Už jen týdny zbývají do startu nejstarší automobilové soutěže u nás, 48. Rallye Šumava Klatovy. Ta se pojede opět souběžně s 22. ročníkem Historic Vltava Rallye, obě soutěže budou mít stejně jako v loňském roce mít dvě data uzávěrky přihlášek. První z nich (se sníženým vkladem) je již 18.března, informace o obou podnicích postupně přibývají na stránkách www.rallyesumava.cz a www.vltavarallye.cz .
Rok se s rokem sešel a jsme opět na prahu startu domácího šampionátu automobilových soutěží. Tento krásný a bezprecedentně náročný sport loni zažil nepochopitelně nešťastnou sezónu, kdy ani přísná bezpečnostní opatření nezabránila smutným událostem. O to je teď těžším úkolem pro pořadatele i závodníky vydobýt si zpět důvěru veřejnosti. Mezinárodní mistrovství ČR letos otevírá 48. Rallye Šumava Klatovy, která se bude konat 18. – 20.4.2013 a opět ji bude doprovázet oblíbená Historic Vltava Rallye, jejíž 22.ročník je i tentokrát zařazen do seriálu mistrovství Evropy. Obě soutěže již vydaly své základní dokumenty a zahájily příjem přihlášek. Ty se začaly hromadit každým dnem a přihlášeno je už teď i několik Finů i Švédů s vozy značek Porsche, Triumph či Volvo. Je tedy patrné, jak dobrý zvuk mají české soutěže i v zemích, kde rallye rozumí téměř každý. Seveřané budou na Klatovsku tradičně klasifikováni i v rámci svého Severského poháru, atraktivní vozy jako Opel Commodore či Mini Cooper si ale pro klatovský podnik chystají i jezdci z dalších koutů Evropy. Přihláška už dorazila i od úřadujících českých národních šampiónů - Jihočechů Krejči a Šárky, kteří se i se slabším vozem v minulém ročníku dostali až do první šestice konečného pořadí mezinárodní klasifikace klatovského podniku.
Novinkou bude letos start historického Subaru Legacy postaveného pro Jiřího Kalistu, diváci tak budou moci zavzpomínat třeba na ročník 1991, kdy s obdobným vozem dojel Švéd Axelsson v Klatovech dvanáctý. To bylo ale tehdy samozřejmě v rámci soutěže soudobých vozů. I v té bude letos nač se v Klatovech dívat, přestože domácí jezdci si dávají tradičně s přihláškami poněkud načas. Jeden z prvních ohlášených vozů je ale Mini John Cooper Works S2000 1,6T skvělé plzeňské posádky mnohonásobných národních šampiónů Václava Pecha a Petra Uhla, což je samo o sobě velkým lákadlem pro diváky. Pestrost sportu jménem rallye a jeho závodního pole dokumentuje ale zároveň třeba i méně výkonná Škoda Fabia velkého srdcaře Jiřího Janeckého, jenž si právě 48. Rallye Šumava Klatovy zvolil pro svůj návrat do soutěží po víc jak dvouleté pauze. „Neaspirujeme sice na ty úplně nejvyšší příčky, přesto se na soutěž hodně těšíme. My jezdíme hlavně pro radost a tu chceme na Klatovsku dělat sobě i fanouškům,“ usmívá se sympatický vousáč Janecký.
„Jsme velice rádi, že se nám přihlášky scházejí, zároveň bychom chtěli poprosit týmy, aby preferovaly jejich elektronickou formu,“ říká ředitel obou soutěží Jiří Valenta. „Blíží se nám první termín přihlášek (18.březen) a den ode dne nám tak přibývá práce. Musíme ale také zdůraznit, že nestačí poslat k uvedenému termínu přihlášku, ale také (onen snížený) vklad. Jinak bychom pochopitelně nemohli tuto výhodu akceptovat. Zdá se, že už nám definitivně přijde jaro, i vykukující sluníčko nám tak dodává síly pro dotažení organizačního procesu. Letos to opravdu není s pořádáním soutěží jednoduché, ale postoupili jsme za další důležitý bod – trať prošla schválením od zástupců AJR. I pestré spektrum došlých přihlášek z celé Evropy nás velice těší. Chystáme také zpřísněná bezpečnostní opatření pro diváky, nicméně snažili jsme se je připravit tak, aby fanoušci nebyli ochuzeni o sportovní výkony závodníků. Zdá se tedy, že klatovské podniky mají nakročeno k pěknému zážitku pro všechny,“ dodává ředitel. Zopakujme už pouze to, že 22. Historic Vltava Rallye a 48. Rallye Šumava Klatovy proběhnou 18. – 20.4.2013.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.