Už jen týdny zbývají do startu nejstarší automobilové soutěže u nás, 48. Rallye Šumava Klatovy. Ta se pojede opět souběžně s 22. ročníkem Historic Vltava Rallye, obě soutěže budou mít stejně jako v loňském roce mít dvě data uzávěrky přihlášek. První z nich (se sníženým vkladem) je již 18.března, informace o obou podnicích postupně přibývají na stránkách www.rallyesumava.cz a www.vltavarallye.cz .
Rok se s rokem sešel a jsme opět na prahu startu domácího šampionátu automobilových soutěží. Tento krásný a bezprecedentně náročný sport loni zažil nepochopitelně nešťastnou sezónu, kdy ani přísná bezpečnostní opatření nezabránila smutným událostem. O to je teď těžším úkolem pro pořadatele i závodníky vydobýt si zpět důvěru veřejnosti. Mezinárodní mistrovství ČR letos otevírá 48. Rallye Šumava Klatovy, která se bude konat 18. – 20.4.2013 a opět ji bude doprovázet oblíbená Historic Vltava Rallye, jejíž 22.ročník je i tentokrát zařazen do seriálu mistrovství Evropy. Obě soutěže již vydaly své základní dokumenty a zahájily příjem přihlášek. Ty se začaly hromadit každým dnem a přihlášeno je už teď i několik Finů i Švédů s vozy značek Porsche, Triumph či Volvo. Je tedy patrné, jak dobrý zvuk mají české soutěže i v zemích, kde rallye rozumí téměř každý. Seveřané budou na Klatovsku tradičně klasifikováni i v rámci svého Severského poháru, atraktivní vozy jako Opel Commodore či Mini Cooper si ale pro klatovský podnik chystají i jezdci z dalších koutů Evropy. Přihláška už dorazila i od úřadujících českých národních šampiónů - Jihočechů Krejči a Šárky, kteří se i se slabším vozem v minulém ročníku dostali až do první šestice konečného pořadí mezinárodní klasifikace klatovského podniku.
Novinkou bude letos start historického Subaru Legacy postaveného pro Jiřího Kalistu, diváci tak budou moci zavzpomínat třeba na ročník 1991, kdy s obdobným vozem dojel Švéd Axelsson v Klatovech dvanáctý. To bylo ale tehdy samozřejmě v rámci soutěže soudobých vozů. I v té bude letos nač se v Klatovech dívat, přestože domácí jezdci si dávají tradičně s přihláškami poněkud načas. Jeden z prvních ohlášených vozů je ale Mini John Cooper Works S2000 1,6T skvělé plzeňské posádky mnohonásobných národních šampiónů Václava Pecha a Petra Uhla, což je samo o sobě velkým lákadlem pro diváky. Pestrost sportu jménem rallye a jeho závodního pole dokumentuje ale zároveň třeba i méně výkonná Škoda Fabia velkého srdcaře Jiřího Janeckého, jenž si právě 48. Rallye Šumava Klatovy zvolil pro svůj návrat do soutěží po víc jak dvouleté pauze. „Neaspirujeme sice na ty úplně nejvyšší příčky, přesto se na soutěž hodně těšíme. My jezdíme hlavně pro radost a tu chceme na Klatovsku dělat sobě i fanouškům,“ usmívá se sympatický vousáč Janecký.
„Jsme velice rádi, že se nám přihlášky scházejí, zároveň bychom chtěli poprosit týmy, aby preferovaly jejich elektronickou formu,“ říká ředitel obou soutěží Jiří Valenta. „Blíží se nám první termín přihlášek (18.březen) a den ode dne nám tak přibývá práce. Musíme ale také zdůraznit, že nestačí poslat k uvedenému termínu přihlášku, ale také (onen snížený) vklad. Jinak bychom pochopitelně nemohli tuto výhodu akceptovat. Zdá se, že už nám definitivně přijde jaro, i vykukující sluníčko nám tak dodává síly pro dotažení organizačního procesu. Letos to opravdu není s pořádáním soutěží jednoduché, ale postoupili jsme za další důležitý bod – trať prošla schválením od zástupců AJR. I pestré spektrum došlých přihlášek z celé Evropy nás velice těší. Chystáme také zpřísněná bezpečnostní opatření pro diváky, nicméně snažili jsme se je připravit tak, aby fanoušci nebyli ochuzeni o sportovní výkony závodníků. Zdá se tedy, že klatovské podniky mají nakročeno k pěknému zážitku pro všechny,“ dodává ředitel. Zopakujme už pouze to, že 22. Historic Vltava Rallye a 48. Rallye Šumava Klatovy proběhnou 18. – 20.4.2013.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?