Od odřené trnky k dalšímu vítězství

rally lužické hory
rally lužické hory, foto: Šebesta, Michal
Jiří Dokulil 18. června 2013 11:15
Sdílej:

Další účinkování Martina Vlčka s Richardem Lasevičem ve sprintovém mistrovství nebylo ani tentokrát nudné či stereotypní.

Počáteční problémy s volbou pneumatik a udržením se na trati dokázaly posádku peugeotu postupně vyprovokovat k maximálnímu nasazení, jehož výsledkem se stal jedenáctý čas absolutně na posledním testu. Svým způsobem lze za ocenění výkonu brát i pozvánku na závěrečnou technickou kontrolu, která technikům i soupeřům potvrdila, že dosažené umístění bylo vybojováno poctivě.

Ačkoliv soutěž v okolí Vrchlabí zavedla účastníky skoro na dohled těžce zkoušeným záplavovým oblastem na východě Čech, letos poprvé se závodilo za překrásného slunečného počasí. Až si na to některé posádky nemohly zvyknout a v očekávání vody raději nazuly mokré pneumatiky. Déšť však dlouho nepřicházel, a zatímco diváci odhazovali bundy, posádky s mokrými pneumatikami klouzaly i tam, kde nechtěly. Týkalo se to také Martina s Richardem. „Na prvních dvou vložkách jsme zažili nebývalé pocity, bylo to letos poprvé, co nepršelo. Pochopitelně jsme tomu vůbec nevěřili a doufaje v déšť jsme obuli mokré gumy. Tah to byl opravdu špatný, ale v opojení prvního slunce na letošních závodech nám to připadlo dobré řešení. To vše do doby, než jsem si po výletu mimo pořadatelem doporučenou trať  prohlédnul kůru jedné místní trnky, a to velice z blízka. Bylo jasné, že musíme zvolnit a přiznat si, že za svorně odsouhlasenou volbu pneumatik bychom si měli s Richardem vyměnit pár facek,“ přiznal v té době až čtvrtý pilot třídy 6.)

Pocit ztraceného závodu však mohl brzy vystřídat šibalský úsměv. Déšť totiž přišel v následující sekci a Martina s Richardem vrátil zpátky do hry. Stačila jediná rychlostní zkouška a pestře zbarvený peugeot postoupil na čtvrté místo v kategorii „předokolek“, doplněné o druhou pozici ve třídě 6. A to i přes začínající problémy s převodovkou. „Nezbývalo, než poděkovat rallyovému Bohu za déšť a pořádně zatáhnout. Zbytek soutěže jsme stahovali náskok soupeřů a před závěrečnou RZ jsme si s Richardem řekli: Teď, anebo v Kostelci - jakožto další soutěži v pořadí. Jízda to byla tak odvážná, že jsem byl několikrát pouhým účastníkem zájezdu a v sedačkách bylo nebývale vlhko.“

A výsledek? Ještě před poslední zkouškou byla dvojice Svarmetal Motorsportu druhá ve třídě a na průběžně vedoucí dvojici, Adama Koblihu s Petrem Chodurou, ztrácela sedm sekund. O tom, jakým způsobem týmový peugeot prolétl závěrečnou blátivou „erzetou“ měli nakonec největší pochyby techničtí komisaři, kteří si jej i s mechaniky pozvali na závěrečnou „rozebírku“. Sázka na jednu kartu však v tomto případě vyšla bezezbytku a nebyla k ní potřeba jakákoliv nepovolená úprava na voze. Výsledkem se stal postup na druhé místo v kategorii vozů s jednou poháněnou nápravou a na vytoužený nejvyšší stupínek ve třídě 6. Ani konečné 15. místo v takřka stočlenném startovním poli určitě není k zahození. „Zatím platí pravidlo, že tam, kde se nám loni nedařilo, letos vyhráváme. Potvrdilo se to i v Krkonoších. Jsme opravdu moc rádi, že se tato rally konala a odjela relativně v pohodě. Závod se pro nás vyvíjel jako na houpačce a někdy ten hup byl docela velký.  :-)Ale nakonec vše dobře dopadlo a spokojenost s výsledkem je minimálně maximální, ne-li více,“ zhodnotil medailemi ozdobenou cestu do Krkonoš spolujezdec Richard Lasevič, který si nyní, v přestávce mezi sprinty, odskočí do Rakouska, kde bude navigovat Petra Pospíšila.

Martin Vlček s Richardem Lasevičem si druhým letošním vítězstvím výrazně polepšili v průběžném hodnocení třídy 6, kde jim patří druhé místo s 11bodovou ztrátou na Adama Koblihu. Další soutěží, kam přijedou bojovat o mistrovské body, bude červencová Rally Kostelec nad Orlicí. Ještě před tím se však z tréninkových důvodů objeví i na své skoro domácí Valašské rally, zařazené do Poháru ČR a Mistrovství ČR v rally historických automobilů.

 

 

 

Stalo se
Testy aut
DS 7 Pallas 1,5 BlueHDI

DLOUHODOBÝ TEST: DS 7 Pallas 1,5 BlueHDI – prémiové SUV s dieselem za 950 tisíc

Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?

Novinky
Tesla Cybertrack

Musk pod palbou: Tesla Cybertruck má "svolávačku" kvůli konstrukční vadě a čelí vlně útoků na auta i prodejny

Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.

Novinky ze světa EV
Elektrický Renault 5 Turbo 3E

ODHALEN Renault 5 Turbo 3E: Legenda se vrací, nyní jako "nejbrutálnější" elektromobil + VIDEO

Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.

Zajímavosti
Jeremy Clarkson, James May a Richard Hammond v Grand Tour.

Parta z Top Gearu se vrací! Trio Clarkson, Hammond a May bude v novém pořadu

Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.