VIDEO: Citroën Česká republika ve spolupráci s ženskou komisí Federace automobilového sportu AČR a promotérem Citroën Racing Trophy CZ 2013 představili letos unikátní projekt „Czech Women Talent DS3 R1 2013“ – hledání nových talentů. Vítězka bude mít zajištěnou účast v šesti závodech MČR ve sprintrally 2013 s vozem Citroën DS3 R1. Jednou z finalistek projektu je Silvie Hlavičková, se kterou jsme si povídali o průběhu soutěže.
Ahoj Silvi, v rally jsme tě zatím mohli vídat pouze jako oddaného fanouška. Dne 16.března, na letišti v Biskupicích, proběhlo první předkolo projektu Czech Women Talent DS3 R1. Přihlásila ses do tohoto projektu sama nebo je to zásluha někoho druhého? Jak ses o projektu dozvěděla?
S.H. Já jsem se o projektu dozvěděla od mého přítele, který mi říkal, že bych to měla zkusit, a že něco takového bude probíhat. Tak plná nadšení jsem volala kamarádce, že to je dobrá příležitost, kde si můžeme vyzkoušet, jak na tom jsem se závoděním, že já do toho jdu a nakonec jsme se přihlásily obě. Na poslední chvíli, ale přece. Jak celá soutěž probíhala? Jaká byla atmosféra a organizace? Musím říci, že organizace a atmosféra byla velice příjemná. Pro člověka, který nikdy nejel žádný slalom, žádný závod to bylo fantastické. Organizačně všechno klapalo na jedničku, pořadatelé se snažili co nejvíce závod urychlit, protože počasí nám nepřálo a byla velká zima.
Finále se pojede už se závodním autem Citroën DS3 R1. S jakým autem se jela předkola? Sžila si se s autem hned při nastartování?V předkole bylo nachystáno seriové auto Citroen DS3 se kterým probíhal trénink i jízdy na čas. Po nastartování jsem hlavně myslela na to, abych se s ním vůbec rozjela Jinak s autem se mi jezdilo velice dobře a už se moc těším, až zkusím závodní verzi.Spolujezdkyni ti dělala členka ženské komise Federace automobilového sportu AČR Petra Mynářová. Jak probíhala komunikace s Petrou a jaké jsi měla pocity po jízdách? Moje pocity byly famózní a Petra skvělá. Každá její rada byla pro mě přínosem a snažila jsem si ji uplatnit co nejvíce. V první chvíli jsem si říkala "no co já tam dělám", ale s přístupem Petry ze mě v autě nervozita opadla a jelo se mě velice dobře.
V řadě diskuzí se objevily spekulace o tvé ,,divoké kartě”, díky které jsi postoupila do finále. Tvůj čas byl až osmý. Znáš důvody organizátorů, proč jsi dostala divokou kartu? Jak bylo už řečeno, divokou kartu jsem dostala na základě první měřené jízdy a hodnocení Petry Mynářové při seznamovacích jízdách. Avšak každá z holek byla hodnocena a těžko říct, co bylo klíčovým bodem k postupu díky divoké kartě. Každá rada pro mne byla dobrá a já se snažila jet co nejlépe a každou radu od Petry zhodnotit v další jízdě co nejvíce. Bohužel jsem v každé jízdě měla tu čest s kuželkou a byly mi k mému času připočteny sekundy navíc. I to mě posunulo v konečných výsledcích až na 8 místo. 12.4. se v Bělé pod Bezdězem popereš o možnost startovat s vozem Citroën DS3 R1 v šesti podnicích šampionátu sprintrally s dalšími finalistkami. Připravuješ se na finále nějakým speciálním způsobem nebo to necháváš ,,osudu”?Samozřejmě příprava v mém případě probíhá, snažím se proto udělat maximum a za to děkuji lidem kolem mě, že se mě snaží maximálně pomoci. Musela jsem nejvíce zapracovat na rozpise, se kterým jsem neměla žádné zkušenosti a to, co jsem se doposud naučila, vyzkouším přímo na finále. Bude to takový můj první start a zároveň zkouška, jak moc jsem připravena závodit.Spojení ,,žena a rally” ještě není stále obvyklé. Přece jen je to spíše mužský sport. Co na tvou účast v projektu Czech Women Talent říká tvé okolí, rodiče, přátelé? Všichni mí přátelé, kamarádi, rodina, známí jsou z toho nadšeni, podporují mě a drží mi palce ...Mnohdy se zdají být ženy z tohoto sportu odkloňovány, ale ba naopak, já si myslím, že i žena může být silným konkurentem pro muže.Děkuji za rozhovor a držíme palce! :-)
VIDEO Z PŘÍPRAVY NA FINÁLE NAJDETE ZDE
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?