Posádku týmu Orsák Rallysport Robert Kořístka - Michal Drozd provází smůla. Při posledních dvou rallysprintech přišla pokaždé o zasloužené třetí místo ve třídě 3. Zatímco v Lužických horách musela valašská dvojice v úplném závěru odstoupit pro technickou závadu, na Kopné je zpomalil defekt pneumatiky.
Úřadující rallysprintový mistr mezi jezdci na vozech s jednou poháněnou nápravou Robert Kořístka trať Rally Kopná z minulých ročníků dobře zná. Se čtyřkolkou Mitsubishi Lancer Evo 9 skupiny N však startoval teprve potřetí. V rámci přípravy absolvoval krátký test, kde se svým mentorem Jarkem Orsákem zkoušeli různá nastavení diferenciálů na valašské tratě.
„Věděli jsme, že bude pršet, takže jsme na to byli připraveni“, říká Kořístka. „Proto nás ráno zaskočilo, že i když bylo zamračeno, déšť ještě stále nepřišel. Přemýšleli jsme, zda obout intermedia, suché gumy nebo rovnou mokré. Nakonec jsme zvolili slicky a vyšlo to, protože úvodní zkoušku jsme jeli ještě po suchém asfaltu. Při přejezdu na RZ2 začalo pršet, ale i na to jsme byli připraveni. V kufru jsme si vezli dvě mokré gumy, které jsme před vložkou namontovali na předek.“
V průběhu soutěže se posádka Kořístka – Drozd držela stabilně na třetí příčce nabité třídy produkčních vozů. Na sedmém měřeném úseku však přišel defekt pneumatiky, který znamenal propad ve výsledkové listině. „Na předposlední rychlostce jsem udělal úplně zbytečnou jezdeckou chybu. Hned po startu jsem zabočil do zatáčky rychleji, než bylo potřeba, zavadili jsme v příkopě o nějaký pařez a prorazili jsme levou zadní gumu. Celou vložku jsme absolvovali na ráfku. Ztratili jsme asi 45 sekund a připravili jsme se tak o třetí místo. Na finálové vložce Raková jsme šli do velkého rizika. Spolujezdec Michal Drozd z toho moc nadšený nebyl, ale nakonec byl spokojený. Zajeli jsme osmý čas absolutně a posunuli jsme se o 4 místa v celkovém pořadí.“
Mnohem větší smůla se přilepila na pneumatiky produkčního mistubishi týmu Orsák Rallysport na předchozí soutěži rallysprintového seriálu v Lužických horách. Posádka Kořístka – Drozd absolvovala všech šest rychlostních zkoušek, ale namísto zasloužené bronzové medaile ve třídě 3 nebyla vůbec klasifikována. „Když nám ve stopce poslední vložky zapisovali čas, motor se zastavil a už jsme ho nenastartovali. Přitom nám zbývalo jen dojet na cílovou rampu. Jednalo se o problém s palivovým čerpadlem. Máme sériovou palivovou nádrž, kde není záložní čerpadlo,“ vzpomíná Robert Kořístka.
„Teď máme měsíční pauzu před čtvrtou soutěží v Krkonoších. Na produkční auto s pohonem všech kol si postupně zvykáme, ale mám pořád problém s brzdami. Jarek Orsák mi stále vytýká, že brzy brzdím. Až se vrátí z Korsiky, chce se mnou udělat nějaké testování, kde se na tento nedostatek zaměříme. Z naší jízdy na Kopné byl nadšený. Říkal, že nečekal tu školáckou chybu s defektem pneumatiky. Ale i takové jsou rally. Asi to bylo tím, že jsme se už těšili do cíle,“ usmíval se Kořístka.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.