Vydařený návrat. Tak by se dalo hodnotit účinkování posádky Jiří Janecký - Milan Pokorný, kteří odstartovali na uplynulé Rally Šumava se startovním číslem 46.
Posádka pociťovala značnou nervozitu před závodem, jelikož to byl první společný start po dvouleté pauze. Že tento návrat nemůže být těžší bylo jasné hnet od začátku, když okolí Šumavy začal od pátku zkrápět vydatný déšť.
„Když jsme přijeli v pátek ráno do servisu a podívali se na dešťové mraky, začal nás přecházet humor. Premiéra s novým autem a hned na mokru nebyla zrovna ideální kombinace. Auto jsme vyzkoušeli na shakedownu, na kterém jsme absolvovali několik průjezdů a získali mírnou pohodu“ hodnotí předstartovní nervozitu Jirka. Hned v úvodu přišli o jednoho za soupeřů, když odstoupil Vlastimil Hodaň. Kluci do samotného závodu vstoupili vskutku ve velkém stylu. Boj o desetinky vteřiny s Jiřím Brožem a jeho Kitovou Felicíí byl perfektní. Brzy však mělo přijít řádné vystřízlivění. „ Na 3RZ jsme zažili velkou krizovou situaci. Na vytočenou 5 tku v pravé 3 jsme byli rychlejší, něž bylo možné danou zatáčkou projet. Půlku auta jsme museli dát do „katu“. Naštěstí se v tomto místě nenacházely protikatovací betony ! Díky pohotové reakci Jirky, který hned podřadil a vybojoval situaci jsme mohli pokračovat. Tento moment nám oběma ukázal, že jsme začali v příliš velkém tempu. Proto jsme v následujích RZtách zvolnili a zaměřili se na dokončení závodu“ popisuje „horké“ chvilky Milan Pokorný.
V sobotu ráno pro změnu odstoupil doposud druhý ve třídě Jiří Brož a kluci tak s Emilem Trinerem, který si jel vlastní závod v absolutním pořadí zůstali osamoceni. Tempo bylo uzpůsobeno z předchozího dne k dojetí závodu. Doslova šok však nastal na 12 RZ. Emil Triner odstupuje kvůli závadě a naše posádka se tak posouvá na první místo ve své třídě. „ Byli jsme opravdu hodně překvapeni, když jsme se dověděli o Emilově odstoupení. Proto byla vidina dokončení závodu ještě mnohem náročnější. Tak, jak jsem jel na poslední RZ nejezdím ani na nákup. Po poslední RZ následnoval rychlý servis a poté ještě 67 kilometrový přejezd na cílovou rampu. Vše se nakonec podařilo zvládnout. Víme, že především na Emila nemáme a mrzí nás odstoupení ostatních soupeřů. My jsme ovšem tentokrát měli více štěstí a mohli tak završit naši několikaletou práci“. usmívá se Jirka Janecký.
Na závěr bychom chtěli poděkovat pořadatelům za naprosto perfektně zvládnutou soutěž. Chování všech činovníků, technických komisařů, ředitele, časoměřičů a dalších lidí bylo opravdu příkladné a velmi vstřícné. Zároveň chceme poděkovat našemu kamarádovi a sponzorovi v jedné osobě Milanovi Zierovi – Auto Zier, našim skvělým mechanikům, kteří i v nevlídném počasí odváděli precizní práci. Zapomenout samozřejmě nesmíme ani na fanoušky, kteří rovněž přispěli k bezproblémovému průběhu závodu svým zodpovědným chováním Všem vám tímto ze srdce děkujeme a těšíme se na vás opět na Rally Český Krumlov. Více o našem týmu najdete na www.vdrallyteam.cz nebo na facebooku/VD Rally Team .FOTO : Petr Ptáček a Martin Konopáč
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?