Další účinkování Martina Vlčka s Richardem Lasevičem ve sprintovém mistrovství nebylo ani tentokrát nudné či stereotypní.
Počáteční problémy s volbou pneumatik a udržením se na trati dokázaly posádku peugeotu postupně vyprovokovat k maximálnímu nasazení, jehož výsledkem se stal jedenáctý čas absolutně na posledním testu. Svým způsobem lze za ocenění výkonu brát i pozvánku na závěrečnou technickou kontrolu, která technikům i soupeřům potvrdila, že dosažené umístění bylo vybojováno poctivě.
Ačkoliv soutěž v okolí Vrchlabí zavedla účastníky skoro na dohled těžce zkoušeným záplavovým oblastem na východě Čech, letos poprvé se závodilo za překrásného slunečného počasí. Až si na to některé posádky nemohly zvyknout a v očekávání vody raději nazuly mokré pneumatiky. Déšť však dlouho nepřicházel, a zatímco diváci odhazovali bundy, posádky s mokrými pneumatikami klouzaly i tam, kde nechtěly. Týkalo se to také Martina s Richardem. „Na prvních dvou vložkách jsme zažili nebývalé pocity, bylo to letos poprvé, co nepršelo. Pochopitelně jsme tomu vůbec nevěřili a doufaje v déšť jsme obuli mokré gumy. Tah to byl opravdu špatný, ale v opojení prvního slunce na letošních závodech nám to připadlo dobré řešení. To vše do doby, než jsem si po výletu mimo pořadatelem doporučenou trať prohlédnul kůru jedné místní trnky, a to velice z blízka. Bylo jasné, že musíme zvolnit a přiznat si, že za svorně odsouhlasenou volbu pneumatik bychom si měli s Richardem vyměnit pár facek,“ přiznal v té době až čtvrtý pilot třídy 6.)
Pocit ztraceného závodu však mohl brzy vystřídat šibalský úsměv. Déšť totiž přišel v následující sekci a Martina s Richardem vrátil zpátky do hry. Stačila jediná rychlostní zkouška a pestře zbarvený peugeot postoupil na čtvrté místo v kategorii „předokolek“, doplněné o druhou pozici ve třídě 6. A to i přes začínající problémy s převodovkou. „Nezbývalo, než poděkovat rallyovému Bohu za déšť a pořádně zatáhnout. Zbytek soutěže jsme stahovali náskok soupeřů a před závěrečnou RZ jsme si s Richardem řekli: Teď, anebo v Kostelci - jakožto další soutěži v pořadí. Jízda to byla tak odvážná, že jsem byl několikrát pouhým účastníkem zájezdu a v sedačkách bylo nebývale vlhko.“
A výsledek? Ještě před poslední zkouškou byla dvojice Svarmetal Motorsportu druhá ve třídě a na průběžně vedoucí dvojici, Adama Koblihu s Petrem Chodurou, ztrácela sedm sekund. O tom, jakým způsobem týmový peugeot prolétl závěrečnou blátivou „erzetou“ měli nakonec největší pochyby techničtí komisaři, kteří si jej i s mechaniky pozvali na závěrečnou „rozebírku“. Sázka na jednu kartu však v tomto případě vyšla bezezbytku a nebyla k ní potřeba jakákoliv nepovolená úprava na voze. Výsledkem se stal postup na druhé místo v kategorii vozů s jednou poháněnou nápravou a na vytoužený nejvyšší stupínek ve třídě 6. Ani konečné 15. místo v takřka stočlenném startovním poli určitě není k zahození. „Zatím platí pravidlo, že tam, kde se nám loni nedařilo, letos vyhráváme. Potvrdilo se to i v Krkonoších. Jsme opravdu moc rádi, že se tato rally konala a odjela relativně v pohodě. Závod se pro nás vyvíjel jako na houpačce a někdy ten hup byl docela velký. :-)Ale nakonec vše dobře dopadlo a spokojenost s výsledkem je minimálně maximální, ne-li více,“ zhodnotil medailemi ozdobenou cestu do Krkonoš spolujezdec Richard Lasevič, který si nyní, v přestávce mezi sprinty, odskočí do Rakouska, kde bude navigovat Petra Pospíšila.
Martin Vlček s Richardem Lasevičem si druhým letošním vítězstvím výrazně polepšili v průběžném hodnocení třídy 6, kde jim patří druhé místo s 11bodovou ztrátou na Adama Koblihu. Další soutěží, kam přijedou bojovat o mistrovské body, bude červencová Rally Kostelec nad Orlicí. Ještě před tím se však z tréninkových důvodů objeví i na své skoro domácí Valašské rally, zařazené do Poháru ČR a Mistrovství ČR v rally historických automobilů.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?