Tentokrát se nejedná o věhlasného českého kosmonauta, ani nenáviděného návštěvníka pečovaných zahrad, ale o mého kamaráda Michala Kotka, tedy Krtka. Ten vstoupil do podvědomí fandů rally především brilantním řízením Trabanta v barvách Subaru, omezováním jízdy po čtyřech kolech, a také stěhováním stavebních objektů (např. požárních zbrojnic a zastávek) pomocí výše jmenovaného stroje. Protože je Michal pracovitý, nelení, a v jeho hlavě, dílně i okolí se rodí nové projekty. O dvou z nich bych chtěl fandy rally informovat. Ty ostatní ponecháme v tajnosti.
Prvním z nich bude zrenovovaný , prakticky nově postavený Trabant. Ten se objeví letos na našich amatérských soutěžích v originálních továrních barvách. Není proto nic divného, že je stájí považován za plnohodnotného historika. Samozřejmě, že když nový vůz, tak s novou posádkou. Krtkovi však bylo líto poskvrnit sedačky mužskou zadnicí, proto zvolil podstatně jinou cestu. Kalhotky naplněné dívčími zadečky se stanou jedinou možnou ozdobou plnohodnotného historika.
Na nebi české rally se tímto rozhodnutím objevuje nová dívčí posádka Veronika Vačkářová s Markétou Bulinovou. Novou posádku je také třeba trochu vyzpovídat a představit. Za volantem se objeví Veronika, aby poslouchala tvrdý diktát Markéty. Poslechneme si, co svém rozhodnutí závodit řekly dívky.
Takže Verčo, co Tě přimělo posadit se za volant? „ Víš, že já se už pár let pohybuji s Michalem a kluky po různých soutěžích, diváckých místech, ale hlavně servisech. Nějak mne už přestalo bavit mazat housky, vařit kafé, a poslouchat různé kritiky. Tak jsem se rozhodla, že využiji možnosti, a nechám mazat chleby Krtka a Címoše.“ Moc mne to mrzelo, protože mezi řečí jsem byl hoštěn mufínky a bábovkou, což od obou zmíněných pánů těžko mohu očekávat. Přesto reaguji okamžitě: „Ale to bude krutý začátek!“ „Snad ne, já už za volantem seděla,“ směje se Verča, „ v roce 2010 jsem získala titul mistryně v Pošumavském slalomovém poháru.“ Věřte, že mi hned sklaplo (mlčeti zlato, aneb, že já hubu nedržel). Rychle, leč opatrně začínám obracet pozornost na Markétku. Když oťuknu, že jde skutečně o navigátorku zatím jízdou nedotčenou, začnu dotírat s dotazy, co bylo prvotním hybatelem jejího neuváženého kroku. „ Já mám přítele. (Škoda, ale budiž.) On jezdí rally, a já se díky jemu pohybuji na závodech. Zde jsem se zamilovala do Trabanta, vždy se mi moc líbil. Využila jsem nabídky kamarádů, pozvání do oblíbeného vozu, a možnosti ještě více pochopit koníček mého přítele.“ Tak tyto argumenty mne posadily na ….! Kočka, a nechce červené autíčko. K tomu chce ještě pochopit přítele…?!
Teď ještě zjišťuji, jaké jsou plány posádky do první sezóny. Prvním závodem by měla být blížící se Rally Orlické hory. Ta zahájí kompletní okruh Rallye Cupu, který chtějí dívky absolvovat v rally pravidelnosti. Hlavními cíli prvního roku bude především sjetí se posádky, naučit se komunikaci mezi sebou, ale i porozumět si s technikou, osvojit základní servisní činnosti a poznat atmosférou v kokpitu. Nejdůležitějším cílem však je, NAUČIT SE DOJÍŽDĚT!!! Na mou ješitnou otázku, co bude odměnou za tuto sezónu, velice rychle zareagoval šéftrenér i šéf týmu Krtek: „ Když se osvědčí, dáme jim do auta rám a vypravíme se na ostré závody.“ To už je motivace jako hrom. Odcházel jsem od kamarádů strašně nerad. Potěšila mne příjemná atmosféra, skromnost, a hlavně věčně rozchechtaná nová posádka, která tím kompenzovala seriózní zachmuřenost nepřítele zahrádkářů.
Co dodat na závěr? Samozřejmě to, že celému týmu, ale především děvčatům, držíme všichni palce. Zatím vynecháme tradiční poděkování rodinám, fanouškům a sponzorům. Na ty zatím čeká karoserie Trabantu holá, jako dětská prdélka.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.