Poslední mistrovský závod sezony za sebou mají obě posádky MH RACING teamu. Na PSG Partr Rally Vsetín však bude občas vzpomínat jen Martin Hudec, protože druhý pilot Jaroslav Pešl na Valašsku při těžké havárii na začátku 4. RZ téměř úplně rozbil svoje Mitsubishi Lancer EVO IX, které v podstatě poslal do motorového nebe a bude si muset postavit nového plechového miláčka.
Martin Hudec s Petrem Pickou, kteří momentálně startují v barvách Semerád Rally teamu, nakonec skončili na Valašsku desátí absolutně a třetí ve třídě 3, body však v rámci MČR ve sprintu brali za druhé místo, jelikož vítězný Slovák Kočí se do národního šampionátu nepočítal.
Na osmý a závěrečný sprint sezony bude chtít co nejdříve zapomenout Jaroslav Pešl, který jel svůj domácí závod tradičně s navigátorem Romanem Peškem. První tři zkoušky to bylo všechno ještě super, Pešl jel hodně rychle a po třech testech byl absolutně devátý a ve své třídě třetí o dvě vteřiny před týmovým kolegou Hudcem. Jenže ve čtvrté zkoušce přišla osudná a hodně dramatická chvilka, která znamenala konečnou. Krátce po startu, ve vysoké rychlosti Pešl vyletěl z trati a po hrůzostrašně vypadajícím karambolu skončilo jeho Mitsubishi úplně rozbité na boku. Samotný pilot to pak vzal víceméně na sebe. „Beru to asi na sebe, i když jsem přesvědčen, že v tu osudnou chvíli se auto zachovalo trochu nestandardně. Bylo to bohužel navíc ve velké rychlosti, hodně jsem s tím rozhozeným autem bojoval, ale nešlo to prostě ustát, ta rána byla nevyhnutelná,“ popsal havárii svým pohledem pilot posádky Jaroslav Pešl, kterému po posledním sprintu sezony moc do řeči nebylo. „Samozřejmě jsem hodně naštvaný a to je ještě hodně slabé slovo. Na posledním podniku sezony jsme rozbili auto a bohužel následky jsou drtivé. Auto je v podstatě na odpis a rozloučili jsme se s ním. Kastle je rozlezlá snad na všechny světové strany a je v podstatě po ní, je úplně na maděru,“ říká 32letý závodník, pro nějž to byla ve čtvrtém roce v rally asi nejhorší havárie. „Na Mitsubishi je to určitě nejtěžší havárka, jakou jsem měl. Nejdůležitější ze všeho ale je, že jsme s Romanem Peškem v pořádku, všechno ostatní jde stranou, hlavně zdraví,“ konstatuje dvojnásobný otec Pešl. Poté, co ve Vsetíně své Mitsubishi poslal do kytek, už se musí Pešl začít zajímat o nějakého nového plechového miláčka. „Už si pomalu zařizuji novou kastli.Z rozbitého auta si vezmeme, co se dá ještě použít a budeme muset stavět nový vůz,“ říká Jaroslav Pešl.
Martin Hudec, který od srpna spojil síly s týmem Semerád Rally, ve Vsetíně začal spíše volněji, ale brzy přeřadil na vyšší rychlost. „Ráno jsme začali spíše opatrně s tím, že počkáme, jak se bude situace vyvíjet. Když jsem viděl, že to Lumírovi Firlovi moc nejde, tak jsem si říkal, že se pokusíme dát do toho všechno. Kdyby byla i jen sebemenší možnost dostat se v celkovém hodnocení před něj na druhé místo, tak se o to pokusíme,“ přiblížil dění na trati posledního sprintu sezony pilot posádky Martin Hudec. A jeho zrychlení na trati bylo pořádně vidět i ve výsledkových listinách. Třebíčský pilot vyhrál druhou, pátou a pak i sedmou erzetu. Nakonec to stačilo na pěkné 10. místo v absolutním pořadí rally a třetí místo ve třídě 3. (body však bral za druhé místo, protože vítězný Slovák Kočí se do českého mistráku nepočítal). „Celkově určitě mohu být se Vsetínem spokojený. Vyhráli jsme tři erzety, a to vždycky potěší. Ještě jsem moc chtěl porazit Martina Březíka, který jel výborně a skvěle využil znalosti tratí. To mi ale bohužel nevyšlo. Na druhou stranu jsme se v poslední RZ dostali před Tomáše Růžičku na třetí místo, za což jsem byl rád.“
Ačkoliv se svým výkonem mohl být vesměs spokojený, smutný byl Martin Hudec z toho, jak na závěrečném sprintu sezony dopadl jeho týmový kolega Jaroslav Pešl. Ten kvůli havárii musel odstoupit ve čtvrté erzetě. „Jardy je mi moc líto. Bylo vidět, že do toho šlapal od začátku naplno a chtěl vyhrát, bohužel někdy i tohle k rally patří,“ okomentoval Hudec odstoupení svého týmového parťáka a kamaráda.
V celkovém hodnocení osmidílného sprintového šampionátu 2012 skončil Martin Hudec ve třídě 3 na třetím místě na vítězným Bujáčkem a druhým Firlou. „Třetí místo je celkem solidní, ale největší radost mám z toho, že jsem skončil před Jardou Pešlem a na příští rok tedy budu týmovou jedničkou já,“ zavtipkoval Martin Hudec a hned pokračoval na vážnější notu. „Sprintová sezona byla letos fakt těžká. Chtěl jsem být trošičku výše a moc k tomu nechybělo. Mrzí mě hlavně výpadky v Krkonoších, kde jsem boural, a v Lužických horách, kde byla trať naprosto nesmyslně postavena na děravých cestách, my jsme tam měli tři defekty v řadě a brali jsme hodně slabou porci bodů. Ale zase na druhou stranu před sezonou jsem si říkal, že bych chtěl být celkově ve sprintech do třetího místa ve třídě. To se podařilo, takže celkově můžeme být spokojeni,“ říká Martin Hudec, jenž od srpna spolupracoval s týmem Semerád Rally a jezdil s jejich Mitsubishi Lancer EVO IX. „Jsem moc rád, že jsme se takto domluvili a já mohl nabrat spoustu nových zkušeností. Od Semerád rally týmu jsme dostali vždycky plně profesionální podporu ve všech směrech, spolupráce to byla výborná, za to bych rád poděkoval, samozřejmě bych chtěl poděkovat i Anvel Racing, kteří nám připravovali vůz v první polovině sezony,“ říká 32letý Hudec.
V závěru sezony, který tradičně přináší divácky atraktivní exhibiční závody, by se měl Martin Hudec na některých podnicích objevit. „Měli bychom být v Sosnové a také na Pražském rallysprintu. Pokud bude dělat Silvestr Mikuláštík zase ewo show, tak asi i tam bychom se měli ukázat,“ plánuje Martin Hudec.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?