Velmi úspěšně proplouvá deštivými soutěžemi Mezinárodního Mistrovství České republiky prozatím posádka Jiří Janecký - Milan Pokorný se Škodou Fabia třídy 7 startující pod VD Rally Teamem.
Na Šumavské vítězství po odstoupení soupeřů se někteří dívali trochu vyčítavě. Proto posádka odjížděla trochu v rozpacích do Českého Krumlova. " Na Šumavě nám na rozdíl od soupěřů přálo štěstí a my dokončili závod na prvním místě. Do Krumlova jsme tedy jeli příjemně naladěni s jasným cílem. Opět v pořádku dokončit závod a vše si pořádně úžít. Vrásky nám bohuže, jak již se to pomalu stává trendem přidalo deštivé počasí." hodnotí předstartovní náladu Jirka
Závod opět začínal tradičním shakedownem na výstavišti. Zde se posádka ještě svezla na suchých pneu. Pro první sekci po informaci o dešti od kamarádů na trati tým zvolil mokré pneu. To se ukázalo jako správná volba. Druhý čas ve třídě na 2 RZ to jasně dokazoval.
Jirka s Mílou vstoupili do soutěže opravdu ve velkém stylu a průběžné třetí místo ve třídě po první sekci bylo skvělé. Následoval servis a namontování světelné rampy. Zde začaly první problémy. " V servisu po 4 RZ jsme po namontování rampy zjistili, že svítí jen dvě světla. Mechanici začali rychle řešit příčinu, ale vzhledem k časové tísni jsme museli pokračovat bez dvou dálkových světel. " To byly ovšem jen počáteční problémy.
Na dalších erzetách zhasl zbytek rampy a Jirka musel jet pouze na hlavní světla. Vše vygradovalo, když auto v zatáčkách přestávalo fungovat a zahasínaly kontrolky ve vozidle, hlavní světla a nefugovaly stěrače. I přes tyto problémy posádka bojovala a dovezla auto do nočního servisu. Tady už čekali mechanici, kteří problémy kozultovali s panem Zenklem po telefonu ( moc děkujeme za ochotu) a začalo hledání problému. Ten se podařilo najít. Byly jím volné konektory odpojovače eletrického proudu, čímž došlo k jeho vypálení. " Jelikož tento díl nikdo neměl, museli jsme vše provizorně opravit a doufat, že to vydrží do konce závodu". V sobotu konečně přestalo pršet. Auto po opravě fungovalo a Jirka opět začal plně závodit. Třetí, druhé, čtvrté a na výstavišti dokonce první místo bylo skvělou vizitkou. V servisu auto dostalo opět potřebnou péči a vyrazilo vstříc posledním kilometrům Rally Český Krumlov. Na 12 RZ opět třetí čas, vše vypadlo velmi slibně..... ALE, smolná 13 RZ. " Polookruhová RZ Lipno. Dva okruhy kolem lyžařského střediska a pokračovat do cíle RZ. Bohužel po příjezdu k odbočení mě Míla diktuje P2 a já odbočil vlevo do třetího kola.... V cíli z toho byla ztráta přes tři minuty. Honza Hering, který byl průběžně čtvrtý ovšem měl problémy a propadl se. Se štěstím jsme tedy udrželi třetí místo o 1.9 vteřiny před Petrem Dukátem. Následoval servis a pořádné pokárání od celkého týmu, který vše sledoval přímo u trati. Vše se mělo tedy rozhodovat na poslední RZ". Udrží nebo neudrží, zněla otázka ? Kluci do poslední RZ jeli opravdu naplno. Třetí čas ve třídě a náskok 35 vteřin jen protvrdil celkové umístění, které posádka vybojovala. " Na Šumavě to na nás zbylo, tady se umístění opravdu vybojovalo. Ani nám se problémy nehnuly, ale dokázali jsme se s tím dobře popasovat a vše dobře zakončit. Smeknout musím před Mílou Pokorným, který i přes nachlazení a nefungující hlasivky závod srdnatě protrpěl. Velké poděkování si zaslouží naši mechanici za velmi obětavou práci a samozřejmě náš kamarád a sponzor Milan Zier za jeho podporu ! shrnul vystoupení týmu Jirka JaneckýTým tedy obsadil konečné 3 místo ve třídě 7 a 27 absolutně. Dalším podnikem, kterého se posádka Janecký - Pokorný zúčastní je Rally Bohemia, kterou oba protagonisté považují za svoji domácí srdcovou !
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?