Už dnes od 19 hodin se klatovské náměstí Míru stane svědkem slavnostního představení přibližně dvaceti vybraných posádek, chystajících se na 48. Rallye Šumava Klatovy či 22. Historic Vltava Rallye. Ty předtím absolvují seznamovací jízdy na tratích celkem patnácti rychlostních zkoušek, které je čekají v sobotu a v neděli. Informace o obou podnicích postupně přibývají na stránkách www.rallyesumava.cz a www.vltavarallye.cz .
Dnešní slavnostní představení posádek bude pro klatovské diváky první letošní možností veřejně spatřit krásná auta a jejich posádky, které budou o víkendu usilovat na tradičních soutěžích o posty nejvyšší. Už v odpoledních hodinách ale čekají na historické vozy technické přejímky, které má soudobá technika na programu v pátek ráno. V pátek ale diváci mohou také obdivovat rychlé vozy poprvé v akci – již od devíti budou totiž piloti své možnosti testovat na trati shakedownu, konaném mezi Poborovicemi a Dolní Lhotou. No a odpoledne se již začne soutěžit o vteřinky. Po slavnostním zahájení odstartuje patnáct minut po druhé hodině odpolední z rampy první vůz do 22. Historic Vltava Rallye, no a další čtvrthodinku poté už bude stát na startu první rychlostní zkoušky. Startovní číslo 1 bude mít na dveřích své krásné Lancie Rally 037 nalepeno loňský vítěz Nor Jensen, a právě on by tak měl mít čest zahájit letošní sportovní program soutěže. Za ním vyrazí na trať předloňský vítěz Harrach a také favorizovaný „Pedro“, plejádu vozů Porsche zahájí Švéd Myrsell se startovním číslem 5. Naopak avizovaný Ital Brazzoli se nakonec (jako jeden z mála) z letošní účasti omluvil, přesto se letos v Klatovech prezentovalo celkem 57 posádek s historickými auty.
Pro 48. Rallye Šumava Klatovy začne soutěž o necelé dvě hodiny později. Jana Černého, Pavla Kohouta a jejich Peugeot 208 R2 s číslem 1 uvidíme sjíždět ze startovní rampy přesně v 16 hodin. Za ním vyrazí k rychlostním zkouškám největší favorité Václav Pech s Petrem Uhlem (Mini John Cooper Works S2000), po nich i Jaromír Tarabus s Danielem Trunkátem (Škoda Fabia Super 2000) a pak i všichni další – posádek soudobých aut se prezentovalo celkem 39, i v tomto startovním poli bude tedy nač se dívat.
Obě soutěže pojedou postupně po identických rychlostních zkouškách. Tradičně se začíná na čínovském okruhu, poté se těsně před šestnáctou hodinou začne soutěžit i na testu Svrčovec – Řakom a o 22 minut později též na testu Poleňka – Koryta. Jako na čtvrtou v pořadí se (těsně před sedmnáctou hodinou) vozy dostaví na zkoušku Černíkov – Kdyně, kterou je možné s ohledem na její charakter označit za „královskou erzetu“ páteční etapy soutěže. První den klání bude zakončen v janovické servisní zóně, kde bude v době trvání soutěže nonstop otevřen i Rally bar.
Občerstvení v baru budou ale muset zejména posádky historických vozů hodně omezit, neboť je v sobotu čeká brzké vstávání a velmi náročná sobotní etapa soutěže. Janovice začne opouštět peloton historických vozidel už v sedm hodin (soudobá auta v 8.40) a přesunou se na Vimpersko. Tam se začne závodit o nejrychlejší časy krátce po deváté hodině, a to nejprve mezi Lazny a Strašicemi. To bude po ránu velmi těžké sousto, jedná se totiž o nejdelší rychlostní zkoušku celé soutěže s délkou přes osmnáct kilometrů. Odtud se vozy přesunou na test Vojnice – Hoslovice, kde se startuje od 9.40 a pak i na rychlostní zkoušky Nuzín – Čkyně a Malenice – Štítkov. Tam se začne závodit krátce po půl jedenácté, no a přibližně kolem páté hodiny odpolední právě poslední „ostrý“ průjezd posledního vozu touto rychlostní zkouškou i veškeré letošní boje o vteřinky na klatovských soutěžích uzavře. Přes vimperský servis se poté vozy přesunou do Klatov, kde bude na slavnostní rampě očekávána vítězná posádka 22. Historic Vltava Rallye krátce po šestnácté hodině, nejúspěšnější závodníci 48. Rallye Šumava Klatovy o necelé dvě hodiny později.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?