Na start prvního závodu Mediasport mezinárodního mistrovství České republiky v rally se také postavila pro letošek nově složená posádka Patrik Rujbr navigovaný Petrou Řihákovou. Do Rally Šumava dvojice odstartovala s vozem Renault Clio R3.
Cíl do soutěže byl posbírat co nejvíce zkušeností s novým autem a dokončit závod až na cílovou rampu. Hned po trénincích byli Patrik s Petrou velmi spokojeni a natěšeni do závodu. „Trénování proběhlo naprosto v pohodě. Je tady málo posádek, a tak má každý svůj klid,“ popsal průběh seznamovacích jízd Patrik Rujbr.
Počasí už se umoudřilo a vypadalo, že bude následovat krásný jarní víkend, jenže tomu nakonec tak nebylo. Už ve čtvrtek večer přišla první bouřka. V pátek se déšť spustil zrovna v době startu této smíšené posádky. Ale Patrika s Petrou to od bojů vůbec neodradilo. „Nohy jsme měli promočené na kost a byli jsme zmrzlí jak cyp,“ vzpomíná Patrik.
Hned první měřený úsek, populární čínovský okruh, se posádce vydařil a dvojice byla z fungování auta i ze vzájemné spolupráce ve voze nadšená.
„Celý pátek se nám jelo parádně. Nejvíce se nám líbila rychlostní zkouška Černíkov – Kdyně, kde se nám i hodně dařilo. Po nočním servise jsme utíkali do postele, protože etapa končila pozdě v noci. S pocitem 3. místa ve třídě se nám krásně usínalo a moc jsme se oba dva těšili na druhý den. Jenže jsme věděli, že to bude ještě velký boj,“ podělil se o dojmy po prvním závodním dnu Patrik Rujbr.
Na záda Patrikovi s Petrou dýchal Vlastimil Maxa, který na ně ztrácel přesně 2,5 vteřiny, což je vskutku málo. Další soupeř smíšené posádky byl Václav Dunovský, který svou ztrátu stahoval po velkých kusech. Na jedenácté rychlostní zkoušce se Dunovský dostal na třetí místo před posádku týmu KRTZ s. r. o. Toto umístění pro posádku Rujbr – Řiháková platilo až do přejezdu na cílovou rampu. Na tomto přejezdu totiž Václav Dunovský musel odstoupit a Patrik se tak dostal na 3. místo ve třídě 5. „Ráno jsme začali velmi hezky, Vlastimilu Maxovi i Vaškovi Dunovskému jsme trošku poodskočili, i když ne na dlouho, protože nás Dunovský za chvíli posunul na 4. místo ve třídě. Jenže Vašek závod nedokončil a my tak dojeli na 3. místě ve třídě a na 2. místě v Clio R3 Trophy. Jelikož to byl náš první společný závod, jsme velmi spokojeni. Výsledek je pro nás nad očekávání. Rychlostní zkoušky byly hezké a soupeření s ostatními posádkami nás bavilo. Už teď se těšíme na další závody, kde si to s nimi zase rozdáme,“ řekl v cíli spokojený Patrik Rujbr, kterému navíc patří 15. místo absolutního pořadí.
Patrik s Petrou ale doufají, že na dalších závodech si místo na stupních vítězů vybojují přímo na tratích měřených testů. „Chtěl bych pochválit moji novou spolujezdkyni Petru za výbornou práci. Velký dík také patří týmu Lubomíra Minaříka za perfektně nachystané auto a výborný servis i po dobu závodu,“ dodal Patrik Rujbr.Další závod, na kterém budou fanoušci moci vidět Patrika s Petrou v akci budou Galaxy GRS Rally Lužické Hory, které startují již tento víkend. Celá posádka tímto zve nejen své příznivce na druhý letošní závod rallysprintového mistrovství. Centrem dění bude opět Hrádek nad Nisou. Tisková zpráva týmu KRTZ s. r. o., Barbora Vebrová
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?