AGROTEC PETRONAS Syntium rally Hustopeče ani letos nechybí v kalendáři Evropského poháru. Uskuteční se ve dnech 21. – 22. června 2013 s koeficientem 5. Vzhledem k novým pravidlům FIA ohledně používání pneumatik to však přináší určité komplikace.
A první podobnou zkušenost mají za sebou nejen účastníci Rallye Český Krumlov, ale také fanoušci. V jižních Čechách se sešlo na startu jen pět „Evropanů“, další posádky daly přednost národní klasifikaci. Zmíněné dvojice však musely být zařazeny na začátek startovní listiny, což platilo pro obě etapy závodu.
„Máme podepsány sponzorské smlouvy, které jsou postaveny právě na zařazení závodu do Evropského poháru. Na tom nemůžeme nic měnit, i když to přináší všem komplikace. Na druhou stranu chápeme i české posádky, že nemají zájem používat schválené ´bezpečnostní´ pneumatiky. Navíc se toto pravidlo vztahuje jen na auta s osmnáctipalcovými koly,“ říká šéf organizačního týmu a soutěžní jezdec Martin Rada.
„Startovní listinu sestavíme stejně jako v Českém Krumlově, za vozy evropské klasifikace bude několikaminutová pauza a opět bude následovat česká špička. Z mého pohledu to není ideální zejména u soubojů ve dvoukolkách, Krumlov to jasně ukázal. Přesto věříme, že fanoušci budou k tomuto formátu shovívaví,“ doplnil ředitel závodu Rudolf Kouřil.
Na oficiálních stránkách www.agrotecautoklub.cz lze najít v sekci „Soutěžící“ elektronickou přihlášku. Datum uzávěrky je o půlnoci 10. června. Pořadatelé AGROTEC PETRONAS Syntium rally Hustopeče opět nabízí vybraným posádkám redukované startovné. Jde o dvojice přihlášené do MMČR s klubovou licencí nebo licencí jezdce přítomného v soutěžním voze, ještě méně zaplatí účastníci s vozy tříd 7, 8, 9, 10, včetně posádek Dámského poháru.
Více informací k AGROTEC PETRONAS Syntium rally Hustopeče 2013 hledejte na oficiálních stránkách www.agrotecautoklub.cz, případně v sociální síti facebook.com (Agrotec rally Hustopeče).
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?