Poněkud netradiční složení posádky s číslem 62 se představilo na závěrečném sprintu letošní sezony při PSG – Partr rally Vsetín. Do zelenobílé Škody Fabia, která disponuje od základu pouze jedním volantem usedli dva řidiči: Robert Čonka a Tomáš Blažek.
Robert Čonka si zajistil již v Pačejově titul v sprintrally ve třídě 7 a tak vzal soutěž na Valašsku trošku s nadhledem. Po delším hecování s Tomášem Blažkem dalo slovo slovo a oba se najednou ocitli v jednom závodním autě. Tommy Pacimu se naskytla příležitost poznat automobilovou soutěž i ze sedačky spolujezdce. Před valašským sprintem se oba jezdci hodně hecovali. Robert sliboval Tomášovi nezapomenutelnou jízdu a Tomáš byl naopak připravený popohánět Roberta, aby nejel jako na nákup. „Musím říct, že jsme si závod užili, projeli jsme ho bez potíží a v naprostém klidu. Už při psaní rozpisu jsme s Tomem naladili na stejnou vlnovou délku a vše probíhalo v klidu. Je pravdou, že byl Tom trochu vystresovaný, aby něco nepokazil, ale vše bylo jak má být. Přece jen je to pilot a jako mitfára jel vlastně poprvé. Spolupráce v samotném závodě byla pořád lepší a lepší, a každou RZ šel náš výkon nahoru. Strašně jsme si užili souboj s Martinem Lošťákem a Tommy místo toho aby se bál, tak mě ještě hecoval. Všichni ho strašili, jak se bude bát, ale opak byl pravdou. Musím říct, že poslední RZ jsem jel naplno a Tom četl jako ostřílený kozák,“ zhodnotil závod a vysekl pochvalu spolujezdci Robert Čonka.
Spokojenost vyzařovala i z premianta s rozpisem v rukou, Tomáše Blažka. „Soutěž z mého pohledu probíhala naprosto v pohodě, až jsem byl překvapený. Pořád jsem čekal, že přijde nějaká chyba, kterou nezvládnu ale naštěstí bylo vše OK. Vše začalo pro nás v pátek večer výbornou večeří v jedné zlínské restauraci a pokračovalo sobotním psaním rychlostních zkoušek. Robert byl na mě velmi ohleduplný a tak se psalo výborně. Po přejímkách jsme strávili dobrou večeři a pivečka s PG (Petr Zátko), který mi dával rady, jak se s čtením co nejlépe poprat a na co si dát pozor. Samotný závod začal bez nějakého stresu, či nervozity, což se mi nestává, ani když sedím na straně kde je volant :-). Celou soutěž jsem si maximálně užíval a hrozně mě bavilo, jak šlo všechno podle plánu. Jediné co mne mrzí, tak je odstoupení Martina Lošťáka, kterému soutěž výborně sedla a tahal se s námi o vítězství ve třídě.“ V průběhu sprintu se Robert Čonka usadil na čele třídy 7. Po pěti odjetých erzetách měl pražský jezdec náskok 2,5 vteřiny před Lošťákem. Následující zkoušku zajeli Robert s Tomášem o tři vteřiny hůře než Lošťák a na drama bylo zaděláno. Zápletku rozřešila chyba Lošťáka a jeho výlet mimo trať. Na adresu dvojice Čonka – Blažek ale nutno dodat, že oproti prvnímu průjezdu RZ Santov, se posádka v posledním kole zlepšila o 22 vteřin. Cílovou rampou projeli Robert s Tomášem na 44. místě v absolutní klasifikaci a ve třídě 7 si vyjeli vítězství. A jak se líbilo Tomášovi na pravé straně v závodničce? „Musím přiznat, že mne to hodně bavilo. A pokud by byla další možnost posadit se vedle takového pilota, jako je Robert, tak bych nad tím asi uvažoval. Ač vlastně poprvé, cítil jsem se vedle něj bezpečně. Z společného startu jsem si odnesl spoustu poznatků a některé věci se budu snažit zakomponovat do mého ježdění, které mne určitě posune výš. Taky bylo dobré poznat soutěž ze strany spolujezdce. Jinak se ale budu držet toho svého kolečka.“ Robert si pochvaloval spolujezdce a tak je docela možné, že se pod jeho stálým mitfárou Petrem Zátkem houpe židle. „Další společný start s Tomem zatím v plánu není, ale třeba se zase někdy hecneme a něco vymyslíme. Já mám stálého spolujezdce Petra Zátka a už kujeme plány do příští sezonu. Přesto Tomášovi za společný start moc děkuji. Bylo to něco jiného pro nás oba a já si závod moc užil. Nešlo nevidět velké množství fanoušků, kteří nás podporovali. Byli úžasní,“ doplnil Robert Čonka. Zatímco pro Roberta byl start ve Vsetíně letos posledním, Tomáš Blažek se připravuje na další závod. Tentokrát už ale na správném místě a po boku bude mít Mirka Prachaře. „Chtěl bych poděkovat Robertovi za skvělou příležitost, která se nenaskýtá denně. Zároveň bych chtěl pozvat naše fanoušky do Uherského Brodu, kde se budeme s Mirkem snažit zúročit nabyté zkušenosti.“
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.