Honza Černý s Pavlem Kohoutem a s Peugeotem 208 R2 zvítězili při Rallye Český Krumlov v kategorii dvoukolek, ve třídě 6 a celkově skončili na skvělém osmém místě absolutní klasifikace.
Peugeot Černý Racing Team má za sebou velmi úspěšný závod Mediasport.cz Mezinárodního mistrovství České republiky v rally. Při Rallye Český Krumlov skvěle představili vlastnosti Peugeotu 208 R2, když se jim podařilo zvítězit v kategorii 2WD i ve třídě 6, tedy mezi atmosférickými šestnáctistovkami. Celkové umístění na osmém mstě absolutně, je jen třešinkou na dortu, ale dokazuje, že Černý s Kohoutem za sebou nechali mnoho silnějších vozů s pohonem dvou, ale i čtyř kol. Počasí a tratě přitom v Českém Krumlově nahrávaly čtyřkolkám, když byla většina rychlostních zkoušek zkrápěna deštěm a velmi kluzká. „Už po testu před závodem samotným jsem se cítil v autě skvěle a měl jsem velmi dobrý pocit z nastavení podvozku. To se potvrdilo i při rally samotné a navíc se nám díky dobré spolupráci s meteo špiony dařilo dobře volit pneumatiky. Vše fungovalo jak má, auto pracovalo bez problémů, za což patří dík našim skvělým mechanikům,“ chválí tým Peugeot Černý Racing Honza Černý.
Už v první etapě dávaly výsledky posádky Peugeot Černý Racing Týmu tušit, že budou pro ostatní soupeře těžkým oříškem. Ve druhé etapě ale Kohout s Černým pořádně zatopili pod kotlem a zejména na nejnáročnějších rychlostních zkouškách Malonty a Kohout všem pořádně ujeli. „Na Malonty jsem si hodně věřil. Je to erzeta přesně podle mého gusta, a kdyby byla taková celá soutěž, tak by to byla velká paráda. Perfektně mi sedl rozpis a Peugeot se na uskákaných silničkách kolem hranic skvěle choval a cítil jsem se v autě velmi jistě. I s autem, které je výkonově slabší se nám dařilo držet se špičky se ztrátou do dvou vteřin na kilometr a to je paráda. Už teď se těším na další závod s Peugeotem,“ uzavírá Honza Černý.
Spolujezdec Pavel Kohout nemohl v cíli Rallye Český Krumlov najít na uplynulé soutěži jedinou vadu. „Českokrumlovská rally je jedna z nejlépe uspořádaných soutěží v ČR. K posádkám se zde všichni chovají skvěle a vstřícně a vše běží jako po drátkách. Z auta jsem si všiml, že byly místy hodně přísně vymezené divácké zóny, ale tak to asi v těchto, pro rally těžkých měsících, musí být. I přesto věřím, že diváci viděli pěkný sport nejen na špičce, ale sledovali třeba i dvoukolky kde se také závodí naplno.“
Absolutní spokojenost, tak se dá zhodnotit výkon celého týmu Peugeot Černý Racing při Rallye Český Krumlov. I ostatní Peugeoty se ukázaly v Českém Krumlově a v Českých Budějovicích v dobrém světle a třeba sériová dvěstěosmička GTi s Pavlem Valouškem a Pavlem Stráským v roli vozu SAFETY neměla s dodržováním bezpečnosti ze strany diváků na trati vážnějších problémů.
Peugeot Černý Racing Team čeká ve druhé polovině účast na soutěži Rallye Agrotec Hustopeče, kde bude opět Peugeot 208 GTi patřit k adeptům na vítězství mezi dvoukolkami.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.