To je otázka, na kterou nikdo z týmu Černý Foto se shakedownu:Racing neumí před premiérovým startem Honzy Černého a Pavla Kohouta se Škodou Fabia S2000 odpovědět.
Česká posádka Jan Černý - Pavel Kohout, která je po loňské úspěšné sezoně ověnčena řadou titulů, se v těchto dnech seznamuje s tratí nadcházející 30. Internationale Jännerrallye. Ta už v pátek odstartuje v okolí rakouského městečka Freistadt. To se nachází od hranice s Českou republikou, jak se říká, co by kamenem dohodil, a dál došel pěšky, a proto je Jänner rally už od roku 2004, kdy se poprvé jela v rámci Mezinárodního mistrovství České republiky v rally, vyhledávaným cílem českých fanoušků rallysportu. Ti zde mohou sledovat jinak v domácí kotlině nevídanou jízdu na sněhu a ledu za použití speciálních úzkých pneumatik s hroty, které zaručují množství širokých a oku lahodících smyků. Jänner rally patří mezi ty nejoblíbenější soutěže v regionu a v tomto roce její popularitu ještě zvýší zařazení do nově vzniklého seriálu ERC, tedy silného mistrovství Evropy. ERC získalo podporu satelitní televizní stanice Eurosport, a tak by o mediální viditelnost této populární rally mělo být vrchovatě postaráno. Zvýšený zájem o ERC potvrzují i přihlášené posádky, kde nechybí zvučná jména rallysportu, mnohdy se zkušenostmi z mistrovství světa.
Mezi ně se řadí i posádka příbramského týmu Černý Racing, která si právě na Jänner rally odbude svou soutěžní premiéru se speciálem S2000 v podobě úspěšného vozu Škoda Fabia. Pro Jana Černého a Pavla Kohouta to ale není první start se čtyřkolkou na rakouské Jänner rally. Během své soutěžácké kariéry, kterou započali v roce 2007, zde stačili odstartovat s vozem s pohonem 4x4 už dokonce dvakrát a dvakrát z toho bylo umístění dokonce v první desítce absolutně. Jmenovitě šesté a skvělé čtvrté místo.„Rozhodně bych nebyl nespokojený, kdyby se nám podařilo zopakovat jedno z těchto skvělých umístění, ale Jänner rally je nesmírně těžká a zrádná soutěž a výsledky se zde mohou pořádně zamíchat. Mnohem více, než kdekoliv jinde, zde jde o to, neudělat zbytečnou chybu. Stačí malé vypadnutí ze silnice do závěje, a pracně nasbírané vteřiny během celého závodu se zde změní v minutové ztráty, než se podaří auto ze sněhu vyprostit," říká k záludnosti tratě rakouské Jänner rally Jan Černý.
Loňská nejrychlejší posádka v kategorii dvoukolek zde poprvé v ostrém závodě usedne do speciálu Škoda Fabia S2000, který příbramský tým před koncem roku zakoupil přímo v Mladé Boleslavi. Jaké jsou tedy cíle při premiéře v nejvyšší kategorii mezinárodního mistrovství? „Cílem je zůstat při zemi, nejlépe všemi čtyřmi koly," směje se Honza Černý a hned dodává: „Při premiérovém startu s tímhle autem hlavně nechceme udělat nějakou hloupou chybu. Přeci jen si na auto musím nějakou dobu zvykat a pochopit jeho chování. Jänner rally je na zvykání si na nové auto docela těžká soutěž, protože se zde asi budou hodně měnit podmínky. Teď po seznamovacích úsecích jsou některá místa pokrytá sněhem a ledem, ale někde sníh taje a mizí doslova před očima. Něco má zase podle předpovědi připadnout, pak má ale zase podle jiné předpovědi pršet, takže to bude takové malé Monte Carlo. Jestli se na sněhu pojede, nebo ne, to uvidíme asi až na rychlostních zkouškách. Podmínky ale budeme mít všichni stejné a nejlépe se člověk naučí plavat, když ho hodí doprostřed rybníka, takže tak nějak se při premiéře s Fabií S2000 asi cítím," uzavírá optimisticky Honza Černý.
Černý Racing nebude zdaleka jediným týmem, který bude využívat vlastností osvědčeného speciálu Škoda Fabia S2000, a proto bude i pro fanoušky zajímavé, jak se posádky vyrovnají s těžkými podmínkami na trati rakouské Jänner rally. Sledovat průběh této dramatické soutěže můžete online na známých internetových serverech, ale také prostřednictvím satelitní stanice Eurosport a samozřejmě také České televize. Honza Černý s Pavlem Kohoutem a Škodou Fabia S2000 odstartují pod hlavičkou Czech National Teamu do prvních rychlostních zkoušek rakouské Jänner rally v pátek brzo po ránu a do cíle rally dorazí do Freistadtu v sobotu v podvečer.Zde najdete promo video posádka Jan Černý - Pavel Kohout, které bylo natočené při příležitosti představení Škody Fabia S2000.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?