Šampionát rallysprintového mistrovství pokračoval, na den přesně po roce, opět v okolí Slušovic, kde se jela populární Kopná.
Šampionát rallysprintového mistrovství pokračoval, na den přesně po roce, opět v okolí Slušovic, kde se jela populární Kopná. Nejen pro posádky, ale rovněž pro diváky se jedná o jeden z nejhezčích závodů na našem území. Pro posádku René Dohnal – Rudolf Kouřil se jednalo o domácí podnik a kluci se chtěli předvést v tom nejlepším možném světle. Oproti Lužickým horám už na startu nechyběl ani největší favorit třídy 7 Robert Čonka, ale tentokrát absentoval průběžně vedoucí Jan Hering. Jak se již stává tradicí v letošním roce, tak během seznamovacích jízd panovalo slunečné počasí. Jakmile se přiblížil start závodu, začalo pršet. „Na domácí Kopnou jsme se po úspěšném závodě v Hrádku nad Nisou moc těšili. Čekaly nás již známé úseky, které jsme absolvovali loni na Kopné či Barum rallye. Proto probíhaly seznamovací jízdy v naprostém klidu a pohodě. Poté jsme ještě absolvovali 3x shakedown, což byla skvělá příležitost, dostat se do závodního tempa, se kterým mám vždy v první rychlostní zkoušce problémy. V dalším průběhu dne už jsme jen vyhlíželi mraky a těšily se na déšť, jelikož jsme s fabií na jiném než mokrém povrchu prakticky nejeli,“ dodává před startem René Dohnal.
Jak již bylo řečeno, tak opět nezklamalo počasí. První posádky odjely první test ještě relativně za sucha, pak se ovšem spustil déšť. Rendovi s Rudou se první sekce podařila a před první servisní zastávkou jim patřilo průběžné třetí místo ve třídě 7 za vedoucí dvojicí Horák a Čonka. „Naše přání bylo vyslyšelo a čekal nás opět mokrý závod se střídavými podmínkami. Na první sekci jsme zvolili trochu riskantní obutí, protože ve chvíli kdy jsme vyjížděli ze servisu, ještě nepršelo. Takže jsme pořádně prořízli suché pneumatiky, ze kterých se staly pneumatiky do přechodných podmínek. RZ Kameňák byla na začátek velice náročná, ale zvládly jsme ji v pohodě a bez riskování projet. Bohužel další RZ byla kompletně pod vodou, kdy se často vyskytovaly kaluže, což nebylo pro naše pneumatiky nejšťastnější. Proto jsme si užili pár krizovek při dobrzďování do retardérů, kdy se velmi často zablokovala kola,“ dodává k první sekci rychlostních zkoušek sám pilot Fabie.
Druhá sekce byla náročnější a to hlavně díky volbě pneumatik a rovněž čtyřem rychlostním zkouškám bez možnosti servisu. Na Hvozdné to znamenalo znovu třetí čas a na Rakové dokonce druhý. Druhý průjezd náročným Kameňákem byl po havárii Tomaštíka zrušen. Největší pohroma však přišla na Kopné. Dvojitý defekt a penalizace v podobě čtyřiceti sekund. To byl konec všech nadějí na umístění mezi první trojkou ve třídě. „Na druhou sekci jsme nic nevymýšleli a zvolili mokré pneumatiky. Auto fungovalo perfektně a byli jsme časy i jízdou nadšeni. Když si uvědomím, že mám neustále velké rezervy a dokážeme sekundovat o hodně rychlejším vozům, je to krásný pocit a dokázání si, že snad nejsme jenom do počtu. Po dvou absolvovaných Rztách byla zrušena nejdelší RZ Kameňák, což nás velice mrzelo. Poté přišel druhý průjezd RZ Kopná. Zde jsme zvolili naprosto bezpečné tempo až do doby než přišlo objíždění parkoviště před Trnavou. Špatně jsem si zde najel do zatáčky a v nulové rychlosti jsem věděl, že se obrubníku nevyhnu. Stačil jsem alespoň vyrovnat volant a přejet přes něj s vyrovnanými koly. Bohužel okamžitě jsme dostali defekt na levou zadní i přední pneu a museli jsme tedy měnit kola přímo na vložce,“ popisuje patálie na Kopné Renda Dohnal.
Do cíle už zbývaly pouze druhé průjezdy Hvozdnou a Rakovou. Opět to byly dva třetí časy ve třídě, ale v cíli to znamenalo až páté místo ve třídě a propad v průběžné klasifikaci třídy 7 na třetí místo. A jak komentuje poslední sekci rychlostních zkoušek pilot modro-bílé Fabie? „Poslední dvě rzty jsme se rozhodli nevypustit, ale naopak snažit se jet svižně a bez chyb. Krásné časy nám udělaly velkou radost a byly malým zadostiučiněním po smolném závodě. Jinak jsem s Kopnou až na svou chybičku naprosto spokojen a těším se na další závody, kde se budeme snažit navázat na časy z Kopné. Chtěl bych také poděkovat celému týmu WR Motorsport za perfektně připravený vůz, všem sponzorům a tátovi za podporu a fanouškům za fandění. Je to krásné být součástí, velké rallyové rodiny a doufám, že to tak ještě nějakou chvíli vydrží.“
Dalším startem posádky René Dohnal – Rudolf Kouřil bude za tři týdny Rally Krkonoše.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?