Na startu sprintrally v Krkonoších nechyběla ani brněnská dvojice Patrik Rujbr navigovaný Petrou Řihákovou.
Na startu sprintrally v Krkonoších nechyběla ani brněnská dvojice Patrik Rujbr navigovaný Petrou Řihákovou. Tato smíšená posádka opět usedla do rychlého Renaultu Clio R3 z dílny Lubomíra Minaříka. Seznamovací jízdy probíhaly jako obvykle za slunečných podmínek. Avšak, jak už to letos na rallyových podnicích bývá, na samotný závod tomu mnohdy je jinak. I tentokrát se čekalo, co si počasí na závodníky připraví. „Sluníčko do nás vlilo pozitivní náladu. Doufali jsme, že aspoň jednou se svezeme na "dvacítkách". Celý den probíhal v pohodě, jen z rychlostních zkoušek jsme byli rozpačití. Těšili jsme se na úplně nové tratě, ale tento charakter rychlostek nám úplně nesedl,“ podělila se o dojmy z předzávodního dne spolujezdkyně Petra Řiháková. V pátek odpoledne se přihnaly bouřky, které posádce náladu trošku pokazily. Večerní slavnostní představení soutěžních dvojic probíhalo opět za svitu slunce a tak se Patrik s Petrou znovu usmívali na okolí.
V sobotu ráno se posádka probudila do krásného dne s modrou oblohou. Vypadalo to na první letošní závod na suchých tratích. Brňáci se těšili na jízdu na suchu. „První sekci jsme tedy měli možnost se svést na "dvacítkách", ale bylo to naše první svezení na úplném suchu. Proto náš nástup nebyl úplně takový, jak jsme si představovali,“ řekl trošku smutně Patrik Rujbr. Jenže pěkné počasí nevydrželo dlouho. Na třetí rychlostní zkoušce zástupce týmu KRTZ zastihla velká průtrž mračen. Soupeři měli stejné podmínky, ale náhlou změnu počasí dokázal lépe využít Petr Brynda startující rovněž s Renaultem Clio R3 a Patrikovi s Petrou výrazněji poodskočil.
V následujícím servisu bylo těžké rozhodování, jaký typ pneumatik bude ten nejlepší. Jelikož se na nebi pořád honily ošklivé mraky, Patrik s Petrou zvolili jistotu. Do druhé sekce se vydali na mokrých pneumatikách. Tato volba se ukázala jako dobrá, protože při konci čtvrtého měřeného testu zase začalo pršet jako z konve. Brněnská posádka renaultu však přišla o možnost, zlepšovat svůj výkon na suchých tratích. „S jistotou jsme si chtěli udržovat druhé místo ve třídě 5 i ve dvoukolkách. V poslední rychlostní zkoušce nás ale velmi překvapil atak Martina Vlčka. Díky skvělému výkonu „Vlčáka“ jsme přišli o 2. místo mezi vozy poháněné jednou nápravou. Před Martinovým výkonem smekáme a jeho přezdívka „Vlčák“ je opravdu na místě! Nakonec jsme ale s výsledkem spokojeni i my,“ shodli se v cíli Patrik s Petrou. V závěrečném součtu časů dosáhla dvojice KRTZ týmu Rujbr – Řiháková na 16. místo v absolutní klasifikaci a 3. místo mezi dvoukolkami. Druhou sadu pohárů si posádka odvezla domů za 2. místo ve třídě 5.
Dalším závodem pro posádku z Brna bude domácí Rally Hustopeče. Očekává se velká podpora nejen domácích fanoušků okolo tratí. Patrik s Petrou se určitě budou snažit všem ukázat krásnou a rychlou jízdu, jak je to letos na závodech pravidlem. Od pořadatelů obdržel Rujbr startovní číslo 7. Posádka věří ve šťastná čísla a mezi ty sedmička bezesporu patří.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.