AGROTEC PETRONAS Syntium rally Hustopeče ani letos nechybí v kalendáři Evropského poháru. Uskuteční se ve dnech 21. – 22. června 2013 s koeficientem 5. Vzhledem k novým pravidlům FIA ohledně používání pneumatik to však přináší určité komplikace.
A první podobnou zkušenost mají za sebou nejen účastníci Rallye Český Krumlov, ale také fanoušci. V jižních Čechách se sešlo na startu jen pět „Evropanů“, další posádky daly přednost národní klasifikaci. Zmíněné dvojice však musely být zařazeny na začátek startovní listiny, což platilo pro obě etapy závodu.
„Máme podepsány sponzorské smlouvy, které jsou postaveny právě na zařazení závodu do Evropského poháru. Na tom nemůžeme nic měnit, i když to přináší všem komplikace. Na druhou stranu chápeme i české posádky, že nemají zájem používat schválené ´bezpečnostní´ pneumatiky. Navíc se toto pravidlo vztahuje jen na auta s osmnáctipalcovými koly,“ říká šéf organizačního týmu a soutěžní jezdec Martin Rada.
„Startovní listinu sestavíme stejně jako v Českém Krumlově, za vozy evropské klasifikace bude několikaminutová pauza a opět bude následovat česká špička. Z mého pohledu to není ideální zejména u soubojů ve dvoukolkách, Krumlov to jasně ukázal. Přesto věříme, že fanoušci budou k tomuto formátu shovívaví,“ doplnil ředitel závodu Rudolf Kouřil.
Na oficiálních stránkách www.agrotecautoklub.cz lze najít v sekci „Soutěžící“ elektronickou přihlášku. Datum uzávěrky je o půlnoci 10. června. Pořadatelé AGROTEC PETRONAS Syntium rally Hustopeče opět nabízí vybraným posádkám redukované startovné. Jde o dvojice přihlášené do MMČR s klubovou licencí nebo licencí jezdce přítomného v soutěžním voze, ještě méně zaplatí účastníci s vozy tříd 7, 8, 9, 10, včetně posádek Dámského poháru.
Více informací k AGROTEC PETRONAS Syntium rally Hustopeče 2013 hledejte na oficiálních stránkách www.agrotecautoklub.cz, případně v sociální síti facebook.com (Agrotec rally Hustopeče).
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?