Pešl se v Lužičkách potrápil, na Kopné slibuje reparát

rally vrchovina
rally vrchovina, foto: www.rallyzone.cz | Krajča, Ondřej
Barbora Vebrová 2. května 2013 19:51
Sdílej:

Těsně pod bednou skončila na Rally Lužické Hory posádka JP Motorsport teamu Jaroslav Pešl – Roman Pešek. Oba Valaši jedoucí tradičně na voze Mitsubishi Lancer EVO IX skončili na druhém podniku sprintového šampionátu na nepopulárním bramborovém čtvrtém místě, když jim na třetího ve třídě Lumíra Firlu chyběly necelé čtyři vteřiny, absolutně skončili Pešl s Pešlem dvanáctí.

Jaroslav Pešl se po třech sezonách v MH Racingu Martina Hudce v této nové sezoně osamostatnil a jezdí na „své vlastní triko“ v JP Motorsport teamu a v nových červeno-modro-bílých bojových barvách. Po premiéře nového Pešlova týmu na prvním sprintu na Rally Vrchovina (7. místo absolutně, 5. pozice ve třídě 3) byl druhý sprint sezony další výzvou prokousat se zase o něco výše.

Všechno pro posádku Pešl - Pešek začalo velmi slibně. První erzeta přinesla pěkné třetí místo ve třídě, jenže pohoda bohužel nevydržela dlouho. „Bez problémů jsme vlastně jeli jen první rychlostní zkoušku. Pak už to bylo horší a horší,“ začal s hodnocením trochu smolné soutěže v Lužických horách pilot posádky Jaroslav Pešl. Hned po úvodní zkoušce se totiž začaly ozývat technické problémy. „V podstatě od jedničky dále se nám stále přehříval motor, protože nám nefungoval mezinápravový diferenciál. Prostě jsme nemohli jet tak, jak bychom chtěli a mohli,“ posteskl si Pešl. V cíli pak z toho bylo alespoň čtvrté místo ve třídě 3, pouhých 3,6 vteřin za Lumírem Firlou. „Výsledek to není úplně špatný, ale chtěli jsme být o něco výše. Škoda té techniky, ale to k tomu patří,“ ohlédl se za druhým sprintem sezony 33letý jezdec.

Stávkou techniky se však nenechal Pešl nijak rozhodit a hned už spřádá plány na další závody a reparát chce složit hned v dalším podniku. „Rozhodně se nenecháme technickými problémy odradit, naopak nás to nažhavilo do dalších bojů. Teprve jsou za námi dva sprinty z celkových osmi, takže jsme vlastně stále na začátku. Do Kopné bude všechno opravené a nedáme tam svou kůži lacino,“ slibuje valašskomeziříčský jezdec, jehož hlavním cílem sezony je uspět co nejlépe právě ve sprintovém šampionátu. Tradiční Kopná je na programu v sobotu 11. května.

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.