Peugeot 208 R2 týmu Peugeot Černý Racing čeká o nadcházejícím víkendu start na AGROTEC PETRONAS Syntium rally Hustopeče se startovním číslem jedna.
Francie, země původu značky Peugeot, je proslulá dobrým vínem, podobně jako jihomoravské Hustopeče. Možná i proto bude rallye vedoucí moravskými vinohrady místem, kde se bude francouzský Peugeot 208 R2 posádky Jan Černý - Pavel Kohout cítit jako doma. Rally Hustopeče odstartuje v pátek 21. června a je čtvrtou soutěží Mediasport Mezinárodního mistrovství České republiky. To se tak dostává přesně do pomyslné poloviny. Při předchozí Rallye Český Krumlov se posádce týmu Peugeot Černý Racing dařilo. Ve svých kategoriích zvítězila, a je tak řádně nažhavena na další soutěž, kterou je Rally Hustopeče. „S Peugeotem 208 už jsme si v Českém Krumlově dobře porozuměli a já se tak nemůžu dočkat další soutěže. Charakter Rally Hustopeče sice spíš víc sedí vozům se silnějším motorem a nevynikne tady tolik skvělý podvozek Peugeotu, ale i tak se chceme prát o pozici nejrychlejšího auta s pohonem dvou kol," říká Jan Černý, jezdec týmu Peugeot Černý Racing.
Agrotec Rally Hustopeče je soutěž charakteristická četnými pasážemi, které vedou ve vinicích. Zde jsou jednak úzké silničky, ale jezdci při Rally Hustopeče často narazí i na rychlejší úseky, kde se jede maximální rychlostí. "I přesto, že Rally Hustopeče nemá tak technickou trať jako jiné soutěže, rozhodně se nejedná o jednoduchou soutěž. Často se tady jede na maximální rychlost a přesné najetí zatáčky a přesné brzdné body, to tady dělá celkový čas. Dá se tady hodně ztratit a není tolik míst, kde se dá taková ztráta dohnat. Proto jsou na této rallye zpravidla hodně malé časové rozdíly mezi posádkami. Jede se zde hodně i na šotolině, kde je pro nás s dvoukolkou podstatné jet plynule a příliš neztrácet rychlost. Mám také rád jízdu v noci a část první etapy si užijeme jízdu na světla. Tady je nezbytný přesný rozpis. Určitě nás nečeká jednoduchá rallye. Když se teď podívám z okna, tak to vypadá, že by nás konečně mohla potkat soutěž na suchu, i když takové vedro, jako je teď bych si asi dokázal odpustit. Vyrovnali bychom se ale i s ním."
Značka Peugeot bude při Agrotec Rally Hustopeče opět zastoupena nejen vozem Peugeot 208 R2 Jana Černého, ale v roli předjezdce se zde znovu objeví sériový model Peugeot 208 GTi, který měl v České republice před pár dny premiéru.
Dravý Peugeot 208 R2 v rukou Honzy Černého působí příznivě na image celé modelové řady 208. Nyní přichází na trh Peugeot 208 GTi, který má k rallyové R2 rozhodně nejblíže. Velice očekávaná 208 GTi se na své premiéře setkala s vřelým přijetím a my jsme ni hrdí. Jsem rád, že v Hustopečích opět dostala příležitost ukázat se v roli předjezdce a připomenout svou příbuznost s vozem Peugeot 208 R2, od něhož opět očekáváme, že udělá naší značce čest, stejně jako v předcházejících dvou závodech,“ dodává Marco Venturini, prodejní ředitel Peugeot ČR a vedoucí projektu rallye za Peugeot.
Rally Hustopeče odstartuje v pátek 21. června odpoledne kdy soutěžící vyrazí na čtyři rychlostní zkoušky nedaleko centra rallye. Dalších sedm rychlostních zkoušek je připraveno na sobotu. Do cíle dorazí účastníci Agrotec Rally Hustopeče v 18:00 v sobotní podvečer. To budou mít na svém kontě téměř pět set kilometrů trati.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?