Na start prvního závodu Mediasport mezinárodního mistrovství České republiky v rally se také postavila pro letošek nově složená posádka Patrik Rujbr navigovaný Petrou Řihákovou. Do Rally Šumava dvojice odstartovala s vozem Renault Clio R3.
Cíl do soutěže byl posbírat co nejvíce zkušeností s novým autem a dokončit závod až na cílovou rampu. Hned po trénincích byli Patrik s Petrou velmi spokojeni a natěšeni do závodu. „Trénování proběhlo naprosto v pohodě. Je tady málo posádek, a tak má každý svůj klid,“ popsal průběh seznamovacích jízd Patrik Rujbr.
Počasí už se umoudřilo a vypadalo, že bude následovat krásný jarní víkend, jenže tomu nakonec tak nebylo. Už ve čtvrtek večer přišla první bouřka. V pátek se déšť spustil zrovna v době startu této smíšené posádky. Ale Patrika s Petrou to od bojů vůbec neodradilo. „Nohy jsme měli promočené na kost a byli jsme zmrzlí jak cyp,“ vzpomíná Patrik.
Hned první měřený úsek, populární čínovský okruh, se posádce vydařil a dvojice byla z fungování auta i ze vzájemné spolupráce ve voze nadšená.
„Celý pátek se nám jelo parádně. Nejvíce se nám líbila rychlostní zkouška Černíkov – Kdyně, kde se nám i hodně dařilo. Po nočním servise jsme utíkali do postele, protože etapa končila pozdě v noci. S pocitem 3. místa ve třídě se nám krásně usínalo a moc jsme se oba dva těšili na druhý den. Jenže jsme věděli, že to bude ještě velký boj,“ podělil se o dojmy po prvním závodním dnu Patrik Rujbr.
Na záda Patrikovi s Petrou dýchal Vlastimil Maxa, který na ně ztrácel přesně 2,5 vteřiny, což je vskutku málo. Další soupeř smíšené posádky byl Václav Dunovský, který svou ztrátu stahoval po velkých kusech. Na jedenácté rychlostní zkoušce se Dunovský dostal na třetí místo před posádku týmu KRTZ s. r. o. Toto umístění pro posádku Rujbr – Řiháková platilo až do přejezdu na cílovou rampu. Na tomto přejezdu totiž Václav Dunovský musel odstoupit a Patrik se tak dostal na 3. místo ve třídě 5. „Ráno jsme začali velmi hezky, Vlastimilu Maxovi i Vaškovi Dunovskému jsme trošku poodskočili, i když ne na dlouho, protože nás Dunovský za chvíli posunul na 4. místo ve třídě. Jenže Vašek závod nedokončil a my tak dojeli na 3. místě ve třídě a na 2. místě v Clio R3 Trophy. Jelikož to byl náš první společný závod, jsme velmi spokojeni. Výsledek je pro nás nad očekávání. Rychlostní zkoušky byly hezké a soupeření s ostatními posádkami nás bavilo. Už teď se těšíme na další závody, kde si to s nimi zase rozdáme,“ řekl v cíli spokojený Patrik Rujbr, kterému navíc patří 15. místo absolutního pořadí.
Patrik s Petrou ale doufají, že na dalších závodech si místo na stupních vítězů vybojují přímo na tratích měřených testů. „Chtěl bych pochválit moji novou spolujezdkyni Petru za výbornou práci. Velký dík také patří týmu Lubomíra Minaříka za perfektně nachystané auto a výborný servis i po dobu závodu,“ dodal Patrik Rujbr.Další závod, na kterém budou fanoušci moci vidět Patrika s Petrou v akci budou Galaxy GRS Rally Lužické Hory, které startují již tento víkend. Celá posádka tímto zve nejen své příznivce na druhý letošní závod rallysprintového mistrovství. Centrem dění bude opět Hrádek nad Nisou. Tisková zpráva týmu KRTZ s. r. o., Barbora Vebrová
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?