Kořístka morálním vítězem Rally Vrchovina

Rally Vrchovina (CZE)
Rally Vrchovina (CZE), foto: Tomáš Brázdil, RallyZone.cz
Zdeněk Weiser 8. dubna 2013 11:05
Sdílej:

Úvodní soutěž rallysprintového seriálu Rally Vrchovina ve Slavonicích byla první startem posádky Robert Kořístka - Michal Drozd v týmu Orsák Rallysport. Při premiéře za volantem týmového Mitsubishi Lanceru Evo 9 třídy 3 obsadila valašská dvojice bronzovou příčku. Debutant za volantem čtyřkolky Kořístka byl za extrémních podmínek nejrychlejším jezdcem soutěže. O vítězství ho připravila 40 sekundová penalizace za pozdní příjezd do časové kontroly.

Vrchovině v okolí Slavonic se říká Česká Kanada. Jezdci by stejnojmennou soutěž po sobotě mohli směle přejmenovat na české Rallye Monte Carlo. Rally Vrchovina díky zimnímu počasí dokonale prověřila všechny posádky, které našly odvahu postavit se na start. Dvojice Kořístka – Drozd to měla o to těžší, že startovala poprvé s produkčním vozem skupiny N. „Před startem jsme absolvovali Rally kemp v Žiželicích, kde vedle mě seděl Jarek Orsák a pomáhal mi čtyřkolku zvládnout. Pomohlo mi také, že máme doma Subaru Ipmrezu a přes zimu jsem se s pohonem všech kol něco naučil. Podle Jarina jsme upravili náš rozpis. Jeho je podrobnější a přesnější,“ informoval o přípravách před startem Kořístka.

Úřadující rallysprintový mistr mezi dvoukolkami zahájil rally třetím časem na úvodní vložce. Na RZ4 Klenová, která byla téměř celá pod zledovatělým sněhem, exceloval suverénně nejrychlejším časem. Na 8,5 km dlouhém úseku byl o 12,5 s rychlejší než Štajf s vozem specifikace R4 a posunul se do čela celkové klasifikace. Ve shodném čase s Jakešem vyhrál i následující měřený úsek, ale pak do hry zasáhla penalizace.„Před pátou rychlostní zkouškou jsme měnili přední gumy, blbě jsme si spočítali čas a přijeli jsme o 4 minuty později do ČK,“ vysvětluje jezdec z Velkých Karlovic. „V závěru jsme už s Jakešem o druhé místo nezávodili. V servisu před poslední sekcí jsme dostali od Jarka Orsáka jasné instrukce, že je nejdůležitější dojet do cíle.“

„Z auta mám výborné pocity, poslouchá, jede tam, kam potřebuji. Navíc je perfektně připravené. Před sezonou jsme uvažovali opět o startech s dvoukolkou Super 1600, ale vůbec nelituji, že jsme se nakonec rozhodli na spolupráci s týmem Orsák Rallysport. Jsem maximálně spokojený nejen s autem, ale i s celým týmem. Všichni se o nás perfektně starali, dělali pro nás první poslední. Neměli jsme vůbec žádné starosti a mohli jsme se soustředit jen na závody. Chtěl bych týmu poděkovat za perfektní spolupráci a už se těším na další závody. Pojedeme Rally Lužické hory, ale tam se už budeme muset obejít bez přímé pomoci Jarka Orsáka, který bude v té době startovat na Azorských ostrovech.“

Kladně hodnotil soutěž i spolujezdec Michal Drozd: „S naším výkonem i zázemím Orsákova týmu jsme nadmíru spokojeni. Podmínky byly různorodé, ale pro všechny stejné. Hodně záleželo na nastavení vozu, zda podvozek přitvrdit nebo změkčit na sníh. Jarek zvolil výbornou variantu a Robert dokázal nastavení auta zúročit výbornými časy. Mrzí nás samozřejmě ta penalizace. Musíme lépe nacvičit výměnu kol, abychom to příště stihli dříve než Mira Jakeš, který dostal menší penalizaci,“ odlehčil rozhovor Drozd.

Loňský mistr třídy 3 Jaroslav Orsák se na Rally Vrchovina objevil v nové roli „ledového špiona“. Projel trať před startujícími posádkami a Kořístkovi radil, jaké pneumatiky zvolit. „Nejvíc ni na tom vadilo, že jsem musel ráno brzy vstávat,“ usmíval se v cíli spokojený Orsák. „Poznačil jsem mu do rozpisu, kde je led a kde si má dát pozor. Seděl jsem vedle Roberta v Žiželicích a tak jsem věděl, že má na to, aby bojoval o stupně vítězů ve třídě.“ „Absolvoval jsem s ním i seznamovací jízdy na Vrchovině, abych mu poradil s rozpisem. Když jsem viděl, jak vypadá trať a kolik je na ní sněhu i ledu, přestavěli jsme celý podvozek auta. Po zkušenostech z Jänneru jsme namontovali jiné tlumiče i diferenciáyl a změnili nastavení auta. Celý set-up měl ode mě. Soutěž se vyvíjela dobře. Věřil jsem, že by Kořístka mohl Jakeše porazit, ale přesto jsem mu před závěrečnou sekcí řekl, ať s ním o druhou příčku nezávodí. Přece jen jel s mitsubishi poprvé a na takový těsný souboj zatím nemá dostatek zkušeností.“

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?