Další účinkování Martina Vlčka s Richardem Lasevičem ve sprintovém mistrovství nebylo ani tentokrát nudné či stereotypní.
Počáteční problémy s volbou pneumatik a udržením se na trati dokázaly posádku peugeotu postupně vyprovokovat k maximálnímu nasazení, jehož výsledkem se stal jedenáctý čas absolutně na posledním testu. Svým způsobem lze za ocenění výkonu brát i pozvánku na závěrečnou technickou kontrolu, která technikům i soupeřům potvrdila, že dosažené umístění bylo vybojováno poctivě.
Ačkoliv soutěž v okolí Vrchlabí zavedla účastníky skoro na dohled těžce zkoušeným záplavovým oblastem na východě Čech, letos poprvé se závodilo za překrásného slunečného počasí. Až si na to některé posádky nemohly zvyknout a v očekávání vody raději nazuly mokré pneumatiky. Déšť však dlouho nepřicházel, a zatímco diváci odhazovali bundy, posádky s mokrými pneumatikami klouzaly i tam, kde nechtěly. Týkalo se to také Martina s Richardem. „Na prvních dvou vložkách jsme zažili nebývalé pocity, bylo to letos poprvé, co nepršelo. Pochopitelně jsme tomu vůbec nevěřili a doufaje v déšť jsme obuli mokré gumy. Tah to byl opravdu špatný, ale v opojení prvního slunce na letošních závodech nám to připadlo dobré řešení. To vše do doby, než jsem si po výletu mimo pořadatelem doporučenou trať prohlédnul kůru jedné místní trnky, a to velice z blízka. Bylo jasné, že musíme zvolnit a přiznat si, že za svorně odsouhlasenou volbu pneumatik bychom si měli s Richardem vyměnit pár facek,“ přiznal v té době až čtvrtý pilot třídy 6.)
Pocit ztraceného závodu však mohl brzy vystřídat šibalský úsměv. Déšť totiž přišel v následující sekci a Martina s Richardem vrátil zpátky do hry. Stačila jediná rychlostní zkouška a pestře zbarvený peugeot postoupil na čtvrté místo v kategorii „předokolek“, doplněné o druhou pozici ve třídě 6. A to i přes začínající problémy s převodovkou. „Nezbývalo, než poděkovat rallyovému Bohu za déšť a pořádně zatáhnout. Zbytek soutěže jsme stahovali náskok soupeřů a před závěrečnou RZ jsme si s Richardem řekli: Teď, anebo v Kostelci - jakožto další soutěži v pořadí. Jízda to byla tak odvážná, že jsem byl několikrát pouhým účastníkem zájezdu a v sedačkách bylo nebývale vlhko.“
A výsledek? Ještě před poslední zkouškou byla dvojice Svarmetal Motorsportu druhá ve třídě a na průběžně vedoucí dvojici, Adama Koblihu s Petrem Chodurou, ztrácela sedm sekund. O tom, jakým způsobem týmový peugeot prolétl závěrečnou blátivou „erzetou“ měli nakonec největší pochyby techničtí komisaři, kteří si jej i s mechaniky pozvali na závěrečnou „rozebírku“. Sázka na jednu kartu však v tomto případě vyšla bezezbytku a nebyla k ní potřeba jakákoliv nepovolená úprava na voze. Výsledkem se stal postup na druhé místo v kategorii vozů s jednou poháněnou nápravou a na vytoužený nejvyšší stupínek ve třídě 6. Ani konečné 15. místo v takřka stočlenném startovním poli určitě není k zahození. „Zatím platí pravidlo, že tam, kde se nám loni nedařilo, letos vyhráváme. Potvrdilo se to i v Krkonoších. Jsme opravdu moc rádi, že se tato rally konala a odjela relativně v pohodě. Závod se pro nás vyvíjel jako na houpačce a někdy ten hup byl docela velký. :-)Ale nakonec vše dobře dopadlo a spokojenost s výsledkem je minimálně maximální, ne-li více,“ zhodnotil medailemi ozdobenou cestu do Krkonoš spolujezdec Richard Lasevič, který si nyní, v přestávce mezi sprinty, odskočí do Rakouska, kde bude navigovat Petra Pospíšila.
Martin Vlček s Richardem Lasevičem si druhým letošním vítězstvím výrazně polepšili v průběžném hodnocení třídy 6, kde jim patří druhé místo s 11bodovou ztrátou na Adama Koblihu. Další soutěží, kam přijedou bojovat o mistrovské body, bude červencová Rally Kostelec nad Orlicí. Ještě před tím se však z tréninkových důvodů objeví i na své skoro domácí Valašské rally, zařazené do Poháru ČR a Mistrovství ČR v rally historických automobilů.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.