Velmi úspěšně proplouvá deštivými soutěžemi Mezinárodního Mistrovství České republiky prozatím posádka Jiří Janecký - Milan Pokorný se Škodou Fabia třídy 7 startující pod VD Rally Teamem.
Na Šumavské vítězství po odstoupení soupeřů se někteří dívali trochu vyčítavě. Proto posádka odjížděla trochu v rozpacích do Českého Krumlova. " Na Šumavě nám na rozdíl od soupěřů přálo štěstí a my dokončili závod na prvním místě. Do Krumlova jsme tedy jeli příjemně naladěni s jasným cílem. Opět v pořádku dokončit závod a vše si pořádně úžít. Vrásky nám bohuže, jak již se to pomalu stává trendem přidalo deštivé počasí." hodnotí předstartovní náladu Jirka
Závod opět začínal tradičním shakedownem na výstavišti. Zde se posádka ještě svezla na suchých pneu. Pro první sekci po informaci o dešti od kamarádů na trati tým zvolil mokré pneu. To se ukázalo jako správná volba. Druhý čas ve třídě na 2 RZ to jasně dokazoval.
Jirka s Mílou vstoupili do soutěže opravdu ve velkém stylu a průběžné třetí místo ve třídě po první sekci bylo skvělé. Následoval servis a namontování světelné rampy. Zde začaly první problémy. " V servisu po 4 RZ jsme po namontování rampy zjistili, že svítí jen dvě světla. Mechanici začali rychle řešit příčinu, ale vzhledem k časové tísni jsme museli pokračovat bez dvou dálkových světel. " To byly ovšem jen počáteční problémy.
Na dalších erzetách zhasl zbytek rampy a Jirka musel jet pouze na hlavní světla. Vše vygradovalo, když auto v zatáčkách přestávalo fungovat a zahasínaly kontrolky ve vozidle, hlavní světla a nefugovaly stěrače. I přes tyto problémy posádka bojovala a dovezla auto do nočního servisu. Tady už čekali mechanici, kteří problémy kozultovali s panem Zenklem po telefonu ( moc děkujeme za ochotu) a začalo hledání problému. Ten se podařilo najít. Byly jím volné konektory odpojovače eletrického proudu, čímž došlo k jeho vypálení. " Jelikož tento díl nikdo neměl, museli jsme vše provizorně opravit a doufat, že to vydrží do konce závodu". V sobotu konečně přestalo pršet. Auto po opravě fungovalo a Jirka opět začal plně závodit. Třetí, druhé, čtvrté a na výstavišti dokonce první místo bylo skvělou vizitkou. V servisu auto dostalo opět potřebnou péči a vyrazilo vstříc posledním kilometrům Rally Český Krumlov. Na 12 RZ opět třetí čas, vše vypadlo velmi slibně..... ALE, smolná 13 RZ. " Polookruhová RZ Lipno. Dva okruhy kolem lyžařského střediska a pokračovat do cíle RZ. Bohužel po příjezdu k odbočení mě Míla diktuje P2 a já odbočil vlevo do třetího kola.... V cíli z toho byla ztráta přes tři minuty. Honza Hering, který byl průběžně čtvrtý ovšem měl problémy a propadl se. Se štěstím jsme tedy udrželi třetí místo o 1.9 vteřiny před Petrem Dukátem. Následoval servis a pořádné pokárání od celkého týmu, který vše sledoval přímo u trati. Vše se mělo tedy rozhodovat na poslední RZ". Udrží nebo neudrží, zněla otázka ? Kluci do poslední RZ jeli opravdu naplno. Třetí čas ve třídě a náskok 35 vteřin jen protvrdil celkové umístění, které posádka vybojovala. " Na Šumavě to na nás zbylo, tady se umístění opravdu vybojovalo. Ani nám se problémy nehnuly, ale dokázali jsme se s tím dobře popasovat a vše dobře zakončit. Smeknout musím před Mílou Pokorným, který i přes nachlazení a nefungující hlasivky závod srdnatě protrpěl. Velké poděkování si zaslouží naši mechanici za velmi obětavou práci a samozřejmě náš kamarád a sponzor Milan Zier za jeho podporu ! shrnul vystoupení týmu Jirka JaneckýTým tedy obsadil konečné 3 místo ve třídě 7 a 27 absolutně. Dalším podnikem, kterého se posádka Janecký - Pokorný zúčastní je Rally Bohemia, kterou oba protagonisté považují za svoji domácí srdcovou !
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?