„Osamostatněný“ Pešl na Vrchovině obdivoval své protektory

rally vrchovina
rally vrchovina, foto: www.rallyzone.cz | Krajča, Ondřej
Marek Havran 13. dubna 2013 22:31
Sdílej:

Nový tým, nové auto, nové bojové barvy. Taková bude právě začínající rally sezona pro pilota Jaroslava Pešla. Valašskomeziříčský jezdec se po třech letech v MH Racingu Martina Hudce „osamostatnil“ a do bojů v nové sezoně 2013 půjde po hlavičkou svého nového týmu JP Motorsport.

Hned první závod nového ročníku – úvodní sprint sezony Rally Vrchovina – vyšel posádce Jaroslav Pešl – Roman Pešek dobře. Oba Valaši jedoucí na voze Mitsubishi Lancer EVO IX dojeli ve Slavonicích na sedmém místě absolutně a ve své třídě 3 skončili na pátém místě. Výsledek je o to cennější, že Pešl s Peškem odjeli drtivou většinu závodu na zimních protektorech, které mnozí odborníci kolikrát nedoporučují snad ani na cestu na nákup.

V posledních sezonách byli fanoušci zvyklí vídat Jaroslava Pešla válčícího v černo-růžových barvách MH Racingu Martina Hudce. Letos už tomu tak nebude. „Po vzájemné domluvě jsme naši spolupráci ukončili a já pro letošek budu startovat na svoje vlastní triko pod hlavičkou svého nového JP Motosport týmu,“ komentoval novinku Jaroslav Pešl.

Úplně nový však u Pešla není jen název týmu, ale také  červeno-modro-bílé barvy a závodní vůz. Devítkový Lancer z minulých sezon totiž loňská nehoda ve velké rychlosti na vsetínském sprintu poničila natolik, že už se z toho nešlo vylízat a na řadu tak přišel nový Lancer EVO IX. S ním se Pešl s Peškem vrhli do prvního sprintu sezony na Rally Vrchovina. „Na začátek sezony to byl hodně těžký závod. Hodně se tam měnily podmínky, v noci před závodem trochu mrzlo, žádná sranda,“ popsal úvodní podnik ročníku Jaroslav Pešl. Ten si zkomplikoval úvod závodu špatnou volbou gum. „Na první dvě erzety jsme špatně obuli a na zledovatělém povrchu jsme musel jet hodně pomalu. Tady jsme ztratili spoustu času,“ zalitoval valašskomeziříčský jezdec.

Bohužel pro JP Motorsport team se situace kolem obutí se o moc nezlepšila ani po prvním servisu. V něm totiž Pešl s Peškem nazuli, držte se – protektory, na kterých pak dojeli celý zbytek rally. „Nechtělo se mi utrácet zbytečně moc za pneu, tak jsem z finančních důvodů zakoupil dvě sady protektorů a na zledovatělé trati se nám hodily,“ vysvětil s úsměvem nasazení neobvyklého typu obutí Jaroslav Pešl.

I na protektorech, které nazuli namísto závodních pneumatik, však Pešl s Peškem svoje soupeře celkem proháněli. V cíli jim patřila celková sedmá příčka a ve své třídě 3 obsadili páté místo. „Na začátek sezony to bylo dobré. Jen mě trochu mrzelo, že jsme na čtvrtého Lumíra Firlu ztratili v cíli jen dvě a půl vteřiny.  Jinak jsme ale v rámci možností spokojeni,“ bilancoval úvodní start sezony 2013 Jaroslav Pešl. Meziříčský pilot však dobře věděl, že ještě má velké rezervy. „Mohlo to být o hodně lepší. Kvůli špatnému obutí v úvodních dvou RZ jsme ztratili podle mě zhruba půl minuty, další ztráta naskakovala kvůli protektorům. Tam to podle mě mohlo dělat něco mezi jednou a dvěma vteřinami na kilometru. Ale beru to tak, jak to je. Celkově jsme asi spíše spokojeni,“ hodnotí Rally Vrchovina Jaroslav Pešl.

I přestože si Pešl na protektorech, které mají k závodním pneumatikám hodně daleko, v závodě trochu „zaplaval“, vlastně si je v cíli moc pochvaloval. „Samozřejmě nám auto na Vraníkách trochu plavalo, ale dalo se to zvládnout. Odjeli jsme na nich vlastně kromě dvou erzet celý závod a je neskutečné, že jich snad ani kousíček neubylo. Když vezmu v úvahu, že jsme koupil hned dvě sady, tak to je asi budu mít až do konce kariéry,“ smál se na celé kolo Jaroslav Pešl.    

Po svém osamostatnění bude mít Jaroslav Pešl podobný program, jako tomu bylo v minulých letech. „Měli bychom odjet všechny závody sprintového šampionátu, možná je ve hře ještě Rally Hustopeče z velkého mistráku, ale o to se ještě uvidí,“ předkládá svůj plán na rok 2013 valašskomeziríčský pilot.

Ve spritovém šampionátu opět pošilhává po nejvyšších příčkách. „Pokud bude všechno klapat, tak bychom se s Romanem Peškem rádi viděli někde kolem třetího místa ve třídě a do desítky absolutně. To by bylo určitě dobré,“ říká na prahu nové sezony 33letý pilot.   

 
Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.