Už dnes od 19 hodin se klatovské náměstí Míru stane svědkem slavnostního představení přibližně dvaceti vybraných posádek, chystajících se na 48. Rallye Šumava Klatovy či 22. Historic Vltava Rallye. Ty předtím absolvují seznamovací jízdy na tratích celkem patnácti rychlostních zkoušek, které je čekají v sobotu a v neděli. Informace o obou podnicích postupně přibývají na stránkách www.rallyesumava.cz a www.vltavarallye.cz .
Dnešní slavnostní představení posádek bude pro klatovské diváky první letošní možností veřejně spatřit krásná auta a jejich posádky, které budou o víkendu usilovat na tradičních soutěžích o posty nejvyšší. Už v odpoledních hodinách ale čekají na historické vozy technické přejímky, které má soudobá technika na programu v pátek ráno. V pátek ale diváci mohou také obdivovat rychlé vozy poprvé v akci – již od devíti budou totiž piloti své možnosti testovat na trati shakedownu, konaném mezi Poborovicemi a Dolní Lhotou. No a odpoledne se již začne soutěžit o vteřinky. Po slavnostním zahájení odstartuje patnáct minut po druhé hodině odpolední z rampy první vůz do 22. Historic Vltava Rallye, no a další čtvrthodinku poté už bude stát na startu první rychlostní zkoušky. Startovní číslo 1 bude mít na dveřích své krásné Lancie Rally 037 nalepeno loňský vítěz Nor Jensen, a právě on by tak měl mít čest zahájit letošní sportovní program soutěže. Za ním vyrazí na trať předloňský vítěz Harrach a také favorizovaný „Pedro“, plejádu vozů Porsche zahájí Švéd Myrsell se startovním číslem 5. Naopak avizovaný Ital Brazzoli se nakonec (jako jeden z mála) z letošní účasti omluvil, přesto se letos v Klatovech prezentovalo celkem 57 posádek s historickými auty.
Pro 48. Rallye Šumava Klatovy začne soutěž o necelé dvě hodiny později. Jana Černého, Pavla Kohouta a jejich Peugeot 208 R2 s číslem 1 uvidíme sjíždět ze startovní rampy přesně v 16 hodin. Za ním vyrazí k rychlostním zkouškám největší favorité Václav Pech s Petrem Uhlem (Mini John Cooper Works S2000), po nich i Jaromír Tarabus s Danielem Trunkátem (Škoda Fabia Super 2000) a pak i všichni další – posádek soudobých aut se prezentovalo celkem 39, i v tomto startovním poli bude tedy nač se dívat.
Obě soutěže pojedou postupně po identických rychlostních zkouškách. Tradičně se začíná na čínovském okruhu, poté se těsně před šestnáctou hodinou začne soutěžit i na testu Svrčovec – Řakom a o 22 minut později též na testu Poleňka – Koryta. Jako na čtvrtou v pořadí se (těsně před sedmnáctou hodinou) vozy dostaví na zkoušku Černíkov – Kdyně, kterou je možné s ohledem na její charakter označit za „královskou erzetu“ páteční etapy soutěže. První den klání bude zakončen v janovické servisní zóně, kde bude v době trvání soutěže nonstop otevřen i Rally bar.
Občerstvení v baru budou ale muset zejména posádky historických vozů hodně omezit, neboť je v sobotu čeká brzké vstávání a velmi náročná sobotní etapa soutěže. Janovice začne opouštět peloton historických vozidel už v sedm hodin (soudobá auta v 8.40) a přesunou se na Vimpersko. Tam se začne závodit o nejrychlejší časy krátce po deváté hodině, a to nejprve mezi Lazny a Strašicemi. To bude po ránu velmi těžké sousto, jedná se totiž o nejdelší rychlostní zkoušku celé soutěže s délkou přes osmnáct kilometrů. Odtud se vozy přesunou na test Vojnice – Hoslovice, kde se startuje od 9.40 a pak i na rychlostní zkoušky Nuzín – Čkyně a Malenice – Štítkov. Tam se začne závodit krátce po půl jedenácté, no a přibližně kolem páté hodiny odpolední právě poslední „ostrý“ průjezd posledního vozu touto rychlostní zkouškou i veškeré letošní boje o vteřinky na klatovských soutěžích uzavře. Přes vimperský servis se poté vozy přesunou do Klatov, kde bude na slavnostní rampě očekávána vítězná posádka 22. Historic Vltava Rallye krátce po šestnácté hodině, nejúspěšnější závodníci 48. Rallye Šumava Klatovy o necelé dvě hodiny později.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?