Martin Búš letos ze Škody Fabie R2 přesednul do Subaru Impreza WRX STI.
Další změnou pro něho je, že přešel ze soukromého do profesionálního teamu Roto Plzeň s.r.o. S tímto novým autem a novým týmem absolvoval také testovací rychlostní zkoušku v Žíželicích.
První ostrý závod se Subaru čekal Martina s novým spolujezdcem Jiřím Hovorkou v Rakousku. Kluci se postavili na start Rallye Lavanttal, která se konala v okolí města Wolfsberg. Cílem účasti na tomto závodě bylo seznámit se s autem a vyzkoušet spolupráci s novým spolujezdcem. „Rychlostní zkoušky mi charakterem připomínaly Rally Monte Carlo, které jsem v zimě jako divák navštívil. Seznamovačky proběhly za sucha, ale na závod byla předpověď opačná. Před startem závodu stále nenasvědčovalo nic, že se má počasí zhoršit, proto jsme obuli tvrdší slicky. Jen co jsme ale projeli startovní rampou, začalo pršet,“ odhalil první problém Martin Búš.
První dva měřené testy posádka projela jak to v rámci možností šlo. V servisu už mechanici obuli pneumatiky do mokra. Kluci stoupali průběžným pořadím stále nahoru. Druhý den všechno fungovalo výborně, až po sobotní průjezd městské speciálky. „Asi kilometr před cílem nám přestalo fungovat turbo a bylo jasné, že dál nedojedeme. Abych nepoškodil celý motor, ze závodu jsme raději odstoupili. Můžu ale říci, že cíl jsme si z větší části splnili. Auto jsme si na technických RZ ošahali a spolupráce s novým spolujezdcem Jirkou Hovorkou fungovala výborně. Škoda je tří nedojetých erzet. Každý kilometr jízdy s novým vozem má pro mě velkou cenu. Závod byl sám o sobě náročný, navíc ztížený deštivým počasím a blátem. Atmosféra závodu v údolí Lavanttal byla vynikající, “ doplnil Martin Búš.
Dalším závodem, na kterém se Martin se Subaru Impreza STi z týmu Roto Plzeň objevil, byla Rally Šumava. Spolujezdcem mu byl opět Jirka Hovorka. Od pořadatelů dostali přidělené startovní číslo 15 a mohli vyrazit. Na Šumavu si Martin přivezl jasný cíl. Chtěl se seznámit s novou soutěží, protože zde startoval poprvé a hlavně se učit a postupně zrychlovat. „Čekal nás úplně jiný charakter tratí, než jsme jeli minulý týden v Rakousku. Rychlostní zkoušky jsou zde mnohem rychlejší. Po rychlých pasážích následuje spoustu záludných míst, které je potřeba správně zapsat do rozpisu a dát si na ně pozor. Navíc zde bylo všude spoustu štěrku ze zimy,“ popsal tratě Martin Búš. Jak už je zvykem, seznamovačky se odehrávaly za krásného počasí, ale na závod byl opět hlášen déšť. Začínalo se městskou speciálkou a hned po té byl servis. Posádka vsadila na měkké slicky, s deštěm se počítalo až po servisu. Ale jakoby se opakovala situace, která nastala v Rakousku. Pršet začalo hned na startovní rampě. „Asi mám na počasí smůlu. V prvním servisu jsme už obuli správně a vyrazili vstříc podvečerním a nočním rychlostním zkouškám. V noci při náročných podmínkách za deště, někde i mlhy, jsem nechtěl riskovat. Auto je pro mě stále velká novinka. Vsadil jsem raději na jistotu a těšil se na sobotu,“ posteskl si Martin Búš.
V sobotu ráno do toho Martin šel naplno, chtěl se ve třídě vytáhnout trochu nahoru. Jenže ostatní závodníci jim to nechtěli umožnit, a tak se ztráta moc nezmenšila. V podobném stylu posádka jela všechny ranní zkoušky.
Po odpoledním servise následoval stejný plán jako dopoledne. Zabrat a posunout se o nějakou příčku výš. „Začal jsem se víc opírat do pneumatik a jízda nás začala bavit o sto procent. Cítil jsem oproti ránu výrazné zrychlení, bohužel jsem však v některých ostrých zatáčkách nechal spoustu drahocenných vteřin. Proto konečný čas nebyl až o tolik lepší,“ podělil se o dojmy spokojený Martin Búš. Čtrnáctá rychlostní zkouška byla díky oleji na trati zrušena. Na dalším měřeném úseku kluci chtěli udělat ještě nějaký pěkný čas. Přemírou snahy však na delší úzké rovině v rozbité a bahnité pasáži trefili kámen a prorazili levou přední pneumatiku i celý disk. Do cíle erzety zbývalo 6 km na velmi úzkém povrchu. Posádka se rozhodla zkoušku dokončit na defektu. Ztráta činila asi minutu a půl, ale ve finále nehrála až tak velkou roli. Kluci se v cíli radovali ze 14. místa absolutního pořadí a z 2. místa mezi juniory. K tomu Martinovi s Jirkou patří 6. místo ve třídě mezi produkčními vozy. „Jsem rád, že jsme tuto velmi těžkou soutěž v náročných podmínkách úspěšně absolvovali a těším se na další závod. Našim cílem je postupně zrychlovat, tak doufám, že se bude dařit. Na závěr bych chtěl poděkovat celému teamu Roto Plzeň s.r.o. za skvěle připravené auto a perfektní spolupráci, tátovi za největší podporu a v neposlední řadě Všem fanouškům, kteří nám drželi palce,“ řekl Martin Búš. Martin Búš by měl dále startovat na kompletním Mediasport Mezinárodním Mistrovstvím České republiky v rally a vybraných závodech v Evropě.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.