„Čas letí jako bláznivý,já nechytím ho ani vy“ …zpívá ve své písni Karel Gott. Přesně tak by se dala hodnotit dvouletá pauza pražského týmuVD Rally Team. Stavba nového auta původně měla trvat jen 4 měsíce, ale vzhledem k finanční náročnosti se nakonec hodně protáhla.
Letos tomu však bude jinak. Tým Vlasty Dědice juniora a Jirky Janeckého se vrací do českého mistrovství. Oba jezdci sezónu zahájili na předsezóní Testovací RZ v Žiželicích, kde si vyzkoušeli novou Fábii třídy 7. Doplnila je posádka Honza Dostál- Zdeněk Dostál, kteří letos budou opět startovat pod týmovou licencí. První svezení Jirka zhodnotil takto: „ Závodní pauza byla opravdu dlouhá a ruce již pořádně svrbí. V Žiželicích jsme si s Vlastou vyzkoušeli novou Fabii, ze které jsem měl velké obavy, protože auto je postaveno uplně jinak než moje předchozí auto. Ty však vzaly rychle za své a já začal zpět získávat jistotu. Auto fungovalo naprosto perfektně ! Velká škoda byla, že se nemohl zůčastnit Míla, který se tak poprvé do auta posadí až na shakedownu prvního závodu. Proto jsme Žiželice využili ke svezení našeho dlouholetého kamaráda a sponzora Milana Ziera – Auto Zier, kterému tímto děkujeme za jeho přízeň. Tímto pořadatelům děkujeme za skvělou akci, díky které se naše posádky mohly připravit na závody. Tím prvním bude již o nacházejícím víkendu Rally Šumava Klatovy, kde odstartuje Jirka Janecký se svým osvědčeným spolujezdcem Milanem Pokorným a novou Fábií se startovním číslem 46.
Těší posádka se na Šumavu ?Na Šumavu se samozřejmě moc těšíme, je to krásný závod. Na všech členech týmu jsou vidět již abstinenční příznaky. Konkurence ve třídě není početná, ale o to kvalitnější v čele s Emilem Trinerem. Proto neočekáváme žádné výsledky a důležité bude pro nás závod dokončit a zahájit tak letošní sezónu.“ Ta bude opět obsahovat závody Mezinárodního Mistrovství České republiky.
A jak to letos bude s Vlastou ? „Zatím nad mými starty visí řada otazníků. Pokud bude dostatek financí, zahájíme sezónu na Rallysprintu Kopná za necelý měsíc a budeme pokračovat ve vybraných podnicích Poháru České republiky. V otázce spolujezdce zatím také není vše vyjasněno. Budeme doufat, že se podaří vše zajistit, nezůstane jen u mého prvního zatím i polední startu ve Vsetíně 2010. Děkujeme tímto všem našim fanouškům za jejich přízeň a prosíme všechny fanoušky, aby dbali nejen na svoji bezpečnost u tratí rychlostních zkoušek, abychom si mohli letos jen úžívat krásy našeho sportu ! Více o našem týmu najdete na www.vdrallyteam.cz nebo na facebooku/VD Rally Team .FOTO : Jakub Marcoň
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.