VIDEO: Citroën Česká republika ve spolupráci s ženskou komisí Federace automobilového sportu AČR a promotérem Citroën Racing Trophy CZ 2013 představili letos unikátní projekt „Czech Women Talent DS3 R1 2013“ – hledání nových talentů. Vítězka bude mít zajištěnou účast v šesti závodech MČR ve sprintrally 2013 s vozem Citroën DS3 R1. Jednou z finalistek projektu je Silvie Hlavičková, se kterou jsme si povídali o průběhu soutěže.
Ahoj Silvi, v rally jsme tě zatím mohli vídat pouze jako oddaného fanouška. Dne 16.března, na letišti v Biskupicích, proběhlo první předkolo projektu Czech Women Talent DS3 R1. Přihlásila ses do tohoto projektu sama nebo je to zásluha někoho druhého? Jak ses o projektu dozvěděla?
S.H. Já jsem se o projektu dozvěděla od mého přítele, který mi říkal, že bych to měla zkusit, a že něco takového bude probíhat. Tak plná nadšení jsem volala kamarádce, že to je dobrá příležitost, kde si můžeme vyzkoušet, jak na tom jsem se závoděním, že já do toho jdu a nakonec jsme se přihlásily obě. Na poslední chvíli, ale přece. Jak celá soutěž probíhala? Jaká byla atmosféra a organizace? Musím říci, že organizace a atmosféra byla velice příjemná. Pro člověka, který nikdy nejel žádný slalom, žádný závod to bylo fantastické. Organizačně všechno klapalo na jedničku, pořadatelé se snažili co nejvíce závod urychlit, protože počasí nám nepřálo a byla velká zima.
Finále se pojede už se závodním autem Citroën DS3 R1. S jakým autem se jela předkola? Sžila si se s autem hned při nastartování?V předkole bylo nachystáno seriové auto Citroen DS3 se kterým probíhal trénink i jízdy na čas. Po nastartování jsem hlavně myslela na to, abych se s ním vůbec rozjela Jinak s autem se mi jezdilo velice dobře a už se moc těším, až zkusím závodní verzi.Spolujezdkyni ti dělala členka ženské komise Federace automobilového sportu AČR Petra Mynářová. Jak probíhala komunikace s Petrou a jaké jsi měla pocity po jízdách? Moje pocity byly famózní a Petra skvělá. Každá její rada byla pro mě přínosem a snažila jsem si ji uplatnit co nejvíce. V první chvíli jsem si říkala "no co já tam dělám", ale s přístupem Petry ze mě v autě nervozita opadla a jelo se mě velice dobře.
V řadě diskuzí se objevily spekulace o tvé ,,divoké kartě”, díky které jsi postoupila do finále. Tvůj čas byl až osmý. Znáš důvody organizátorů, proč jsi dostala divokou kartu? Jak bylo už řečeno, divokou kartu jsem dostala na základě první měřené jízdy a hodnocení Petry Mynářové při seznamovacích jízdách. Avšak každá z holek byla hodnocena a těžko říct, co bylo klíčovým bodem k postupu díky divoké kartě. Každá rada pro mne byla dobrá a já se snažila jet co nejlépe a každou radu od Petry zhodnotit v další jízdě co nejvíce. Bohužel jsem v každé jízdě měla tu čest s kuželkou a byly mi k mému času připočteny sekundy navíc. I to mě posunulo v konečných výsledcích až na 8 místo. 12.4. se v Bělé pod Bezdězem popereš o možnost startovat s vozem Citroën DS3 R1 v šesti podnicích šampionátu sprintrally s dalšími finalistkami. Připravuješ se na finále nějakým speciálním způsobem nebo to necháváš ,,osudu”?Samozřejmě příprava v mém případě probíhá, snažím se proto udělat maximum a za to děkuji lidem kolem mě, že se mě snaží maximálně pomoci. Musela jsem nejvíce zapracovat na rozpise, se kterým jsem neměla žádné zkušenosti a to, co jsem se doposud naučila, vyzkouším přímo na finále. Bude to takový můj první start a zároveň zkouška, jak moc jsem připravena závodit.Spojení ,,žena a rally” ještě není stále obvyklé. Přece jen je to spíše mužský sport. Co na tvou účast v projektu Czech Women Talent říká tvé okolí, rodiče, přátelé? Všichni mí přátelé, kamarádi, rodina, známí jsou z toho nadšeni, podporují mě a drží mi palce ...Mnohdy se zdají být ženy z tohoto sportu odkloňovány, ale ba naopak, já si myslím, že i žena může být silným konkurentem pro muže.Děkuji za rozhovor a držíme palce! :-)
VIDEO Z PŘÍPRAVY NA FINÁLE NAJDETE ZDE
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.