Otevřený dopis Radě pro Rozhlasové a televizní vysílání

Loga
Loga, foto: Archiv RallyZone.cz
Miroslav Vebr 13. listopadu 2012 17:19
Sdílej:

Určeno: Rada pro rozhlasové a televizní vysílání

Určeno: Rada pro rozhlasové a televizní vysíláníOdesílatel: Vebr MiroslavDobrý den,chtěl bych se na radu obrátit s návrhem na prošetření reportáží a článků vztahujících se k tragické nehodě, která se stala v sobotu 10. listopadu 2012 při RallyShow Uherský Brod. Všichni příznivci rally, ale i soudní lidé cítí, že se stala velká tragédie, která mnoha lidem zcela změnila život. Nikdo tuto smutnou událost nijak nezlehčuje a soucítí s rodinami pozůstalých. Jsem příznivcem automobilových soutěží a také mne velká tragédie zasáhla. O to více mne mrzí, že pořadatelé v celé republice mají otázku bezpečnosti diváků na prvním místě. Shoda nešťastných náhod pak byla za příčinou již zmíněné tragédie, při které vyhasly čtyři mladé životy. Chtěl bych ale hlavně poukázat na neobjektivnost a amatérismus některých médií, které se okamžitě chtějí na tragédii zviditelnit. •    V médiích bylo uvedeno, že se jednalo o amatérskou rally, přitom soutěž měla povolení od Federace automobilového sportu (FAS) a všechny posádky, to znamená jezdec i spolujezdec musejí mít platnou jezdeckou licenci. Jezdci s touto licencí se NESMÍ (dle řádů FASu) účastnit amatérských soutěží. •    Na TV Nova vystoupil s komentářem k události dle reportérky zkušený závodník rally Jan Petlach. V rally se pohybuji více jak 20 let a ani s použitím různých seznamů jsem toto jméno nikde nenašel. Lze takto zneužívat jména k neobjektivnímu hodnocení situace? V Uherském Brodě startovali opravdu zkušení jezdci, jako například Roman Kresta, Pavel Valoušek a další. Proč media neoslovily pravdivou zkušenost a raději si vybraly nějakého komparsistu?•    Podobně se zachovaly i Lidovky.cz, které uvádějí názor zkušeného jezdce Josefa Pomajbíka, ale ani tento jezdec se nenachází v žádných seznamech.•    Zajímalo by mne, podle čeho reportéři TV Nova a TV Prima posuzují, že řidič, který zavinil tragédii je nezkušený? Odkazují se na to, že tento jezdec nikdy nebodoval. Na závodech v ČR startuje v průměru 70 – 120 posádek. V každé soutěži boduje prvních 15. Znamená to, že ostatní jsou nezkušení? Michael Bartončík jezdí nepravidelně soutěže od roku 2002 a během své kariéry dokázal být ve třídě, kde startoval celkově čtvrtý… •    Ani v jedné reportáži nebylo vzpomenuto, asi záměrně, že v diskriminovaném místě byly cedule s nápisem zakázaný prostor. Tato cedule jasně vymezuje, kde můžou a nesmí diváci stát. Na tuto skutečnost poukázal pouze otec zabitých dívek.•    Nikde nebylo řečeno, že v tom místě byl pořadatel, který dívky měl vykázat pryč. Ten pořadatel byl totiž ze stejné obce a dokonce byl z rodiny postižených tragédií.•    V reportáži nebylo zmíněno, že děvčata stála metr od silnice, kde auta projížděla rychlostí kolem 170 km/hod. Lidský instinkt jasně říká, že od takových věcí raději dál. Nemohu přece spoléhat na to, že auto má brzdy.Z dostupných informací vyplývá, že si dívky šly nejspíše za kamarádem (pořadatelem) popovídat. Ten je měl vykázat ze zakázaného prostoru, ale neučinil tak. Následně auto ve velké rychlosti dívky smetlo. Nejde mi o to poukázat na nevinnost posádky. Tragédie se stala a je potřeba hledat příčiny, aby se víckrát takové neštěstí neopakovalo. Automobilové soutěže jsou postavené na tom, že posádka projede daný uzavřený úsek co nejrychleji. Každá posádka nastupuje do soutěže s podvědomím, že tento sport je nebezpečný. Nikdo ovšem nejde do závodu s tím, aby zabíjel sebe nebo druhé. Milióny lidí hraje fotbal i když ví, že i tady jsou zákeřné fauly, které občas člověka zmrzačí. Je ale smutné, že média neinformují objektivně. A co mne nejvíce mrzí je fakt, že se média honí za senzacemi ve chvílích, kdy teče krev. Postavit kariéru na lidském neštěstí je nelidské a s prominutím hodně nechutné.S pozdravem Vebr MiroslavJesenická 727Vsetín 755 01Tel.mob. 603 908 221miravebr@seznam.cz

Naše redakce se připojuje.

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.