Na startu sprintrally v Krkonoších nechyběla ani brněnská dvojice Patrik Rujbr navigovaný Petrou Řihákovou.
Na startu sprintrally v Krkonoších nechyběla ani brněnská dvojice Patrik Rujbr navigovaný Petrou Řihákovou. Tato smíšená posádka opět usedla do rychlého Renaultu Clio R3 z dílny Lubomíra Minaříka. Seznamovací jízdy probíhaly jako obvykle za slunečných podmínek. Avšak, jak už to letos na rallyových podnicích bývá, na samotný závod tomu mnohdy je jinak. I tentokrát se čekalo, co si počasí na závodníky připraví. „Sluníčko do nás vlilo pozitivní náladu. Doufali jsme, že aspoň jednou se svezeme na "dvacítkách". Celý den probíhal v pohodě, jen z rychlostních zkoušek jsme byli rozpačití. Těšili jsme se na úplně nové tratě, ale tento charakter rychlostek nám úplně nesedl,“ podělila se o dojmy z předzávodního dne spolujezdkyně Petra Řiháková. V pátek odpoledne se přihnaly bouřky, které posádce náladu trošku pokazily. Večerní slavnostní představení soutěžních dvojic probíhalo opět za svitu slunce a tak se Patrik s Petrou znovu usmívali na okolí.
V sobotu ráno se posádka probudila do krásného dne s modrou oblohou. Vypadalo to na první letošní závod na suchých tratích. Brňáci se těšili na jízdu na suchu. „První sekci jsme tedy měli možnost se svést na "dvacítkách", ale bylo to naše první svezení na úplném suchu. Proto náš nástup nebyl úplně takový, jak jsme si představovali,“ řekl trošku smutně Patrik Rujbr. Jenže pěkné počasí nevydrželo dlouho. Na třetí rychlostní zkoušce zástupce týmu KRTZ zastihla velká průtrž mračen. Soupeři měli stejné podmínky, ale náhlou změnu počasí dokázal lépe využít Petr Brynda startující rovněž s Renaultem Clio R3 a Patrikovi s Petrou výrazněji poodskočil.
V následujícím servisu bylo těžké rozhodování, jaký typ pneumatik bude ten nejlepší. Jelikož se na nebi pořád honily ošklivé mraky, Patrik s Petrou zvolili jistotu. Do druhé sekce se vydali na mokrých pneumatikách. Tato volba se ukázala jako dobrá, protože při konci čtvrtého měřeného testu zase začalo pršet jako z konve. Brněnská posádka renaultu však přišla o možnost, zlepšovat svůj výkon na suchých tratích. „S jistotou jsme si chtěli udržovat druhé místo ve třídě 5 i ve dvoukolkách. V poslední rychlostní zkoušce nás ale velmi překvapil atak Martina Vlčka. Díky skvělému výkonu „Vlčáka“ jsme přišli o 2. místo mezi vozy poháněné jednou nápravou. Před Martinovým výkonem smekáme a jeho přezdívka „Vlčák“ je opravdu na místě! Nakonec jsme ale s výsledkem spokojeni i my,“ shodli se v cíli Patrik s Petrou. V závěrečném součtu časů dosáhla dvojice KRTZ týmu Rujbr – Řiháková na 16. místo v absolutní klasifikaci a 3. místo mezi dvoukolkami. Druhou sadu pohárů si posádka odvezla domů za 2. místo ve třídě 5.
Dalším závodem pro posádku z Brna bude domácí Rally Hustopeče. Očekává se velká podpora nejen domácích fanoušků okolo tratí. Patrik s Petrou se určitě budou snažit všem ukázat krásnou a rychlou jízdu, jak je to letos na závodech pravidlem. Od pořadatelů obdržel Rujbr startovní číslo 7. Posádka věří ve šťastná čísla a mezi ty sedmička bezesporu patří.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?