Pešl se v Lužičkách potrápil, na Kopné slibuje reparát

rally vrchovina
rally vrchovina, foto: www.rallyzone.cz | Krajča, Ondřej
Barbora Vebrová 2. května 2013 19:51
Sdílej:

Těsně pod bednou skončila na Rally Lužické Hory posádka JP Motorsport teamu Jaroslav Pešl – Roman Pešek. Oba Valaši jedoucí tradičně na voze Mitsubishi Lancer EVO IX skončili na druhém podniku sprintového šampionátu na nepopulárním bramborovém čtvrtém místě, když jim na třetího ve třídě Lumíra Firlu chyběly necelé čtyři vteřiny, absolutně skončili Pešl s Pešlem dvanáctí.

Jaroslav Pešl se po třech sezonách v MH Racingu Martina Hudce v této nové sezoně osamostatnil a jezdí na „své vlastní triko“ v JP Motorsport teamu a v nových červeno-modro-bílých bojových barvách. Po premiéře nového Pešlova týmu na prvním sprintu na Rally Vrchovina (7. místo absolutně, 5. pozice ve třídě 3) byl druhý sprint sezony další výzvou prokousat se zase o něco výše.

Všechno pro posádku Pešl - Pešek začalo velmi slibně. První erzeta přinesla pěkné třetí místo ve třídě, jenže pohoda bohužel nevydržela dlouho. „Bez problémů jsme vlastně jeli jen první rychlostní zkoušku. Pak už to bylo horší a horší,“ začal s hodnocením trochu smolné soutěže v Lužických horách pilot posádky Jaroslav Pešl. Hned po úvodní zkoušce se totiž začaly ozývat technické problémy. „V podstatě od jedničky dále se nám stále přehříval motor, protože nám nefungoval mezinápravový diferenciál. Prostě jsme nemohli jet tak, jak bychom chtěli a mohli,“ posteskl si Pešl. V cíli pak z toho bylo alespoň čtvrté místo ve třídě 3, pouhých 3,6 vteřin za Lumírem Firlou. „Výsledek to není úplně špatný, ale chtěli jsme být o něco výše. Škoda té techniky, ale to k tomu patří,“ ohlédl se za druhým sprintem sezony 33letý jezdec.

Stávkou techniky se však nenechal Pešl nijak rozhodit a hned už spřádá plány na další závody a reparát chce složit hned v dalším podniku. „Rozhodně se nenecháme technickými problémy odradit, naopak nás to nažhavilo do dalších bojů. Teprve jsou za námi dva sprinty z celkových osmi, takže jsme vlastně stále na začátku. Do Kopné bude všechno opravené a nedáme tam svou kůži lacino,“ slibuje valašskomeziříčský jezdec, jehož hlavním cílem sezony je uspět co nejlépe právě ve sprintovém šampionátu. Tradiční Kopná je na programu v sobotu 11. května.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.