AGROTEC PETRONAS Syntium rally Hustopeče ani letos nechybí v kalendáři Evropského poháru. Uskuteční se ve dnech 21. – 22. června 2013 s koeficientem 5. Vzhledem k novým pravidlům FIA ohledně používání pneumatik to však přináší určité komplikace.
A první podobnou zkušenost mají za sebou nejen účastníci Rallye Český Krumlov, ale také fanoušci. V jižních Čechách se sešlo na startu jen pět „Evropanů“, další posádky daly přednost národní klasifikaci. Zmíněné dvojice však musely být zařazeny na začátek startovní listiny, což platilo pro obě etapy závodu.
„Máme podepsány sponzorské smlouvy, které jsou postaveny právě na zařazení závodu do Evropského poháru. Na tom nemůžeme nic měnit, i když to přináší všem komplikace. Na druhou stranu chápeme i české posádky, že nemají zájem používat schválené ´bezpečnostní´ pneumatiky. Navíc se toto pravidlo vztahuje jen na auta s osmnáctipalcovými koly,“ říká šéf organizačního týmu a soutěžní jezdec Martin Rada.
„Startovní listinu sestavíme stejně jako v Českém Krumlově, za vozy evropské klasifikace bude několikaminutová pauza a opět bude následovat česká špička. Z mého pohledu to není ideální zejména u soubojů ve dvoukolkách, Krumlov to jasně ukázal. Přesto věříme, že fanoušci budou k tomuto formátu shovívaví,“ doplnil ředitel závodu Rudolf Kouřil.
Na oficiálních stránkách www.agrotecautoklub.cz lze najít v sekci „Soutěžící“ elektronickou přihlášku. Datum uzávěrky je o půlnoci 10. června. Pořadatelé AGROTEC PETRONAS Syntium rally Hustopeče opět nabízí vybraným posádkám redukované startovné. Jde o dvojice přihlášené do MMČR s klubovou licencí nebo licencí jezdce přítomného v soutěžním voze, ještě méně zaplatí účastníci s vozy tříd 7, 8, 9, 10, včetně posádek Dámského poháru.
Více informací k AGROTEC PETRONAS Syntium rally Hustopeče 2013 hledejte na oficiálních stránkách www.agrotecautoklub.cz, případně v sociální síti facebook.com (Agrotec rally Hustopeče).
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?