Už jen týdny zbývají do startu nejstarší automobilové soutěže u nás, 48. Rallye Šumava Klatovy. Ta se pojede opět souběžně s 22. ročníkem Historic Vltava Rallye, obě soutěže budou mít stejně jako v loňském roce mít dvě data uzávěrky přihlášek. První z nich (se sníženým vkladem) je již 18.března, informace o obou podnicích postupně přibývají na stránkách www.rallyesumava.cz a www.vltavarallye.cz .
Rok se s rokem sešel a jsme opět na prahu startu domácího šampionátu automobilových soutěží. Tento krásný a bezprecedentně náročný sport loni zažil nepochopitelně nešťastnou sezónu, kdy ani přísná bezpečnostní opatření nezabránila smutným událostem. O to je teď těžším úkolem pro pořadatele i závodníky vydobýt si zpět důvěru veřejnosti. Mezinárodní mistrovství ČR letos otevírá 48. Rallye Šumava Klatovy, která se bude konat 18. – 20.4.2013 a opět ji bude doprovázet oblíbená Historic Vltava Rallye, jejíž 22.ročník je i tentokrát zařazen do seriálu mistrovství Evropy. Obě soutěže již vydaly své základní dokumenty a zahájily příjem přihlášek. Ty se začaly hromadit každým dnem a přihlášeno je už teď i několik Finů i Švédů s vozy značek Porsche, Triumph či Volvo. Je tedy patrné, jak dobrý zvuk mají české soutěže i v zemích, kde rallye rozumí téměř každý. Seveřané budou na Klatovsku tradičně klasifikováni i v rámci svého Severského poháru, atraktivní vozy jako Opel Commodore či Mini Cooper si ale pro klatovský podnik chystají i jezdci z dalších koutů Evropy. Přihláška už dorazila i od úřadujících českých národních šampiónů - Jihočechů Krejči a Šárky, kteří se i se slabším vozem v minulém ročníku dostali až do první šestice konečného pořadí mezinárodní klasifikace klatovského podniku.
Novinkou bude letos start historického Subaru Legacy postaveného pro Jiřího Kalistu, diváci tak budou moci zavzpomínat třeba na ročník 1991, kdy s obdobným vozem dojel Švéd Axelsson v Klatovech dvanáctý. To bylo ale tehdy samozřejmě v rámci soutěže soudobých vozů. I v té bude letos nač se v Klatovech dívat, přestože domácí jezdci si dávají tradičně s přihláškami poněkud načas. Jeden z prvních ohlášených vozů je ale Mini John Cooper Works S2000 1,6T skvělé plzeňské posádky mnohonásobných národních šampiónů Václava Pecha a Petra Uhla, což je samo o sobě velkým lákadlem pro diváky. Pestrost sportu jménem rallye a jeho závodního pole dokumentuje ale zároveň třeba i méně výkonná Škoda Fabia velkého srdcaře Jiřího Janeckého, jenž si právě 48. Rallye Šumava Klatovy zvolil pro svůj návrat do soutěží po víc jak dvouleté pauze. „Neaspirujeme sice na ty úplně nejvyšší příčky, přesto se na soutěž hodně těšíme. My jezdíme hlavně pro radost a tu chceme na Klatovsku dělat sobě i fanouškům,“ usmívá se sympatický vousáč Janecký.
„Jsme velice rádi, že se nám přihlášky scházejí, zároveň bychom chtěli poprosit týmy, aby preferovaly jejich elektronickou formu,“ říká ředitel obou soutěží Jiří Valenta. „Blíží se nám první termín přihlášek (18.březen) a den ode dne nám tak přibývá práce. Musíme ale také zdůraznit, že nestačí poslat k uvedenému termínu přihlášku, ale také (onen snížený) vklad. Jinak bychom pochopitelně nemohli tuto výhodu akceptovat. Zdá se, že už nám definitivně přijde jaro, i vykukující sluníčko nám tak dodává síly pro dotažení organizačního procesu. Letos to opravdu není s pořádáním soutěží jednoduché, ale postoupili jsme za další důležitý bod – trať prošla schválením od zástupců AJR. I pestré spektrum došlých přihlášek z celé Evropy nás velice těší. Chystáme také zpřísněná bezpečnostní opatření pro diváky, nicméně snažili jsme se je připravit tak, aby fanoušci nebyli ochuzeni o sportovní výkony závodníků. Zdá se tedy, že klatovské podniky mají nakročeno k pěknému zážitku pro všechny,“ dodává ředitel. Zopakujme už pouze to, že 22. Historic Vltava Rallye a 48. Rallye Šumava Klatovy proběhnou 18. – 20.4.2013.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?