Patrik Rujbr s Petrou Řihákovou vybojovali druhé místo ve dvoukolkách.
Na start náročného rallysprintu ve Slušovicích se postavila také brněnská posádka Patrik Rujbr s Petrou Řihákovou. Nedošlo k žádné změně a tato dvojice usedla tedy znovu do Renaultu Clio R3 z dílny Lubomíra Minaříka. Patrik s Petrou se chtěli pokusit navázat na výsledek z Lužických Hor, kde obsadili 1. místo ve třídě 5 i ve dvoukolkách. Počasí ovšem letošním závodům moc nepřeje. Opakovala se situace jako na každé letos odjete soutěži. Při seznamovacích jízdách svítilo sluníčko a bylo horko, ale na závod meteorologové opět předpovídali déšť a ochlazení. „Seznamovačky probíhaly v naprostém klidu. Večer jsme si krásně odpočinuli u příjemného grilování v rodinném prostředí a těšili se na sobotní závod,“ řekla Petra Řiháková.
V samotném závodě bylo obtížné trefit se do správného obutí. Po nočním dešti ráno přestalo pršet a roztočila se pneumatiková ruleta. Správné obutí na lehce osychající trati totiž mohlo hodně promluvit do výsledků. „Zvolili jsme prořízlé nuly a do rezervy jsme dali mokré pneumatiky. Na první rychlostní zkoušce nám ovšem v půlce začalo velmi intenzivně pršet. Proto jsme na přejezdu byli nuceni měnit gumy i ve velkém lijáku,“ uvedl Partik Rujbr. Tato volba pneumatik nakonec nebyla nejhorší a brněnská posádka se v prvním servise nacházela na 2. místě ve třídě 5 a 4. místě ve dvoukolkách. Jenže posádka byla hladová po lepším výsledku a chtěla se posunout ještě výše.
Na dalších dvou rychlostních zkouškách Patrik zkusil zatáhnout a povedlo se. Posádka se posunula na 2. místo ve dvoukolkách. Do cíle zbývaly poslední dva měřené úseky a Adam Kobliha, jedoucí na 3. místě v 2WD hodně z blízka dýchal na záda Patrikovi s Petrou. „Zvolili jsme „jistotu“ a pěkně jsme si zazávodili až do cíle. S výsledkem jsme velmi spokojení. Rychlostní zkoušky zde byly těžké. Všechno k tomu ještě více zkomplikovalo počasí. Večer na vyhlášení jsme naše umístění se soupeři pěkně oslavili,“ shodla se po závodě smíšená dvojice. Bylo co oslavovat, Patrik s Petrou si ze Slušovic domů odvezli 2. místo ve třídě 5 a 2. místo ve dvoukolkách. K tomu si navíc posádka připsala krásné 15. místo absolutního pořadí v rámci rallysprintového mistrovství.
Dalším závodem, kde se usměvavá dvojice objeví, bude ve dnech 24. – 26. 5. Rallye Český Krumlov.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.