Novou kapitolu soutěžní kariéry odstartuje na prvním podniku rallysprintového mistrovství Patrik Rujbr. Brněnského jezdce jsme byli zvyklí vídat za volantem Mitsubishi Lancer EVO X. V letošní sezoně je u něj ale vše zcela jinak.
Loňskou sezonu zakončil Patrik Rujbr 5. místem ve třídě 3 v rámci rallysprintového mistrovství a se svým účinkováním byl spokojený. Přesto přišlo rozhodnutí a několik radikálních změn. Lancer EVO X našel nového majitele, spolujezdce Richarda Nesvadbu střídá spolujezdkyně a soutěžním nářadím Patrika se stává dvoukolka.
„Loňskou sezonu jsme si s Richardem hodně užívali a závody se opravdu bavili. Finanční důvody mne ale vedly k přehodnocení situace a tím i k několika změnám. Mitsubishi jsem prodal a začal jednat o novém možném soutěžním voze, nejlépe kvalitní předokolce. K výkonově lehce slabšímu vozu v porovnání s mým loňským mitsubishi, bylo potřeba hledat rezervy. Proto jsem musel provést i trošku nepříjemný krok. Richard je velice kvalitní spolujezdec a já jsem rád, že mi pomohl výkonově se posunout výš. Loňskou sezonu jsme si společně náramně užívali a závody se bezvadně bavili. Bohužel u dvoukolky je znát každé kilo navíc. Richarda tedy střídá na pravé straně v závodničce Petra Řiháková. Richardovi ještě jednou děkuji za spolupráci,“ vysvětlil důvod změny spolujezdce Rujbr.
Patrik uslyší poprvé ve své sportovní kariéře ženský hlas v intercomu. To ovšem neznamená, že by měl plynový pedál méně stláčet. „Petra je zkušená spolujezdkyně. V rally se pohybuje sice teprve pět let, ale má velké zkušenosti. Je tam vidět, že jablko nepadlo daleko od stromu a všem Řihákovým koluje místo krve v těle rally. Proto věřím, že se Petra se mnou nebude bát a že nám to bude v autě klapat,“ doplňuje vysvětlení k další změně v sezoně Patrik.
Nyní už tedy zbývá odhalit vůz, s jakým posádka Patrik Rujbr – Petra Řiháková budou letos závodit. Během zimní pauzy sháněl Patrik informace o různých pronájmech. Po zvážení všech důležitých okolností se rozhodl pro moravský tým Lubomíra Minaříka. „Znamená to, že i nadále zůstávám na zlínsku. Tým Miroslava Jandíka, kterému vděčím za krásné dvě sezony, střídá tým jen o pár obcí vzdálený. Jsem rád, že jsme se s Lubou dohodli na podmínkách. Jeho Renault Clio R3 je krásný vůz. Už se těším na vzájemné souboje,“ objasňuje poslední tajenku Patrik Rujbr.
Pro ucelenost informací doplňujeme, že Patrik s Petrou pojedou letos Mezinárodní mistrovství ČR a rallysprintové mistrovství a vy je budete moci premiérově povzbudit v dubnu na Rally Vrchovina.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?