„Čas letí jako bláznivý,já nechytím ho ani vy“ …zpívá ve své písni Karel Gott. Přesně tak by se dala hodnotit dvouletá pauza pražského týmuVD Rally Team. Stavba nového auta původně měla trvat jen 4 měsíce, ale vzhledem k finanční náročnosti se nakonec hodně protáhla.
Letos tomu však bude jinak. Tým Vlasty Dědice juniora a Jirky Janeckého se vrací do českého mistrovství. Oba jezdci sezónu zahájili na předsezóní Testovací RZ v Žiželicích, kde si vyzkoušeli novou Fábii třídy 7. Doplnila je posádka Honza Dostál- Zdeněk Dostál, kteří letos budou opět startovat pod týmovou licencí. První svezení Jirka zhodnotil takto: „ Závodní pauza byla opravdu dlouhá a ruce již pořádně svrbí. V Žiželicích jsme si s Vlastou vyzkoušeli novou Fabii, ze které jsem měl velké obavy, protože auto je postaveno uplně jinak než moje předchozí auto. Ty však vzaly rychle za své a já začal zpět získávat jistotu. Auto fungovalo naprosto perfektně ! Velká škoda byla, že se nemohl zůčastnit Míla, který se tak poprvé do auta posadí až na shakedownu prvního závodu. Proto jsme Žiželice využili ke svezení našeho dlouholetého kamaráda a sponzora Milana Ziera – Auto Zier, kterému tímto děkujeme za jeho přízeň. Tímto pořadatelům děkujeme za skvělou akci, díky které se naše posádky mohly připravit na závody. Tím prvním bude již o nacházejícím víkendu Rally Šumava Klatovy, kde odstartuje Jirka Janecký se svým osvědčeným spolujezdcem Milanem Pokorným a novou Fábií se startovním číslem 46.
Těší posádka se na Šumavu ?Na Šumavu se samozřejmě moc těšíme, je to krásný závod. Na všech členech týmu jsou vidět již abstinenční příznaky. Konkurence ve třídě není početná, ale o to kvalitnější v čele s Emilem Trinerem. Proto neočekáváme žádné výsledky a důležité bude pro nás závod dokončit a zahájit tak letošní sezónu.“ Ta bude opět obsahovat závody Mezinárodního Mistrovství České republiky.
A jak to letos bude s Vlastou ? „Zatím nad mými starty visí řada otazníků. Pokud bude dostatek financí, zahájíme sezónu na Rallysprintu Kopná za necelý měsíc a budeme pokračovat ve vybraných podnicích Poháru České republiky. V otázce spolujezdce zatím také není vše vyjasněno. Budeme doufat, že se podaří vše zajistit, nezůstane jen u mého prvního zatím i polední startu ve Vsetíně 2010. Děkujeme tímto všem našim fanouškům za jejich přízeň a prosíme všechny fanoušky, aby dbali nejen na svoji bezpečnost u tratí rychlostních zkoušek, abychom si mohli letos jen úžívat krásy našeho sportu ! Více o našem týmu najdete na www.vdrallyteam.cz nebo na facebooku/VD Rally Team .FOTO : Jakub Marcoň
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?