Václav Pech jun. se svým dlouholetým spolujezdcem Petrem Uhlem během uplynulého víkendu využili nabídky zúčastnit se na Slovensku rallye se zapůjčeným soutěžním vozem Škoda Fabia S2000.
Protože celé letošní Mistrovství ČR absolvovali na voze MINI John Cooper Works 1.6T a vůz s atmosférickým motorem pro ně byl prakticky novinkou, lze jejich 3. místo v absolutní klasifikaci považovat za úspěch.
„Nikdy jsem neměl šanci klasickou Fabii S2000 řídit, a vždy jsem tak při porovnání s naším MINI vycházel jen z toho, co o ní říkají kolegové soutěžáci. Když se mi tedy naskytla příležitost vyzkoušet si tento speciál, neváhal jsem ani vteřinu. S autem jsem se musel postupně učit, ale mohu říci, že podvozkově se chová velmi podobně jako naše týmové MINI. Rozdílem je samozřejmě motor, který nemá turbodmychadlo, ale má zase větší objem a i výkon ve vyšších otáčkách. Při prvních rychlostních zkouškách na obslužných komunikacích Slovakia Ringu se mi úplně nedařilo držet se ve správném krouticím momentu, protože Fabia S2000 se musí oproti našemu MINI točit zhruba o 3 000 ot./min. více. Rychle jsem si ale zvykal a dvě závěrečné rychlostní zkoušky jsme již vyhráli. Získal jsem tím představu, kdy jsou tyto vozy rychlejší a kdy je lepší naše MINI. Tyto poznatky chci využít v příští sezoně, kdy bychom opět rádi startovali s MINI John Cooper Works 1,6 turbo,“ říká Václav Pech jun.
„Václav mi dělá radost. Jeho adaptace na jakýkoliv vůz je obdivuhodná. Samozřejmě jsme neváhali vyzkoušet vůz, s kterým soupeříme v našem českém mistráku. Vůz je dobrý, ale ne tak neporazitelný, jak se nám zprvu zdálo,“ dodává Jiří Jirovec, s jehož MINI S2000 startuje Václav v Českém mistrovství.
První soutěží Mezinárodního Mistrovství ČR 2013 tradičně bude 3. až 5. ledna rakouská Jänner Rallye v příhraničním Freistadtu.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?