Poněkud netradiční složení posádky s číslem 62 se představilo na závěrečném sprintu letošní sezony při PSG – Partr rally Vsetín. Do zelenobílé Škody Fabia, která disponuje od základu pouze jedním volantem usedli dva řidiči: Robert Čonka a Tomáš Blažek.
Robert Čonka si zajistil již v Pačejově titul v sprintrally ve třídě 7 a tak vzal soutěž na Valašsku trošku s nadhledem. Po delším hecování s Tomášem Blažkem dalo slovo slovo a oba se najednou ocitli v jednom závodním autě. Tommy Pacimu se naskytla příležitost poznat automobilovou soutěž i ze sedačky spolujezdce. Před valašským sprintem se oba jezdci hodně hecovali. Robert sliboval Tomášovi nezapomenutelnou jízdu a Tomáš byl naopak připravený popohánět Roberta, aby nejel jako na nákup. „Musím říct, že jsme si závod užili, projeli jsme ho bez potíží a v naprostém klidu. Už při psaní rozpisu jsme s Tomem naladili na stejnou vlnovou délku a vše probíhalo v klidu. Je pravdou, že byl Tom trochu vystresovaný, aby něco nepokazil, ale vše bylo jak má být. Přece jen je to pilot a jako mitfára jel vlastně poprvé. Spolupráce v samotném závodě byla pořád lepší a lepší, a každou RZ šel náš výkon nahoru. Strašně jsme si užili souboj s Martinem Lošťákem a Tommy místo toho aby se bál, tak mě ještě hecoval. Všichni ho strašili, jak se bude bát, ale opak byl pravdou. Musím říct, že poslední RZ jsem jel naplno a Tom četl jako ostřílený kozák,“ zhodnotil závod a vysekl pochvalu spolujezdci Robert Čonka.
Spokojenost vyzařovala i z premianta s rozpisem v rukou, Tomáše Blažka. „Soutěž z mého pohledu probíhala naprosto v pohodě, až jsem byl překvapený. Pořád jsem čekal, že přijde nějaká chyba, kterou nezvládnu ale naštěstí bylo vše OK. Vše začalo pro nás v pátek večer výbornou večeří v jedné zlínské restauraci a pokračovalo sobotním psaním rychlostních zkoušek. Robert byl na mě velmi ohleduplný a tak se psalo výborně. Po přejímkách jsme strávili dobrou večeři a pivečka s PG (Petr Zátko), který mi dával rady, jak se s čtením co nejlépe poprat a na co si dát pozor. Samotný závod začal bez nějakého stresu, či nervozity, což se mi nestává, ani když sedím na straně kde je volant :-). Celou soutěž jsem si maximálně užíval a hrozně mě bavilo, jak šlo všechno podle plánu. Jediné co mne mrzí, tak je odstoupení Martina Lošťáka, kterému soutěž výborně sedla a tahal se s námi o vítězství ve třídě.“ V průběhu sprintu se Robert Čonka usadil na čele třídy 7. Po pěti odjetých erzetách měl pražský jezdec náskok 2,5 vteřiny před Lošťákem. Následující zkoušku zajeli Robert s Tomášem o tři vteřiny hůře než Lošťák a na drama bylo zaděláno. Zápletku rozřešila chyba Lošťáka a jeho výlet mimo trať. Na adresu dvojice Čonka – Blažek ale nutno dodat, že oproti prvnímu průjezdu RZ Santov, se posádka v posledním kole zlepšila o 22 vteřin. Cílovou rampou projeli Robert s Tomášem na 44. místě v absolutní klasifikaci a ve třídě 7 si vyjeli vítězství. A jak se líbilo Tomášovi na pravé straně v závodničce? „Musím přiznat, že mne to hodně bavilo. A pokud by byla další možnost posadit se vedle takového pilota, jako je Robert, tak bych nad tím asi uvažoval. Ač vlastně poprvé, cítil jsem se vedle něj bezpečně. Z společného startu jsem si odnesl spoustu poznatků a některé věci se budu snažit zakomponovat do mého ježdění, které mne určitě posune výš. Taky bylo dobré poznat soutěž ze strany spolujezdce. Jinak se ale budu držet toho svého kolečka.“ Robert si pochvaloval spolujezdce a tak je docela možné, že se pod jeho stálým mitfárou Petrem Zátkem houpe židle. „Další společný start s Tomem zatím v plánu není, ale třeba se zase někdy hecneme a něco vymyslíme. Já mám stálého spolujezdce Petra Zátka a už kujeme plány do příští sezonu. Přesto Tomášovi za společný start moc děkuji. Bylo to něco jiného pro nás oba a já si závod moc užil. Nešlo nevidět velké množství fanoušků, kteří nás podporovali. Byli úžasní,“ doplnil Robert Čonka. Zatímco pro Roberta byl start ve Vsetíně letos posledním, Tomáš Blažek se připravuje na další závod. Tentokrát už ale na správném místě a po boku bude mít Mirka Prachaře. „Chtěl bych poděkovat Robertovi za skvělou příležitost, která se nenaskýtá denně. Zároveň bych chtěl pozvat naše fanoušky do Uherského Brodu, kde se budeme s Mirkem snažit zúročit nabyté zkušenosti.“
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?