Novou kapitolu soutěžní kariéry odstartuje na prvním podniku rallysprintového mistrovství Patrik Rujbr. Brněnského jezdce jsme byli zvyklí vídat za volantem Mitsubishi Lancer EVO X. V letošní sezoně je u něj ale vše zcela jinak.
Loňskou sezonu zakončil Patrik Rujbr 5. místem ve třídě 3 v rámci rallysprintového mistrovství a se svým účinkováním byl spokojený. Přesto přišlo rozhodnutí a několik radikálních změn. Lancer EVO X našel nového majitele, spolujezdce Richarda Nesvadbu střídá spolujezdkyně a soutěžním nářadím Patrika se stává dvoukolka.
„Loňskou sezonu jsme si s Richardem hodně užívali a závody se opravdu bavili. Finanční důvody mne ale vedly k přehodnocení situace a tím i k několika změnám. Mitsubishi jsem prodal a začal jednat o novém možném soutěžním voze, nejlépe kvalitní předokolce. K výkonově lehce slabšímu vozu v porovnání s mým loňským mitsubishi, bylo potřeba hledat rezervy. Proto jsem musel provést i trošku nepříjemný krok. Richard je velice kvalitní spolujezdec a já jsem rád, že mi pomohl výkonově se posunout výš. Loňskou sezonu jsme si společně náramně užívali a závody se bezvadně bavili. Bohužel u dvoukolky je znát každé kilo navíc. Richarda tedy střídá na pravé straně v závodničce Petra Řiháková. Richardovi ještě jednou děkuji za spolupráci,“ vysvětlil důvod změny spolujezdce Rujbr.
Patrik uslyší poprvé ve své sportovní kariéře ženský hlas v intercomu. To ovšem neznamená, že by měl plynový pedál méně stláčet. „Petra je zkušená spolujezdkyně. V rally se pohybuje sice teprve pět let, ale má velké zkušenosti. Je tam vidět, že jablko nepadlo daleko od stromu a všem Řihákovým koluje místo krve v těle rally. Proto věřím, že se Petra se mnou nebude bát a že nám to bude v autě klapat,“ doplňuje vysvětlení k další změně v sezoně Patrik.
Nyní už tedy zbývá odhalit vůz, s jakým posádka Patrik Rujbr – Petra Řiháková budou letos závodit. Během zimní pauzy sháněl Patrik informace o různých pronájmech. Po zvážení všech důležitých okolností se rozhodl pro moravský tým Lubomíra Minaříka. „Znamená to, že i nadále zůstávám na zlínsku. Tým Miroslava Jandíka, kterému vděčím za krásné dvě sezony, střídá tým jen o pár obcí vzdálený. Jsem rád, že jsme se s Lubou dohodli na podmínkách. Jeho Renault Clio R3 je krásný vůz. Už se těším na vzájemné souboje,“ objasňuje poslední tajenku Patrik Rujbr.
Pro ucelenost informací doplňujeme, že Patrik s Petrou pojedou letos Mezinárodní mistrovství ČR a rallysprintové mistrovství a vy je budete moci premiérově povzbudit v dubnu na Rally Vrchovina.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.