Jen málokdo mohl na začátku letošní sezony tušit, že hustopečská Alfa Romeo s Martinem Radou za volantem absolvuje nejúspěšnější rok v historii Agrotec Autoklubu. Hustopečský tým se stal vítězem třídy 8 v Mezinárodním mistrovství ČR, získal mistrovský titul ve sprintrally a třešničkou na dortu bylo prvenství ve třídě na legendární Rally Monte Carlo.
Právě v Monte Carlu Martin Rada se spolujezdcem Jaroslavem Jugasem sezonu odstartovali. Zdárně překonali všechny nástrahy trati, poradili si i se svými konkurenty a před knížecím palácem zvedli nad hlavu cenné trofeje. Jen několika českým posádkám se něco podobného na slavné Rally Monte Carlo podařilo.
Prioritou Agrotec Autoklubu byly starty ve „velkém mistráku“, ale jeho průběh negativně ovlivnily technické problémy, které Alfu Romeo 147 trápily. Posádka Rada – Jugas měla vždy soutěž výtečně rozjetou, okupovala čelní příčky třídy 8, ale spatřit cílovou rampu jim nebylo přáno. První výpadek přišel na Valašské rally, následoval konec už na úvodním Čínovském okruhu při Rally Šumava. Smutnou příchuť mělo prvenství v Českém Krumlově, kdy se v průběhu slavnostního vyhlášení roznesla startovním polem zpráva o tragickém úmrtí jejich kamaráda, spolujezdce Aleše Zimolky, jenž startoval v konkurenční posádce.
Prokletí dvoudenních závodů vygradovalo kuriózním odstoupením v úvodu hustopečské soutěže a brzké ukončení Rally Bohemia vše završilo. Až prvenství v závěrečných dvou závodech na Barum rally a v Příbrami zajistilo hustopečskému týmu dostatečný počet bodů pro celkové vítězství ve třídě 8 v rámci MMČR.
„Sezona pro nás byla velmi náročná, ale určitě zajímavá. V lednu jsme absolvovali osmdesátý ročník Rally Monte Carlo a vítězství ve třídě bylo krásnou odměnou za snahu a čas, který celý tým věnoval přípravě,“ popsal Martin Rada.
Starty v seriálu sprintrally měly v sezoně působit jako určitá forma testování a „výuky“ začínající spolujezdkyně Karolíny Jugasové a nové servisní skupiny. Martin Rada ale vedle dcery Jaroslava Jugase jakoby „omládl“ a na jednotlivých podnicích si počínal více než suverénně. Sezonu odstartovali vítězstvím na Vysočině, přemožitele nenašli ani na Kopné a hattrick dovršili v Krkonoších. Za této situace bylo rozhodnuto, že Agrotec Autoklub si nenechá vzít šanci na mistrovský titul a úspěšně rozjetou sezonu dokončí i v jednodenních podnicích. Z důvodů pracovního vytížení Martin Rada chyběl v Kostelci nad Orlicí, ale v Pačejově se opět červená Alfa vyhřívala na čele třídy 8 a tým začal kalkulovat. Vzhledem k vyššímu počtu účastníků se ve sprintech reálně bojovalo i o mistrovský titul ve třídě 8. A ten se stal po Rally Jeseníky realitou. Martin Rada s Karolínou Jugasovou získali pro rok 2012 titul ve sprintrally ve třídě 8.
„Je to skutečně krásný pocit. Na začátku stálo rozhodnutí získávat pro Karolínu co nejvíce zkušeností na místě spolujezdce a na konci roku z toho byl mistrovský titul. Lepší tečku za sezonou jsem si nemohl představit. Velký rádcem a učitelem je pro Karolínu její otec Jaroslav Jugas, se kterým jsem absolvoval celý šampionát MMČR. Myslím, že může být na Karolínu právem hrdý, naučila se toho během premiérové sezony hodně,“ přiznal hustopečský jezdec.
„Výsledky v letošním roce celý tým určitě uspokojily a přinesly motivaci do příští sezony, kterou opět odstartujeme na lednové Rally Monte Carlo. Tým na ni vyrazí 11. ledna 2013. Slavná soutěže proběhne ve dnech 15. - 20. ledna. V jejím průběhu nás čeká 18 RZ o celkové délce 465 km,“ doplňuje Rada.
Agrotec Autoklub navíc pro sezonu 2013 připravuje i další překvapení. Kromě osvědčené posádky Martin Rada – Jaroslav Jugas, která se představí s novou faceliftovou verzí Alfy Romeo 147 v MMČR, vůz italské provenience uvidí fanoušci i ve sprintrally. Na jednodenních závodech pojede nově sestavená dvojice Martina Daňhelová - Karolína Jugasová. Úkolem dámské dvojice bude bojovat o přední umístění ve třídě 8 a v Dámském poháru 2013.
„Věříme, že oba vozy budou dosahovat dobrých výsledků a příští sezona bude stejně úspěšná jako ta letošní. Na závěr je třeba poděkovat všem, kteří nám po celou dobu pomáhali. Velmi náročná byla letošní sezona zejména pro servisní team, ale Luboš Horáček, Broňa Dofek, Pepa Bláha a Martin Bláha vše zvládli na jedničku. Naše díky za podporu patří i rodinám, sponzorům i všem fanouškům. Bez jejich přičinění bychom určitě takových úspěchů nedosáhli,“ uzavřel jezdec Agrotec Autoklubu.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.