To je otázka, na kterou nikdo z týmu Černý Foto se shakedownu:Racing neumí před premiérovým startem Honzy Černého a Pavla Kohouta se Škodou Fabia S2000 odpovědět.
Česká posádka Jan Černý - Pavel Kohout, která je po loňské úspěšné sezoně ověnčena řadou titulů, se v těchto dnech seznamuje s tratí nadcházející 30. Internationale Jännerrallye. Ta už v pátek odstartuje v okolí rakouského městečka Freistadt. To se nachází od hranice s Českou republikou, jak se říká, co by kamenem dohodil, a dál došel pěšky, a proto je Jänner rally už od roku 2004, kdy se poprvé jela v rámci Mezinárodního mistrovství České republiky v rally, vyhledávaným cílem českých fanoušků rallysportu. Ti zde mohou sledovat jinak v domácí kotlině nevídanou jízdu na sněhu a ledu za použití speciálních úzkých pneumatik s hroty, které zaručují množství širokých a oku lahodících smyků. Jänner rally patří mezi ty nejoblíbenější soutěže v regionu a v tomto roce její popularitu ještě zvýší zařazení do nově vzniklého seriálu ERC, tedy silného mistrovství Evropy. ERC získalo podporu satelitní televizní stanice Eurosport, a tak by o mediální viditelnost této populární rally mělo být vrchovatě postaráno. Zvýšený zájem o ERC potvrzují i přihlášené posádky, kde nechybí zvučná jména rallysportu, mnohdy se zkušenostmi z mistrovství světa.
Mezi ně se řadí i posádka příbramského týmu Černý Racing, která si právě na Jänner rally odbude svou soutěžní premiéru se speciálem S2000 v podobě úspěšného vozu Škoda Fabia. Pro Jana Černého a Pavla Kohouta to ale není první start se čtyřkolkou na rakouské Jänner rally. Během své soutěžácké kariéry, kterou započali v roce 2007, zde stačili odstartovat s vozem s pohonem 4x4 už dokonce dvakrát a dvakrát z toho bylo umístění dokonce v první desítce absolutně. Jmenovitě šesté a skvělé čtvrté místo.„Rozhodně bych nebyl nespokojený, kdyby se nám podařilo zopakovat jedno z těchto skvělých umístění, ale Jänner rally je nesmírně těžká a zrádná soutěž a výsledky se zde mohou pořádně zamíchat. Mnohem více, než kdekoliv jinde, zde jde o to, neudělat zbytečnou chybu. Stačí malé vypadnutí ze silnice do závěje, a pracně nasbírané vteřiny během celého závodu se zde změní v minutové ztráty, než se podaří auto ze sněhu vyprostit," říká k záludnosti tratě rakouské Jänner rally Jan Černý.
Loňská nejrychlejší posádka v kategorii dvoukolek zde poprvé v ostrém závodě usedne do speciálu Škoda Fabia S2000, který příbramský tým před koncem roku zakoupil přímo v Mladé Boleslavi. Jaké jsou tedy cíle při premiéře v nejvyšší kategorii mezinárodního mistrovství? „Cílem je zůstat při zemi, nejlépe všemi čtyřmi koly," směje se Honza Černý a hned dodává: „Při premiérovém startu s tímhle autem hlavně nechceme udělat nějakou hloupou chybu. Přeci jen si na auto musím nějakou dobu zvykat a pochopit jeho chování. Jänner rally je na zvykání si na nové auto docela těžká soutěž, protože se zde asi budou hodně měnit podmínky. Teď po seznamovacích úsecích jsou některá místa pokrytá sněhem a ledem, ale někde sníh taje a mizí doslova před očima. Něco má zase podle předpovědi připadnout, pak má ale zase podle jiné předpovědi pršet, takže to bude takové malé Monte Carlo. Jestli se na sněhu pojede, nebo ne, to uvidíme asi až na rychlostních zkouškách. Podmínky ale budeme mít všichni stejné a nejlépe se člověk naučí plavat, když ho hodí doprostřed rybníka, takže tak nějak se při premiéře s Fabií S2000 asi cítím," uzavírá optimisticky Honza Černý.
Černý Racing nebude zdaleka jediným týmem, který bude využívat vlastností osvědčeného speciálu Škoda Fabia S2000, a proto bude i pro fanoušky zajímavé, jak se posádky vyrovnají s těžkými podmínkami na trati rakouské Jänner rally. Sledovat průběh této dramatické soutěže můžete online na známých internetových serverech, ale také prostřednictvím satelitní stanice Eurosport a samozřejmě také České televize. Honza Černý s Pavlem Kohoutem a Škodou Fabia S2000 odstartují pod hlavičkou Czech National Teamu do prvních rychlostních zkoušek rakouské Jänner rally v pátek brzo po ránu a do cíle rally dorazí do Freistadtu v sobotu v podvečer.Zde najdete promo video posádka Jan Černý - Pavel Kohout, které bylo natočené při příležitosti představení Škody Fabia S2000.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?