Úvodní soutěž rallysprintového seriálu Rally Vrchovina ve Slavonicích byla první startem posádky Robert Kořístka - Michal Drozd v týmu Orsák Rallysport. Při premiéře za volantem týmového Mitsubishi Lanceru Evo 9 třídy 3 obsadila valašská dvojice bronzovou příčku. Debutant za volantem čtyřkolky Kořístka byl za extrémních podmínek nejrychlejším jezdcem soutěže. O vítězství ho připravila 40 sekundová penalizace za pozdní příjezd do časové kontroly.
Vrchovině v okolí Slavonic se říká Česká Kanada. Jezdci by stejnojmennou soutěž po sobotě mohli směle přejmenovat na české Rallye Monte Carlo. Rally Vrchovina díky zimnímu počasí dokonale prověřila všechny posádky, které našly odvahu postavit se na start. Dvojice Kořístka – Drozd to měla o to těžší, že startovala poprvé s produkčním vozem skupiny N. „Před startem jsme absolvovali Rally kemp v Žiželicích, kde vedle mě seděl Jarek Orsák a pomáhal mi čtyřkolku zvládnout. Pomohlo mi také, že máme doma Subaru Ipmrezu a přes zimu jsem se s pohonem všech kol něco naučil. Podle Jarina jsme upravili náš rozpis. Jeho je podrobnější a přesnější,“ informoval o přípravách před startem Kořístka.
Úřadující rallysprintový mistr mezi dvoukolkami zahájil rally třetím časem na úvodní vložce. Na RZ4 Klenová, která byla téměř celá pod zledovatělým sněhem, exceloval suverénně nejrychlejším časem. Na 8,5 km dlouhém úseku byl o 12,5 s rychlejší než Štajf s vozem specifikace R4 a posunul se do čela celkové klasifikace. Ve shodném čase s Jakešem vyhrál i následující měřený úsek, ale pak do hry zasáhla penalizace.„Před pátou rychlostní zkouškou jsme měnili přední gumy, blbě jsme si spočítali čas a přijeli jsme o 4 minuty později do ČK,“ vysvětluje jezdec z Velkých Karlovic. „V závěru jsme už s Jakešem o druhé místo nezávodili. V servisu před poslední sekcí jsme dostali od Jarka Orsáka jasné instrukce, že je nejdůležitější dojet do cíle.“
„Z auta mám výborné pocity, poslouchá, jede tam, kam potřebuji. Navíc je perfektně připravené. Před sezonou jsme uvažovali opět o startech s dvoukolkou Super 1600, ale vůbec nelituji, že jsme se nakonec rozhodli na spolupráci s týmem Orsák Rallysport. Jsem maximálně spokojený nejen s autem, ale i s celým týmem. Všichni se o nás perfektně starali, dělali pro nás první poslední. Neměli jsme vůbec žádné starosti a mohli jsme se soustředit jen na závody. Chtěl bych týmu poděkovat za perfektní spolupráci a už se těším na další závody. Pojedeme Rally Lužické hory, ale tam se už budeme muset obejít bez přímé pomoci Jarka Orsáka, který bude v té době startovat na Azorských ostrovech.“
Kladně hodnotil soutěž i spolujezdec Michal Drozd: „S naším výkonem i zázemím Orsákova týmu jsme nadmíru spokojeni. Podmínky byly různorodé, ale pro všechny stejné. Hodně záleželo na nastavení vozu, zda podvozek přitvrdit nebo změkčit na sníh. Jarek zvolil výbornou variantu a Robert dokázal nastavení auta zúročit výbornými časy. Mrzí nás samozřejmě ta penalizace. Musíme lépe nacvičit výměnu kol, abychom to příště stihli dříve než Mira Jakeš, který dostal menší penalizaci,“ odlehčil rozhovor Drozd.
Loňský mistr třídy 3 Jaroslav Orsák se na Rally Vrchovina objevil v nové roli „ledového špiona“. Projel trať před startujícími posádkami a Kořístkovi radil, jaké pneumatiky zvolit. „Nejvíc ni na tom vadilo, že jsem musel ráno brzy vstávat,“ usmíval se v cíli spokojený Orsák. „Poznačil jsem mu do rozpisu, kde je led a kde si má dát pozor. Seděl jsem vedle Roberta v Žiželicích a tak jsem věděl, že má na to, aby bojoval o stupně vítězů ve třídě.“ „Absolvoval jsem s ním i seznamovací jízdy na Vrchovině, abych mu poradil s rozpisem. Když jsem viděl, jak vypadá trať a kolik je na ní sněhu i ledu, přestavěli jsme celý podvozek auta. Po zkušenostech z Jänneru jsme namontovali jiné tlumiče i diferenciáyl a změnili nastavení auta. Celý set-up měl ode mě. Soutěž se vyvíjela dobře. Věřil jsem, že by Kořístka mohl Jakeše porazit, ale přesto jsem mu před závěrečnou sekcí řekl, ať s ním o druhou příčku nezávodí. Přece jen jel s mitsubishi poprvé a na takový těsný souboj zatím nemá dostatek zkušeností.“
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?