VIDEO: Citroën Česká republika ve spolupráci s ženskou komisí Federace automobilového sportu AČR a promotérem Citroën Racing Trophy CZ 2013 představili letos unikátní projekt „Czech Women Talent DS3 R1 2013“ – hledání nových talentů. Vítězka bude mít zajištěnou účast v šesti závodech MČR ve sprintrally 2013 s vozem Citroën DS3 R1. Jednou z finalistek projektu je Silvie Hlavičková, se kterou jsme si povídali o průběhu soutěže.
Ahoj Silvi, v rally jsme tě zatím mohli vídat pouze jako oddaného fanouška. Dne 16.března, na letišti v Biskupicích, proběhlo první předkolo projektu Czech Women Talent DS3 R1. Přihlásila ses do tohoto projektu sama nebo je to zásluha někoho druhého? Jak ses o projektu dozvěděla?
S.H. Já jsem se o projektu dozvěděla od mého přítele, který mi říkal, že bych to měla zkusit, a že něco takového bude probíhat. Tak plná nadšení jsem volala kamarádce, že to je dobrá příležitost, kde si můžeme vyzkoušet, jak na tom jsem se závoděním, že já do toho jdu a nakonec jsme se přihlásily obě. Na poslední chvíli, ale přece. Jak celá soutěž probíhala? Jaká byla atmosféra a organizace? Musím říci, že organizace a atmosféra byla velice příjemná. Pro člověka, který nikdy nejel žádný slalom, žádný závod to bylo fantastické. Organizačně všechno klapalo na jedničku, pořadatelé se snažili co nejvíce závod urychlit, protože počasí nám nepřálo a byla velká zima.
Finále se pojede už se závodním autem Citroën DS3 R1. S jakým autem se jela předkola? Sžila si se s autem hned při nastartování?V předkole bylo nachystáno seriové auto Citroen DS3 se kterým probíhal trénink i jízdy na čas. Po nastartování jsem hlavně myslela na to, abych se s ním vůbec rozjela Jinak s autem se mi jezdilo velice dobře a už se moc těším, až zkusím závodní verzi.Spolujezdkyni ti dělala členka ženské komise Federace automobilového sportu AČR Petra Mynářová. Jak probíhala komunikace s Petrou a jaké jsi měla pocity po jízdách? Moje pocity byly famózní a Petra skvělá. Každá její rada byla pro mě přínosem a snažila jsem si ji uplatnit co nejvíce. V první chvíli jsem si říkala "no co já tam dělám", ale s přístupem Petry ze mě v autě nervozita opadla a jelo se mě velice dobře.
V řadě diskuzí se objevily spekulace o tvé ,,divoké kartě”, díky které jsi postoupila do finále. Tvůj čas byl až osmý. Znáš důvody organizátorů, proč jsi dostala divokou kartu? Jak bylo už řečeno, divokou kartu jsem dostala na základě první měřené jízdy a hodnocení Petry Mynářové při seznamovacích jízdách. Avšak každá z holek byla hodnocena a těžko říct, co bylo klíčovým bodem k postupu díky divoké kartě. Každá rada pro mne byla dobrá a já se snažila jet co nejlépe a každou radu od Petry zhodnotit v další jízdě co nejvíce. Bohužel jsem v každé jízdě měla tu čest s kuželkou a byly mi k mému času připočteny sekundy navíc. I to mě posunulo v konečných výsledcích až na 8 místo. 12.4. se v Bělé pod Bezdězem popereš o možnost startovat s vozem Citroën DS3 R1 v šesti podnicích šampionátu sprintrally s dalšími finalistkami. Připravuješ se na finále nějakým speciálním způsobem nebo to necháváš ,,osudu”?Samozřejmě příprava v mém případě probíhá, snažím se proto udělat maximum a za to děkuji lidem kolem mě, že se mě snaží maximálně pomoci. Musela jsem nejvíce zapracovat na rozpise, se kterým jsem neměla žádné zkušenosti a to, co jsem se doposud naučila, vyzkouším přímo na finále. Bude to takový můj první start a zároveň zkouška, jak moc jsem připravena závodit.Spojení ,,žena a rally” ještě není stále obvyklé. Přece jen je to spíše mužský sport. Co na tvou účast v projektu Czech Women Talent říká tvé okolí, rodiče, přátelé? Všichni mí přátelé, kamarádi, rodina, známí jsou z toho nadšeni, podporují mě a drží mi palce ...Mnohdy se zdají být ženy z tohoto sportu odkloňovány, ale ba naopak, já si myslím, že i žena může být silným konkurentem pro muže.Děkuji za rozhovor a držíme palce! :-)
VIDEO Z PŘÍPRAVY NA FINÁLE NAJDETE ZDE
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.