Posádku týmu Orsák Rallysport Robert Kořístka - Michal Drozd provází smůla. Při posledních dvou rallysprintech přišla pokaždé o zasloužené třetí místo ve třídě 3. Zatímco v Lužických horách musela valašská dvojice v úplném závěru odstoupit pro technickou závadu, na Kopné je zpomalil defekt pneumatiky.
Úřadující rallysprintový mistr mezi jezdci na vozech s jednou poháněnou nápravou Robert Kořístka trať Rally Kopná z minulých ročníků dobře zná. Se čtyřkolkou Mitsubishi Lancer Evo 9 skupiny N však startoval teprve potřetí. V rámci přípravy absolvoval krátký test, kde se svým mentorem Jarkem Orsákem zkoušeli různá nastavení diferenciálů na valašské tratě.
„Věděli jsme, že bude pršet, takže jsme na to byli připraveni“, říká Kořístka. „Proto nás ráno zaskočilo, že i když bylo zamračeno, déšť ještě stále nepřišel. Přemýšleli jsme, zda obout intermedia, suché gumy nebo rovnou mokré. Nakonec jsme zvolili slicky a vyšlo to, protože úvodní zkoušku jsme jeli ještě po suchém asfaltu. Při přejezdu na RZ2 začalo pršet, ale i na to jsme byli připraveni. V kufru jsme si vezli dvě mokré gumy, které jsme před vložkou namontovali na předek.“
V průběhu soutěže se posádka Kořístka – Drozd držela stabilně na třetí příčce nabité třídy produkčních vozů. Na sedmém měřeném úseku však přišel defekt pneumatiky, který znamenal propad ve výsledkové listině. „Na předposlední rychlostce jsem udělal úplně zbytečnou jezdeckou chybu. Hned po startu jsem zabočil do zatáčky rychleji, než bylo potřeba, zavadili jsme v příkopě o nějaký pařez a prorazili jsme levou zadní gumu. Celou vložku jsme absolvovali na ráfku. Ztratili jsme asi 45 sekund a připravili jsme se tak o třetí místo. Na finálové vložce Raková jsme šli do velkého rizika. Spolujezdec Michal Drozd z toho moc nadšený nebyl, ale nakonec byl spokojený. Zajeli jsme osmý čas absolutně a posunuli jsme se o 4 místa v celkovém pořadí.“
Mnohem větší smůla se přilepila na pneumatiky produkčního mistubishi týmu Orsák Rallysport na předchozí soutěži rallysprintového seriálu v Lužických horách. Posádka Kořístka – Drozd absolvovala všech šest rychlostních zkoušek, ale namísto zasloužené bronzové medaile ve třídě 3 nebyla vůbec klasifikována. „Když nám ve stopce poslední vložky zapisovali čas, motor se zastavil a už jsme ho nenastartovali. Přitom nám zbývalo jen dojet na cílovou rampu. Jednalo se o problém s palivovým čerpadlem. Máme sériovou palivovou nádrž, kde není záložní čerpadlo,“ vzpomíná Robert Kořístka.
„Teď máme měsíční pauzu před čtvrtou soutěží v Krkonoších. Na produkční auto s pohonem všech kol si postupně zvykáme, ale mám pořád problém s brzdami. Jarek Orsák mi stále vytýká, že brzy brzdím. Až se vrátí z Korsiky, chce se mnou udělat nějaké testování, kde se na tento nedostatek zaměříme. Z naší jízdy na Kopné byl nadšený. Říkal, že nečekal tu školáckou chybu s defektem pneumatiky. Ale i takové jsou rally. Asi to bylo tím, že jsme se už těšili do cíle,“ usmíval se Kořístka.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.