AGROTEC PETRONAS Syntium rally Hustopeče ani letos nechybí v kalendáři Evropského poháru. Uskuteční se ve dnech 21. – 22. června 2013 s koeficientem 5. Vzhledem k novým pravidlům FIA ohledně používání pneumatik to však přináší určité komplikace.
A první podobnou zkušenost mají za sebou nejen účastníci Rallye Český Krumlov, ale také fanoušci. V jižních Čechách se sešlo na startu jen pět „Evropanů“, další posádky daly přednost národní klasifikaci. Zmíněné dvojice však musely být zařazeny na začátek startovní listiny, což platilo pro obě etapy závodu.
„Máme podepsány sponzorské smlouvy, které jsou postaveny právě na zařazení závodu do Evropského poháru. Na tom nemůžeme nic měnit, i když to přináší všem komplikace. Na druhou stranu chápeme i české posádky, že nemají zájem používat schválené ´bezpečnostní´ pneumatiky. Navíc se toto pravidlo vztahuje jen na auta s osmnáctipalcovými koly,“ říká šéf organizačního týmu a soutěžní jezdec Martin Rada.
„Startovní listinu sestavíme stejně jako v Českém Krumlově, za vozy evropské klasifikace bude několikaminutová pauza a opět bude následovat česká špička. Z mého pohledu to není ideální zejména u soubojů ve dvoukolkách, Krumlov to jasně ukázal. Přesto věříme, že fanoušci budou k tomuto formátu shovívaví,“ doplnil ředitel závodu Rudolf Kouřil.
Na oficiálních stránkách www.agrotecautoklub.cz lze najít v sekci „Soutěžící“ elektronickou přihlášku. Datum uzávěrky je o půlnoci 10. června. Pořadatelé AGROTEC PETRONAS Syntium rally Hustopeče opět nabízí vybraným posádkám redukované startovné. Jde o dvojice přihlášené do MMČR s klubovou licencí nebo licencí jezdce přítomného v soutěžním voze, ještě méně zaplatí účastníci s vozy tříd 7, 8, 9, 10, včetně posádek Dámského poháru.
Více informací k AGROTEC PETRONAS Syntium rally Hustopeče 2013 hledejte na oficiálních stránkách www.agrotecautoklub.cz, případně v sociální síti facebook.com (Agrotec rally Hustopeče).
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?