Ani závěr 22. Historic Vltava Rallye ani 48. Rallye Šumava Klatovy nic zásadního nezměnil na výsledcích, a tak se z prvenství v letošních klatovských soutěžích radují Valter Christian Jensen a Erik Pedersen (Lancia Rally 037) a také Václav Pech s Petrem Uhlem (Mini John Cooper Works Super 2000). Informace o obou podnicích postupně přibývají na stránkách www.rallyesumava.cz a www.vltavarallye.cz .
Náročné povětrnostní podmínky a zajímavý průběh – to jsou společné jmenovatele pro obě letošní klatovské soutěže. V 22. Historic Vltava Rallye sice norský jezdec Jensen obhájil prvenství systémem start – cíl, drtivý finiš však k němu jeho italského soupeře „Pedra“ přiblížil na rozdíl pouhých 29 sekund. S třetí příčkou za dvěma lanciemi se musel spokojit Němec Werner (Audi Quattro), boj o čtvrtou příčku mezi piloty vozů Porsche, Rakušanem Wagnerem a Švédem Myrsellem, skončil na poslední zkoušce odstoupením druhého jmenovaného. V závěru soutěže vyřadily technické problémy i některé domácí piloty rychlých historických vozů, jmenujme například Jiřího Kalistu, Martina Knížka či Jana Krejču. V domácím šampionátu tak mohlo slavit trio Jiřích, kteří obsadili stupně vítězů v pořadí Navrátil, Petrášek, Káňa. V absolutní klasifikaci jim patřily skvělé pozice na šesté až osmé příčce.
Bitva o vítězství v 48. Rallye Šumava Klatovy byla ještě dramatičtější než mezi historickými vozy. Václav Pech do poslední chvíle odolával útoku Jaromíra Tarabuse a když na poslední rychlostní zkoušce celé soutěže byl moravský jezdec rychlejší o devět sekund, zmenšil se výsledný Pechův náskok na necelé čtyři vteřiny. I to však stačilo k tomu, aby se mohl radovat Plzeňan, a to nejen z vítězství na nejstarší domácí soutěži, ale také z posunu do čela letošního Mezinárodního mistrovství ČR v rally. Třetí příčku uhájil bez potíží Odložilík před Jelínkem, pátá příčka v cíli patří Vojtěchu Štajfovi, jenž s vozem Subaru Impreza zvítězil ve třídě 3. Mezi vozy s poháněnou jednou nápravou se radoval z vítězství Josef Peták (Renault Clio R3), druhý byl nakonec Jan Černý (Peugeot 208 R2), který ve finiši zdolal Egona Smékala (Citroën DS3 R3T). Smolaři této kategorie byli Emil Triner a Václav Dunovský, které v samotném závěru zklamala technika. Do cíle přesto dojelo celkem 29 soudobých vozů, tedy o šest více než loni.
„My jsme loni byli na klatovské soutěži v roli diváků, ale velice se nám tu zalíbilo a proto jsme v tomto roce přivezli z Finska i náš veliký Opel Rekord Coupé. Sice jsme s ním letos soutěž nemohli dokončit, neboť převodovka našeho vozu nevydržela náročnost zdejších tratí, ale pokud to půjde, rádi přijedeme zas,“ usmíval se po soutěži jeden ze severských hostů na šumavských tratích, sympatický Juhani Pelkonen. Jezdci se s ním většinou v názoru shodovali, v cíli mohli být spokojeni ale i organizátoři – téměř vše se vydařilo a obě soutěže se obešly bez zranění.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?