Poslední mistrovský závod sezony za sebou mají obě posádky MH RACING teamu. Na PSG Partr Rally Vsetín však bude občas vzpomínat jen Martin Hudec, protože druhý pilot Jaroslav Pešl na Valašsku při těžké havárii na začátku 4. RZ téměř úplně rozbil svoje Mitsubishi Lancer EVO IX, které v podstatě poslal do motorového nebe a bude si muset postavit nového plechového miláčka.
Martin Hudec s Petrem Pickou, kteří momentálně startují v barvách Semerád Rally teamu, nakonec skončili na Valašsku desátí absolutně a třetí ve třídě 3, body však v rámci MČR ve sprintu brali za druhé místo, jelikož vítězný Slovák Kočí se do národního šampionátu nepočítal.
Na osmý a závěrečný sprint sezony bude chtít co nejdříve zapomenout Jaroslav Pešl, který jel svůj domácí závod tradičně s navigátorem Romanem Peškem. První tři zkoušky to bylo všechno ještě super, Pešl jel hodně rychle a po třech testech byl absolutně devátý a ve své třídě třetí o dvě vteřiny před týmovým kolegou Hudcem. Jenže ve čtvrté zkoušce přišla osudná a hodně dramatická chvilka, která znamenala konečnou. Krátce po startu, ve vysoké rychlosti Pešl vyletěl z trati a po hrůzostrašně vypadajícím karambolu skončilo jeho Mitsubishi úplně rozbité na boku. Samotný pilot to pak vzal víceméně na sebe. „Beru to asi na sebe, i když jsem přesvědčen, že v tu osudnou chvíli se auto zachovalo trochu nestandardně. Bylo to bohužel navíc ve velké rychlosti, hodně jsem s tím rozhozeným autem bojoval, ale nešlo to prostě ustát, ta rána byla nevyhnutelná,“ popsal havárii svým pohledem pilot posádky Jaroslav Pešl, kterému po posledním sprintu sezony moc do řeči nebylo. „Samozřejmě jsem hodně naštvaný a to je ještě hodně slabé slovo. Na posledním podniku sezony jsme rozbili auto a bohužel následky jsou drtivé. Auto je v podstatě na odpis a rozloučili jsme se s ním. Kastle je rozlezlá snad na všechny světové strany a je v podstatě po ní, je úplně na maděru,“ říká 32letý závodník, pro nějž to byla ve čtvrtém roce v rally asi nejhorší havárie. „Na Mitsubishi je to určitě nejtěžší havárka, jakou jsem měl. Nejdůležitější ze všeho ale je, že jsme s Romanem Peškem v pořádku, všechno ostatní jde stranou, hlavně zdraví,“ konstatuje dvojnásobný otec Pešl. Poté, co ve Vsetíně své Mitsubishi poslal do kytek, už se musí Pešl začít zajímat o nějakého nového plechového miláčka. „Už si pomalu zařizuji novou kastli.Z rozbitého auta si vezmeme, co se dá ještě použít a budeme muset stavět nový vůz,“ říká Jaroslav Pešl.
Martin Hudec, který od srpna spojil síly s týmem Semerád Rally, ve Vsetíně začal spíše volněji, ale brzy přeřadil na vyšší rychlost. „Ráno jsme začali spíše opatrně s tím, že počkáme, jak se bude situace vyvíjet. Když jsem viděl, že to Lumírovi Firlovi moc nejde, tak jsem si říkal, že se pokusíme dát do toho všechno. Kdyby byla i jen sebemenší možnost dostat se v celkovém hodnocení před něj na druhé místo, tak se o to pokusíme,“ přiblížil dění na trati posledního sprintu sezony pilot posádky Martin Hudec. A jeho zrychlení na trati bylo pořádně vidět i ve výsledkových listinách. Třebíčský pilot vyhrál druhou, pátou a pak i sedmou erzetu. Nakonec to stačilo na pěkné 10. místo v absolutním pořadí rally a třetí místo ve třídě 3. (body však bral za druhé místo, protože vítězný Slovák Kočí se do českého mistráku nepočítal). „Celkově určitě mohu být se Vsetínem spokojený. Vyhráli jsme tři erzety, a to vždycky potěší. Ještě jsem moc chtěl porazit Martina Březíka, který jel výborně a skvěle využil znalosti tratí. To mi ale bohužel nevyšlo. Na druhou stranu jsme se v poslední RZ dostali před Tomáše Růžičku na třetí místo, za což jsem byl rád.“
Ačkoliv se svým výkonem mohl být vesměs spokojený, smutný byl Martin Hudec z toho, jak na závěrečném sprintu sezony dopadl jeho týmový kolega Jaroslav Pešl. Ten kvůli havárii musel odstoupit ve čtvrté erzetě. „Jardy je mi moc líto. Bylo vidět, že do toho šlapal od začátku naplno a chtěl vyhrát, bohužel někdy i tohle k rally patří,“ okomentoval Hudec odstoupení svého týmového parťáka a kamaráda.
V celkovém hodnocení osmidílného sprintového šampionátu 2012 skončil Martin Hudec ve třídě 3 na třetím místě na vítězným Bujáčkem a druhým Firlou. „Třetí místo je celkem solidní, ale největší radost mám z toho, že jsem skončil před Jardou Pešlem a na příští rok tedy budu týmovou jedničkou já,“ zavtipkoval Martin Hudec a hned pokračoval na vážnější notu. „Sprintová sezona byla letos fakt těžká. Chtěl jsem být trošičku výše a moc k tomu nechybělo. Mrzí mě hlavně výpadky v Krkonoších, kde jsem boural, a v Lužických horách, kde byla trať naprosto nesmyslně postavena na děravých cestách, my jsme tam měli tři defekty v řadě a brali jsme hodně slabou porci bodů. Ale zase na druhou stranu před sezonou jsem si říkal, že bych chtěl být celkově ve sprintech do třetího místa ve třídě. To se podařilo, takže celkově můžeme být spokojeni,“ říká Martin Hudec, jenž od srpna spolupracoval s týmem Semerád Rally a jezdil s jejich Mitsubishi Lancer EVO IX. „Jsem moc rád, že jsme se takto domluvili a já mohl nabrat spoustu nových zkušeností. Od Semerád rally týmu jsme dostali vždycky plně profesionální podporu ve všech směrech, spolupráce to byla výborná, za to bych rád poděkoval, samozřejmě bych chtěl poděkovat i Anvel Racing, kteří nám připravovali vůz v první polovině sezony,“ říká 32letý Hudec.
V závěru sezony, který tradičně přináší divácky atraktivní exhibiční závody, by se měl Martin Hudec na některých podnicích objevit. „Měli bychom být v Sosnové a také na Pražském rallysprintu. Pokud bude dělat Silvestr Mikuláštík zase ewo show, tak asi i tam bychom se měli ukázat,“ plánuje Martin Hudec.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.