Martin Búš letos ze Škody Fabie R2 přesednul do Subaru Impreza WRX STI.
Další změnou pro něho je, že přešel ze soukromého do profesionálního teamu Roto Plzeň s.r.o. S tímto novým autem a novým týmem absolvoval také testovací rychlostní zkoušku v Žíželicích.
První ostrý závod se Subaru čekal Martina s novým spolujezdcem Jiřím Hovorkou v Rakousku. Kluci se postavili na start Rallye Lavanttal, která se konala v okolí města Wolfsberg. Cílem účasti na tomto závodě bylo seznámit se s autem a vyzkoušet spolupráci s novým spolujezdcem. „Rychlostní zkoušky mi charakterem připomínaly Rally Monte Carlo, které jsem v zimě jako divák navštívil. Seznamovačky proběhly za sucha, ale na závod byla předpověď opačná. Před startem závodu stále nenasvědčovalo nic, že se má počasí zhoršit, proto jsme obuli tvrdší slicky. Jen co jsme ale projeli startovní rampou, začalo pršet,“ odhalil první problém Martin Búš.
První dva měřené testy posádka projela jak to v rámci možností šlo. V servisu už mechanici obuli pneumatiky do mokra. Kluci stoupali průběžným pořadím stále nahoru. Druhý den všechno fungovalo výborně, až po sobotní průjezd městské speciálky. „Asi kilometr před cílem nám přestalo fungovat turbo a bylo jasné, že dál nedojedeme. Abych nepoškodil celý motor, ze závodu jsme raději odstoupili. Můžu ale říci, že cíl jsme si z větší části splnili. Auto jsme si na technických RZ ošahali a spolupráce s novým spolujezdcem Jirkou Hovorkou fungovala výborně. Škoda je tří nedojetých erzet. Každý kilometr jízdy s novým vozem má pro mě velkou cenu. Závod byl sám o sobě náročný, navíc ztížený deštivým počasím a blátem. Atmosféra závodu v údolí Lavanttal byla vynikající, “ doplnil Martin Búš.
Dalším závodem, na kterém se Martin se Subaru Impreza STi z týmu Roto Plzeň objevil, byla Rally Šumava. Spolujezdcem mu byl opět Jirka Hovorka. Od pořadatelů dostali přidělené startovní číslo 15 a mohli vyrazit. Na Šumavu si Martin přivezl jasný cíl. Chtěl se seznámit s novou soutěží, protože zde startoval poprvé a hlavně se učit a postupně zrychlovat. „Čekal nás úplně jiný charakter tratí, než jsme jeli minulý týden v Rakousku. Rychlostní zkoušky jsou zde mnohem rychlejší. Po rychlých pasážích následuje spoustu záludných míst, které je potřeba správně zapsat do rozpisu a dát si na ně pozor. Navíc zde bylo všude spoustu štěrku ze zimy,“ popsal tratě Martin Búš. Jak už je zvykem, seznamovačky se odehrávaly za krásného počasí, ale na závod byl opět hlášen déšť. Začínalo se městskou speciálkou a hned po té byl servis. Posádka vsadila na měkké slicky, s deštěm se počítalo až po servisu. Ale jakoby se opakovala situace, která nastala v Rakousku. Pršet začalo hned na startovní rampě. „Asi mám na počasí smůlu. V prvním servisu jsme už obuli správně a vyrazili vstříc podvečerním a nočním rychlostním zkouškám. V noci při náročných podmínkách za deště, někde i mlhy, jsem nechtěl riskovat. Auto je pro mě stále velká novinka. Vsadil jsem raději na jistotu a těšil se na sobotu,“ posteskl si Martin Búš.
V sobotu ráno do toho Martin šel naplno, chtěl se ve třídě vytáhnout trochu nahoru. Jenže ostatní závodníci jim to nechtěli umožnit, a tak se ztráta moc nezmenšila. V podobném stylu posádka jela všechny ranní zkoušky.
Po odpoledním servise následoval stejný plán jako dopoledne. Zabrat a posunout se o nějakou příčku výš. „Začal jsem se víc opírat do pneumatik a jízda nás začala bavit o sto procent. Cítil jsem oproti ránu výrazné zrychlení, bohužel jsem však v některých ostrých zatáčkách nechal spoustu drahocenných vteřin. Proto konečný čas nebyl až o tolik lepší,“ podělil se o dojmy spokojený Martin Búš. Čtrnáctá rychlostní zkouška byla díky oleji na trati zrušena. Na dalším měřeném úseku kluci chtěli udělat ještě nějaký pěkný čas. Přemírou snahy však na delší úzké rovině v rozbité a bahnité pasáži trefili kámen a prorazili levou přední pneumatiku i celý disk. Do cíle erzety zbývalo 6 km na velmi úzkém povrchu. Posádka se rozhodla zkoušku dokončit na defektu. Ztráta činila asi minutu a půl, ale ve finále nehrála až tak velkou roli. Kluci se v cíli radovali ze 14. místa absolutního pořadí a z 2. místa mezi juniory. K tomu Martinovi s Jirkou patří 6. místo ve třídě mezi produkčními vozy. „Jsem rád, že jsme tuto velmi těžkou soutěž v náročných podmínkách úspěšně absolvovali a těším se na další závod. Našim cílem je postupně zrychlovat, tak doufám, že se bude dařit. Na závěr bych chtěl poděkovat celému teamu Roto Plzeň s.r.o. za skvěle připravené auto a perfektní spolupráci, tátovi za největší podporu a v neposlední řadě Všem fanouškům, kteří nám drželi palce,“ řekl Martin Búš. Martin Búš by měl dále startovat na kompletním Mediasport Mezinárodním Mistrovstvím České republiky v rally a vybraných závodech v Evropě.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?