Vítězství posádky Janecký- Pokorný

Janecký, Jiří
Janecký, Jiří, foto: Archiv RallyZone.cz
Tomáš Urban 5. května 2013 20:40
Sdílej:

Vydařený návrat. Tak by se dalo hodnotit účinkování posádky Jiří Janecký - Milan Pokorný, kteří odstartovali na uplynulé Rally Šumava se startovním číslem 46.

Posádka pociťovala značnou nervozitu před závodem, jelikož to byl první společný start po dvouleté pauze. Že tento návrat nemůže být těžší bylo jasné hnet od začátku, když okolí Šumavy začal od pátku zkrápět vydatný déšť.

„Když jsme přijeli v pátek ráno do servisu a podívali se na dešťové mraky, začal nás přecházet humor. Premiéra s novým autem a hned na mokru nebyla zrovna ideální kombinace. Auto jsme vyzkoušeli na shakedownu, na kterém jsme absolvovali několik průjezdů a získali mírnou pohodu“ hodnotí předstartovní nervozitu Jirka. Hned v úvodu přišli o jednoho za soupeřů, když odstoupil Vlastimil Hodaň. Kluci do samotného závodu vstoupili vskutku ve velkém stylu. Boj o desetinky vteřiny s Jiřím Brožem a jeho Kitovou Felicíí byl perfektní. Brzy však mělo přijít řádné vystřízlivění.  „ Na 3RZ jsme zažili velkou krizovou situaci. Na vytočenou 5 tku v pravé 3 jsme byli rychlejší, něž bylo možné danou zatáčkou projet. Půlku auta jsme museli dát do „katu“. Naštěstí se v tomto místě nenacházely protikatovací betony ! Díky pohotové reakci Jirky, který hned podřadil a vybojoval situaci jsme mohli pokračovat. Tento moment nám oběma ukázal, že jsme začali v příliš velkém tempu. Proto jsme v následujích RZtách zvolnili a zaměřili se na dokončení závodu“ popisuje „horké“ chvilky Milan Pokorný.

V sobotu ráno pro změnu odstoupil doposud druhý ve třídě Jiří Brož a kluci tak s Emilem Trinerem, který si jel vlastní závod v absolutním pořadí zůstali osamoceni. Tempo bylo uzpůsobeno z předchozího dne k dojetí závodu. Doslova šok však nastal na 12 RZ. Emil Triner odstupuje kvůli závadě a naše posádka se tak posouvá na první místo ve své třídě. „ Byli jsme opravdu hodně překvapeni, když jsme se dověděli o Emilově odstoupení. Proto byla vidina dokončení závodu ještě mnohem náročnější. Tak, jak jsem jel na poslední RZ nejezdím ani na nákup. Po poslední RZ následnoval rychlý servis a poté ještě 67 kilometrový přejezd na cílovou rampu. Vše se nakonec podařilo zvládnout. Víme, že především na Emila nemáme a mrzí nás odstoupení ostatních soupeřů. My jsme ovšem tentokrát měli více štěstí a mohli tak završit naši několikaletou práci“. usmívá se Jirka Janecký.

 

Na závěr bychom chtěli poděkovat pořadatelům za naprosto perfektně zvládnutou soutěž. Chování všech činovníků, technických komisařů, ředitele, časoměřičů a dalších lidí bylo opravdu příkladné a velmi vstřícné. Zároveň chceme poděkovat našemu kamarádovi a sponzorovi v jedné osobě Milanovi Zierovi – Auto Zier, našim skvělým mechanikům, kteří i v nevlídném počasí odváděli precizní práci. Zapomenout samozřejmě nesmíme ani na fanoušky, kteří rovněž přispěli k bezproblémovému průběhu závodu svým zodpovědným chováním Všem vám tímto ze srdce děkujeme a těšíme se na vás opět na Rally Český Krumlov. Více o našem týmu najdete na www.vdrallyteam.cz nebo na facebooku/VD Rally Team .FOTO : Petr Ptáček a Martin Konopáč

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.