Posádku týmu Orsák Rallysport Robert Kořístka - Michal Drozd provází smůla. Při posledních dvou rallysprintech přišla pokaždé o zasloužené třetí místo ve třídě 3. Zatímco v Lužických horách musela valašská dvojice v úplném závěru odstoupit pro technickou závadu, na Kopné je zpomalil defekt pneumatiky.
Úřadující rallysprintový mistr mezi jezdci na vozech s jednou poháněnou nápravou Robert Kořístka trať Rally Kopná z minulých ročníků dobře zná. Se čtyřkolkou Mitsubishi Lancer Evo 9 skupiny N však startoval teprve potřetí. V rámci přípravy absolvoval krátký test, kde se svým mentorem Jarkem Orsákem zkoušeli různá nastavení diferenciálů na valašské tratě.
„Věděli jsme, že bude pršet, takže jsme na to byli připraveni“, říká Kořístka. „Proto nás ráno zaskočilo, že i když bylo zamračeno, déšť ještě stále nepřišel. Přemýšleli jsme, zda obout intermedia, suché gumy nebo rovnou mokré. Nakonec jsme zvolili slicky a vyšlo to, protože úvodní zkoušku jsme jeli ještě po suchém asfaltu. Při přejezdu na RZ2 začalo pršet, ale i na to jsme byli připraveni. V kufru jsme si vezli dvě mokré gumy, které jsme před vložkou namontovali na předek.“
V průběhu soutěže se posádka Kořístka – Drozd držela stabilně na třetí příčce nabité třídy produkčních vozů. Na sedmém měřeném úseku však přišel defekt pneumatiky, který znamenal propad ve výsledkové listině. „Na předposlední rychlostce jsem udělal úplně zbytečnou jezdeckou chybu. Hned po startu jsem zabočil do zatáčky rychleji, než bylo potřeba, zavadili jsme v příkopě o nějaký pařez a prorazili jsme levou zadní gumu. Celou vložku jsme absolvovali na ráfku. Ztratili jsme asi 45 sekund a připravili jsme se tak o třetí místo. Na finálové vložce Raková jsme šli do velkého rizika. Spolujezdec Michal Drozd z toho moc nadšený nebyl, ale nakonec byl spokojený. Zajeli jsme osmý čas absolutně a posunuli jsme se o 4 místa v celkovém pořadí.“
Mnohem větší smůla se přilepila na pneumatiky produkčního mistubishi týmu Orsák Rallysport na předchozí soutěži rallysprintového seriálu v Lužických horách. Posádka Kořístka – Drozd absolvovala všech šest rychlostních zkoušek, ale namísto zasloužené bronzové medaile ve třídě 3 nebyla vůbec klasifikována. „Když nám ve stopce poslední vložky zapisovali čas, motor se zastavil a už jsme ho nenastartovali. Přitom nám zbývalo jen dojet na cílovou rampu. Jednalo se o problém s palivovým čerpadlem. Máme sériovou palivovou nádrž, kde není záložní čerpadlo,“ vzpomíná Robert Kořístka.
„Teď máme měsíční pauzu před čtvrtou soutěží v Krkonoších. Na produkční auto s pohonem všech kol si postupně zvykáme, ale mám pořád problém s brzdami. Jarek Orsák mi stále vytýká, že brzy brzdím. Až se vrátí z Korsiky, chce se mnou udělat nějaké testování, kde se na tento nedostatek zaměříme. Z naší jízdy na Kopné byl nadšený. Říkal, že nečekal tu školáckou chybu s defektem pneumatiky. Ale i takové jsou rally. Asi to bylo tím, že jsme se už těšili do cíle,“ usmíval se Kořístka.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?