Václav Pech jun. se svým dlouholetým spolujezdcem Petrem Uhlem během uplynulého víkendu využili nabídky zúčastnit se na Slovensku rallye se zapůjčeným soutěžním vozem Škoda Fabia S2000.
Protože celé letošní Mistrovství ČR absolvovali na voze MINI John Cooper Works 1.6T a vůz s atmosférickým motorem pro ně byl prakticky novinkou, lze jejich 3. místo v absolutní klasifikaci považovat za úspěch.
„Nikdy jsem neměl šanci klasickou Fabii S2000 řídit, a vždy jsem tak při porovnání s naším MINI vycházel jen z toho, co o ní říkají kolegové soutěžáci. Když se mi tedy naskytla příležitost vyzkoušet si tento speciál, neváhal jsem ani vteřinu. S autem jsem se musel postupně učit, ale mohu říci, že podvozkově se chová velmi podobně jako naše týmové MINI. Rozdílem je samozřejmě motor, který nemá turbodmychadlo, ale má zase větší objem a i výkon ve vyšších otáčkách. Při prvních rychlostních zkouškách na obslužných komunikacích Slovakia Ringu se mi úplně nedařilo držet se ve správném krouticím momentu, protože Fabia S2000 se musí oproti našemu MINI točit zhruba o 3 000 ot./min. více. Rychle jsem si ale zvykal a dvě závěrečné rychlostní zkoušky jsme již vyhráli. Získal jsem tím představu, kdy jsou tyto vozy rychlejší a kdy je lepší naše MINI. Tyto poznatky chci využít v příští sezoně, kdy bychom opět rádi startovali s MINI John Cooper Works 1,6 turbo,“ říká Václav Pech jun.
„Václav mi dělá radost. Jeho adaptace na jakýkoliv vůz je obdivuhodná. Samozřejmě jsme neváhali vyzkoušet vůz, s kterým soupeříme v našem českém mistráku. Vůz je dobrý, ale ne tak neporazitelný, jak se nám zprvu zdálo,“ dodává Jiří Jirovec, s jehož MINI S2000 startuje Václav v Českém mistrovství.
První soutěží Mezinárodního Mistrovství ČR 2013 tradičně bude 3. až 5. ledna rakouská Jänner Rallye v příhraničním Freistadtu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.