Honza Černý s Pavlem Kohoutem a s Peugeotem 208 R2 zvítězili při Rallye Český Krumlov v kategorii dvoukolek, ve třídě 6 a celkově skončili na skvělém osmém místě absolutní klasifikace.
Peugeot Černý Racing Team má za sebou velmi úspěšný závod Mediasport.cz Mezinárodního mistrovství České republiky v rally. Při Rallye Český Krumlov skvěle představili vlastnosti Peugeotu 208 R2, když se jim podařilo zvítězit v kategorii 2WD i ve třídě 6, tedy mezi atmosférickými šestnáctistovkami. Celkové umístění na osmém mstě absolutně, je jen třešinkou na dortu, ale dokazuje, že Černý s Kohoutem za sebou nechali mnoho silnějších vozů s pohonem dvou, ale i čtyř kol. Počasí a tratě přitom v Českém Krumlově nahrávaly čtyřkolkám, když byla většina rychlostních zkoušek zkrápěna deštěm a velmi kluzká. „Už po testu před závodem samotným jsem se cítil v autě skvěle a měl jsem velmi dobrý pocit z nastavení podvozku. To se potvrdilo i při rally samotné a navíc se nám díky dobré spolupráci s meteo špiony dařilo dobře volit pneumatiky. Vše fungovalo jak má, auto pracovalo bez problémů, za což patří dík našim skvělým mechanikům,“ chválí tým Peugeot Černý Racing Honza Černý.
Už v první etapě dávaly výsledky posádky Peugeot Černý Racing Týmu tušit, že budou pro ostatní soupeře těžkým oříškem. Ve druhé etapě ale Kohout s Černým pořádně zatopili pod kotlem a zejména na nejnáročnějších rychlostních zkouškách Malonty a Kohout všem pořádně ujeli. „Na Malonty jsem si hodně věřil. Je to erzeta přesně podle mého gusta, a kdyby byla taková celá soutěž, tak by to byla velká paráda. Perfektně mi sedl rozpis a Peugeot se na uskákaných silničkách kolem hranic skvěle choval a cítil jsem se v autě velmi jistě. I s autem, které je výkonově slabší se nám dařilo držet se špičky se ztrátou do dvou vteřin na kilometr a to je paráda. Už teď se těším na další závod s Peugeotem,“ uzavírá Honza Černý.
Spolujezdec Pavel Kohout nemohl v cíli Rallye Český Krumlov najít na uplynulé soutěži jedinou vadu. „Českokrumlovská rally je jedna z nejlépe uspořádaných soutěží v ČR. K posádkám se zde všichni chovají skvěle a vstřícně a vše běží jako po drátkách. Z auta jsem si všiml, že byly místy hodně přísně vymezené divácké zóny, ale tak to asi v těchto, pro rally těžkých měsících, musí být. I přesto věřím, že diváci viděli pěkný sport nejen na špičce, ale sledovali třeba i dvoukolky kde se také závodí naplno.“
Absolutní spokojenost, tak se dá zhodnotit výkon celého týmu Peugeot Černý Racing při Rallye Český Krumlov. I ostatní Peugeoty se ukázaly v Českém Krumlově a v Českých Budějovicích v dobrém světle a třeba sériová dvěstěosmička GTi s Pavlem Valouškem a Pavlem Stráským v roli vozu SAFETY neměla s dodržováním bezpečnosti ze strany diváků na trati vážnějších problémů.
Peugeot Černý Racing Team čeká ve druhé polovině účast na soutěži Rallye Agrotec Hustopeče, kde bude opět Peugeot 208 GTi patřit k adeptům na vítězství mezi dvoukolkami.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?