Patrik Rujbr s Petrou Řihákovou vybojovali druhé místo ve dvoukolkách.
Na start náročného rallysprintu ve Slušovicích se postavila také brněnská posádka Patrik Rujbr s Petrou Řihákovou. Nedošlo k žádné změně a tato dvojice usedla tedy znovu do Renaultu Clio R3 z dílny Lubomíra Minaříka. Patrik s Petrou se chtěli pokusit navázat na výsledek z Lužických Hor, kde obsadili 1. místo ve třídě 5 i ve dvoukolkách. Počasí ovšem letošním závodům moc nepřeje. Opakovala se situace jako na každé letos odjete soutěži. Při seznamovacích jízdách svítilo sluníčko a bylo horko, ale na závod meteorologové opět předpovídali déšť a ochlazení. „Seznamovačky probíhaly v naprostém klidu. Večer jsme si krásně odpočinuli u příjemného grilování v rodinném prostředí a těšili se na sobotní závod,“ řekla Petra Řiháková.
V samotném závodě bylo obtížné trefit se do správného obutí. Po nočním dešti ráno přestalo pršet a roztočila se pneumatiková ruleta. Správné obutí na lehce osychající trati totiž mohlo hodně promluvit do výsledků. „Zvolili jsme prořízlé nuly a do rezervy jsme dali mokré pneumatiky. Na první rychlostní zkoušce nám ovšem v půlce začalo velmi intenzivně pršet. Proto jsme na přejezdu byli nuceni měnit gumy i ve velkém lijáku,“ uvedl Partik Rujbr. Tato volba pneumatik nakonec nebyla nejhorší a brněnská posádka se v prvním servise nacházela na 2. místě ve třídě 5 a 4. místě ve dvoukolkách. Jenže posádka byla hladová po lepším výsledku a chtěla se posunout ještě výše.
Na dalších dvou rychlostních zkouškách Patrik zkusil zatáhnout a povedlo se. Posádka se posunula na 2. místo ve dvoukolkách. Do cíle zbývaly poslední dva měřené úseky a Adam Kobliha, jedoucí na 3. místě v 2WD hodně z blízka dýchal na záda Patrikovi s Petrou. „Zvolili jsme „jistotu“ a pěkně jsme si zazávodili až do cíle. S výsledkem jsme velmi spokojení. Rychlostní zkoušky zde byly těžké. Všechno k tomu ještě více zkomplikovalo počasí. Večer na vyhlášení jsme naše umístění se soupeři pěkně oslavili,“ shodla se po závodě smíšená dvojice. Bylo co oslavovat, Patrik s Petrou si ze Slušovic domů odvezli 2. místo ve třídě 5 a 2. místo ve dvoukolkách. K tomu si navíc posádka připsala krásné 15. místo absolutního pořadí v rámci rallysprintového mistrovství.
Dalším závodem, kde se usměvavá dvojice objeví, bude ve dnech 24. – 26. 5. Rallye Český Krumlov.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?