Když se obě nově složené posádky týmu LB Trans Racing začaly připravovat na úvodní sprint nové sezony, nemohly tušit, jak náročný závod na ně v jihočeských Slavonicích čeká. Rally Vrchovina dala vzpomenout na éru zasněžených sprintů v Okříškách a umíchala pro soutěžící vydatný koktejl, složený z pasáží na sněhu, ledu, mokrém asfaltu a břečce.
Jelikož nemohly být použity pneumatiky s hroty, stala se soutěž jedním velkým soubojem o udržení se na trati. O to větším úspěchem je, že obě týmové dvojice, tedy Vlastimil Daňhel s Lubomírem Brtníčkem i Jan Lunga s Janem Kubalou, přečkaly náročný podnik bez pomačkaných plechů a výraznějších zaváhání. Své první plody přinesla i snaha barevně se odlišit od ostatních týmů a upoutat netradičními designy aut. Ne nadarmo si Česká televize vybrala právě žluto-zelené zázemí vyškovského týmu jako vhodné pozadí pro přímý vstup do pátečních večerních událostí.Interní týmový souboj byl zpočátku vyrovnaný a obě posádky dělily v úvodu jen sekundy. Rozhodovala až závěrečná sekce, ve které přišlápli plynový pedál na podlahu noví členové týmu - Honzové Lunga a Kubala. Ti, vědomi si svého zodpovědného úkolu neublížit autu, podali v zimních podmínkách taktický výkon, který korunovali ziskem bramborové medaile v hodnocení třídy 8. „Do soutěže jsme vstupovali bez přehnaných ambicí, větší chyba by totiž pro nás znamenala konec sezony. Zvolili jsme opatrný začátek, který jsem si zkomplikoval ne zrovna ideální volbou pneumatik na první sekci. Poté jsme vsadili na jistotu, jeli si vlastní tempo a ostatní nesledovali. Jízda na zimních pneu Vraník byla chvílemi na asfaltu až komická, ale v daný moment nejlepší varianta. Důležité pro nás bylo, že jsme každým dalším průjezdem zrychlovali,“ hodnotil úvodní „ostré“ kilometry v hravém renaultu 22letý Valach.
Po úvodních dvou zkouškách pro oba Honzy svitla naděje na boj o medailové posty. Před čtvrtým testem však zabloudili na přejezdu, inkasovali 40 sekund penalizace za pozdní příjezd a v podstatě se tím vyšachovali ze hry o lepší umístění. Vzhledem ke zrušení prvního průjezdu nejdelší RZ Klenová už nebyl prostor časové manko dohnat – na posádky totiž čekaly jen čtyři rychlostní zkoušky o délce necelých 30 km. „Penalizace zamrzí, zvláště když nám na třetí příčku chybělo jen 21 sekund. Na zbylé dvě posádky jsme ale neměli a musím smeknout hlavně před holkama Martinou Daňhelovou a Karolínou Jugasovou, které objely celý závod bez chyby a regulérně nám naložily. Náš cíl jsme splnili. Přivezli jsme auto až na cílovou rampu a hlavně nasbírali mnoho cenných zkušeností. Na Vrchovině to byl právě rok, co jsem poprvé sedl do závodního auta a jsem rád, že za těch málo závodů, co jsem objel, jsem si vyzkoušel snad všechny možné podmínky. Sníh byl právě to poslední, co jsem ještě nejel,“ usmíval se v cíli Lunga, který neopomněl týmové mechaniky pochválit za rychlou opravu kosmetických škod, způsobených na předsezonním testování.Velkou neznámou měl být výkon druhé týmové dvojice - Vlastimila Daňhela s Lubomírem Brtníčkem na dalším renaultu, avšak nově pořízeném a čerstvě polepeném. Zatímco prvně jmenovaný se po dlouhé pauze vrátil do role pilota, pro šéfa stáje se stala Vrchovina premiérovou zkušeností na horké sedačce spolujezdce. I přes původní obavy zvládli oba členové posádky své úlohy dobře a cílovou rampou projeli na pátém místě ve třídě. Mohlo to být dokonce ještě lepší, to by se však Vlastík s Lubošem museli vyvarovat minutové penalizace, kterou inkasovali za předčasný příjezd do časové kontroly. „Náladu jsme si spravili alespoň druhým časem na poslední vložce. Na Lužičkách se určitě polepšíme,“ zhodnotil soutěž smířlivě nový jezdec týmu a zároveň pyšný táta Vlastimil Daňhel, který se více než z vlastního výkonu radoval ze stříbrné medaile své dcery Martiny.
Hodnocení přidal také Luboš Brtníček, který soutěž viděl ze dvou úhlů pohledu – jako spolujezdec a jako šéf týmu. Zatímco místním pořadatelům za nízký počet závodních kilometrů a zavádějící informace o stavu trati těsně před soutěží příliš lichotivé vysvědčení nevystavil, vše napravil dobrý pocit z vydařeného účinkování obou posádek. „V takto těžkých a náročných podmínkách byl splněn úkol – tedy projetí cílovou rampou a postupné sžívání s novou technikou. Některé dílčí časy navíc naznačily, že se s nimi musí do budoucna počítat. Za tento zodpovědný přístup chci Vlastíkovi i Honzovi poděkovat a těším se na ně při dalších "ostrých" kilometrech. Dále děkuji mechanikům za bezvadné připravení vozů a dalším členům týmu za vytvoření perfektního zázemí.“Další plány týmových pilotů se pro první polovinu sezony rozcházejí. Zatímco Martina Daňhelová se do clia posadí již při nadcházející Rally Šumava, Vlastimila Daňhela čeká od volantu skoro měsíční půst do Lužických hor a Jan Lunga se vrátí až v květnu na Kopné.Text a foto Lunga: Jiří Dokulil
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.