Peugeot 208 R2 týmu Peugeot Černý Racing čeká o nadcházejícím víkendu start na AGROTEC PETRONAS Syntium rally Hustopeče se startovním číslem jedna.
Francie, země původu značky Peugeot, je proslulá dobrým vínem, podobně jako jihomoravské Hustopeče. Možná i proto bude rallye vedoucí moravskými vinohrady místem, kde se bude francouzský Peugeot 208 R2 posádky Jan Černý - Pavel Kohout cítit jako doma. Rally Hustopeče odstartuje v pátek 21. června a je čtvrtou soutěží Mediasport Mezinárodního mistrovství České republiky. To se tak dostává přesně do pomyslné poloviny. Při předchozí Rallye Český Krumlov se posádce týmu Peugeot Černý Racing dařilo. Ve svých kategoriích zvítězila, a je tak řádně nažhavena na další soutěž, kterou je Rally Hustopeče. „S Peugeotem 208 už jsme si v Českém Krumlově dobře porozuměli a já se tak nemůžu dočkat další soutěže. Charakter Rally Hustopeče sice spíš víc sedí vozům se silnějším motorem a nevynikne tady tolik skvělý podvozek Peugeotu, ale i tak se chceme prát o pozici nejrychlejšího auta s pohonem dvou kol," říká Jan Černý, jezdec týmu Peugeot Černý Racing.
Agrotec Rally Hustopeče je soutěž charakteristická četnými pasážemi, které vedou ve vinicích. Zde jsou jednak úzké silničky, ale jezdci při Rally Hustopeče často narazí i na rychlejší úseky, kde se jede maximální rychlostí. "I přesto, že Rally Hustopeče nemá tak technickou trať jako jiné soutěže, rozhodně se nejedná o jednoduchou soutěž. Často se tady jede na maximální rychlost a přesné najetí zatáčky a přesné brzdné body, to tady dělá celkový čas. Dá se tady hodně ztratit a není tolik míst, kde se dá taková ztráta dohnat. Proto jsou na této rallye zpravidla hodně malé časové rozdíly mezi posádkami. Jede se zde hodně i na šotolině, kde je pro nás s dvoukolkou podstatné jet plynule a příliš neztrácet rychlost. Mám také rád jízdu v noci a část první etapy si užijeme jízdu na světla. Tady je nezbytný přesný rozpis. Určitě nás nečeká jednoduchá rallye. Když se teď podívám z okna, tak to vypadá, že by nás konečně mohla potkat soutěž na suchu, i když takové vedro, jako je teď bych si asi dokázal odpustit. Vyrovnali bychom se ale i s ním."
Značka Peugeot bude při Agrotec Rally Hustopeče opět zastoupena nejen vozem Peugeot 208 R2 Jana Černého, ale v roli předjezdce se zde znovu objeví sériový model Peugeot 208 GTi, který měl v České republice před pár dny premiéru.
Dravý Peugeot 208 R2 v rukou Honzy Černého působí příznivě na image celé modelové řady 208. Nyní přichází na trh Peugeot 208 GTi, který má k rallyové R2 rozhodně nejblíže. Velice očekávaná 208 GTi se na své premiéře setkala s vřelým přijetím a my jsme ni hrdí. Jsem rád, že v Hustopečích opět dostala příležitost ukázat se v roli předjezdce a připomenout svou příbuznost s vozem Peugeot 208 R2, od něhož opět očekáváme, že udělá naší značce čest, stejně jako v předcházejících dvou závodech,“ dodává Marco Venturini, prodejní ředitel Peugeot ČR a vedoucí projektu rallye za Peugeot.
Rally Hustopeče odstartuje v pátek 21. června odpoledne kdy soutěžící vyrazí na čtyři rychlostní zkoušky nedaleko centra rallye. Dalších sedm rychlostních zkoušek je připraveno na sobotu. Do cíle dorazí účastníci Agrotec Rally Hustopeče v 18:00 v sobotní podvečer. To budou mít na svém kontě téměř pět set kilometrů trati.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?