Na start prvního závodu Mediasport mezinárodního mistrovství České republiky v rally se také postavila pro letošek nově složená posádka Patrik Rujbr navigovaný Petrou Řihákovou. Do Rally Šumava dvojice odstartovala s vozem Renault Clio R3.
Cíl do soutěže byl posbírat co nejvíce zkušeností s novým autem a dokončit závod až na cílovou rampu. Hned po trénincích byli Patrik s Petrou velmi spokojeni a natěšeni do závodu. „Trénování proběhlo naprosto v pohodě. Je tady málo posádek, a tak má každý svůj klid,“ popsal průběh seznamovacích jízd Patrik Rujbr.
Počasí už se umoudřilo a vypadalo, že bude následovat krásný jarní víkend, jenže tomu nakonec tak nebylo. Už ve čtvrtek večer přišla první bouřka. V pátek se déšť spustil zrovna v době startu této smíšené posádky. Ale Patrika s Petrou to od bojů vůbec neodradilo. „Nohy jsme měli promočené na kost a byli jsme zmrzlí jak cyp,“ vzpomíná Patrik.
Hned první měřený úsek, populární čínovský okruh, se posádce vydařil a dvojice byla z fungování auta i ze vzájemné spolupráce ve voze nadšená.
„Celý pátek se nám jelo parádně. Nejvíce se nám líbila rychlostní zkouška Černíkov – Kdyně, kde se nám i hodně dařilo. Po nočním servise jsme utíkali do postele, protože etapa končila pozdě v noci. S pocitem 3. místa ve třídě se nám krásně usínalo a moc jsme se oba dva těšili na druhý den. Jenže jsme věděli, že to bude ještě velký boj,“ podělil se o dojmy po prvním závodním dnu Patrik Rujbr.
Na záda Patrikovi s Petrou dýchal Vlastimil Maxa, který na ně ztrácel přesně 2,5 vteřiny, což je vskutku málo. Další soupeř smíšené posádky byl Václav Dunovský, který svou ztrátu stahoval po velkých kusech. Na jedenácté rychlostní zkoušce se Dunovský dostal na třetí místo před posádku týmu KRTZ s. r. o. Toto umístění pro posádku Rujbr – Řiháková platilo až do přejezdu na cílovou rampu. Na tomto přejezdu totiž Václav Dunovský musel odstoupit a Patrik se tak dostal na 3. místo ve třídě 5. „Ráno jsme začali velmi hezky, Vlastimilu Maxovi i Vaškovi Dunovskému jsme trošku poodskočili, i když ne na dlouho, protože nás Dunovský za chvíli posunul na 4. místo ve třídě. Jenže Vašek závod nedokončil a my tak dojeli na 3. místě ve třídě a na 2. místě v Clio R3 Trophy. Jelikož to byl náš první společný závod, jsme velmi spokojeni. Výsledek je pro nás nad očekávání. Rychlostní zkoušky byly hezké a soupeření s ostatními posádkami nás bavilo. Už teď se těšíme na další závody, kde si to s nimi zase rozdáme,“ řekl v cíli spokojený Patrik Rujbr, kterému navíc patří 15. místo absolutního pořadí.
Patrik s Petrou ale doufají, že na dalších závodech si místo na stupních vítězů vybojují přímo na tratích měřených testů. „Chtěl bych pochválit moji novou spolujezdkyni Petru za výbornou práci. Velký dík také patří týmu Lubomíra Minaříka za perfektně nachystané auto a výborný servis i po dobu závodu,“ dodal Patrik Rujbr.Další závod, na kterém budou fanoušci moci vidět Patrika s Petrou v akci budou Galaxy GRS Rally Lužické Hory, které startují již tento víkend. Celá posádka tímto zve nejen své příznivce na druhý letošní závod rallysprintového mistrovství. Centrem dění bude opět Hrádek nad Nisou. Tisková zpráva týmu KRTZ s. r. o., Barbora Vebrová
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.