Novou kapitolu soutěžní kariéry odstartuje na prvním podniku rallysprintového mistrovství Patrik Rujbr. Brněnského jezdce jsme byli zvyklí vídat za volantem Mitsubishi Lancer EVO X. V letošní sezoně je u něj ale vše zcela jinak.
Loňskou sezonu zakončil Patrik Rujbr 5. místem ve třídě 3 v rámci rallysprintového mistrovství a se svým účinkováním byl spokojený. Přesto přišlo rozhodnutí a několik radikálních změn. Lancer EVO X našel nového majitele, spolujezdce Richarda Nesvadbu střídá spolujezdkyně a soutěžním nářadím Patrika se stává dvoukolka.
„Loňskou sezonu jsme si s Richardem hodně užívali a závody se opravdu bavili. Finanční důvody mne ale vedly k přehodnocení situace a tím i k několika změnám. Mitsubishi jsem prodal a začal jednat o novém možném soutěžním voze, nejlépe kvalitní předokolce. K výkonově lehce slabšímu vozu v porovnání s mým loňským mitsubishi, bylo potřeba hledat rezervy. Proto jsem musel provést i trošku nepříjemný krok. Richard je velice kvalitní spolujezdec a já jsem rád, že mi pomohl výkonově se posunout výš. Loňskou sezonu jsme si společně náramně užívali a závody se bezvadně bavili. Bohužel u dvoukolky je znát každé kilo navíc. Richarda tedy střídá na pravé straně v závodničce Petra Řiháková. Richardovi ještě jednou děkuji za spolupráci,“ vysvětlil důvod změny spolujezdce Rujbr.
Patrik uslyší poprvé ve své sportovní kariéře ženský hlas v intercomu. To ovšem neznamená, že by měl plynový pedál méně stláčet. „Petra je zkušená spolujezdkyně. V rally se pohybuje sice teprve pět let, ale má velké zkušenosti. Je tam vidět, že jablko nepadlo daleko od stromu a všem Řihákovým koluje místo krve v těle rally. Proto věřím, že se Petra se mnou nebude bát a že nám to bude v autě klapat,“ doplňuje vysvětlení k další změně v sezoně Patrik.
Nyní už tedy zbývá odhalit vůz, s jakým posádka Patrik Rujbr – Petra Řiháková budou letos závodit. Během zimní pauzy sháněl Patrik informace o různých pronájmech. Po zvážení všech důležitých okolností se rozhodl pro moravský tým Lubomíra Minaříka. „Znamená to, že i nadále zůstávám na zlínsku. Tým Miroslava Jandíka, kterému vděčím za krásné dvě sezony, střídá tým jen o pár obcí vzdálený. Jsem rád, že jsme se s Lubou dohodli na podmínkách. Jeho Renault Clio R3 je krásný vůz. Už se těším na vzájemné souboje,“ objasňuje poslední tajenku Patrik Rujbr.
Pro ucelenost informací doplňujeme, že Patrik s Petrou pojedou letos Mezinárodní mistrovství ČR a rallysprintové mistrovství a vy je budete moci premiérově povzbudit v dubnu na Rally Vrchovina.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?