Patrik Rujbr zdárně dokončil Kopnou

rujbr, patrik
rujbr, patrik, foto: www.rallyzone.cz | Krajča, Ondřej
Barbora Vebrová 17. května 2013 12:44
Sdílej:

Patrik Rujbr s Petrou Řihákovou vybojovali druhé místo ve dvoukolkách.

Na start náročného rallysprintu ve Slušovicích se postavila také brněnská posádka Patrik Rujbr s Petrou Řihákovou. Nedošlo k žádné změně a tato dvojice usedla tedy znovu do Renaultu Clio R3 z dílny Lubomíra Minaříka. Patrik s Petrou se chtěli pokusit navázat na výsledek z Lužických Hor, kde obsadili 1. místo ve třídě 5 i ve dvoukolkách. Počasí ovšem letošním závodům moc nepřeje. Opakovala se situace jako na každé letos odjete soutěži. Při seznamovacích jízdách svítilo sluníčko a bylo horko, ale na závod meteorologové opět předpovídali déšť a ochlazení. „Seznamovačky probíhaly v naprostém klidu. Večer jsme si krásně odpočinuli u příjemného grilování v rodinném prostředí a těšili se na sobotní závod,“ řekla Petra Řiháková.

V samotném závodě bylo obtížné trefit se do správného obutí. Po nočním dešti ráno přestalo pršet a roztočila se pneumatiková ruleta. Správné obutí na lehce osychající trati totiž mohlo hodně promluvit do výsledků. „Zvolili jsme prořízlé nuly a do rezervy jsme dali mokré pneumatiky. Na první rychlostní zkoušce nám ovšem v půlce začalo velmi intenzivně pršet. Proto jsme na přejezdu byli nuceni měnit gumy i ve velkém lijáku,“ uvedl Partik Rujbr. Tato volba pneumatik nakonec nebyla nejhorší a brněnská posádka se v prvním servise nacházela na 2. místě ve třídě 5 a 4. místě ve dvoukolkách. Jenže posádka byla hladová po lepším výsledku a chtěla se posunout ještě výše.

Na dalších dvou rychlostních zkouškách Patrik zkusil zatáhnout a povedlo se. Posádka se posunula na 2. místo ve dvoukolkách. Do cíle zbývaly poslední dva měřené úseky a Adam Kobliha, jedoucí na 3. místě v 2WD hodně z blízka dýchal na záda Patrikovi s Petrou. „Zvolili jsme „jistotu“ a pěkně jsme si zazávodili až do cíle. S výsledkem jsme velmi spokojení. Rychlostní zkoušky zde byly těžké. Všechno k tomu ještě více zkomplikovalo počasí. Večer na vyhlášení jsme naše umístění se soupeři pěkně oslavili,“ shodla se po závodě smíšená dvojice. Bylo co oslavovat, Patrik s Petrou si ze Slušovic domů odvezli 2. místo ve třídě 5 a 2. místo ve dvoukolkách. K tomu si navíc posádka připsala krásné 15. místo absolutního pořadí v rámci rallysprintového mistrovství.

Dalším závodem, kde se usměvavá dvojice objeví, bude ve dnech 24. – 26. 5. Rallye Český Krumlov.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.