Šampionát rallysprintového mistrovství pokračoval, na den přesně po roce, opět v okolí Slušovic, kde se jela populární Kopná.
Šampionát rallysprintového mistrovství pokračoval, na den přesně po roce, opět v okolí Slušovic, kde se jela populární Kopná. Nejen pro posádky, ale rovněž pro diváky se jedná o jeden z nejhezčích závodů na našem území. Pro posádku René Dohnal – Rudolf Kouřil se jednalo o domácí podnik a kluci se chtěli předvést v tom nejlepším možném světle. Oproti Lužickým horám už na startu nechyběl ani největší favorit třídy 7 Robert Čonka, ale tentokrát absentoval průběžně vedoucí Jan Hering. Jak se již stává tradicí v letošním roce, tak během seznamovacích jízd panovalo slunečné počasí. Jakmile se přiblížil start závodu, začalo pršet. „Na domácí Kopnou jsme se po úspěšném závodě v Hrádku nad Nisou moc těšili. Čekaly nás již známé úseky, které jsme absolvovali loni na Kopné či Barum rallye. Proto probíhaly seznamovací jízdy v naprostém klidu a pohodě. Poté jsme ještě absolvovali 3x shakedown, což byla skvělá příležitost, dostat se do závodního tempa, se kterým mám vždy v první rychlostní zkoušce problémy. V dalším průběhu dne už jsme jen vyhlíželi mraky a těšily se na déšť, jelikož jsme s fabií na jiném než mokrém povrchu prakticky nejeli,“ dodává před startem René Dohnal.
Jak již bylo řečeno, tak opět nezklamalo počasí. První posádky odjely první test ještě relativně za sucha, pak se ovšem spustil déšť. Rendovi s Rudou se první sekce podařila a před první servisní zastávkou jim patřilo průběžné třetí místo ve třídě 7 za vedoucí dvojicí Horák a Čonka. „Naše přání bylo vyslyšelo a čekal nás opět mokrý závod se střídavými podmínkami. Na první sekci jsme zvolili trochu riskantní obutí, protože ve chvíli kdy jsme vyjížděli ze servisu, ještě nepršelo. Takže jsme pořádně prořízli suché pneumatiky, ze kterých se staly pneumatiky do přechodných podmínek. RZ Kameňák byla na začátek velice náročná, ale zvládly jsme ji v pohodě a bez riskování projet. Bohužel další RZ byla kompletně pod vodou, kdy se často vyskytovaly kaluže, což nebylo pro naše pneumatiky nejšťastnější. Proto jsme si užili pár krizovek při dobrzďování do retardérů, kdy se velmi často zablokovala kola,“ dodává k první sekci rychlostních zkoušek sám pilot Fabie.
Druhá sekce byla náročnější a to hlavně díky volbě pneumatik a rovněž čtyřem rychlostním zkouškám bez možnosti servisu. Na Hvozdné to znamenalo znovu třetí čas a na Rakové dokonce druhý. Druhý průjezd náročným Kameňákem byl po havárii Tomaštíka zrušen. Největší pohroma však přišla na Kopné. Dvojitý defekt a penalizace v podobě čtyřiceti sekund. To byl konec všech nadějí na umístění mezi první trojkou ve třídě. „Na druhou sekci jsme nic nevymýšleli a zvolili mokré pneumatiky. Auto fungovalo perfektně a byli jsme časy i jízdou nadšeni. Když si uvědomím, že mám neustále velké rezervy a dokážeme sekundovat o hodně rychlejším vozům, je to krásný pocit a dokázání si, že snad nejsme jenom do počtu. Po dvou absolvovaných Rztách byla zrušena nejdelší RZ Kameňák, což nás velice mrzelo. Poté přišel druhý průjezd RZ Kopná. Zde jsme zvolili naprosto bezpečné tempo až do doby než přišlo objíždění parkoviště před Trnavou. Špatně jsem si zde najel do zatáčky a v nulové rychlosti jsem věděl, že se obrubníku nevyhnu. Stačil jsem alespoň vyrovnat volant a přejet přes něj s vyrovnanými koly. Bohužel okamžitě jsme dostali defekt na levou zadní i přední pneu a museli jsme tedy měnit kola přímo na vložce,“ popisuje patálie na Kopné Renda Dohnal.
Do cíle už zbývaly pouze druhé průjezdy Hvozdnou a Rakovou. Opět to byly dva třetí časy ve třídě, ale v cíli to znamenalo až páté místo ve třídě a propad v průběžné klasifikaci třídy 7 na třetí místo. A jak komentuje poslední sekci rychlostních zkoušek pilot modro-bílé Fabie? „Poslední dvě rzty jsme se rozhodli nevypustit, ale naopak snažit se jet svižně a bez chyb. Krásné časy nám udělaly velkou radost a byly malým zadostiučiněním po smolném závodě. Jinak jsem s Kopnou až na svou chybičku naprosto spokojen a těším se na další závody, kde se budeme snažit navázat na časy z Kopné. Chtěl bych také poděkovat celému týmu WR Motorsport za perfektně připravený vůz, všem sponzorům a tátovi za podporu a fanouškům za fandění. Je to krásné být součástí, velké rallyové rodiny a doufám, že to tak ještě nějakou chvíli vydrží.“
Dalším startem posádky René Dohnal – Rudolf Kouřil bude za tři týdny Rally Krkonoše.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.