Honza Černý s Pavlem Kohoutem a s Peugeotem 208 R2 zvítězili při Rallye Český Krumlov v kategorii dvoukolek, ve třídě 6 a celkově skončili na skvělém osmém místě absolutní klasifikace.
Peugeot Černý Racing Team má za sebou velmi úspěšný závod Mediasport.cz Mezinárodního mistrovství České republiky v rally. Při Rallye Český Krumlov skvěle představili vlastnosti Peugeotu 208 R2, když se jim podařilo zvítězit v kategorii 2WD i ve třídě 6, tedy mezi atmosférickými šestnáctistovkami. Celkové umístění na osmém mstě absolutně, je jen třešinkou na dortu, ale dokazuje, že Černý s Kohoutem za sebou nechali mnoho silnějších vozů s pohonem dvou, ale i čtyř kol. Počasí a tratě přitom v Českém Krumlově nahrávaly čtyřkolkám, když byla většina rychlostních zkoušek zkrápěna deštěm a velmi kluzká. „Už po testu před závodem samotným jsem se cítil v autě skvěle a měl jsem velmi dobrý pocit z nastavení podvozku. To se potvrdilo i při rally samotné a navíc se nám díky dobré spolupráci s meteo špiony dařilo dobře volit pneumatiky. Vše fungovalo jak má, auto pracovalo bez problémů, za což patří dík našim skvělým mechanikům,“ chválí tým Peugeot Černý Racing Honza Černý.
Už v první etapě dávaly výsledky posádky Peugeot Černý Racing Týmu tušit, že budou pro ostatní soupeře těžkým oříškem. Ve druhé etapě ale Kohout s Černým pořádně zatopili pod kotlem a zejména na nejnáročnějších rychlostních zkouškách Malonty a Kohout všem pořádně ujeli. „Na Malonty jsem si hodně věřil. Je to erzeta přesně podle mého gusta, a kdyby byla taková celá soutěž, tak by to byla velká paráda. Perfektně mi sedl rozpis a Peugeot se na uskákaných silničkách kolem hranic skvěle choval a cítil jsem se v autě velmi jistě. I s autem, které je výkonově slabší se nám dařilo držet se špičky se ztrátou do dvou vteřin na kilometr a to je paráda. Už teď se těším na další závod s Peugeotem,“ uzavírá Honza Černý.
Spolujezdec Pavel Kohout nemohl v cíli Rallye Český Krumlov najít na uplynulé soutěži jedinou vadu. „Českokrumlovská rally je jedna z nejlépe uspořádaných soutěží v ČR. K posádkám se zde všichni chovají skvěle a vstřícně a vše běží jako po drátkách. Z auta jsem si všiml, že byly místy hodně přísně vymezené divácké zóny, ale tak to asi v těchto, pro rally těžkých měsících, musí být. I přesto věřím, že diváci viděli pěkný sport nejen na špičce, ale sledovali třeba i dvoukolky kde se také závodí naplno.“
Absolutní spokojenost, tak se dá zhodnotit výkon celého týmu Peugeot Černý Racing při Rallye Český Krumlov. I ostatní Peugeoty se ukázaly v Českém Krumlově a v Českých Budějovicích v dobrém světle a třeba sériová dvěstěosmička GTi s Pavlem Valouškem a Pavlem Stráským v roli vozu SAFETY neměla s dodržováním bezpečnosti ze strany diváků na trati vážnějších problémů.
Peugeot Černý Racing Team čeká ve druhé polovině účast na soutěži Rallye Agrotec Hustopeče, kde bude opět Peugeot 208 GTi patřit k adeptům na vítězství mezi dvoukolkami.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.