Těsně pod bednou skončila na Rally Lužické Hory posádka JP Motorsport teamu Jaroslav Pešl – Roman Pešek. Oba Valaši jedoucí tradičně na voze Mitsubishi Lancer EVO IX skončili na druhém podniku sprintového šampionátu na nepopulárním bramborovém čtvrtém místě, když jim na třetího ve třídě Lumíra Firlu chyběly necelé čtyři vteřiny, absolutně skončili Pešl s Pešlem dvanáctí.
Jaroslav Pešl se po třech sezonách v MH Racingu Martina Hudce v této nové sezoně osamostatnil a jezdí na „své vlastní triko“ v JP Motorsport teamu a v nových červeno-modro-bílých bojových barvách. Po premiéře nového Pešlova týmu na prvním sprintu na Rally Vrchovina (7. místo absolutně, 5. pozice ve třídě 3) byl druhý sprint sezony další výzvou prokousat se zase o něco výše.
Všechno pro posádku Pešl - Pešek začalo velmi slibně. První erzeta přinesla pěkné třetí místo ve třídě, jenže pohoda bohužel nevydržela dlouho. „Bez problémů jsme vlastně jeli jen první rychlostní zkoušku. Pak už to bylo horší a horší,“ začal s hodnocením trochu smolné soutěže v Lužických horách pilot posádky Jaroslav Pešl. Hned po úvodní zkoušce se totiž začaly ozývat technické problémy. „V podstatě od jedničky dále se nám stále přehříval motor, protože nám nefungoval mezinápravový diferenciál. Prostě jsme nemohli jet tak, jak bychom chtěli a mohli,“ posteskl si Pešl. V cíli pak z toho bylo alespoň čtvrté místo ve třídě 3, pouhých 3,6 vteřin za Lumírem Firlou. „Výsledek to není úplně špatný, ale chtěli jsme být o něco výše. Škoda té techniky, ale to k tomu patří,“ ohlédl se za druhým sprintem sezony 33letý jezdec.
Stávkou techniky se však nenechal Pešl nijak rozhodit a hned už spřádá plány na další závody a reparát chce složit hned v dalším podniku. „Rozhodně se nenecháme technickými problémy odradit, naopak nás to nažhavilo do dalších bojů. Teprve jsou za námi dva sprinty z celkových osmi, takže jsme vlastně stále na začátku. Do Kopné bude všechno opravené a nedáme tam svou kůži lacino,“ slibuje valašskomeziříčský jezdec, jehož hlavním cílem sezony je uspět co nejlépe právě ve sprintovém šampionátu. Tradiční Kopná je na programu v sobotu 11. května.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?