Poněkud netradiční složení posádky s číslem 62 se představilo na závěrečném sprintu letošní sezony při PSG – Partr rally Vsetín. Do zelenobílé Škody Fabia, která disponuje od základu pouze jedním volantem usedli dva řidiči: Robert Čonka a Tomáš Blažek.
Robert Čonka si zajistil již v Pačejově titul v sprintrally ve třídě 7 a tak vzal soutěž na Valašsku trošku s nadhledem. Po delším hecování s Tomášem Blažkem dalo slovo slovo a oba se najednou ocitli v jednom závodním autě. Tommy Pacimu se naskytla příležitost poznat automobilovou soutěž i ze sedačky spolujezdce. Před valašským sprintem se oba jezdci hodně hecovali. Robert sliboval Tomášovi nezapomenutelnou jízdu a Tomáš byl naopak připravený popohánět Roberta, aby nejel jako na nákup. „Musím říct, že jsme si závod užili, projeli jsme ho bez potíží a v naprostém klidu. Už při psaní rozpisu jsme s Tomem naladili na stejnou vlnovou délku a vše probíhalo v klidu. Je pravdou, že byl Tom trochu vystresovaný, aby něco nepokazil, ale vše bylo jak má být. Přece jen je to pilot a jako mitfára jel vlastně poprvé. Spolupráce v samotném závodě byla pořád lepší a lepší, a každou RZ šel náš výkon nahoru. Strašně jsme si užili souboj s Martinem Lošťákem a Tommy místo toho aby se bál, tak mě ještě hecoval. Všichni ho strašili, jak se bude bát, ale opak byl pravdou. Musím říct, že poslední RZ jsem jel naplno a Tom četl jako ostřílený kozák,“ zhodnotil závod a vysekl pochvalu spolujezdci Robert Čonka.
Spokojenost vyzařovala i z premianta s rozpisem v rukou, Tomáše Blažka. „Soutěž z mého pohledu probíhala naprosto v pohodě, až jsem byl překvapený. Pořád jsem čekal, že přijde nějaká chyba, kterou nezvládnu ale naštěstí bylo vše OK. Vše začalo pro nás v pátek večer výbornou večeří v jedné zlínské restauraci a pokračovalo sobotním psaním rychlostních zkoušek. Robert byl na mě velmi ohleduplný a tak se psalo výborně. Po přejímkách jsme strávili dobrou večeři a pivečka s PG (Petr Zátko), který mi dával rady, jak se s čtením co nejlépe poprat a na co si dát pozor. Samotný závod začal bez nějakého stresu, či nervozity, což se mi nestává, ani když sedím na straně kde je volant :-). Celou soutěž jsem si maximálně užíval a hrozně mě bavilo, jak šlo všechno podle plánu. Jediné co mne mrzí, tak je odstoupení Martina Lošťáka, kterému soutěž výborně sedla a tahal se s námi o vítězství ve třídě.“ V průběhu sprintu se Robert Čonka usadil na čele třídy 7. Po pěti odjetých erzetách měl pražský jezdec náskok 2,5 vteřiny před Lošťákem. Následující zkoušku zajeli Robert s Tomášem o tři vteřiny hůře než Lošťák a na drama bylo zaděláno. Zápletku rozřešila chyba Lošťáka a jeho výlet mimo trať. Na adresu dvojice Čonka – Blažek ale nutno dodat, že oproti prvnímu průjezdu RZ Santov, se posádka v posledním kole zlepšila o 22 vteřin. Cílovou rampou projeli Robert s Tomášem na 44. místě v absolutní klasifikaci a ve třídě 7 si vyjeli vítězství. A jak se líbilo Tomášovi na pravé straně v závodničce? „Musím přiznat, že mne to hodně bavilo. A pokud by byla další možnost posadit se vedle takového pilota, jako je Robert, tak bych nad tím asi uvažoval. Ač vlastně poprvé, cítil jsem se vedle něj bezpečně. Z společného startu jsem si odnesl spoustu poznatků a některé věci se budu snažit zakomponovat do mého ježdění, které mne určitě posune výš. Taky bylo dobré poznat soutěž ze strany spolujezdce. Jinak se ale budu držet toho svého kolečka.“ Robert si pochvaloval spolujezdce a tak je docela možné, že se pod jeho stálým mitfárou Petrem Zátkem houpe židle. „Další společný start s Tomem zatím v plánu není, ale třeba se zase někdy hecneme a něco vymyslíme. Já mám stálého spolujezdce Petra Zátka a už kujeme plány do příští sezonu. Přesto Tomášovi za společný start moc děkuji. Bylo to něco jiného pro nás oba a já si závod moc užil. Nešlo nevidět velké množství fanoušků, kteří nás podporovali. Byli úžasní,“ doplnil Robert Čonka. Zatímco pro Roberta byl start ve Vsetíně letos posledním, Tomáš Blažek se připravuje na další závod. Tentokrát už ale na správném místě a po boku bude mít Mirka Prachaře. „Chtěl bych poděkovat Robertovi za skvělou příležitost, která se nenaskýtá denně. Zároveň bych chtěl pozvat naše fanoušky do Uherského Brodu, kde se budeme s Mirkem snažit zúročit nabyté zkušenosti.“
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.