VIDEO: Citroën Česká republika ve spolupráci s ženskou komisí Federace automobilového sportu AČR a promotérem Citroën Racing Trophy CZ 2013 představili letos unikátní projekt „Czech Women Talent DS3 R1 2013“ – hledání nových talentů. Vítězka bude mít zajištěnou účast v šesti závodech MČR ve sprintrally 2013 s vozem Citroën DS3 R1. Jednou z finalistek projektu je Silvie Hlavičková, se kterou jsme si povídali o průběhu soutěže.
Ahoj Silvi, v rally jsme tě zatím mohli vídat pouze jako oddaného fanouška. Dne 16.března, na letišti v Biskupicích, proběhlo první předkolo projektu Czech Women Talent DS3 R1. Přihlásila ses do tohoto projektu sama nebo je to zásluha někoho druhého? Jak ses o projektu dozvěděla?
S.H. Já jsem se o projektu dozvěděla od mého přítele, který mi říkal, že bych to měla zkusit, a že něco takového bude probíhat. Tak plná nadšení jsem volala kamarádce, že to je dobrá příležitost, kde si můžeme vyzkoušet, jak na tom jsem se závoděním, že já do toho jdu a nakonec jsme se přihlásily obě. Na poslední chvíli, ale přece. Jak celá soutěž probíhala? Jaká byla atmosféra a organizace? Musím říci, že organizace a atmosféra byla velice příjemná. Pro člověka, který nikdy nejel žádný slalom, žádný závod to bylo fantastické. Organizačně všechno klapalo na jedničku, pořadatelé se snažili co nejvíce závod urychlit, protože počasí nám nepřálo a byla velká zima.
Finále se pojede už se závodním autem Citroën DS3 R1. S jakým autem se jela předkola? Sžila si se s autem hned při nastartování?V předkole bylo nachystáno seriové auto Citroen DS3 se kterým probíhal trénink i jízdy na čas. Po nastartování jsem hlavně myslela na to, abych se s ním vůbec rozjela Jinak s autem se mi jezdilo velice dobře a už se moc těším, až zkusím závodní verzi.Spolujezdkyni ti dělala členka ženské komise Federace automobilového sportu AČR Petra Mynářová. Jak probíhala komunikace s Petrou a jaké jsi měla pocity po jízdách? Moje pocity byly famózní a Petra skvělá. Každá její rada byla pro mě přínosem a snažila jsem si ji uplatnit co nejvíce. V první chvíli jsem si říkala "no co já tam dělám", ale s přístupem Petry ze mě v autě nervozita opadla a jelo se mě velice dobře.
V řadě diskuzí se objevily spekulace o tvé ,,divoké kartě”, díky které jsi postoupila do finále. Tvůj čas byl až osmý. Znáš důvody organizátorů, proč jsi dostala divokou kartu? Jak bylo už řečeno, divokou kartu jsem dostala na základě první měřené jízdy a hodnocení Petry Mynářové při seznamovacích jízdách. Avšak každá z holek byla hodnocena a těžko říct, co bylo klíčovým bodem k postupu díky divoké kartě. Každá rada pro mne byla dobrá a já se snažila jet co nejlépe a každou radu od Petry zhodnotit v další jízdě co nejvíce. Bohužel jsem v každé jízdě měla tu čest s kuželkou a byly mi k mému času připočteny sekundy navíc. I to mě posunulo v konečných výsledcích až na 8 místo. 12.4. se v Bělé pod Bezdězem popereš o možnost startovat s vozem Citroën DS3 R1 v šesti podnicích šampionátu sprintrally s dalšími finalistkami. Připravuješ se na finále nějakým speciálním způsobem nebo to necháváš ,,osudu”?Samozřejmě příprava v mém případě probíhá, snažím se proto udělat maximum a za to děkuji lidem kolem mě, že se mě snaží maximálně pomoci. Musela jsem nejvíce zapracovat na rozpise, se kterým jsem neměla žádné zkušenosti a to, co jsem se doposud naučila, vyzkouším přímo na finále. Bude to takový můj první start a zároveň zkouška, jak moc jsem připravena závodit.Spojení ,,žena a rally” ještě není stále obvyklé. Přece jen je to spíše mužský sport. Co na tvou účast v projektu Czech Women Talent říká tvé okolí, rodiče, přátelé? Všichni mí přátelé, kamarádi, rodina, známí jsou z toho nadšeni, podporují mě a drží mi palce ...Mnohdy se zdají být ženy z tohoto sportu odkloňovány, ale ba naopak, já si myslím, že i žena může být silným konkurentem pro muže.Děkuji za rozhovor a držíme palce! :-)
VIDEO Z PŘÍPRAVY NA FINÁLE NAJDETE ZDE
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?