Vydařený návrat. Tak by se dalo hodnotit účinkování posádky Jiří Janecký - Milan Pokorný, kteří odstartovali na uplynulé Rally Šumava se startovním číslem 46.
Posádka pociťovala značnou nervozitu před závodem, jelikož to byl první společný start po dvouleté pauze. Že tento návrat nemůže být těžší bylo jasné hnet od začátku, když okolí Šumavy začal od pátku zkrápět vydatný déšť.
„Když jsme přijeli v pátek ráno do servisu a podívali se na dešťové mraky, začal nás přecházet humor. Premiéra s novým autem a hned na mokru nebyla zrovna ideální kombinace. Auto jsme vyzkoušeli na shakedownu, na kterém jsme absolvovali několik průjezdů a získali mírnou pohodu“ hodnotí předstartovní nervozitu Jirka. Hned v úvodu přišli o jednoho za soupeřů, když odstoupil Vlastimil Hodaň. Kluci do samotného závodu vstoupili vskutku ve velkém stylu. Boj o desetinky vteřiny s Jiřím Brožem a jeho Kitovou Felicíí byl perfektní. Brzy však mělo přijít řádné vystřízlivění. „ Na 3RZ jsme zažili velkou krizovou situaci. Na vytočenou 5 tku v pravé 3 jsme byli rychlejší, něž bylo možné danou zatáčkou projet. Půlku auta jsme museli dát do „katu“. Naštěstí se v tomto místě nenacházely protikatovací betony ! Díky pohotové reakci Jirky, který hned podřadil a vybojoval situaci jsme mohli pokračovat. Tento moment nám oběma ukázal, že jsme začali v příliš velkém tempu. Proto jsme v následujích RZtách zvolnili a zaměřili se na dokončení závodu“ popisuje „horké“ chvilky Milan Pokorný.
V sobotu ráno pro změnu odstoupil doposud druhý ve třídě Jiří Brož a kluci tak s Emilem Trinerem, který si jel vlastní závod v absolutním pořadí zůstali osamoceni. Tempo bylo uzpůsobeno z předchozího dne k dojetí závodu. Doslova šok však nastal na 12 RZ. Emil Triner odstupuje kvůli závadě a naše posádka se tak posouvá na první místo ve své třídě. „ Byli jsme opravdu hodně překvapeni, když jsme se dověděli o Emilově odstoupení. Proto byla vidina dokončení závodu ještě mnohem náročnější. Tak, jak jsem jel na poslední RZ nejezdím ani na nákup. Po poslední RZ následnoval rychlý servis a poté ještě 67 kilometrový přejezd na cílovou rampu. Vše se nakonec podařilo zvládnout. Víme, že především na Emila nemáme a mrzí nás odstoupení ostatních soupeřů. My jsme ovšem tentokrát měli více štěstí a mohli tak završit naši několikaletou práci“. usmívá se Jirka Janecký.
Na závěr bychom chtěli poděkovat pořadatelům za naprosto perfektně zvládnutou soutěž. Chování všech činovníků, technických komisařů, ředitele, časoměřičů a dalších lidí bylo opravdu příkladné a velmi vstřícné. Zároveň chceme poděkovat našemu kamarádovi a sponzorovi v jedné osobě Milanovi Zierovi – Auto Zier, našim skvělým mechanikům, kteří i v nevlídném počasí odváděli precizní práci. Zapomenout samozřejmě nesmíme ani na fanoušky, kteří rovněž přispěli k bezproblémovému průběhu závodu svým zodpovědným chováním Všem vám tímto ze srdce děkujeme a těšíme se na vás opět na Rally Český Krumlov. Více o našem týmu najdete na www.vdrallyteam.cz nebo na facebooku/VD Rally Team .FOTO : Petr Ptáček a Martin Konopáč
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.