Peugeot 208 R2 týmu Peugeot Černý Racing čeká o nadcházejícím víkendu start na AGROTEC PETRONAS Syntium rally Hustopeče se startovním číslem jedna.
Francie, země původu značky Peugeot, je proslulá dobrým vínem, podobně jako jihomoravské Hustopeče. Možná i proto bude rallye vedoucí moravskými vinohrady místem, kde se bude francouzský Peugeot 208 R2 posádky Jan Černý - Pavel Kohout cítit jako doma. Rally Hustopeče odstartuje v pátek 21. června a je čtvrtou soutěží Mediasport Mezinárodního mistrovství České republiky. To se tak dostává přesně do pomyslné poloviny. Při předchozí Rallye Český Krumlov se posádce týmu Peugeot Černý Racing dařilo. Ve svých kategoriích zvítězila, a je tak řádně nažhavena na další soutěž, kterou je Rally Hustopeče. „S Peugeotem 208 už jsme si v Českém Krumlově dobře porozuměli a já se tak nemůžu dočkat další soutěže. Charakter Rally Hustopeče sice spíš víc sedí vozům se silnějším motorem a nevynikne tady tolik skvělý podvozek Peugeotu, ale i tak se chceme prát o pozici nejrychlejšího auta s pohonem dvou kol," říká Jan Černý, jezdec týmu Peugeot Černý Racing.
Agrotec Rally Hustopeče je soutěž charakteristická četnými pasážemi, které vedou ve vinicích. Zde jsou jednak úzké silničky, ale jezdci při Rally Hustopeče často narazí i na rychlejší úseky, kde se jede maximální rychlostí. "I přesto, že Rally Hustopeče nemá tak technickou trať jako jiné soutěže, rozhodně se nejedná o jednoduchou soutěž. Často se tady jede na maximální rychlost a přesné najetí zatáčky a přesné brzdné body, to tady dělá celkový čas. Dá se tady hodně ztratit a není tolik míst, kde se dá taková ztráta dohnat. Proto jsou na této rallye zpravidla hodně malé časové rozdíly mezi posádkami. Jede se zde hodně i na šotolině, kde je pro nás s dvoukolkou podstatné jet plynule a příliš neztrácet rychlost. Mám také rád jízdu v noci a část první etapy si užijeme jízdu na světla. Tady je nezbytný přesný rozpis. Určitě nás nečeká jednoduchá rallye. Když se teď podívám z okna, tak to vypadá, že by nás konečně mohla potkat soutěž na suchu, i když takové vedro, jako je teď bych si asi dokázal odpustit. Vyrovnali bychom se ale i s ním."
Značka Peugeot bude při Agrotec Rally Hustopeče opět zastoupena nejen vozem Peugeot 208 R2 Jana Černého, ale v roli předjezdce se zde znovu objeví sériový model Peugeot 208 GTi, který měl v České republice před pár dny premiéru.
Dravý Peugeot 208 R2 v rukou Honzy Černého působí příznivě na image celé modelové řady 208. Nyní přichází na trh Peugeot 208 GTi, který má k rallyové R2 rozhodně nejblíže. Velice očekávaná 208 GTi se na své premiéře setkala s vřelým přijetím a my jsme ni hrdí. Jsem rád, že v Hustopečích opět dostala příležitost ukázat se v roli předjezdce a připomenout svou příbuznost s vozem Peugeot 208 R2, od něhož opět očekáváme, že udělá naší značce čest, stejně jako v předcházejících dvou závodech,“ dodává Marco Venturini, prodejní ředitel Peugeot ČR a vedoucí projektu rallye za Peugeot.
Rally Hustopeče odstartuje v pátek 21. června odpoledne kdy soutěžící vyrazí na čtyři rychlostní zkoušky nedaleko centra rallye. Dalších sedm rychlostních zkoušek je připraveno na sobotu. Do cíle dorazí účastníci Agrotec Rally Hustopeče v 18:00 v sobotní podvečer. To budou mít na svém kontě téměř pět set kilometrů trati.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.