Kořístka přišel na Kopné znovu o třetí příčku

rally kopná
rally kopná, foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
Zdeněk Weiser 13. května 2013 21:42
Sdílej:

Posádku týmu Orsák Rallysport Robert Kořístka - Michal Drozd provází smůla. Při posledních dvou rallysprintech přišla pokaždé o zasloužené třetí místo ve třídě 3. Zatímco v Lužických horách musela valašská dvojice v úplném závěru odstoupit pro technickou závadu, na Kopné je zpomalil defekt pneumatiky.

Úřadující rallysprintový mistr mezi jezdci na vozech s jednou poháněnou nápravou Robert Kořístka trať Rally Kopná z minulých ročníků dobře zná. Se čtyřkolkou Mitsubishi Lancer Evo 9 skupiny N však startoval teprve potřetí. V rámci přípravy absolvoval krátký test, kde se svým mentorem Jarkem Orsákem zkoušeli různá nastavení diferenciálů na valašské tratě.

„Věděli jsme, že bude pršet, takže jsme na to byli připraveni“, říká Kořístka. „Proto nás ráno zaskočilo, že i když bylo zamračeno, déšť ještě stále nepřišel. Přemýšleli jsme, zda obout intermedia, suché gumy nebo rovnou mokré. Nakonec jsme zvolili slicky a vyšlo to, protože úvodní zkoušku jsme jeli ještě po suchém asfaltu. Při přejezdu na RZ2 začalo pršet, ale i na to jsme byli připraveni. V kufru jsme si vezli dvě mokré gumy, které jsme před vložkou namontovali na předek.“

V průběhu soutěže se posádka Kořístka – Drozd držela stabilně na třetí příčce nabité třídy produkčních vozů. Na sedmém měřeném úseku však přišel defekt pneumatiky, který znamenal propad ve výsledkové listině. „Na předposlední rychlostce jsem udělal úplně zbytečnou jezdeckou chybu. Hned po startu jsem zabočil do zatáčky rychleji, než bylo potřeba, zavadili jsme v příkopě o nějaký pařez a prorazili jsme levou zadní gumu. Celou vložku jsme absolvovali na ráfku. Ztratili jsme asi 45 sekund a připravili jsme se tak o třetí místo. Na finálové vložce Raková jsme šli do velkého rizika. Spolujezdec Michal Drozd z toho moc nadšený nebyl, ale nakonec byl spokojený. Zajeli jsme osmý čas absolutně a posunuli jsme se o 4 místa v celkovém pořadí.“

Mnohem větší smůla se přilepila na pneumatiky produkčního mistubishi týmu Orsák Rallysport na předchozí soutěži rallysprintového seriálu v Lužických horách. Posádka Kořístka – Drozd absolvovala všech šest rychlostních zkoušek, ale namísto zasloužené bronzové medaile ve třídě 3 nebyla vůbec klasifikována. „Když nám ve stopce poslední vložky zapisovali čas, motor se zastavil a už jsme ho nenastartovali. Přitom nám zbývalo jen dojet na cílovou rampu. Jednalo se o problém s palivovým čerpadlem. Máme sériovou palivovou nádrž, kde není záložní čerpadlo,“ vzpomíná Robert Kořístka.

„Teď máme měsíční pauzu před čtvrtou soutěží v Krkonoších. Na produkční auto s pohonem všech kol si postupně zvykáme, ale mám pořád problém s brzdami. Jarek Orsák mi stále vytýká, že brzy brzdím. Až se vrátí z Korsiky, chce se mnou udělat nějaké testování, kde se na tento nedostatek zaměříme. Z naší jízdy na Kopné byl nadšený. Říkal, že nečekal tu školáckou chybu s defektem pneumatiky. Ale i takové jsou rally. Asi to bylo tím, že jsme se už těšili do cíle,“ usmíval se Kořístka.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.