Tentokrát se nejedná o věhlasného českého kosmonauta, ani nenáviděného návštěvníka pečovaných zahrad, ale o mého kamaráda Michala Kotka, tedy Krtka. Ten vstoupil do podvědomí fandů rally především brilantním řízením Trabanta v barvách Subaru, omezováním jízdy po čtyřech kolech, a také stěhováním stavebních objektů (např. požárních zbrojnic a zastávek) pomocí výše jmenovaného stroje. Protože je Michal pracovitý, nelení, a v jeho hlavě, dílně i okolí se rodí nové projekty. O dvou z nich bych chtěl fandy rally informovat. Ty ostatní ponecháme v tajnosti.
Prvním z nich bude zrenovovaný , prakticky nově postavený Trabant. Ten se objeví letos na našich amatérských soutěžích v originálních továrních barvách. Není proto nic divného, že je stájí považován za plnohodnotného historika. Samozřejmě, že když nový vůz, tak s novou posádkou. Krtkovi však bylo líto poskvrnit sedačky mužskou zadnicí, proto zvolil podstatně jinou cestu. Kalhotky naplněné dívčími zadečky se stanou jedinou možnou ozdobou plnohodnotného historika.
Na nebi české rally se tímto rozhodnutím objevuje nová dívčí posádka Veronika Vačkářová s Markétou Bulinovou. Novou posádku je také třeba trochu vyzpovídat a představit. Za volantem se objeví Veronika, aby poslouchala tvrdý diktát Markéty. Poslechneme si, co svém rozhodnutí závodit řekly dívky.
Takže Verčo, co Tě přimělo posadit se za volant? „ Víš, že já se už pár let pohybuji s Michalem a kluky po různých soutěžích, diváckých místech, ale hlavně servisech. Nějak mne už přestalo bavit mazat housky, vařit kafé, a poslouchat různé kritiky. Tak jsem se rozhodla, že využiji možnosti, a nechám mazat chleby Krtka a Címoše.“ Moc mne to mrzelo, protože mezi řečí jsem byl hoštěn mufínky a bábovkou, což od obou zmíněných pánů těžko mohu očekávat. Přesto reaguji okamžitě: „Ale to bude krutý začátek!“ „Snad ne, já už za volantem seděla,“ směje se Verča, „ v roce 2010 jsem získala titul mistryně v Pošumavském slalomovém poháru.“ Věřte, že mi hned sklaplo (mlčeti zlato, aneb, že já hubu nedržel). Rychle, leč opatrně začínám obracet pozornost na Markétku. Když oťuknu, že jde skutečně o navigátorku zatím jízdou nedotčenou, začnu dotírat s dotazy, co bylo prvotním hybatelem jejího neuváženého kroku. „ Já mám přítele. (Škoda, ale budiž.) On jezdí rally, a já se díky jemu pohybuji na závodech. Zde jsem se zamilovala do Trabanta, vždy se mi moc líbil. Využila jsem nabídky kamarádů, pozvání do oblíbeného vozu, a možnosti ještě více pochopit koníček mého přítele.“ Tak tyto argumenty mne posadily na ….! Kočka, a nechce červené autíčko. K tomu chce ještě pochopit přítele…?!
Teď ještě zjišťuji, jaké jsou plány posádky do první sezóny. Prvním závodem by měla být blížící se Rally Orlické hory. Ta zahájí kompletní okruh Rallye Cupu, který chtějí dívky absolvovat v rally pravidelnosti. Hlavními cíli prvního roku bude především sjetí se posádky, naučit se komunikaci mezi sebou, ale i porozumět si s technikou, osvojit základní servisní činnosti a poznat atmosférou v kokpitu. Nejdůležitějším cílem však je, NAUČIT SE DOJÍŽDĚT!!! Na mou ješitnou otázku, co bude odměnou za tuto sezónu, velice rychle zareagoval šéftrenér i šéf týmu Krtek: „ Když se osvědčí, dáme jim do auta rám a vypravíme se na ostré závody.“ To už je motivace jako hrom. Odcházel jsem od kamarádů strašně nerad. Potěšila mne příjemná atmosféra, skromnost, a hlavně věčně rozchechtaná nová posádka, která tím kompenzovala seriózní zachmuřenost nepřítele zahrádkářů.
Co dodat na závěr? Samozřejmě to, že celému týmu, ale především děvčatům, držíme všichni palce. Zatím vynecháme tradiční poděkování rodinám, fanouškům a sponzorům. Na ty zatím čeká karoserie Trabantu holá, jako dětská prdélka.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.