„Osamostatněný“ Pešl na Vrchovině obdivoval své protektory

rally vrchovina
rally vrchovina, foto: www.rallyzone.cz | Krajča, Ondřej
Marek Havran 13. dubna 2013 22:31
Sdílej:

Nový tým, nové auto, nové bojové barvy. Taková bude právě začínající rally sezona pro pilota Jaroslava Pešla. Valašskomeziříčský jezdec se po třech letech v MH Racingu Martina Hudce „osamostatnil“ a do bojů v nové sezoně 2013 půjde po hlavičkou svého nového týmu JP Motorsport.

Hned první závod nového ročníku – úvodní sprint sezony Rally Vrchovina – vyšel posádce Jaroslav Pešl – Roman Pešek dobře. Oba Valaši jedoucí na voze Mitsubishi Lancer EVO IX dojeli ve Slavonicích na sedmém místě absolutně a ve své třídě 3 skončili na pátém místě. Výsledek je o to cennější, že Pešl s Peškem odjeli drtivou většinu závodu na zimních protektorech, které mnozí odborníci kolikrát nedoporučují snad ani na cestu na nákup.

V posledních sezonách byli fanoušci zvyklí vídat Jaroslava Pešla válčícího v černo-růžových barvách MH Racingu Martina Hudce. Letos už tomu tak nebude. „Po vzájemné domluvě jsme naši spolupráci ukončili a já pro letošek budu startovat na svoje vlastní triko pod hlavičkou svého nového JP Motosport týmu,“ komentoval novinku Jaroslav Pešl.

Úplně nový však u Pešla není jen název týmu, ale také  červeno-modro-bílé barvy a závodní vůz. Devítkový Lancer z minulých sezon totiž loňská nehoda ve velké rychlosti na vsetínském sprintu poničila natolik, že už se z toho nešlo vylízat a na řadu tak přišel nový Lancer EVO IX. S ním se Pešl s Peškem vrhli do prvního sprintu sezony na Rally Vrchovina. „Na začátek sezony to byl hodně těžký závod. Hodně se tam měnily podmínky, v noci před závodem trochu mrzlo, žádná sranda,“ popsal úvodní podnik ročníku Jaroslav Pešl. Ten si zkomplikoval úvod závodu špatnou volbou gum. „Na první dvě erzety jsme špatně obuli a na zledovatělém povrchu jsme musel jet hodně pomalu. Tady jsme ztratili spoustu času,“ zalitoval valašskomeziříčský jezdec.

Bohužel pro JP Motorsport team se situace kolem obutí se o moc nezlepšila ani po prvním servisu. V něm totiž Pešl s Peškem nazuli, držte se – protektory, na kterých pak dojeli celý zbytek rally. „Nechtělo se mi utrácet zbytečně moc za pneu, tak jsem z finančních důvodů zakoupil dvě sady protektorů a na zledovatělé trati se nám hodily,“ vysvětil s úsměvem nasazení neobvyklého typu obutí Jaroslav Pešl.

I na protektorech, které nazuli namísto závodních pneumatik, však Pešl s Peškem svoje soupeře celkem proháněli. V cíli jim patřila celková sedmá příčka a ve své třídě 3 obsadili páté místo. „Na začátek sezony to bylo dobré. Jen mě trochu mrzelo, že jsme na čtvrtého Lumíra Firlu ztratili v cíli jen dvě a půl vteřiny.  Jinak jsme ale v rámci možností spokojeni,“ bilancoval úvodní start sezony 2013 Jaroslav Pešl. Meziříčský pilot však dobře věděl, že ještě má velké rezervy. „Mohlo to být o hodně lepší. Kvůli špatnému obutí v úvodních dvou RZ jsme ztratili podle mě zhruba půl minuty, další ztráta naskakovala kvůli protektorům. Tam to podle mě mohlo dělat něco mezi jednou a dvěma vteřinami na kilometru. Ale beru to tak, jak to je. Celkově jsme asi spíše spokojeni,“ hodnotí Rally Vrchovina Jaroslav Pešl.

I přestože si Pešl na protektorech, které mají k závodním pneumatikám hodně daleko, v závodě trochu „zaplaval“, vlastně si je v cíli moc pochvaloval. „Samozřejmě nám auto na Vraníkách trochu plavalo, ale dalo se to zvládnout. Odjeli jsme na nich vlastně kromě dvou erzet celý závod a je neskutečné, že jich snad ani kousíček neubylo. Když vezmu v úvahu, že jsme koupil hned dvě sady, tak to je asi budu mít až do konce kariéry,“ smál se na celé kolo Jaroslav Pešl.    

Po svém osamostatnění bude mít Jaroslav Pešl podobný program, jako tomu bylo v minulých letech. „Měli bychom odjet všechny závody sprintového šampionátu, možná je ve hře ještě Rally Hustopeče z velkého mistráku, ale o to se ještě uvidí,“ předkládá svůj plán na rok 2013 valašskomeziríčský pilot.

Ve spritovém šampionátu opět pošilhává po nejvyšších příčkách. „Pokud bude všechno klapat, tak bychom se s Romanem Peškem rádi viděli někde kolem třetího místa ve třídě a do desítky absolutně. To by bylo určitě dobré,“ říká na prahu nové sezony 33letý pilot.   

 
Témata:
Stalo se
Testy aut
DS 7 Pallas 1,5 BlueHDI

DLOUHODOBÝ TEST: DS 7 Pallas 1,5 BlueHDI – prémiové SUV s dieselem za 950 tisíc

Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?

Novinky
Tesla Cybertrack

Musk pod palbou: Tesla Cybertruck má "svolávačku" kvůli konstrukční vadě a čelí vlně útoků na auta i prodejny

Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.

Novinky ze světa EV
Elektrický Renault 5 Turbo 3E

ODHALEN Renault 5 Turbo 3E: Legenda se vrací, nyní jako "nejbrutálnější" elektromobil + VIDEO

Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.

Zajímavosti
Jeremy Clarkson, James May a Richard Hammond v Grand Tour.

Parta z Top Gearu se vrací! Trio Clarkson, Hammond a May bude v novém pořadu

Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.