Peugeot 208 R2 týmu Peugeot Černý Racing čeká o nadcházejícím víkendu start na AGROTEC PETRONAS Syntium rally Hustopeče se startovním číslem jedna.
Francie, země původu značky Peugeot, je proslulá dobrým vínem, podobně jako jihomoravské Hustopeče. Možná i proto bude rallye vedoucí moravskými vinohrady místem, kde se bude francouzský Peugeot 208 R2 posádky Jan Černý - Pavel Kohout cítit jako doma. Rally Hustopeče odstartuje v pátek 21. června a je čtvrtou soutěží Mediasport Mezinárodního mistrovství České republiky. To se tak dostává přesně do pomyslné poloviny. Při předchozí Rallye Český Krumlov se posádce týmu Peugeot Černý Racing dařilo. Ve svých kategoriích zvítězila, a je tak řádně nažhavena na další soutěž, kterou je Rally Hustopeče. „S Peugeotem 208 už jsme si v Českém Krumlově dobře porozuměli a já se tak nemůžu dočkat další soutěže. Charakter Rally Hustopeče sice spíš víc sedí vozům se silnějším motorem a nevynikne tady tolik skvělý podvozek Peugeotu, ale i tak se chceme prát o pozici nejrychlejšího auta s pohonem dvou kol," říká Jan Černý, jezdec týmu Peugeot Černý Racing.
Agrotec Rally Hustopeče je soutěž charakteristická četnými pasážemi, které vedou ve vinicích. Zde jsou jednak úzké silničky, ale jezdci při Rally Hustopeče často narazí i na rychlejší úseky, kde se jede maximální rychlostí. "I přesto, že Rally Hustopeče nemá tak technickou trať jako jiné soutěže, rozhodně se nejedná o jednoduchou soutěž. Často se tady jede na maximální rychlost a přesné najetí zatáčky a přesné brzdné body, to tady dělá celkový čas. Dá se tady hodně ztratit a není tolik míst, kde se dá taková ztráta dohnat. Proto jsou na této rallye zpravidla hodně malé časové rozdíly mezi posádkami. Jede se zde hodně i na šotolině, kde je pro nás s dvoukolkou podstatné jet plynule a příliš neztrácet rychlost. Mám také rád jízdu v noci a část první etapy si užijeme jízdu na světla. Tady je nezbytný přesný rozpis. Určitě nás nečeká jednoduchá rallye. Když se teď podívám z okna, tak to vypadá, že by nás konečně mohla potkat soutěž na suchu, i když takové vedro, jako je teď bych si asi dokázal odpustit. Vyrovnali bychom se ale i s ním."
Značka Peugeot bude při Agrotec Rally Hustopeče opět zastoupena nejen vozem Peugeot 208 R2 Jana Černého, ale v roli předjezdce se zde znovu objeví sériový model Peugeot 208 GTi, který měl v České republice před pár dny premiéru.
Dravý Peugeot 208 R2 v rukou Honzy Černého působí příznivě na image celé modelové řady 208. Nyní přichází na trh Peugeot 208 GTi, který má k rallyové R2 rozhodně nejblíže. Velice očekávaná 208 GTi se na své premiéře setkala s vřelým přijetím a my jsme ni hrdí. Jsem rád, že v Hustopečích opět dostala příležitost ukázat se v roli předjezdce a připomenout svou příbuznost s vozem Peugeot 208 R2, od něhož opět očekáváme, že udělá naší značce čest, stejně jako v předcházejících dvou závodech,“ dodává Marco Venturini, prodejní ředitel Peugeot ČR a vedoucí projektu rallye za Peugeot.
Rally Hustopeče odstartuje v pátek 21. června odpoledne kdy soutěžící vyrazí na čtyři rychlostní zkoušky nedaleko centra rallye. Dalších sedm rychlostních zkoušek je připraveno na sobotu. Do cíle dorazí účastníci Agrotec Rally Hustopeče v 18:00 v sobotní podvečer. To budou mít na svém kontě téměř pět set kilometrů trati.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?