Pohár dodavatele závodních pneumatik Pirelli pro český trh pokračuje i v roce 2013 a ve Sprintrally odstartoval o uplynulém víkendu na Vrchovině.
Pohár Pirelli je jediný značkový pohár dodavatele závodních pneumatik v automobilových soutěžích rally v České republice. Společnost Motorsport, spol. s r.o. jej připravila pro posádky účastnící se jednak Timeseal Mistrovství České republiky ve Sprintrally, ale také pro Mediasport Mezinárodní Mistrovství České republiky v rally. Do bojů o celkové umístění v Poháru Pirelli mohou být zařazeny posádky, které splní jednoduchá kritéria, mezi něž patří například vyplnění přihlášky a zakoupení čtyř nových pneumatik Pirelli, tím je současně vyřešeno startovné v Poháru Pirelli. Detailní podmínky pro účast v Poháru Pirelli můžete najít na stránkách www.motorsport.cz . Možnost přihlásit se do Poháru Pirelli je až do 10. května 2013.
Při pěti započítávaných soutěžích MMČR a šesti započítávaných v MČR ve Sprintrally jsou účastníkům Poháru Pirelli připisovány body za umístění ve své třídě. To zaručuje, že celkovým vítězem poháru se může stát i pravidelně bodující posádka s vozem nižší výkonnostní kategorie, což jasně dokazuje například loňský výsledek slečny Martiny Daňhelové, která s vozem Renault Clio zvítězila v Poháru Pirelli pro rok 2012 ve Sprintrally absolutně a připsala si i prémii za vítězství v Dívčím Poháru Pirelli. Na slavnostním večeru Poháru Pirelli ke konci loňského roku, kde byli oceněni i další úspěšní závodníci na pneumatikách Pirelli v jiných motoristických disciplínách, si pak převzala finanční prémii ve výši 50 000,- Kč stejně jako Jan Černý, který absolutně zvítězil v Poháru Pirelli v MMČR za rok 2012.
Prémie za celkové umístění v Poháru Pirelli v MMČR I V MČR v rally jsou pro rok 2013 následující:
1. místo 50.000,-
2. místo 25.000,-
3. místo 15.000,-
4. místo 10.000,-
5. místo 5.000,-
I letos se tedy bude na pneumatikách Pirelli závodit nejen v bojích v absolutním pořadí, či ve třídě, ale také v rámci samostatného hodnocení poháru, o čemž vás budeme průběžně informovat. Pohár Pirelli letos odstartoval jako první v Timeseal Mistrovství České republiky ve Sprintrally ve Slavonicích. Příhraniční město hostí jednodenní Sprintrally Rally Vrchovina, která letos zahájila motoristickou sezonu na území České republiky. Na startu se sešlo celkem 103 posádek, z nichž se 14 přihlásilo do Poháru Pirelli. Podmínky na první Sprintrally byly velmi obtížné, protože území, na kterém se Rally Vrchovina odehrávala, bylo v uplynulých dnech před soutěží pravidelně zásobováno sněhovými přeháňkami, a tak v lesních pasážích nechyběly četné úseky na sněhu a ledu. Pneumatiky Pirelli se rozhodně neztratily ani v těchto těžkých podmínkách.
Nejrychlejší posádkou Rally Vrchovina byli na pneumatikách Pirelli Miroslav Plíhal s Jiřím Strossem se Škodou Octavia WRC. Je to poprvé, kdy se do poháru přihlásila posádka startující s vozem WRC a Plíhalovi se Strossem velmi těžká Vrchovina skvěle vyšla. Obsadili celkově čtvrté místo absolutně a byli nejrychlejší ve třídě 13. Do třídy 6 letos přestoupili Adam Kobliha s Petrem Chodurou i Ondřej Bisaha s Davidem Zacharem. Tentokrát byla rychlejší dvojice Kobliha – Chodura s Citroënem C2R2. Aleš Kaválek s Jaroslavem Miko s Hondou Civic TypeR byli nejrychlejší na pneumatikách Pirelli ve třídě 5. Nejpočetněji obsazenou kategorií pneumatikami Pirelli je jako obvykle třída 9. Řidiči malých šestnáctistovek společně využívají velmi dobrý poměr cena/výkon, který u pneumatik Pirelli v tomto rozměru platí. Na „Pirellkách“ ve třídě devět startuje hned šest jezdců. Nejrychlejší tentokrát byli Martin Tomečka s Martinem Trlifajem s Hondou Civic VTi. Ve třídě osm, tedy mezi dvoulitry se z vítězství v poháru radoval Jan Lunga s Janem Kubalou s Renaultem Clio. Loňský vítěz Poháru Pirelli Vlastimil Daňhel se přesunul na místo jezdce, ale stačilo to tentokrát s Lubomírem Brtníkem jen na druhé místo. Vítězové Poháru Pirelli ve třídách si tedy připsali deset bodů do celkové tabulky a tažení v Poháru Pirelli v roce 2013 ve Sprintrally zahájili velmi úspěšně.
Další automobilovou soutěží rally, kde se budou počítat body i do Poháru Pirelli, bude Rallye Šumava - Vltava Klatovy už za týden. První soutěž Mediasport MMČR v rally v tomto roce na českém území představí zhruba padesát posádek soudobých automobilů a přibližně stejný počet historických vozů, které mohou pneumatiky Pirelli využít také.
Více informací o Poháru Pirelli vám podají pracovníci firmy Motorsport, spol.s r.o.,na telefonu 724 208 808 nebo na mailu kominek@motorsport.cz nebo podhajsky@motorsport.cz.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?