Václav Pech jun. se svým dlouholetým spolujezdcem Petrem Uhlem během uplynulého víkendu využili nabídky zúčastnit se na Slovensku rallye se zapůjčeným soutěžním vozem Škoda Fabia S2000.
Protože celé letošní Mistrovství ČR absolvovali na voze MINI John Cooper Works 1.6T a vůz s atmosférickým motorem pro ně byl prakticky novinkou, lze jejich 3. místo v absolutní klasifikaci považovat za úspěch.
„Nikdy jsem neměl šanci klasickou Fabii S2000 řídit, a vždy jsem tak při porovnání s naším MINI vycházel jen z toho, co o ní říkají kolegové soutěžáci. Když se mi tedy naskytla příležitost vyzkoušet si tento speciál, neváhal jsem ani vteřinu. S autem jsem se musel postupně učit, ale mohu říci, že podvozkově se chová velmi podobně jako naše týmové MINI. Rozdílem je samozřejmě motor, který nemá turbodmychadlo, ale má zase větší objem a i výkon ve vyšších otáčkách. Při prvních rychlostních zkouškách na obslužných komunikacích Slovakia Ringu se mi úplně nedařilo držet se ve správném krouticím momentu, protože Fabia S2000 se musí oproti našemu MINI točit zhruba o 3 000 ot./min. více. Rychle jsem si ale zvykal a dvě závěrečné rychlostní zkoušky jsme již vyhráli. Získal jsem tím představu, kdy jsou tyto vozy rychlejší a kdy je lepší naše MINI. Tyto poznatky chci využít v příští sezoně, kdy bychom opět rádi startovali s MINI John Cooper Works 1,6 turbo,“ říká Václav Pech jun.
„Václav mi dělá radost. Jeho adaptace na jakýkoliv vůz je obdivuhodná. Samozřejmě jsme neváhali vyzkoušet vůz, s kterým soupeříme v našem českém mistráku. Vůz je dobrý, ale ne tak neporazitelný, jak se nám zprvu zdálo,“ dodává Jiří Jirovec, s jehož MINI S2000 startuje Václav v Českém mistrovství.
První soutěží Mezinárodního Mistrovství ČR 2013 tradičně bude 3. až 5. ledna rakouská Jänner Rallye v příhraničním Freistadtu.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.