Pohár dodavatele závodních pneumatik Pirelli pro český trh pokračuje i v roce 2013 a ve Sprintrally odstartoval o uplynulém víkendu na Vrchovině.
Pohár Pirelli je jediný značkový pohár dodavatele závodních pneumatik v automobilových soutěžích rally v České republice. Společnost Motorsport, spol. s r.o. jej připravila pro posádky účastnící se jednak Timeseal Mistrovství České republiky ve Sprintrally, ale také pro Mediasport Mezinárodní Mistrovství České republiky v rally. Do bojů o celkové umístění v Poháru Pirelli mohou být zařazeny posádky, které splní jednoduchá kritéria, mezi něž patří například vyplnění přihlášky a zakoupení čtyř nových pneumatik Pirelli, tím je současně vyřešeno startovné v Poháru Pirelli. Detailní podmínky pro účast v Poháru Pirelli můžete najít na stránkách www.motorsport.cz . Možnost přihlásit se do Poháru Pirelli je až do 10. května 2013.
Při pěti započítávaných soutěžích MMČR a šesti započítávaných v MČR ve Sprintrally jsou účastníkům Poháru Pirelli připisovány body za umístění ve své třídě. To zaručuje, že celkovým vítězem poháru se může stát i pravidelně bodující posádka s vozem nižší výkonnostní kategorie, což jasně dokazuje například loňský výsledek slečny Martiny Daňhelové, která s vozem Renault Clio zvítězila v Poháru Pirelli pro rok 2012 ve Sprintrally absolutně a připsala si i prémii za vítězství v Dívčím Poháru Pirelli. Na slavnostním večeru Poháru Pirelli ke konci loňského roku, kde byli oceněni i další úspěšní závodníci na pneumatikách Pirelli v jiných motoristických disciplínách, si pak převzala finanční prémii ve výši 50 000,- Kč stejně jako Jan Černý, který absolutně zvítězil v Poháru Pirelli v MMČR za rok 2012.
Prémie za celkové umístění v Poháru Pirelli v MMČR I V MČR v rally jsou pro rok 2013 následující:
1. místo 50.000,-
2. místo 25.000,-
3. místo 15.000,-
4. místo 10.000,-
5. místo 5.000,-
I letos se tedy bude na pneumatikách Pirelli závodit nejen v bojích v absolutním pořadí, či ve třídě, ale také v rámci samostatného hodnocení poháru, o čemž vás budeme průběžně informovat. Pohár Pirelli letos odstartoval jako první v Timeseal Mistrovství České republiky ve Sprintrally ve Slavonicích. Příhraniční město hostí jednodenní Sprintrally Rally Vrchovina, která letos zahájila motoristickou sezonu na území České republiky. Na startu se sešlo celkem 103 posádek, z nichž se 14 přihlásilo do Poháru Pirelli. Podmínky na první Sprintrally byly velmi obtížné, protože území, na kterém se Rally Vrchovina odehrávala, bylo v uplynulých dnech před soutěží pravidelně zásobováno sněhovými přeháňkami, a tak v lesních pasážích nechyběly četné úseky na sněhu a ledu. Pneumatiky Pirelli se rozhodně neztratily ani v těchto těžkých podmínkách.
Nejrychlejší posádkou Rally Vrchovina byli na pneumatikách Pirelli Miroslav Plíhal s Jiřím Strossem se Škodou Octavia WRC. Je to poprvé, kdy se do poháru přihlásila posádka startující s vozem WRC a Plíhalovi se Strossem velmi těžká Vrchovina skvěle vyšla. Obsadili celkově čtvrté místo absolutně a byli nejrychlejší ve třídě 13. Do třídy 6 letos přestoupili Adam Kobliha s Petrem Chodurou i Ondřej Bisaha s Davidem Zacharem. Tentokrát byla rychlejší dvojice Kobliha – Chodura s Citroënem C2R2. Aleš Kaválek s Jaroslavem Miko s Hondou Civic TypeR byli nejrychlejší na pneumatikách Pirelli ve třídě 5. Nejpočetněji obsazenou kategorií pneumatikami Pirelli je jako obvykle třída 9. Řidiči malých šestnáctistovek společně využívají velmi dobrý poměr cena/výkon, který u pneumatik Pirelli v tomto rozměru platí. Na „Pirellkách“ ve třídě devět startuje hned šest jezdců. Nejrychlejší tentokrát byli Martin Tomečka s Martinem Trlifajem s Hondou Civic VTi. Ve třídě osm, tedy mezi dvoulitry se z vítězství v poháru radoval Jan Lunga s Janem Kubalou s Renaultem Clio. Loňský vítěz Poháru Pirelli Vlastimil Daňhel se přesunul na místo jezdce, ale stačilo to tentokrát s Lubomírem Brtníkem jen na druhé místo. Vítězové Poháru Pirelli ve třídách si tedy připsali deset bodů do celkové tabulky a tažení v Poháru Pirelli v roce 2013 ve Sprintrally zahájili velmi úspěšně.
Další automobilovou soutěží rally, kde se budou počítat body i do Poháru Pirelli, bude Rallye Šumava - Vltava Klatovy už za týden. První soutěž Mediasport MMČR v rally v tomto roce na českém území představí zhruba padesát posádek soudobých automobilů a přibližně stejný počet historických vozů, které mohou pneumatiky Pirelli využít také.
Více informací o Poháru Pirelli vám podají pracovníci firmy Motorsport, spol.s r.o.,na telefonu 724 208 808 nebo na mailu kominek@motorsport.cz nebo podhajsky@motorsport.cz.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.