Velmi úspěšně proplouvá deštivými soutěžemi Mezinárodního Mistrovství České republiky prozatím posádka Jiří Janecký - Milan Pokorný se Škodou Fabia třídy 7 startující pod VD Rally Teamem.
Na Šumavské vítězství po odstoupení soupeřů se někteří dívali trochu vyčítavě. Proto posádka odjížděla trochu v rozpacích do Českého Krumlova. " Na Šumavě nám na rozdíl od soupěřů přálo štěstí a my dokončili závod na prvním místě. Do Krumlova jsme tedy jeli příjemně naladěni s jasným cílem. Opět v pořádku dokončit závod a vše si pořádně úžít. Vrásky nám bohuže, jak již se to pomalu stává trendem přidalo deštivé počasí." hodnotí předstartovní náladu Jirka
Závod opět začínal tradičním shakedownem na výstavišti. Zde se posádka ještě svezla na suchých pneu. Pro první sekci po informaci o dešti od kamarádů na trati tým zvolil mokré pneu. To se ukázalo jako správná volba. Druhý čas ve třídě na 2 RZ to jasně dokazoval.
Jirka s Mílou vstoupili do soutěže opravdu ve velkém stylu a průběžné třetí místo ve třídě po první sekci bylo skvělé. Následoval servis a namontování světelné rampy. Zde začaly první problémy. " V servisu po 4 RZ jsme po namontování rampy zjistili, že svítí jen dvě světla. Mechanici začali rychle řešit příčinu, ale vzhledem k časové tísni jsme museli pokračovat bez dvou dálkových světel. " To byly ovšem jen počáteční problémy.
Na dalších erzetách zhasl zbytek rampy a Jirka musel jet pouze na hlavní světla. Vše vygradovalo, když auto v zatáčkách přestávalo fungovat a zahasínaly kontrolky ve vozidle, hlavní světla a nefugovaly stěrače. I přes tyto problémy posádka bojovala a dovezla auto do nočního servisu. Tady už čekali mechanici, kteří problémy kozultovali s panem Zenklem po telefonu ( moc děkujeme za ochotu) a začalo hledání problému. Ten se podařilo najít. Byly jím volné konektory odpojovače eletrického proudu, čímž došlo k jeho vypálení. " Jelikož tento díl nikdo neměl, museli jsme vše provizorně opravit a doufat, že to vydrží do konce závodu". V sobotu konečně přestalo pršet. Auto po opravě fungovalo a Jirka opět začal plně závodit. Třetí, druhé, čtvrté a na výstavišti dokonce první místo bylo skvělou vizitkou. V servisu auto dostalo opět potřebnou péči a vyrazilo vstříc posledním kilometrům Rally Český Krumlov. Na 12 RZ opět třetí čas, vše vypadlo velmi slibně..... ALE, smolná 13 RZ. " Polookruhová RZ Lipno. Dva okruhy kolem lyžařského střediska a pokračovat do cíle RZ. Bohužel po příjezdu k odbočení mě Míla diktuje P2 a já odbočil vlevo do třetího kola.... V cíli z toho byla ztráta přes tři minuty. Honza Hering, který byl průběžně čtvrtý ovšem měl problémy a propadl se. Se štěstím jsme tedy udrželi třetí místo o 1.9 vteřiny před Petrem Dukátem. Následoval servis a pořádné pokárání od celkého týmu, který vše sledoval přímo u trati. Vše se mělo tedy rozhodovat na poslední RZ". Udrží nebo neudrží, zněla otázka ? Kluci do poslední RZ jeli opravdu naplno. Třetí čas ve třídě a náskok 35 vteřin jen protvrdil celkové umístění, které posádka vybojovala. " Na Šumavě to na nás zbylo, tady se umístění opravdu vybojovalo. Ani nám se problémy nehnuly, ale dokázali jsme se s tím dobře popasovat a vše dobře zakončit. Smeknout musím před Mílou Pokorným, který i přes nachlazení a nefungující hlasivky závod srdnatě protrpěl. Velké poděkování si zaslouží naši mechanici za velmi obětavou práci a samozřejmě náš kamarád a sponzor Milan Zier za jeho podporu ! shrnul vystoupení týmu Jirka JaneckýTým tedy obsadil konečné 3 místo ve třídě 7 a 27 absolutně. Dalším podnikem, kterého se posádka Janecký - Pokorný zúčastní je Rally Bohemia, kterou oba protagonisté považují za svoji domácí srdcovou !
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?