Na startu sprintrally v Krkonoších nechyběla ani brněnská dvojice Patrik Rujbr navigovaný Petrou Řihákovou.
Na startu sprintrally v Krkonoších nechyběla ani brněnská dvojice Patrik Rujbr navigovaný Petrou Řihákovou. Tato smíšená posádka opět usedla do rychlého Renaultu Clio R3 z dílny Lubomíra Minaříka. Seznamovací jízdy probíhaly jako obvykle za slunečných podmínek. Avšak, jak už to letos na rallyových podnicích bývá, na samotný závod tomu mnohdy je jinak. I tentokrát se čekalo, co si počasí na závodníky připraví. „Sluníčko do nás vlilo pozitivní náladu. Doufali jsme, že aspoň jednou se svezeme na "dvacítkách". Celý den probíhal v pohodě, jen z rychlostních zkoušek jsme byli rozpačití. Těšili jsme se na úplně nové tratě, ale tento charakter rychlostek nám úplně nesedl,“ podělila se o dojmy z předzávodního dne spolujezdkyně Petra Řiháková. V pátek odpoledne se přihnaly bouřky, které posádce náladu trošku pokazily. Večerní slavnostní představení soutěžních dvojic probíhalo opět za svitu slunce a tak se Patrik s Petrou znovu usmívali na okolí.
V sobotu ráno se posádka probudila do krásného dne s modrou oblohou. Vypadalo to na první letošní závod na suchých tratích. Brňáci se těšili na jízdu na suchu. „První sekci jsme tedy měli možnost se svést na "dvacítkách", ale bylo to naše první svezení na úplném suchu. Proto náš nástup nebyl úplně takový, jak jsme si představovali,“ řekl trošku smutně Patrik Rujbr. Jenže pěkné počasí nevydrželo dlouho. Na třetí rychlostní zkoušce zástupce týmu KRTZ zastihla velká průtrž mračen. Soupeři měli stejné podmínky, ale náhlou změnu počasí dokázal lépe využít Petr Brynda startující rovněž s Renaultem Clio R3 a Patrikovi s Petrou výrazněji poodskočil.
V následujícím servisu bylo těžké rozhodování, jaký typ pneumatik bude ten nejlepší. Jelikož se na nebi pořád honily ošklivé mraky, Patrik s Petrou zvolili jistotu. Do druhé sekce se vydali na mokrých pneumatikách. Tato volba se ukázala jako dobrá, protože při konci čtvrtého měřeného testu zase začalo pršet jako z konve. Brněnská posádka renaultu však přišla o možnost, zlepšovat svůj výkon na suchých tratích. „S jistotou jsme si chtěli udržovat druhé místo ve třídě 5 i ve dvoukolkách. V poslední rychlostní zkoušce nás ale velmi překvapil atak Martina Vlčka. Díky skvělému výkonu „Vlčáka“ jsme přišli o 2. místo mezi vozy poháněné jednou nápravou. Před Martinovým výkonem smekáme a jeho přezdívka „Vlčák“ je opravdu na místě! Nakonec jsme ale s výsledkem spokojeni i my,“ shodli se v cíli Patrik s Petrou. V závěrečném součtu časů dosáhla dvojice KRTZ týmu Rujbr – Řiháková na 16. místo v absolutní klasifikaci a 3. místo mezi dvoukolkami. Druhou sadu pohárů si posádka odvezla domů za 2. místo ve třídě 5.
Dalším závodem pro posádku z Brna bude domácí Rally Hustopeče. Očekává se velká podpora nejen domácích fanoušků okolo tratí. Patrik s Petrou se určitě budou snažit všem ukázat krásnou a rychlou jízdu, jak je to letos na závodech pravidlem. Od pořadatelů obdržel Rujbr startovní číslo 7. Posádka věří ve šťastná čísla a mezi ty sedmička bezesporu patří.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?