Novou kapitolu soutěžní kariéry odstartuje na prvním podniku rallysprintového mistrovství Patrik Rujbr. Brněnského jezdce jsme byli zvyklí vídat za volantem Mitsubishi Lancer EVO X. V letošní sezoně je u něj ale vše zcela jinak.
Loňskou sezonu zakončil Patrik Rujbr 5. místem ve třídě 3 v rámci rallysprintového mistrovství a se svým účinkováním byl spokojený. Přesto přišlo rozhodnutí a několik radikálních změn. Lancer EVO X našel nového majitele, spolujezdce Richarda Nesvadbu střídá spolujezdkyně a soutěžním nářadím Patrika se stává dvoukolka.
„Loňskou sezonu jsme si s Richardem hodně užívali a závody se opravdu bavili. Finanční důvody mne ale vedly k přehodnocení situace a tím i k několika změnám. Mitsubishi jsem prodal a začal jednat o novém možném soutěžním voze, nejlépe kvalitní předokolce. K výkonově lehce slabšímu vozu v porovnání s mým loňským mitsubishi, bylo potřeba hledat rezervy. Proto jsem musel provést i trošku nepříjemný krok. Richard je velice kvalitní spolujezdec a já jsem rád, že mi pomohl výkonově se posunout výš. Loňskou sezonu jsme si společně náramně užívali a závody se bezvadně bavili. Bohužel u dvoukolky je znát každé kilo navíc. Richarda tedy střídá na pravé straně v závodničce Petra Řiháková. Richardovi ještě jednou děkuji za spolupráci,“ vysvětlil důvod změny spolujezdce Rujbr.
Patrik uslyší poprvé ve své sportovní kariéře ženský hlas v intercomu. To ovšem neznamená, že by měl plynový pedál méně stláčet. „Petra je zkušená spolujezdkyně. V rally se pohybuje sice teprve pět let, ale má velké zkušenosti. Je tam vidět, že jablko nepadlo daleko od stromu a všem Řihákovým koluje místo krve v těle rally. Proto věřím, že se Petra se mnou nebude bát a že nám to bude v autě klapat,“ doplňuje vysvětlení k další změně v sezoně Patrik.
Nyní už tedy zbývá odhalit vůz, s jakým posádka Patrik Rujbr – Petra Řiháková budou letos závodit. Během zimní pauzy sháněl Patrik informace o různých pronájmech. Po zvážení všech důležitých okolností se rozhodl pro moravský tým Lubomíra Minaříka. „Znamená to, že i nadále zůstávám na zlínsku. Tým Miroslava Jandíka, kterému vděčím za krásné dvě sezony, střídá tým jen o pár obcí vzdálený. Jsem rád, že jsme se s Lubou dohodli na podmínkách. Jeho Renault Clio R3 je krásný vůz. Už se těším na vzájemné souboje,“ objasňuje poslední tajenku Patrik Rujbr.
Pro ucelenost informací doplňujeme, že Patrik s Petrou pojedou letos Mezinárodní mistrovství ČR a rallysprintové mistrovství a vy je budete moci premiérově povzbudit v dubnu na Rally Vrchovina.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?