Dvojitý defekt zhatil všechny naděje na dobrý výsledek

dohnal, rené
dohnal, rené, foto: Tomáš Brázdil, RallyZone.cz
Ondřej Krajča 20. května 2013 20:07
Sdílej:

Šampionát rallysprintového mistrovství pokračoval, na den přesně po roce, opět v okolí Slušovic, kde se jela populární Kopná.

 

Šampionát rallysprintového mistrovství pokračoval, na den přesně po roce, opět v okolí Slušovic, kde se jela populární Kopná. Nejen pro posádky, ale rovněž pro diváky se jedná o jeden z nejhezčích závodů na našem území.  Pro posádku René Dohnal – Rudolf Kouřil se jednalo o domácí podnik a kluci se chtěli předvést v tom nejlepším možném světle. Oproti Lužickým horám už na startu nechyběl ani největší favorit třídy 7 Robert Čonka, ale tentokrát absentoval průběžně vedoucí Jan Hering. Jak se již stává tradicí v letošním roce, tak během seznamovacích jízd panovalo slunečné počasí. Jakmile se přiblížil start závodu, začalo pršet. „Na domácí Kopnou jsme se po úspěšném závodě v Hrádku nad Nisou moc těšili. Čekaly nás již známé úseky, které jsme absolvovali loni na Kopné či Barum rallye. Proto probíhaly seznamovací jízdy v naprostém klidu a pohodě. Poté jsme ještě absolvovali 3x shakedown, což byla skvělá příležitost, dostat se do závodního tempa, se kterým mám vždy v první rychlostní zkoušce problémy. V dalším průběhu dne už jsme jen vyhlíželi mraky a těšily se na déšť, jelikož jsme s fabií na jiném než mokrém povrchu prakticky nejeli,“ dodává před startem René Dohnal.

Jak již bylo řečeno, tak opět nezklamalo počasí. První posádky odjely první test ještě relativně za sucha, pak se ovšem spustil déšť. Rendovi s Rudou se první sekce podařila a před první servisní zastávkou jim patřilo průběžné třetí místo ve třídě 7 za vedoucí dvojicí Horák a Čonka.  „Naše přání bylo vyslyšelo a čekal nás opět mokrý závod se střídavými podmínkami. Na první sekci jsme zvolili trochu riskantní obutí, protože ve chvíli kdy jsme vyjížděli ze servisu, ještě nepršelo. Takže jsme pořádně prořízli suché pneumatiky, ze kterých se staly pneumatiky do přechodných podmínek. RZ Kameňák byla na začátek velice náročná, ale zvládly jsme ji v pohodě a bez riskování projet. Bohužel další RZ byla kompletně pod vodou, kdy se často vyskytovaly kaluže, což nebylo pro naše pneumatiky nejšťastnější. Proto jsme si užili pár krizovek při dobrzďování do retardérů, kdy se velmi často zablokovala kola,“ dodává k první sekci rychlostních zkoušek sám pilot Fabie.

 

Druhá sekce byla náročnější a to hlavně díky volbě pneumatik a rovněž čtyřem rychlostním zkouškám bez možnosti servisu. Na Hvozdné to znamenalo znovu třetí čas a na Rakové dokonce druhý. Druhý průjezd náročným Kameňákem byl po havárii Tomaštíka zrušen. Největší pohroma však přišla na Kopné. Dvojitý defekt a penalizace v podobě čtyřiceti sekund. To byl konec všech nadějí na umístění mezi první trojkou ve třídě. „Na druhou sekci jsme nic nevymýšleli a zvolili mokré pneumatiky. Auto fungovalo perfektně a byli jsme časy i jízdou nadšeni. Když si uvědomím, že mám neustále velké rezervy a dokážeme sekundovat o hodně rychlejším vozům, je to krásný pocit a dokázání si, že snad nejsme jenom do počtu. Po dvou absolvovaných Rztách byla zrušena nejdelší RZ Kameňák, což nás velice mrzelo. Poté přišel druhý průjezd RZ Kopná. Zde jsme zvolili naprosto bezpečné tempo až do doby než přišlo objíždění parkoviště před Trnavou. Špatně jsem si zde najel do zatáčky a  v nulové rychlosti jsem věděl, že se obrubníku nevyhnu. Stačil jsem alespoň vyrovnat volant a přejet přes něj s vyrovnanými koly. Bohužel okamžitě jsme dostali defekt na levou zadní i přední pneu a museli jsme tedy měnit kola přímo na vložce,“ popisuje patálie na Kopné Renda Dohnal.

Do cíle už zbývaly pouze druhé průjezdy Hvozdnou a Rakovou. Opět to byly dva třetí časy ve třídě, ale v cíli to znamenalo až páté místo ve třídě a propad v průběžné klasifikaci třídy 7 na třetí místo. A jak komentuje poslední sekci rychlostních zkoušek pilot modro-bílé Fabie? „Poslední dvě rzty jsme se rozhodli nevypustit, ale naopak snažit se jet svižně a bez chyb. Krásné časy nám udělaly velkou radost a byly malým zadostiučiněním po smolném závodě. Jinak jsem s Kopnou až na svou chybičku naprosto spokojen a těším se na další závody, kde se budeme snažit navázat na časy z Kopné. Chtěl bych také poděkovat celému týmu WR Motorsport za perfektně připravený vůz, všem sponzorům a tátovi za podporu a fanouškům za fandění. Je to krásné být součástí, velké rallyové rodiny a doufám, že to tak ještě nějakou chvíli vydrží.“

Dalším startem posádky René Dohnal – Rudolf Kouřil bude za tři týdny Rally Krkonoše.

 

 

 

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.