Těsně pod bednou skončila na Rally Lužické Hory posádka JP Motorsport teamu Jaroslav Pešl – Roman Pešek. Oba Valaši jedoucí tradičně na voze Mitsubishi Lancer EVO IX skončili na druhém podniku sprintového šampionátu na nepopulárním bramborovém čtvrtém místě, když jim na třetího ve třídě Lumíra Firlu chyběly necelé čtyři vteřiny, absolutně skončili Pešl s Pešlem dvanáctí.
Jaroslav Pešl se po třech sezonách v MH Racingu Martina Hudce v této nové sezoně osamostatnil a jezdí na „své vlastní triko“ v JP Motorsport teamu a v nových červeno-modro-bílých bojových barvách. Po premiéře nového Pešlova týmu na prvním sprintu na Rally Vrchovina (7. místo absolutně, 5. pozice ve třídě 3) byl druhý sprint sezony další výzvou prokousat se zase o něco výše.
Všechno pro posádku Pešl - Pešek začalo velmi slibně. První erzeta přinesla pěkné třetí místo ve třídě, jenže pohoda bohužel nevydržela dlouho. „Bez problémů jsme vlastně jeli jen první rychlostní zkoušku. Pak už to bylo horší a horší,“ začal s hodnocením trochu smolné soutěže v Lužických horách pilot posádky Jaroslav Pešl. Hned po úvodní zkoušce se totiž začaly ozývat technické problémy. „V podstatě od jedničky dále se nám stále přehříval motor, protože nám nefungoval mezinápravový diferenciál. Prostě jsme nemohli jet tak, jak bychom chtěli a mohli,“ posteskl si Pešl. V cíli pak z toho bylo alespoň čtvrté místo ve třídě 3, pouhých 3,6 vteřin za Lumírem Firlou. „Výsledek to není úplně špatný, ale chtěli jsme být o něco výše. Škoda té techniky, ale to k tomu patří,“ ohlédl se za druhým sprintem sezony 33letý jezdec.
Stávkou techniky se však nenechal Pešl nijak rozhodit a hned už spřádá plány na další závody a reparát chce složit hned v dalším podniku. „Rozhodně se nenecháme technickými problémy odradit, naopak nás to nažhavilo do dalších bojů. Teprve jsou za námi dva sprinty z celkových osmi, takže jsme vlastně stále na začátku. Do Kopné bude všechno opravené a nedáme tam svou kůži lacino,“ slibuje valašskomeziříčský jezdec, jehož hlavním cílem sezony je uspět co nejlépe právě ve sprintovém šampionátu. Tradiční Kopná je na programu v sobotu 11. května.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?