Nový tým, nové auto, nové bojové barvy. Taková bude právě začínající rally sezona pro pilota Jaroslava Pešla. Valašskomeziříčský jezdec se po třech letech v MH Racingu Martina Hudce „osamostatnil“ a do bojů v nové sezoně 2013 půjde po hlavičkou svého nového týmu JP Motorsport.
Hned první závod nového ročníku – úvodní sprint sezony Rally Vrchovina – vyšel posádce Jaroslav Pešl – Roman Pešek dobře. Oba Valaši jedoucí na voze Mitsubishi Lancer EVO IX dojeli ve Slavonicích na sedmém místě absolutně a ve své třídě 3 skončili na pátém místě. Výsledek je o to cennější, že Pešl s Peškem odjeli drtivou většinu závodu na zimních protektorech, které mnozí odborníci kolikrát nedoporučují snad ani na cestu na nákup.
V posledních sezonách byli fanoušci zvyklí vídat Jaroslava Pešla válčícího v černo-růžových barvách MH Racingu Martina Hudce. Letos už tomu tak nebude. „Po vzájemné domluvě jsme naši spolupráci ukončili a já pro letošek budu startovat na svoje vlastní triko pod hlavičkou svého nového JP Motosport týmu,“ komentoval novinku Jaroslav Pešl.
Úplně nový však u Pešla není jen název týmu, ale také červeno-modro-bílé barvy a závodní vůz. Devítkový Lancer z minulých sezon totiž loňská nehoda ve velké rychlosti na vsetínském sprintu poničila natolik, že už se z toho nešlo vylízat a na řadu tak přišel nový Lancer EVO IX. S ním se Pešl s Peškem vrhli do prvního sprintu sezony na Rally Vrchovina. „Na začátek sezony to byl hodně těžký závod. Hodně se tam měnily podmínky, v noci před závodem trochu mrzlo, žádná sranda,“ popsal úvodní podnik ročníku Jaroslav Pešl. Ten si zkomplikoval úvod závodu špatnou volbou gum. „Na první dvě erzety jsme špatně obuli a na zledovatělém povrchu jsme musel jet hodně pomalu. Tady jsme ztratili spoustu času,“ zalitoval valašskomeziříčský jezdec.
Bohužel pro JP Motorsport team se situace kolem obutí se o moc nezlepšila ani po prvním servisu. V něm totiž Pešl s Peškem nazuli, držte se – protektory, na kterých pak dojeli celý zbytek rally. „Nechtělo se mi utrácet zbytečně moc za pneu, tak jsem z finančních důvodů zakoupil dvě sady protektorů a na zledovatělé trati se nám hodily,“ vysvětil s úsměvem nasazení neobvyklého typu obutí Jaroslav Pešl.
I na protektorech, které nazuli namísto závodních pneumatik, však Pešl s Peškem svoje soupeře celkem proháněli. V cíli jim patřila celková sedmá příčka a ve své třídě 3 obsadili páté místo. „Na začátek sezony to bylo dobré. Jen mě trochu mrzelo, že jsme na čtvrtého Lumíra Firlu ztratili v cíli jen dvě a půl vteřiny. Jinak jsme ale v rámci možností spokojeni,“ bilancoval úvodní start sezony 2013 Jaroslav Pešl. Meziříčský pilot však dobře věděl, že ještě má velké rezervy. „Mohlo to být o hodně lepší. Kvůli špatnému obutí v úvodních dvou RZ jsme ztratili podle mě zhruba půl minuty, další ztráta naskakovala kvůli protektorům. Tam to podle mě mohlo dělat něco mezi jednou a dvěma vteřinami na kilometru. Ale beru to tak, jak to je. Celkově jsme asi spíše spokojeni,“ hodnotí Rally Vrchovina Jaroslav Pešl.
I přestože si Pešl na protektorech, které mají k závodním pneumatikám hodně daleko, v závodě trochu „zaplaval“, vlastně si je v cíli moc pochvaloval. „Samozřejmě nám auto na Vraníkách trochu plavalo, ale dalo se to zvládnout. Odjeli jsme na nich vlastně kromě dvou erzet celý závod a je neskutečné, že jich snad ani kousíček neubylo. Když vezmu v úvahu, že jsme koupil hned dvě sady, tak to je asi budu mít až do konce kariéry,“ smál se na celé kolo Jaroslav Pešl.
Po svém osamostatnění bude mít Jaroslav Pešl podobný program, jako tomu bylo v minulých letech. „Měli bychom odjet všechny závody sprintového šampionátu, možná je ve hře ještě Rally Hustopeče z velkého mistráku, ale o to se ještě uvidí,“ předkládá svůj plán na rok 2013 valašskomeziríčský pilot.
Ve spritovém šampionátu opět pošilhává po nejvyšších příčkách. „Pokud bude všechno klapat, tak bychom se s Romanem Peškem rádi viděli někde kolem třetího místa ve třídě a do desítky absolutně. To by bylo určitě dobré,“ říká na prahu nové sezony 33letý pilot.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.