Na start prvního závodu Mediasport mezinárodního mistrovství České republiky v rally se také postavila pro letošek nově složená posádka Patrik Rujbr navigovaný Petrou Řihákovou. Do Rally Šumava dvojice odstartovala s vozem Renault Clio R3.
Cíl do soutěže byl posbírat co nejvíce zkušeností s novým autem a dokončit závod až na cílovou rampu. Hned po trénincích byli Patrik s Petrou velmi spokojeni a natěšeni do závodu. „Trénování proběhlo naprosto v pohodě. Je tady málo posádek, a tak má každý svůj klid,“ popsal průběh seznamovacích jízd Patrik Rujbr.
Počasí už se umoudřilo a vypadalo, že bude následovat krásný jarní víkend, jenže tomu nakonec tak nebylo. Už ve čtvrtek večer přišla první bouřka. V pátek se déšť spustil zrovna v době startu této smíšené posádky. Ale Patrika s Petrou to od bojů vůbec neodradilo. „Nohy jsme měli promočené na kost a byli jsme zmrzlí jak cyp,“ vzpomíná Patrik.
Hned první měřený úsek, populární čínovský okruh, se posádce vydařil a dvojice byla z fungování auta i ze vzájemné spolupráce ve voze nadšená.
„Celý pátek se nám jelo parádně. Nejvíce se nám líbila rychlostní zkouška Černíkov – Kdyně, kde se nám i hodně dařilo. Po nočním servise jsme utíkali do postele, protože etapa končila pozdě v noci. S pocitem 3. místa ve třídě se nám krásně usínalo a moc jsme se oba dva těšili na druhý den. Jenže jsme věděli, že to bude ještě velký boj,“ podělil se o dojmy po prvním závodním dnu Patrik Rujbr.
Na záda Patrikovi s Petrou dýchal Vlastimil Maxa, který na ně ztrácel přesně 2,5 vteřiny, což je vskutku málo. Další soupeř smíšené posádky byl Václav Dunovský, který svou ztrátu stahoval po velkých kusech. Na jedenácté rychlostní zkoušce se Dunovský dostal na třetí místo před posádku týmu KRTZ s. r. o. Toto umístění pro posádku Rujbr – Řiháková platilo až do přejezdu na cílovou rampu. Na tomto přejezdu totiž Václav Dunovský musel odstoupit a Patrik se tak dostal na 3. místo ve třídě 5. „Ráno jsme začali velmi hezky, Vlastimilu Maxovi i Vaškovi Dunovskému jsme trošku poodskočili, i když ne na dlouho, protože nás Dunovský za chvíli posunul na 4. místo ve třídě. Jenže Vašek závod nedokončil a my tak dojeli na 3. místě ve třídě a na 2. místě v Clio R3 Trophy. Jelikož to byl náš první společný závod, jsme velmi spokojeni. Výsledek je pro nás nad očekávání. Rychlostní zkoušky byly hezké a soupeření s ostatními posádkami nás bavilo. Už teď se těšíme na další závody, kde si to s nimi zase rozdáme,“ řekl v cíli spokojený Patrik Rujbr, kterému navíc patří 15. místo absolutního pořadí.
Patrik s Petrou ale doufají, že na dalších závodech si místo na stupních vítězů vybojují přímo na tratích měřených testů. „Chtěl bych pochválit moji novou spolujezdkyni Petru za výbornou práci. Velký dík také patří týmu Lubomíra Minaříka za perfektně nachystané auto a výborný servis i po dobu závodu,“ dodal Patrik Rujbr.Další závod, na kterém budou fanoušci moci vidět Patrika s Petrou v akci budou Galaxy GRS Rally Lužické Hory, které startují již tento víkend. Celá posádka tímto zve nejen své příznivce na druhý letošní závod rallysprintového mistrovství. Centrem dění bude opět Hrádek nad Nisou. Tisková zpráva týmu KRTZ s. r. o., Barbora Vebrová
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.