem bude fryštácký jezdec Jiří Plšek.
Hned tři z pohárových účastníků budou moci fanoušci vidět na čele startovního pole hustopečského závodu. „Evropskou přihlášku“ zaslali na jižní Moravu Josef Peták (st. č. 4), Patrik Rujbr (st. č. 7) a pohárový nováček Jiří Plšek (st. č. 11).
Josef Peták je současným lídrem pohárové klasifikace a zároveň vévodí průběžnému hodnocení 2WD v rámci MMČR. Hustopeče jsou však pro něj a Alenu Benešovou trochu zakletým závodem…
„Loni jsme odstoupili už ve druhém testu, předtím jsme tam tři sezony nestartovali. Celková naše bilance v Hustopečích je zatím tristní, pouze jednou jsme s Cliem S1600 spatřili cílovou rampu. Proto je tento závod svým způsobem pro nás nový a s tímto faktem se budu muset poprat. Navíc ani charakter tratí mi moc nevyhovuje, ale na druhou stranu je pro všechny stejný. I proto nechci vůbec odhadovat naše šance ve dvoukolkách, ale samozřejmě se budeme snažit uspět co nejlépe v mistráku i pohárové klasifikaci,“ pronesl Josef Peták.
Ze startovní rampy hustopečské soutěže sjedou rovněž v pozici lídrů „dvoukolek“ (MČR ve sprintrally) Patrik Rujbr a brněnská rodačka Petra Řiháková.
„Na závod se moc těšíme, snad se konečně svezeme na suchu. I když proti konkurenci máme na suchu zatím pramalé zkušenosti. Naopak doufám, že nebude vedro k padnutí. To by bylo z extrému do extrému (smích). Hustopečské tratě se mi líbí, je to v českých podmínkách jedinečný závod, s neopakovatelnou kulisou místních vinic. S Patrikem jsme si od začátku sezony sedli a v autě panuje dobrá atmosféra. Věřím, že moje slova potvrdíme i na tomto závodě,“ říká navigátorka Petra Řiháková.
Kariéra Jiřího Plška byla v letech 2002 – 2005 spojena s vozy Mitsubishi. Letos se rodák z Fryštáku u Zlína vrátil za volant soutěžního vozu při Rallysprintu Kopná a společně se spolujezdcem Milanem Marušákem si vůbec nevedli špatně. V silné konkurenci dvoukolek obsadili šestou příčku. V Krkonoších se jim už tolik nevedlo, ale v okolí Hustopečí mohou patřit k „černým koním“ hodnocení vozů s jednou poháněnou nápravou…
Zlínská dvojice Milan Kneifel – Jaroslav Blažek (st. č. 29) se na Šumavě a ani v Českém Krumlově nevyvarovala výletu z trati, a tak mezi jihomoravské vinice vyrazí ze čtvrté příčky pohárové klasifikace. Přesto v roli obhájců loňského pohárového vítězství…
Posledními přihlášenými je třetí dvojice pohárové klasifikace Jiří Trojan - Eva Trojanová (st. č. 30).
„V posledních dvou ročnících se nám v Hustopečích líbilo. Pořadatelé se poučili z předchozích chyb, určitě je to pěkná soutěž. Snad už také konečně vyjde lepší počasí… Výsledky však neřešíme. Chceme se hlavně hezky vozit a závody si užívat. Hodně se investovalo do repase motoru, takže jakákoliv havárie nebo poškození by asi znamenaly konec sezony,“ popisuje šestapadesátiletý pilot.
„Jiří Plšek zaokrouhlil počet letošních účastníků poháru na deset, z čehož mám obrovskou radost. Hustopeče jsou hodně specifickým závodem v českém šampionátu a třeba se i díky tomu dočkáme zajímavého průběhu pohárové klasifikace," odhaduje promotér ROPRO Clio R3 Czech Trophy 2013 Zdeněk Pekárek.
Průběžný stav ROPRO Clio R3 Czech Trophy (2/6):
1. Peták 134
2. Rujbr 102
3. J. Trojan 86
4. Kneifel 82
5. Triner 60
6. Maxa 46
7. Kravec 28
8. D. Štefan 8
9. Tomek 6
Kalendář Clio R3 Czech Trophy 2013:
18. - 20. 04. Rallye Šumava Klatovy
23. - 25. 05. Rallye Český Krumlov
21. - 22. 06. Agrotec Rally Hustopeče
12. - 14. 07. Rally Bohemia Mladá Boleslav
30. - 01. 09. Barum Czech Rally Zlín
04. - 06. 10. Rally Příbram
Agrotec Petronas Syntium rally Hustopeče odstartuje v pátek 21. června v 18:30 hodin z náměstí v Hustopečích. V pátek čekají na posádky čtyři rychlostní zkoušky, dvě za tmy. V sobotu bude jihomoravský podnik pokračovat dalšími osmi měřenými testy, s cílem kolem 18. hodiny. Informace k ROPRO Clio R3 Czech Trophy najdete na internetových stránkách www.clior3cup.cz.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?