Nový tým, nové auto, nové bojové barvy. Taková bude právě začínající rally sezona pro pilota Jaroslava Pešla. Valašskomeziříčský jezdec se po třech letech v MH Racingu Martina Hudce „osamostatnil“ a do bojů v nové sezoně 2013 půjde po hlavičkou svého nového týmu JP Motorsport.
Hned první závod nového ročníku – úvodní sprint sezony Rally Vrchovina – vyšel posádce Jaroslav Pešl – Roman Pešek dobře. Oba Valaši jedoucí na voze Mitsubishi Lancer EVO IX dojeli ve Slavonicích na sedmém místě absolutně a ve své třídě 3 skončili na pátém místě. Výsledek je o to cennější, že Pešl s Peškem odjeli drtivou většinu závodu na zimních protektorech, které mnozí odborníci kolikrát nedoporučují snad ani na cestu na nákup.
V posledních sezonách byli fanoušci zvyklí vídat Jaroslava Pešla válčícího v černo-růžových barvách MH Racingu Martina Hudce. Letos už tomu tak nebude. „Po vzájemné domluvě jsme naši spolupráci ukončili a já pro letošek budu startovat na svoje vlastní triko pod hlavičkou svého nového JP Motosport týmu,“ komentoval novinku Jaroslav Pešl.
Úplně nový však u Pešla není jen název týmu, ale také červeno-modro-bílé barvy a závodní vůz. Devítkový Lancer z minulých sezon totiž loňská nehoda ve velké rychlosti na vsetínském sprintu poničila natolik, že už se z toho nešlo vylízat a na řadu tak přišel nový Lancer EVO IX. S ním se Pešl s Peškem vrhli do prvního sprintu sezony na Rally Vrchovina. „Na začátek sezony to byl hodně těžký závod. Hodně se tam měnily podmínky, v noci před závodem trochu mrzlo, žádná sranda,“ popsal úvodní podnik ročníku Jaroslav Pešl. Ten si zkomplikoval úvod závodu špatnou volbou gum. „Na první dvě erzety jsme špatně obuli a na zledovatělém povrchu jsme musel jet hodně pomalu. Tady jsme ztratili spoustu času,“ zalitoval valašskomeziříčský jezdec.
Bohužel pro JP Motorsport team se situace kolem obutí se o moc nezlepšila ani po prvním servisu. V něm totiž Pešl s Peškem nazuli, držte se – protektory, na kterých pak dojeli celý zbytek rally. „Nechtělo se mi utrácet zbytečně moc za pneu, tak jsem z finančních důvodů zakoupil dvě sady protektorů a na zledovatělé trati se nám hodily,“ vysvětil s úsměvem nasazení neobvyklého typu obutí Jaroslav Pešl.
I na protektorech, které nazuli namísto závodních pneumatik, však Pešl s Peškem svoje soupeře celkem proháněli. V cíli jim patřila celková sedmá příčka a ve své třídě 3 obsadili páté místo. „Na začátek sezony to bylo dobré. Jen mě trochu mrzelo, že jsme na čtvrtého Lumíra Firlu ztratili v cíli jen dvě a půl vteřiny. Jinak jsme ale v rámci možností spokojeni,“ bilancoval úvodní start sezony 2013 Jaroslav Pešl. Meziříčský pilot však dobře věděl, že ještě má velké rezervy. „Mohlo to být o hodně lepší. Kvůli špatnému obutí v úvodních dvou RZ jsme ztratili podle mě zhruba půl minuty, další ztráta naskakovala kvůli protektorům. Tam to podle mě mohlo dělat něco mezi jednou a dvěma vteřinami na kilometru. Ale beru to tak, jak to je. Celkově jsme asi spíše spokojeni,“ hodnotí Rally Vrchovina Jaroslav Pešl.
I přestože si Pešl na protektorech, které mají k závodním pneumatikám hodně daleko, v závodě trochu „zaplaval“, vlastně si je v cíli moc pochvaloval. „Samozřejmě nám auto na Vraníkách trochu plavalo, ale dalo se to zvládnout. Odjeli jsme na nich vlastně kromě dvou erzet celý závod a je neskutečné, že jich snad ani kousíček neubylo. Když vezmu v úvahu, že jsme koupil hned dvě sady, tak to je asi budu mít až do konce kariéry,“ smál se na celé kolo Jaroslav Pešl.
Po svém osamostatnění bude mít Jaroslav Pešl podobný program, jako tomu bylo v minulých letech. „Měli bychom odjet všechny závody sprintového šampionátu, možná je ve hře ještě Rally Hustopeče z velkého mistráku, ale o to se ještě uvidí,“ předkládá svůj plán na rok 2013 valašskomeziríčský pilot.
Ve spritovém šampionátu opět pošilhává po nejvyšších příčkách. „Pokud bude všechno klapat, tak bychom se s Romanem Peškem rádi viděli někde kolem třetího místa ve třídě a do desítky absolutně. To by bylo určitě dobré,“ říká na prahu nové sezony 33letý pilot.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.