Další účinkování Martina Vlčka s Richardem Lasevičem ve sprintovém mistrovství nebylo ani tentokrát nudné či stereotypní.
Počáteční problémy s volbou pneumatik a udržením se na trati dokázaly posádku peugeotu postupně vyprovokovat k maximálnímu nasazení, jehož výsledkem se stal jedenáctý čas absolutně na posledním testu. Svým způsobem lze za ocenění výkonu brát i pozvánku na závěrečnou technickou kontrolu, která technikům i soupeřům potvrdila, že dosažené umístění bylo vybojováno poctivě.
Ačkoliv soutěž v okolí Vrchlabí zavedla účastníky skoro na dohled těžce zkoušeným záplavovým oblastem na východě Čech, letos poprvé se závodilo za překrásného slunečného počasí. Až si na to některé posádky nemohly zvyknout a v očekávání vody raději nazuly mokré pneumatiky. Déšť však dlouho nepřicházel, a zatímco diváci odhazovali bundy, posádky s mokrými pneumatikami klouzaly i tam, kde nechtěly. Týkalo se to také Martina s Richardem. „Na prvních dvou vložkách jsme zažili nebývalé pocity, bylo to letos poprvé, co nepršelo. Pochopitelně jsme tomu vůbec nevěřili a doufaje v déšť jsme obuli mokré gumy. Tah to byl opravdu špatný, ale v opojení prvního slunce na letošních závodech nám to připadlo dobré řešení. To vše do doby, než jsem si po výletu mimo pořadatelem doporučenou trať prohlédnul kůru jedné místní trnky, a to velice z blízka. Bylo jasné, že musíme zvolnit a přiznat si, že za svorně odsouhlasenou volbu pneumatik bychom si měli s Richardem vyměnit pár facek,“ přiznal v té době až čtvrtý pilot třídy 6.)
Pocit ztraceného závodu však mohl brzy vystřídat šibalský úsměv. Déšť totiž přišel v následující sekci a Martina s Richardem vrátil zpátky do hry. Stačila jediná rychlostní zkouška a pestře zbarvený peugeot postoupil na čtvrté místo v kategorii „předokolek“, doplněné o druhou pozici ve třídě 6. A to i přes začínající problémy s převodovkou. „Nezbývalo, než poděkovat rallyovému Bohu za déšť a pořádně zatáhnout. Zbytek soutěže jsme stahovali náskok soupeřů a před závěrečnou RZ jsme si s Richardem řekli: Teď, anebo v Kostelci - jakožto další soutěži v pořadí. Jízda to byla tak odvážná, že jsem byl několikrát pouhým účastníkem zájezdu a v sedačkách bylo nebývale vlhko.“
A výsledek? Ještě před poslední zkouškou byla dvojice Svarmetal Motorsportu druhá ve třídě a na průběžně vedoucí dvojici, Adama Koblihu s Petrem Chodurou, ztrácela sedm sekund. O tom, jakým způsobem týmový peugeot prolétl závěrečnou blátivou „erzetou“ měli nakonec největší pochyby techničtí komisaři, kteří si jej i s mechaniky pozvali na závěrečnou „rozebírku“. Sázka na jednu kartu však v tomto případě vyšla bezezbytku a nebyla k ní potřeba jakákoliv nepovolená úprava na voze. Výsledkem se stal postup na druhé místo v kategorii vozů s jednou poháněnou nápravou a na vytoužený nejvyšší stupínek ve třídě 6. Ani konečné 15. místo v takřka stočlenném startovním poli určitě není k zahození. „Zatím platí pravidlo, že tam, kde se nám loni nedařilo, letos vyhráváme. Potvrdilo se to i v Krkonoších. Jsme opravdu moc rádi, že se tato rally konala a odjela relativně v pohodě. Závod se pro nás vyvíjel jako na houpačce a někdy ten hup byl docela velký. :-)Ale nakonec vše dobře dopadlo a spokojenost s výsledkem je minimálně maximální, ne-li více,“ zhodnotil medailemi ozdobenou cestu do Krkonoš spolujezdec Richard Lasevič, který si nyní, v přestávce mezi sprinty, odskočí do Rakouska, kde bude navigovat Petra Pospíšila.
Martin Vlček s Richardem Lasevičem si druhým letošním vítězstvím výrazně polepšili v průběžném hodnocení třídy 6, kde jim patří druhé místo s 11bodovou ztrátou na Adama Koblihu. Další soutěží, kam přijedou bojovat o mistrovské body, bude červencová Rally Kostelec nad Orlicí. Ještě před tím se však z tréninkových důvodů objeví i na své skoro domácí Valašské rally, zařazené do Poháru ČR a Mistrovství ČR v rally historických automobilů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?