Vydařený návrat. Tak by se dalo hodnotit účinkování posádky Jiří Janecký - Milan Pokorný, kteří odstartovali na uplynulé Rally Šumava se startovním číslem 46.
Posádka pociťovala značnou nervozitu před závodem, jelikož to byl první společný start po dvouleté pauze. Že tento návrat nemůže být těžší bylo jasné hnet od začátku, když okolí Šumavy začal od pátku zkrápět vydatný déšť.
„Když jsme přijeli v pátek ráno do servisu a podívali se na dešťové mraky, začal nás přecházet humor. Premiéra s novým autem a hned na mokru nebyla zrovna ideální kombinace. Auto jsme vyzkoušeli na shakedownu, na kterém jsme absolvovali několik průjezdů a získali mírnou pohodu“ hodnotí předstartovní nervozitu Jirka. Hned v úvodu přišli o jednoho za soupeřů, když odstoupil Vlastimil Hodaň. Kluci do samotného závodu vstoupili vskutku ve velkém stylu. Boj o desetinky vteřiny s Jiřím Brožem a jeho Kitovou Felicíí byl perfektní. Brzy však mělo přijít řádné vystřízlivění. „ Na 3RZ jsme zažili velkou krizovou situaci. Na vytočenou 5 tku v pravé 3 jsme byli rychlejší, něž bylo možné danou zatáčkou projet. Půlku auta jsme museli dát do „katu“. Naštěstí se v tomto místě nenacházely protikatovací betony ! Díky pohotové reakci Jirky, který hned podřadil a vybojoval situaci jsme mohli pokračovat. Tento moment nám oběma ukázal, že jsme začali v příliš velkém tempu. Proto jsme v následujích RZtách zvolnili a zaměřili se na dokončení závodu“ popisuje „horké“ chvilky Milan Pokorný.
V sobotu ráno pro změnu odstoupil doposud druhý ve třídě Jiří Brož a kluci tak s Emilem Trinerem, který si jel vlastní závod v absolutním pořadí zůstali osamoceni. Tempo bylo uzpůsobeno z předchozího dne k dojetí závodu. Doslova šok však nastal na 12 RZ. Emil Triner odstupuje kvůli závadě a naše posádka se tak posouvá na první místo ve své třídě. „ Byli jsme opravdu hodně překvapeni, když jsme se dověděli o Emilově odstoupení. Proto byla vidina dokončení závodu ještě mnohem náročnější. Tak, jak jsem jel na poslední RZ nejezdím ani na nákup. Po poslední RZ následnoval rychlý servis a poté ještě 67 kilometrový přejezd na cílovou rampu. Vše se nakonec podařilo zvládnout. Víme, že především na Emila nemáme a mrzí nás odstoupení ostatních soupeřů. My jsme ovšem tentokrát měli více štěstí a mohli tak završit naši několikaletou práci“. usmívá se Jirka Janecký.
Na závěr bychom chtěli poděkovat pořadatelům za naprosto perfektně zvládnutou soutěž. Chování všech činovníků, technických komisařů, ředitele, časoměřičů a dalších lidí bylo opravdu příkladné a velmi vstřícné. Zároveň chceme poděkovat našemu kamarádovi a sponzorovi v jedné osobě Milanovi Zierovi – Auto Zier, našim skvělým mechanikům, kteří i v nevlídném počasí odváděli precizní práci. Zapomenout samozřejmě nesmíme ani na fanoušky, kteří rovněž přispěli k bezproblémovému průběhu závodu svým zodpovědným chováním Všem vám tímto ze srdce děkujeme a těšíme se na vás opět na Rally Český Krumlov. Více o našem týmu najdete na www.vdrallyteam.cz nebo na facebooku/VD Rally Team .FOTO : Petr Ptáček a Martin Konopáč
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.