Pohár dodavatele závodních pneumatik Pirelli pro český trh pokračuje i v roce 2013 a ve Sprintrally odstartoval o uplynulém víkendu na Vrchovině.
Pohár Pirelli je jediný značkový pohár dodavatele závodních pneumatik v automobilových soutěžích rally v České republice. Společnost Motorsport, spol. s r.o. jej připravila pro posádky účastnící se jednak Timeseal Mistrovství České republiky ve Sprintrally, ale také pro Mediasport Mezinárodní Mistrovství České republiky v rally. Do bojů o celkové umístění v Poháru Pirelli mohou být zařazeny posádky, které splní jednoduchá kritéria, mezi něž patří například vyplnění přihlášky a zakoupení čtyř nových pneumatik Pirelli, tím je současně vyřešeno startovné v Poháru Pirelli. Detailní podmínky pro účast v Poháru Pirelli můžete najít na stránkách www.motorsport.cz . Možnost přihlásit se do Poháru Pirelli je až do 10. května 2013.
Při pěti započítávaných soutěžích MMČR a šesti započítávaných v MČR ve Sprintrally jsou účastníkům Poháru Pirelli připisovány body za umístění ve své třídě. To zaručuje, že celkovým vítězem poháru se může stát i pravidelně bodující posádka s vozem nižší výkonnostní kategorie, což jasně dokazuje například loňský výsledek slečny Martiny Daňhelové, která s vozem Renault Clio zvítězila v Poháru Pirelli pro rok 2012 ve Sprintrally absolutně a připsala si i prémii za vítězství v Dívčím Poháru Pirelli. Na slavnostním večeru Poháru Pirelli ke konci loňského roku, kde byli oceněni i další úspěšní závodníci na pneumatikách Pirelli v jiných motoristických disciplínách, si pak převzala finanční prémii ve výši 50 000,- Kč stejně jako Jan Černý, který absolutně zvítězil v Poháru Pirelli v MMČR za rok 2012.
Prémie za celkové umístění v Poháru Pirelli v MMČR I V MČR v rally jsou pro rok 2013 následující:
1. místo 50.000,-
2. místo 25.000,-
3. místo 15.000,-
4. místo 10.000,-
5. místo 5.000,-
I letos se tedy bude na pneumatikách Pirelli závodit nejen v bojích v absolutním pořadí, či ve třídě, ale také v rámci samostatného hodnocení poháru, o čemž vás budeme průběžně informovat. Pohár Pirelli letos odstartoval jako první v Timeseal Mistrovství České republiky ve Sprintrally ve Slavonicích. Příhraniční město hostí jednodenní Sprintrally Rally Vrchovina, která letos zahájila motoristickou sezonu na území České republiky. Na startu se sešlo celkem 103 posádek, z nichž se 14 přihlásilo do Poháru Pirelli. Podmínky na první Sprintrally byly velmi obtížné, protože území, na kterém se Rally Vrchovina odehrávala, bylo v uplynulých dnech před soutěží pravidelně zásobováno sněhovými přeháňkami, a tak v lesních pasážích nechyběly četné úseky na sněhu a ledu. Pneumatiky Pirelli se rozhodně neztratily ani v těchto těžkých podmínkách.
Nejrychlejší posádkou Rally Vrchovina byli na pneumatikách Pirelli Miroslav Plíhal s Jiřím Strossem se Škodou Octavia WRC. Je to poprvé, kdy se do poháru přihlásila posádka startující s vozem WRC a Plíhalovi se Strossem velmi těžká Vrchovina skvěle vyšla. Obsadili celkově čtvrté místo absolutně a byli nejrychlejší ve třídě 13. Do třídy 6 letos přestoupili Adam Kobliha s Petrem Chodurou i Ondřej Bisaha s Davidem Zacharem. Tentokrát byla rychlejší dvojice Kobliha – Chodura s Citroënem C2R2. Aleš Kaválek s Jaroslavem Miko s Hondou Civic TypeR byli nejrychlejší na pneumatikách Pirelli ve třídě 5. Nejpočetněji obsazenou kategorií pneumatikami Pirelli je jako obvykle třída 9. Řidiči malých šestnáctistovek společně využívají velmi dobrý poměr cena/výkon, který u pneumatik Pirelli v tomto rozměru platí. Na „Pirellkách“ ve třídě devět startuje hned šest jezdců. Nejrychlejší tentokrát byli Martin Tomečka s Martinem Trlifajem s Hondou Civic VTi. Ve třídě osm, tedy mezi dvoulitry se z vítězství v poháru radoval Jan Lunga s Janem Kubalou s Renaultem Clio. Loňský vítěz Poháru Pirelli Vlastimil Daňhel se přesunul na místo jezdce, ale stačilo to tentokrát s Lubomírem Brtníkem jen na druhé místo. Vítězové Poháru Pirelli ve třídách si tedy připsali deset bodů do celkové tabulky a tažení v Poháru Pirelli v roce 2013 ve Sprintrally zahájili velmi úspěšně.
Další automobilovou soutěží rally, kde se budou počítat body i do Poháru Pirelli, bude Rallye Šumava - Vltava Klatovy už za týden. První soutěž Mediasport MMČR v rally v tomto roce na českém území představí zhruba padesát posádek soudobých automobilů a přibližně stejný počet historických vozů, které mohou pneumatiky Pirelli využít také.
Více informací o Poháru Pirelli vám podají pracovníci firmy Motorsport, spol.s r.o.,na telefonu 724 208 808 nebo na mailu kominek@motorsport.cz nebo podhajsky@motorsport.cz.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?