Ani závěr 22. Historic Vltava Rallye ani 48. Rallye Šumava Klatovy nic zásadního nezměnil na výsledcích, a tak se z prvenství v letošních klatovských soutěžích radují Valter Christian Jensen a Erik Pedersen (Lancia Rally 037) a také Václav Pech s Petrem Uhlem (Mini John Cooper Works Super 2000). Informace o obou podnicích postupně přibývají na stránkách www.rallyesumava.cz a www.vltavarallye.cz .
Náročné povětrnostní podmínky a zajímavý průběh – to jsou společné jmenovatele pro obě letošní klatovské soutěže. V 22. Historic Vltava Rallye sice norský jezdec Jensen obhájil prvenství systémem start – cíl, drtivý finiš však k němu jeho italského soupeře „Pedra“ přiblížil na rozdíl pouhých 29 sekund. S třetí příčkou za dvěma lanciemi se musel spokojit Němec Werner (Audi Quattro), boj o čtvrtou příčku mezi piloty vozů Porsche, Rakušanem Wagnerem a Švédem Myrsellem, skončil na poslední zkoušce odstoupením druhého jmenovaného. V závěru soutěže vyřadily technické problémy i některé domácí piloty rychlých historických vozů, jmenujme například Jiřího Kalistu, Martina Knížka či Jana Krejču. V domácím šampionátu tak mohlo slavit trio Jiřích, kteří obsadili stupně vítězů v pořadí Navrátil, Petrášek, Káňa. V absolutní klasifikaci jim patřily skvělé pozice na šesté až osmé příčce.
Bitva o vítězství v 48. Rallye Šumava Klatovy byla ještě dramatičtější než mezi historickými vozy. Václav Pech do poslední chvíle odolával útoku Jaromíra Tarabuse a když na poslední rychlostní zkoušce celé soutěže byl moravský jezdec rychlejší o devět sekund, zmenšil se výsledný Pechův náskok na necelé čtyři vteřiny. I to však stačilo k tomu, aby se mohl radovat Plzeňan, a to nejen z vítězství na nejstarší domácí soutěži, ale také z posunu do čela letošního Mezinárodního mistrovství ČR v rally. Třetí příčku uhájil bez potíží Odložilík před Jelínkem, pátá příčka v cíli patří Vojtěchu Štajfovi, jenž s vozem Subaru Impreza zvítězil ve třídě 3. Mezi vozy s poháněnou jednou nápravou se radoval z vítězství Josef Peták (Renault Clio R3), druhý byl nakonec Jan Černý (Peugeot 208 R2), který ve finiši zdolal Egona Smékala (Citroën DS3 R3T). Smolaři této kategorie byli Emil Triner a Václav Dunovský, které v samotném závěru zklamala technika. Do cíle přesto dojelo celkem 29 soudobých vozů, tedy o šest více než loni.
„My jsme loni byli na klatovské soutěži v roli diváků, ale velice se nám tu zalíbilo a proto jsme v tomto roce přivezli z Finska i náš veliký Opel Rekord Coupé. Sice jsme s ním letos soutěž nemohli dokončit, neboť převodovka našeho vozu nevydržela náročnost zdejších tratí, ale pokud to půjde, rádi přijedeme zas,“ usmíval se po soutěži jeden ze severských hostů na šumavských tratích, sympatický Juhani Pelkonen. Jezdci se s ním většinou v názoru shodovali, v cíli mohli být spokojeni ale i organizátoři – téměř vše se vydařilo a obě soutěže se obešly bez zranění.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?