Velmi úspěšně proplouvá deštivými soutěžemi Mezinárodního Mistrovství České republiky prozatím posádka Jiří Janecký - Milan Pokorný se Škodou Fabia třídy 7 startující pod VD Rally Teamem.
Na Šumavské vítězství po odstoupení soupeřů se někteří dívali trochu vyčítavě. Proto posádka odjížděla trochu v rozpacích do Českého Krumlova. " Na Šumavě nám na rozdíl od soupěřů přálo štěstí a my dokončili závod na prvním místě. Do Krumlova jsme tedy jeli příjemně naladěni s jasným cílem. Opět v pořádku dokončit závod a vše si pořádně úžít. Vrásky nám bohuže, jak již se to pomalu stává trendem přidalo deštivé počasí." hodnotí předstartovní náladu Jirka
Závod opět začínal tradičním shakedownem na výstavišti. Zde se posádka ještě svezla na suchých pneu. Pro první sekci po informaci o dešti od kamarádů na trati tým zvolil mokré pneu. To se ukázalo jako správná volba. Druhý čas ve třídě na 2 RZ to jasně dokazoval.
Jirka s Mílou vstoupili do soutěže opravdu ve velkém stylu a průběžné třetí místo ve třídě po první sekci bylo skvělé. Následoval servis a namontování světelné rampy. Zde začaly první problémy. " V servisu po 4 RZ jsme po namontování rampy zjistili, že svítí jen dvě světla. Mechanici začali rychle řešit příčinu, ale vzhledem k časové tísni jsme museli pokračovat bez dvou dálkových světel. " To byly ovšem jen počáteční problémy.
Na dalších erzetách zhasl zbytek rampy a Jirka musel jet pouze na hlavní světla. Vše vygradovalo, když auto v zatáčkách přestávalo fungovat a zahasínaly kontrolky ve vozidle, hlavní světla a nefugovaly stěrače. I přes tyto problémy posádka bojovala a dovezla auto do nočního servisu. Tady už čekali mechanici, kteří problémy kozultovali s panem Zenklem po telefonu ( moc děkujeme za ochotu) a začalo hledání problému. Ten se podařilo najít. Byly jím volné konektory odpojovače eletrického proudu, čímž došlo k jeho vypálení. " Jelikož tento díl nikdo neměl, museli jsme vše provizorně opravit a doufat, že to vydrží do konce závodu". V sobotu konečně přestalo pršet. Auto po opravě fungovalo a Jirka opět začal plně závodit. Třetí, druhé, čtvrté a na výstavišti dokonce první místo bylo skvělou vizitkou. V servisu auto dostalo opět potřebnou péči a vyrazilo vstříc posledním kilometrům Rally Český Krumlov. Na 12 RZ opět třetí čas, vše vypadlo velmi slibně..... ALE, smolná 13 RZ. " Polookruhová RZ Lipno. Dva okruhy kolem lyžařského střediska a pokračovat do cíle RZ. Bohužel po příjezdu k odbočení mě Míla diktuje P2 a já odbočil vlevo do třetího kola.... V cíli z toho byla ztráta přes tři minuty. Honza Hering, který byl průběžně čtvrtý ovšem měl problémy a propadl se. Se štěstím jsme tedy udrželi třetí místo o 1.9 vteřiny před Petrem Dukátem. Následoval servis a pořádné pokárání od celkého týmu, který vše sledoval přímo u trati. Vše se mělo tedy rozhodovat na poslední RZ". Udrží nebo neudrží, zněla otázka ? Kluci do poslední RZ jeli opravdu naplno. Třetí čas ve třídě a náskok 35 vteřin jen protvrdil celkové umístění, které posádka vybojovala. " Na Šumavě to na nás zbylo, tady se umístění opravdu vybojovalo. Ani nám se problémy nehnuly, ale dokázali jsme se s tím dobře popasovat a vše dobře zakončit. Smeknout musím před Mílou Pokorným, který i přes nachlazení a nefungující hlasivky závod srdnatě protrpěl. Velké poděkování si zaslouží naši mechanici za velmi obětavou práci a samozřejmě náš kamarád a sponzor Milan Zier za jeho podporu ! shrnul vystoupení týmu Jirka JaneckýTým tedy obsadil konečné 3 místo ve třídě 7 a 27 absolutně. Dalším podnikem, kterého se posádka Janecký - Pokorný zúčastní je Rally Bohemia, kterou oba protagonisté považují za svoji domácí srdcovou !
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.