Peugeot 208 R2 týmu Peugeot Černý Racing čeká o nadcházejícím víkendu start na AGROTEC PETRONAS Syntium rally Hustopeče se startovním číslem jedna.
Francie, země původu značky Peugeot, je proslulá dobrým vínem, podobně jako jihomoravské Hustopeče. Možná i proto bude rallye vedoucí moravskými vinohrady místem, kde se bude francouzský Peugeot 208 R2 posádky Jan Černý - Pavel Kohout cítit jako doma. Rally Hustopeče odstartuje v pátek 21. června a je čtvrtou soutěží Mediasport Mezinárodního mistrovství České republiky. To se tak dostává přesně do pomyslné poloviny. Při předchozí Rallye Český Krumlov se posádce týmu Peugeot Černý Racing dařilo. Ve svých kategoriích zvítězila, a je tak řádně nažhavena na další soutěž, kterou je Rally Hustopeče. „S Peugeotem 208 už jsme si v Českém Krumlově dobře porozuměli a já se tak nemůžu dočkat další soutěže. Charakter Rally Hustopeče sice spíš víc sedí vozům se silnějším motorem a nevynikne tady tolik skvělý podvozek Peugeotu, ale i tak se chceme prát o pozici nejrychlejšího auta s pohonem dvou kol," říká Jan Černý, jezdec týmu Peugeot Černý Racing.
Agrotec Rally Hustopeče je soutěž charakteristická četnými pasážemi, které vedou ve vinicích. Zde jsou jednak úzké silničky, ale jezdci při Rally Hustopeče často narazí i na rychlejší úseky, kde se jede maximální rychlostí. "I přesto, že Rally Hustopeče nemá tak technickou trať jako jiné soutěže, rozhodně se nejedná o jednoduchou soutěž. Často se tady jede na maximální rychlost a přesné najetí zatáčky a přesné brzdné body, to tady dělá celkový čas. Dá se tady hodně ztratit a není tolik míst, kde se dá taková ztráta dohnat. Proto jsou na této rallye zpravidla hodně malé časové rozdíly mezi posádkami. Jede se zde hodně i na šotolině, kde je pro nás s dvoukolkou podstatné jet plynule a příliš neztrácet rychlost. Mám také rád jízdu v noci a část první etapy si užijeme jízdu na světla. Tady je nezbytný přesný rozpis. Určitě nás nečeká jednoduchá rallye. Když se teď podívám z okna, tak to vypadá, že by nás konečně mohla potkat soutěž na suchu, i když takové vedro, jako je teď bych si asi dokázal odpustit. Vyrovnali bychom se ale i s ním."
Značka Peugeot bude při Agrotec Rally Hustopeče opět zastoupena nejen vozem Peugeot 208 R2 Jana Černého, ale v roli předjezdce se zde znovu objeví sériový model Peugeot 208 GTi, který měl v České republice před pár dny premiéru.
Dravý Peugeot 208 R2 v rukou Honzy Černého působí příznivě na image celé modelové řady 208. Nyní přichází na trh Peugeot 208 GTi, který má k rallyové R2 rozhodně nejblíže. Velice očekávaná 208 GTi se na své premiéře setkala s vřelým přijetím a my jsme ni hrdí. Jsem rád, že v Hustopečích opět dostala příležitost ukázat se v roli předjezdce a připomenout svou příbuznost s vozem Peugeot 208 R2, od něhož opět očekáváme, že udělá naší značce čest, stejně jako v předcházejících dvou závodech,“ dodává Marco Venturini, prodejní ředitel Peugeot ČR a vedoucí projektu rallye za Peugeot.
Rally Hustopeče odstartuje v pátek 21. června odpoledne kdy soutěžící vyrazí na čtyři rychlostní zkoušky nedaleko centra rallye. Dalších sedm rychlostních zkoušek je připraveno na sobotu. Do cíle dorazí účastníci Agrotec Rally Hustopeče v 18:00 v sobotní podvečer. To budou mít na svém kontě téměř pět set kilometrů trati.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?