Ani závěr 22. Historic Vltava Rallye ani 48. Rallye Šumava Klatovy nic zásadního nezměnil na výsledcích, a tak se z prvenství v letošních klatovských soutěžích radují Valter Christian Jensen a Erik Pedersen (Lancia Rally 037) a také Václav Pech s Petrem Uhlem (Mini John Cooper Works Super 2000). Informace o obou podnicích postupně přibývají na stránkách www.rallyesumava.cz a www.vltavarallye.cz .
Náročné povětrnostní podmínky a zajímavý průběh – to jsou společné jmenovatele pro obě letošní klatovské soutěže. V 22. Historic Vltava Rallye sice norský jezdec Jensen obhájil prvenství systémem start – cíl, drtivý finiš však k němu jeho italského soupeře „Pedra“ přiblížil na rozdíl pouhých 29 sekund. S třetí příčkou za dvěma lanciemi se musel spokojit Němec Werner (Audi Quattro), boj o čtvrtou příčku mezi piloty vozů Porsche, Rakušanem Wagnerem a Švédem Myrsellem, skončil na poslední zkoušce odstoupením druhého jmenovaného. V závěru soutěže vyřadily technické problémy i některé domácí piloty rychlých historických vozů, jmenujme například Jiřího Kalistu, Martina Knížka či Jana Krejču. V domácím šampionátu tak mohlo slavit trio Jiřích, kteří obsadili stupně vítězů v pořadí Navrátil, Petrášek, Káňa. V absolutní klasifikaci jim patřily skvělé pozice na šesté až osmé příčce.
Bitva o vítězství v 48. Rallye Šumava Klatovy byla ještě dramatičtější než mezi historickými vozy. Václav Pech do poslední chvíle odolával útoku Jaromíra Tarabuse a když na poslední rychlostní zkoušce celé soutěže byl moravský jezdec rychlejší o devět sekund, zmenšil se výsledný Pechův náskok na necelé čtyři vteřiny. I to však stačilo k tomu, aby se mohl radovat Plzeňan, a to nejen z vítězství na nejstarší domácí soutěži, ale také z posunu do čela letošního Mezinárodního mistrovství ČR v rally. Třetí příčku uhájil bez potíží Odložilík před Jelínkem, pátá příčka v cíli patří Vojtěchu Štajfovi, jenž s vozem Subaru Impreza zvítězil ve třídě 3. Mezi vozy s poháněnou jednou nápravou se radoval z vítězství Josef Peták (Renault Clio R3), druhý byl nakonec Jan Černý (Peugeot 208 R2), který ve finiši zdolal Egona Smékala (Citroën DS3 R3T). Smolaři této kategorie byli Emil Triner a Václav Dunovský, které v samotném závěru zklamala technika. Do cíle přesto dojelo celkem 29 soudobých vozů, tedy o šest více než loni.
„My jsme loni byli na klatovské soutěži v roli diváků, ale velice se nám tu zalíbilo a proto jsme v tomto roce přivezli z Finska i náš veliký Opel Rekord Coupé. Sice jsme s ním letos soutěž nemohli dokončit, neboť převodovka našeho vozu nevydržela náročnost zdejších tratí, ale pokud to půjde, rádi přijedeme zas,“ usmíval se po soutěži jeden ze severských hostů na šumavských tratích, sympatický Juhani Pelkonen. Jezdci se s ním většinou v názoru shodovali, v cíli mohli být spokojeni ale i organizátoři – téměř vše se vydařilo a obě soutěže se obešly bez zranění.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?