Patrik Rujbr s Petrou Řihákovou vybojovali druhé místo ve dvoukolkách.
Na start náročného rallysprintu ve Slušovicích se postavila také brněnská posádka Patrik Rujbr s Petrou Řihákovou. Nedošlo k žádné změně a tato dvojice usedla tedy znovu do Renaultu Clio R3 z dílny Lubomíra Minaříka. Patrik s Petrou se chtěli pokusit navázat na výsledek z Lužických Hor, kde obsadili 1. místo ve třídě 5 i ve dvoukolkách. Počasí ovšem letošním závodům moc nepřeje. Opakovala se situace jako na každé letos odjete soutěži. Při seznamovacích jízdách svítilo sluníčko a bylo horko, ale na závod meteorologové opět předpovídali déšť a ochlazení. „Seznamovačky probíhaly v naprostém klidu. Večer jsme si krásně odpočinuli u příjemného grilování v rodinném prostředí a těšili se na sobotní závod,“ řekla Petra Řiháková.
V samotném závodě bylo obtížné trefit se do správného obutí. Po nočním dešti ráno přestalo pršet a roztočila se pneumatiková ruleta. Správné obutí na lehce osychající trati totiž mohlo hodně promluvit do výsledků. „Zvolili jsme prořízlé nuly a do rezervy jsme dali mokré pneumatiky. Na první rychlostní zkoušce nám ovšem v půlce začalo velmi intenzivně pršet. Proto jsme na přejezdu byli nuceni měnit gumy i ve velkém lijáku,“ uvedl Partik Rujbr. Tato volba pneumatik nakonec nebyla nejhorší a brněnská posádka se v prvním servise nacházela na 2. místě ve třídě 5 a 4. místě ve dvoukolkách. Jenže posádka byla hladová po lepším výsledku a chtěla se posunout ještě výše.
Na dalších dvou rychlostních zkouškách Patrik zkusil zatáhnout a povedlo se. Posádka se posunula na 2. místo ve dvoukolkách. Do cíle zbývaly poslední dva měřené úseky a Adam Kobliha, jedoucí na 3. místě v 2WD hodně z blízka dýchal na záda Patrikovi s Petrou. „Zvolili jsme „jistotu“ a pěkně jsme si zazávodili až do cíle. S výsledkem jsme velmi spokojení. Rychlostní zkoušky zde byly těžké. Všechno k tomu ještě více zkomplikovalo počasí. Večer na vyhlášení jsme naše umístění se soupeři pěkně oslavili,“ shodla se po závodě smíšená dvojice. Bylo co oslavovat, Patrik s Petrou si ze Slušovic domů odvezli 2. místo ve třídě 5 a 2. místo ve dvoukolkách. K tomu si navíc posádka připsala krásné 15. místo absolutního pořadí v rámci rallysprintového mistrovství.
Dalším závodem, kde se usměvavá dvojice objeví, bude ve dnech 24. – 26. 5. Rallye Český Krumlov.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.