Vavříny na všech frontách

rally mikuláš
rally mikuláš, foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
Tomáš Urban 27. listopadu 2012 05:44
Sdílej:

Jen málokdo mohl na začátku letošní sezony tušit, že hustopečská Alfa Romeo s Martinem Radou za volantem absolvuje nejúspěšnější rok v historii Agrotec Autoklubu. Hustopečský tým se stal vítězem třídy 8 v Mezinárodním mistrovství ČR, získal mistrovský titul ve sprintrally a třešničkou na dortu bylo prvenství ve třídě na legendární Rally Monte Carlo.

Právě v Monte Carlu Martin Rada se spolujezdcem Jaroslavem Jugasem sezonu odstartovali. Zdárně překonali všechny nástrahy trati, poradili si i se svými konkurenty a před knížecím palácem zvedli nad hlavu cenné trofeje. Jen několika českým posádkám se něco podobného na slavné Rally Monte Carlo podařilo.

Prioritou Agrotec Autoklubu byly starty ve „velkém mistráku“, ale jeho průběh negativně ovlivnily technické problémy, které Alfu Romeo 147 trápily. Posádka Rada – Jugas měla vždy soutěž výtečně rozjetou, okupovala čelní příčky třídy 8, ale spatřit cílovou rampu jim nebylo přáno. První výpadek přišel na Valašské rally, následoval konec už na úvodním Čínovském okruhu při Rally Šumava. Smutnou příchuť mělo prvenství v Českém Krumlově, kdy se v průběhu slavnostního vyhlášení roznesla startovním polem zpráva o tragickém úmrtí jejich kamaráda, spolujezdce Aleše Zimolky, jenž startoval v konkurenční posádce.

Prokletí dvoudenních závodů vygradovalo kuriózním odstoupením v úvodu hustopečské soutěže a brzké ukončení Rally Bohemia vše završilo. Až prvenství v závěrečných dvou závodech na Barum rally a v Příbrami zajistilo hustopečskému týmu dostatečný počet bodů pro celkové vítězství ve třídě 8 v rámci MMČR.

„Sezona pro nás byla velmi náročná, ale určitě zajímavá. V lednu jsme absolvovali osmdesátý ročník Rally Monte Carlo a vítězství ve třídě bylo krásnou odměnou za snahu a čas, který celý tým věnoval přípravě,“ popsal Martin Rada. 

Starty v seriálu sprintrally měly v sezoně působit jako určitá forma testování a „výuky“ začínající spolujezdkyně Karolíny Jugasové a nové servisní skupiny. Martin Rada ale vedle dcery Jaroslava Jugase jakoby „omládl“ a na jednotlivých podnicích si počínal více než suverénně. Sezonu odstartovali vítězstvím na Vysočině, přemožitele nenašli ani na Kopné a hattrick dovršili v Krkonoších. Za této situace bylo rozhodnuto, že Agrotec Autoklub si nenechá vzít šanci na mistrovský titul a úspěšně rozjetou sezonu dokončí i v jednodenních podnicích. Z důvodů pracovního vytížení Martin Rada chyběl v Kostelci nad Orlicí, ale v Pačejově se opět červená Alfa vyhřívala na čele třídy 8 a tým začal kalkulovat. Vzhledem k vyššímu počtu účastníků se ve sprintech reálně bojovalo i o mistrovský titul ve třídě 8. A ten se stal po Rally Jeseníky realitou. Martin Rada s Karolínou Jugasovou získali pro rok 2012 titul ve sprintrally ve třídě 8.

 

„Je to skutečně krásný pocit. Na začátku stálo rozhodnutí získávat pro Karolínu co nejvíce zkušeností na místě spolujezdce a na konci roku z toho byl mistrovský titul. Lepší tečku za sezonou jsem si nemohl představit. Velký rádcem a učitelem je pro Karolínu její otec Jaroslav Jugas, se kterým jsem absolvoval celý šampionát MMČR. Myslím, že může být na Karolínu právem hrdý, naučila se toho během premiérové sezony hodně,“ přiznal hustopečský jezdec.

„Výsledky v letošním roce celý tým určitě uspokojily a přinesly motivaci do příští sezony, kterou opět odstartujeme na lednové Rally Monte Carlo. Tým na ni vyrazí 11. ledna 2013. Slavná soutěže proběhne ve dnech 15. - 20. ledna. V jejím průběhu nás čeká 18 RZ o celkové délce 465 km,“ doplňuje Rada. 

Agrotec Autoklub navíc pro sezonu 2013 připravuje i další překvapení. Kromě osvědčené posádky Martin Rada – Jaroslav Jugas, která se představí s novou faceliftovou verzí Alfy Romeo 147 v MMČR, vůz italské provenience uvidí fanoušci i ve sprintrally. Na jednodenních závodech pojede nově sestavená dvojice Martina Daňhelová - Karolína Jugasová. Úkolem dámské dvojice bude bojovat o přední umístění ve třídě 8 a v Dámském poháru 2013.

„Věříme, že oba vozy budou dosahovat dobrých výsledků a příští sezona bude stejně úspěšná jako ta letošní. Na závěr je třeba poděkovat všem, kteří nám po celou dobu pomáhali. Velmi náročná byla letošní sezona zejména pro servisní team, ale Luboš Horáček, Broňa Dofek, Pepa Bláha a Martin Bláha vše zvládli na jedničku. Naše díky za podporu patří i rodinám, sponzorům i všem fanouškům. Bez jejich přičinění bychom určitě takových úspěchů nedosáhli,“ uzavřel jezdec Agrotec Autoklubu.

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.