Nově složená posádka Josef Deneš - Ivo Vybíral vyrážela na Rallye Šumava Klatovy zejména s cílem sehrát se jak v autě, tak v servisu. Po absolvování více než pětisetkilometrové soutěže lze konstatovat, že původní plán posádce vyšel, přestože celkové výsledky hovoří jinak.
Celá soutěž začala velkou krizí už na čínovském okruhu, když při nájezdu na známý "vracák" narazil Josef Deneš na aquaplaning, který musel korigovat několika smyky. Poté nasadila posádka týmu Deneš Motorsport tempo, které jí vyhovovalo a bez větších chybiček se dostala do cíle soutěže. Také ale při sobotní, techničtější etapě potkala Josefa Deneše jedna krize na lesním úseku mezi obcemi Předenice a Nahořany, když musel auto poslat do únikové zóny."Velmi nás potěšil fakt, že v i tak náročných podmínkách jsme se dokázali v autě rychle sehrát a jet hezky jak pro nás, tak pro diváky. Snažili jsme se postupně zrychlovat, což se nám částečně pomalu dařilo. Jako bonus jsme si odvezli i nějaké body, které nás ještě více motivují pro další přípravu na Krumlov, kde, doufejme, bude konečně sucho a slunečno. Chtěl bych poděkovat všem členům jak našeho týmu, tak partnerského týmu Korno Motorsport za odvedenou práci v průběhu celého víkendu," řekl Josef Deneš.
" Soutěž to byla velmi náročná, což podtrhují podmínky, které po celou dobu panovaly. O to více jsem rád, že jsme soutěž dokončili bez většího škrábance. Nějaké body jsme posbírali, ale čeho si cením nejvíce je, že jsme si s Pepou výborně sedli a snad jsme i některými časy dokázali, že umíme zazlobit i "rychlejší kluky" a současně jet také pro diváky," řekl v cíli spokojený spolujezdec Ivo Vybíral.A co říká na nového spolujezdce Josef Deneš? "Hned při seznamovacích jízdách se ukázalo, že tato volba byla správná. Rychle jsme se spolu sehráli a udělali si nový společný systém v psaní rozpisu, který nám oběma více vyhovuje. Moc se těším na další závod." dodal severočeský jezdec.Další závod, kterého se tým Deneš Motorsport zúčastní bude o posledním květnovém víkendu Rallye Český Krumlov, kde by už chtěla posádka skutečně zkusit zabrat.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.